gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charly1989

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:25

Volgende week worden mijn 2 konijnen gecastereerd. Ik heb dan vakantie dan kan ik ze goed in de gaten houden als ze thuis komen.
Van de dierenarts heb ik al gehoord dat ze niet nuchter hoeven te zijn, iemand hier nog tips?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:27

Hou ze in de gaten. Ze moeten direct gaan eten na de castratie werd mij verteld. Hebben ze de volgende dag nog steeds niet gegeten moest je terugbellen. Dan moet je ze gaan dwangvoeren

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:54

Charly1989 schreef:
Volgende week worden mijn 2 konijnen gecastereerd. Ik heb dan vakantie dan kan ik ze goed in de gaten houden als ze thuis komen.
Van de dierenarts heb ik al gehoord dat ze niet nuchter hoeven te zijn, iemand hier nog tips?

Vraag pijnstilling mee, als je het niet gebruikt kan je het bij de meeste dierenartsen weer terug brengen.

Blossom is sinds 2 weer thuis. Ze heeft al wat bikjes en een paar sprietjes hooi gegeten en wat appel. Ze heeft wel al geplast maar nog niet gepoept. Arm diertje!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:03

Dankjewel voor de tips!
Pijnstillers is wel een goede inderdaad. Vooral de kleinste heeft hele grote ballen. Die zal er wel het meeste last van hebben, maar ook een grote opluchting voor hem als ze weg zijn.. :Y)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:48

Afbeelding
hier is het rammetje :) Moet nog wennen maar mijn zoontje van 2 mag hem zo aaien:)
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:52

Wat leuk <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:04

Hoe is het hier? Gaat het nog steeds goed met Blossom, D_Desteny?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:03

Eoweyn_x schreef:
Hoe is het hier? Gaat het nog steeds goed met Blossom, D_Desteny?

Het gaat nu erg goed met Blossom ze eet, drinkt, plast en poept. Ook wast ze zichzelf lekker maar dat probeerde ze dat ze nog half onder narcose was ook al. Gister en vanacht heeft ze het wel erg moeilijk gehad met zichzelf op temperatuur houden dus ik heb slecht geslapen en ben er meerdere keren uit gegaan voor haar. Maar dat vind ik helemaal niet erg.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:31

Als een konijn continu achter de ander aan rent / jaagt, is dat spelen? Nala zat fluffy de hele tijd achterna en fluffy was hartstikke gespannen. Ze kwamen niet meer bij elkaar in de buurt terwijl ze normaal altijd bij elkaar liggen... Ik heb ze uit elkaar gezet omdat ik nala niet vertrouw. Nu fluffy apart staat is hij direct weer ontspannen en rent hij weer vrolijk rond en eet hij weer

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:45

Heb ze weer terug bij elkaar gezet. Nala bijt ook fluffys vacht eruit. Fluffy verschuilt zich terwijl hij dit normaal nooit doet. Vind dit zo enorm zielig voor fluffy.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:57

Hoihoi,

Sorry, dat ik hier zo binnen kom, maar misschien kunnen jullie ons helpen. :)

Mijn naam is Jikke Patist van Jikke Patist Fotografie. Ik zoek samen met Philippine Dijkstra (CreatingMoments Fotografie) min. 2 konijnen voor een nieuwe speciale fotoshoot/fotomeeting (datum en locatie in overleg) die niet heel stressgevoelig zijn. De datum zal rond februari/maart/april zijn en de locatie centraal. Hier moet je denken aan bijvoorbeeld het Amsterdamse bos.

Het gaat om een fotomeeting en hierbij willen we ‘semi’ wilde dieren en menselijke 'modellen' combineren. In principe zal een 'vreemd' model op de foto gaan met het konijn. Op de eerste plaats zal het welzijn van de dieren voorop staan en alles zal dan ook in overleg met de eigenaar gebeuren. De stress van de konijnen zullen we zoveel mogelijk verminderen. We werken met een klein team. Alles om het ook leuk te houden voor de konijnen.

De fotomeeting zal plaatsvinden in het bos en er zal gefotografeerd worden door 4 fotografen die in groepjes van 2 werken. Een ronde zal 20/30 min duren, mits de dieren dit toestaan. Zodra wij voelen of de eigenaar zegt dat het genoeg is dan stoppen we direct. Naast de konijnen zal er ook een ander dier aanwezig zijn, maar deze zal afgezonderd zijn van de konijnen. Je krijgt van elke fotograaf ongeveer 10 foto's op webformaat met logo.

Wat ik zoek:
- Een makkelijk konijn (oppakken etc.)
- Niet heel stressgevoelig
- Die op zijn plek blijft zitten op de grond voor een (korte) periode

Heb jij of ken jij iemand met zo’n konijn laat het mij dan weten door middel van een pb of reactie. Graag een foto van je konijn erbij.

