[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:08

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:16

zijn wel leuk maar passen niet in mijn bestand dus gaan weg :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:24

Inderdaad die link had ik al gelezen. Al heb ik wel het idee dat mijn aquarium voldoende CO2 krijgt. Hebben jullie allemaal een externe zuurstof pomp? Ik heb mijn pomp met een spray bar boven het aquarium hangen. Mij is verteld dat dit voldoende CO2 geeft. Mijn lamp staat 7 uur per dag aan.

Iemand hier ervaring mee? Klinkt goed maar de website ziet er nogal verkoop achtig uit...

http://www.aquascaping-blog.com/194/estimative-index
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 21-01-16 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:26

ik heb gewoon steentje in de bak in t water met luchtpompje eraan, 2 stuks want bak is beetje groot

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:27

http://youtu.be/57r0FxaZqtw Haha hoe die man die moeilijke namen vloeiend probeerde uit te spreken.

Zou dat misschien ook helpen om dat nog toe te voegen? Dan ga ik die morgen meteen eventjes halen ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:35

keeyzie schreef:
Inderdaad die link had ik al gelezen. Al heb ik wel het idee dat mijn aquarium voldoende CO2 krijgt. Hebben jullie allemaal een externe zuurstof pomp? Ik heb mijn pomp met een spray bar boven het aquarium hangen. Mij is verteld dat dit voldoende CO2 geeft. Mijn lamp staat 7 uur per dag aan.

Iemand hier ervaring mee? Klinkt goed maar de website ziet er nogal verkoop achtig uit...

http://www.aquascaping-blog.com/194/estimative-index

Haal je nu geen 2 dingen door elkaar?
Je hebt het over een zuurstofpomp en spraybar (voor o2 neem ik aan), en vervolgens dat deze genoeg co2 zou moeten geven.. :?

Heb je je waardes wel eens getest?
Want de ph-waarde, de kh-waarde en de co2-waarde staan met elkaar in verband..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:52

Ik denk inderdaad dat ik dingen door elkaar aan het halen ben... Oeps! Niet zo goed opgelet bij natuurkunde.

Enkele weken geleden mijn water laten testen toen was alles top! Kan morgen meteen even wat water meenemen als ik toch ga.

Maar als ik het een beetje begin te snappen dan werkt een zuurstofpompje dus ave-rechts?
Wat doen jullie om voldoen CO2 in je aquarium te krijgen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:17

Ik eigenlijk helemaal niets. Ik heb mn planten erin staan, zorg wel dat ik voldoende zuurstofrijke planten erin heb zitten, en laat mn uitstroom van mn filter schuin op het wateroppervlak staan, zodat het water een beetje omhoog komt, maar er wel wat stroming is in het water.

Zo heb ik ook eens een probleem gehad van te weinig zuurstof in het water, en heb dit op deze manier opgelost. Ik voeg eigenlijk niets toe verder voor meer zuurstof, en de waardes zijn super! :j

Ik heb gister ook visjes gekeken! Maar dan in blijdorp :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:18

mooie fotos ook !! Zee blijft ook 1 van mijn dromen... ooit *zucht* haha

Zit te denken om mijn zand om te wisselen voor zwart grind op ze fijnst, weet alleen niet hoe me cory dat zullen vinden....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:23

Ik heb geen idee, haha :D

Ik heb gewoon een pomp in beide bakken zitten met een luchtuitlaat.
Alleen nou is van een gister het slangetje geknapt.dus die doet het nu zonder lucht.
Druk ik een paar keer per dag naar boven zodat de vissen nog zat krijgen, moet daar nog even iets voor bedenken
Dat is een elite jet flo 50

En die andere is een aqua flow 100 geloof ik :j

Ik ben mijn anentome slakken kwijt.
Is dat normaal,dat je ze in de bak doet en vervolgens nooit weer ziet???

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:24

Dank je! Heb op sommige momenten echt wel even mn ogen uit gekeken! :j jammer dat het er zo donker is en ik de haaien enz er niet op kreeg.. had wel goed verlichte balen nodig om foto's te kunnen maken.. doe eerste foto kon ik niet maken als hij lager gezwommen had :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:26

keeyzie schreef:
Maar als ik het een beetje begin te snappen dan werkt een zuurstofpompje dus ave-rechts?
Wat doen jullie om voldoen CO2 in je aquarium te krijgen?

Nee hoor.. je hebt zowel zuurstof als koolstof nodig.
Zuurstof voor je vissen en koolstof voor je planten.
En als je het heel goed voor elkaar hebt, houden ze elkaar in balans ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:36

Misschien een rare vraag, maar voegt iedereen hier iets toe aan zn water voor de planten/zuurstof etc? Of ben ik de enige die dit niet doet?

Het enige dat ik aan mijn water toevoeg is Aquasafe bij iedere verversing. Mijn planten groeien goed, en mijn vissen ook..