Met vriendelijke groeten,
Jikke Patist en Philippine Dijkstra

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:42

Ik denk niet dat het verstandig is om met konijnen te reizen etc met de RHD2 op het moment.. Sowieso zal het bij de meeste konijnen toch wel wat stress opleveren.

Het is voor mij dichtbij, maar ik sla over :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:25

Mijn groep gaat ook steeds beter <3
Afbeelding

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:37

Hallo, ik kom hier even binnen vallen met een vraag als dat goed is!

Gister heb ik 2 duitse reuzen opgehaald en ze vonden het in het begin natuurlijk een beetje spannend.
Ik heb ze net naar binnen gehaald en de een ligt languit onder de stoel en de andere languit naast mij op de bank. Dit is een teken dat ze het naar hun zin hebben denk ik?

Maar ze ''ademen'' echt heel snel en de neus gaat ook heel snel op en neer. Doen ze dit altijd of alleen als ze gestrest zijn?

Ook lijkt het of degene naast mij spint, maar kan dat? op google vond ik dat ze het dan of naar hun zin hebben of hele erge pijn. Ik wil het liever gewoon van konijnen eigenaren horen die hebben er vast meer verstand van!

Ik hoor graag een reactie van jullie!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:58

Zaten ze hiervoor buiten of binnen?
Als een konijn knarsentandt van de pijn, is dat echt heel hard. Eet ie, en keutelt ie verder wel? Spinnen doen katten :P

Verder is een Duitse reus gewoon een - sorry - ongezond groot gefokte Vlaamse Reus.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:12

Ze zaten hiervoor buiten maar werden iedere dag mee naar binnen genomen. Hier is dat ook zo, ze zitten voornamelijk buiten maar ze mogen ook mee naar binnen. Maar dat zachte knarsen tanden en die snelle neus en adem is normaal? Ze eten en keutelen zeker, poe wat een poep lag er vanochtend al na een nacht!

Ik zal wel wat foto's van ze plaatsen, mag ik dan hier vaker mee praten? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:16

Ik zou dat vele wisselen toch maar niet doen. Of buiten, of binnen. Het is nu dan wel nog niet echt winter maar toch, die temperatuurswisselingen zijn al snel te groot. En stel dat het koud wordt, hebben ze niet eens een goede wintervacht.

Dus ja, dat snelle ademen etc kan van de temperatuurswisselingen zijn. Als je het niet vertrouwt kun je altijd de dierenarts even bellen :)

Tuurlijk! Gezellig :D

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu neem ik ze nog wel mee naar binnen, want de ren is nog niet af. Anders zitten ze alleen maar in hun hok en dan kunnen ze de benen niet strekken! Maar ik zal er inderdaad aan denken met de temperatuur verschillen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:31

Kun je niet snel een ren bestellen oid? Een overdekte trixie ren van de zooplus bijv. Die temperatuurswisselingen zijn echt niet goed, ze lopen zo veel kans op longontstekingen bijvoorbeeld.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:19

Ik heb net mijn 4 konijnen samen in hun vaste verblijf gezet. Ben benieuwd hoe het gaat.
Vannacht gewoon samen laten?

Af en toe jagen ze nog wel wat, maar elkaar likken, negeren en samen uit 1 bak eten gaat ook prima.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:22

Als het goed gaat, gewoon samen laten :) het klinkt in ieder geval goed.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:24

Spooky, lekker laten zitten, hier heeft het ook zo'n kleine 2 weken geduurd maar nu zijn ze heel close samen <3

Oei steeds binnen en buiten wisselen is niet echt goed, ik zou ze lekker buiten laten en ze daar de ruimte geven om te rennen .. Welkom trouwens en mooie konijnen!

Eoweyn wat leuk je groepje, ze zien er al erg close uit <3

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:35

Wat een gave grote konijnen!! Zulke wil ik ooit ook nog hihi maar daar heb ik momenteel binnen echt geen plek voor en durf ze ook niet los te laten met de kat. Hoewel die konijnen groter zijn dan mijn kat denk ik haha

Vanochtend weer hok en ren schoon gemaakt.. Kat vlucht onder het bed boven als de stofzuiger aan is maar de nijntjes... Vinden echt alles interessant hihi <3 zo schattig! Lopen alleen wel heel graag in de weg met het schoonmaken van de ren haha
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:08

De 2 hollanders en de ram vinden elkaar geweldig. Wel maak ik me een beetje zorgen om de andere voedster, ze zit wat meer alleen, stil in de doos(of een huisje) en ze hoefde net geen eten(ze heeft wel veel gehad vandaag). Even kijken of ze vanavond wel op het eten afkomt.

Ze lijkt zich nu zo alleen te voelen, Ran zit niet meer boven in het hok bij haar.
Ik vind het zo lastig, ze was zo close met Stampertje :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:45

Misschien trekt het nog bij. Geef het even de tijd :)