Nog een vraagje, iemand een tip hoe ik mn anubias goed kan planten? Ik weet dat het bovenste deel van dr wortels zegmaar, boven het zand moeten, maar de wortels zijn zo kort, dat ik de plant dus moeilijk kan 'vastzetten' in mijn bodem.. Het is dat het plantje vrij 'zwaar' is en hij wel mooi op de plek blijft, maar hij zweeft zo af en toe eens ij het water ipv dat hij mooi op de bodem blijft.. :+ dat is niet echt mn bedoeling

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:54

anubias kan je het beste op een steentje of hout stukje vast maken, dan groeien ze vaak het beste :) Kan je met doorzichtig visdraadje erom binden, niet te stevig ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:32

Ik doe niks in het water,dat doen de vissen voor me als ze poepen :j
Enige is dat ik bij aankoop van de planten een kleibol tussen de wortels prop.

Ik heb ook wel anubias, en ik heb een heel kleintje die ook steeds los ging,die heb ik nu wel in het zand gestopt en die groeit prima :j

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:27

gisteren voor 90 aan vis gehaald en maar 20 betaald :7 de helft is alweer gereserveerd en gaat over 4 weken alweer de deur uit. onder de vissen zit ook een kwastvinaal die komt later in de 120 bak of hij gaat weg naar mensen die er belangstelling voor hebben , hij is nu ongeveer 6 cm. zal straks ff foto's posten :7

edit : dacht dat ik hem gister had vestuurd

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:30

Mioux schreef:
mooie fotos ook !! Zee blijft ook 1 van mijn dromen... ooit *zucht* haha

Zit te denken om mijn zand om te wisselen voor zwart grind op ze fijnst, weet alleen niet hoe me cory dat zullen vinden....

Als het maar fijn genoeg is, zal het niet zo'n heel groot probleem zijn. Ze geven wel de voorkeur aan zand, maar dat is in feite ook heel erg fijn grind.

En die visjes zijn echt leuk!!! <3

De planten zorgen voor zuurstof in de bak en nemen CO2 op. Ik geef wel vloeibare plantenvoeding bij.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:34

kwastvinaal is leuk maar hou ik niks kwa visjes over in me bak haha.

Ja het zand is leuk hoor, maar bedoel het is allemaal zo 1 geheel :/ En fijn zwart grint, dus het fijnste, eventueel klein stukje zand in hoekkie ofzo, moet op zich mooier staan ook. Steekt wat af tegen het wit van de kast en bak etc.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:41

Nou alles is hier top opgelost, centjes netjes terug gestort. Hij doet ook veel voor je kwa uitzoeken ,nette man bestel er in de toekomst zeker nog wel !

als iemand nog betrouwbare plek zoekt: https://www.facebook.com/Aquacreations.nl/?fref=ts

begreep dat hij ook levende plantjes gaat beginnen, heeft er al enkele.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:01

Probleem gevonden: GH was te laag water dus de hard. Nu spul om dat naar beneden te halen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:23

Hoe fijn is het fijnste grind Kozbi? Ik heb zand van 0.4mm-0.8mm en daar grondelen ze leuk in, denk dat je dat gedrag een stuk minder gaat zien met grind op je bodem.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:28

Zo.. eindelijk een bak thee.. :9k

Net al mijn bakken schoongemaakt en ververst.. blijft toch een heel karwei..
Maar.. het resultaat mag er zijn!
Straks eens even kijken wat ze bij de BB aan plantjes hebben.. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:43

Zit ook te zoeken naar fijnste grint, in het zwart maar vind niet kleiner als 1-3 mm ? iemand enig idee ?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:47

Ik was zo vrolijk net..! Zat lekker naar mn aquarium te kijken, hoeveel baby molly's er nu nog in zaten, kom ik baby platy's tegen!

Maar nu... Ik was dus lekker aan t kijken, komt er een molly voorbij.. Ik weet dat ze gevoelig zijn voor witte stip, maar ik heb het nooit in mijn bak gehad, en ik vraag me af of dit uit het niets kan komen zonder dat het in je bak zit? In elk geval; een molly met 'iets wits' vlak achter zijn kop.. Of het nu stip is of een parasiet ofzo dat kan ik niet goed zien..

Wat raden jullie aan? Esha2000 zie ik regelmatig voorbij komen, is dit voor beiden problemen te gebruiken? Kan dit gewoon in mijn draaiende bak? Hoe werkt dit precies? Ik heb mijn bak nog nooit hoeven behandelen voor iets omdat ik er nooit problemen in heb gehad..
Of zou ik de vis even uitvangen en mee nemen naar de aquarium speciaal zaak, zodat zij me kunnen vertellen wat ik het beste kan doen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:48

Het hoeft niet in je bak te zitten, stip word ook wel stress ziekte genoemd, 1 van de meest voorkomende. Kan dus zijn door stress van waterwaardes, temperatuur etc etc.

Als je een foto hebt kunnen we beter zien of het stip of schimmel betreft ;) je moet namelijk niet zomaar iets erin gaan gooien