Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:07

Haha die slakjes, net puppy's rond een kom eten :D

Fijn dat de schildpad via dit topic een plekje zou vinden!

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:57

Daar ben ik ook blij om, was ook echt niet van plan om via marktplaats te gaan.
had ook niet verwacht dat hij zo snel een plekje zou hebben... ga hem natuurlijk wel missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:01

moralian schreef:
Daar ben ik ook blij om, was ook echt niet van plan om via marktplaats te gaan.
had ook niet verwacht dat hij zo snel een plekje zou hebben... ga hem natuurlijk wel missen.

Als je wilt wil ik regelmatig wel foto's plaatsen. No problem.

En slakjes eten brinta.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:31

Wat een mooie plek voor de schildpadden love_western!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:32

Polivy schreef:
Wat een mooie plek voor de schildpadden love_western!

Dankje :D ben er ook onwijs blij mee. Vind persoonlijk zelf dat schildpadden niet in een aquarium horen. Alleen durf het niet aan om ze 's winters in winterslaap te laten gaan. Omdat vrienden van mij hierdoor ook hun schildpadden hebben verloren.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:54

Ik heb sinds ik mijn wildkleur python regius had gekocht ondertussen nog vier bij gekocht .
Ik heb nu 3 wildkleur en 1 wildkleur 100% het albino , een albino high contrast , een pinstripe en een mojave en als boven de slangenkamer en mijn racks klaar zijn komen er nog meer , maar daar zijn we nu hard mee bezig de rotzooi dat er nu staat op te ruimen en weg te gooien , dan behang eraf en opnieuw behangen en witten en nieuw laminaat erin en dan kunnen we gaan beginnen met de bouw van de racks .
Ik heb ondertussen wel 11 baardagaam en 2 wateragaam eieren in de broedstoof , als alles goed gaat kunnen we rond 15 april met uitloop naar 5 mei jonge baard en wateragaampjes verwelkomen .
Ik zal snel foto's plaatsen van de pythons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:05

Dat vraagt om foto's haha

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:43

zodra ik ze heb zal ik ze plaatsen .

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:27

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:12

Stitch is zo cute <3

Die slakken, ziet er grappig uit zo met z'n allen :')
Erg tof die vijver voor de schildpadden. Lijkt me leuk om ooit ook zoiets te hebben.

Nieuwe hok voor m'n prik aardappel schiet inmiddels al aardig op, het is nog niet af (qua inrichting)
Wil er nog wat meer planten bij (nep) en zijn wiel etc staat niet op de foto. Wil ook nieuwe bakjes want deze zijn nogal groot, hij gaat er meestal gewoon in zitten als hij eet :')

Afbeelding

Afbeelding

Was bang dat het trappetje te stijl zou zijn dus ik had ook een bakje water en voer bij z'n slaaphok gezet voor het geval hij 's nachts niet naar beneden zou durven. Maar toen hij wakker werd ging hij eerst wat eten en daarna hoorde ik hem al naar beneden scharrelen. Dus het is gelukkig geen probleem.

En natuurlijk eerst even de boel onderzoeken

Afbeelding

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:19

wat een leuk verblijf schattig

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:09

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:22

Mooi hokkie voor je aardappel( :') ) en wat is ie schattig! <3

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:48

Mooie vijver Love_Western. Zoiets zit ik ook aan te denken als mijn schildpadden nog leven zodra ik op mezelf ga en een tuin heb. Scheelt ook weer een groot aquarium in de kamer.

Oh fiffil <3 wat een schatje is het toch ook, wat heb je het leuk ingericht. Een egel in een loopwiel lijkt me wel een raar gezicht.

Beau is ook raar zeg, was hem laatst kwijt en hij had zich compleet ingegraven. Moest zelfs graven om hem te vinden. Is dit normaal gedrag voor baardagamen? Heb het nog nooit meegemaakt dat eentje dit deed (Die waren dan ook heel wat groter) Hij groeit wel lekker al en gaat denk ik binnenkort weer eens vervellen, laatst ook al heel stuk vel eraf gehaald.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:53

Misschien binnenkort triops

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:23

Als een Baardagaam het erg warm heeft kan hij zich inderdaad gaan ingraven, zitten er genoeg coole plekjes in het terrarium?
Die van mij gaan altijd als licht uitgaat zich ingraven maar niet heel diep want zoveel zand zit er niet in..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:56

Die van ons graven zich niet zo vaak in. In het begin in deze bak nog weleens, maar nu inmiddels nog maar zelden. Geen idee waarom niet. Maar nooit zover dat je 'm niet meer kan vinden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:43

Triops *\o/* Dat zijn echt zo'n leuke beestjes he :)

Fiffil: mooi hok!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:47

Fiffill schreef:
Stitch is zo cute <3

Die slakken, ziet er grappig uit zo met z'n allen :')
Erg tof die vijver voor de schildpadden. Lijkt me leuk om ooit ook zoiets te hebben.

Nieuwe hok voor m'n prik aardappel schiet inmiddels al aardig op, het is nog niet af (qua inrichting)
Wil er nog wat meer planten bij (nep) en zijn wiel etc staat niet op de foto. Wil ook nieuwe bakjes want deze zijn nogal groot, hij gaat er meestal gewoon in zitten als hij eet :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Was bang dat het trappetje te stijl zou zijn dus ik had ook een bakje water en voer bij z'n slaaphok gezet voor het geval hij 's nachts niet naar beneden zou durven. Maar toen hij wakker werd ging hij eerst wat eten en daarna hoorde ik hem al naar beneden scharrelen. Dus het is gelukkig geen probleem.

En natuurlijk eerst even de boel onderzoeken

[ Afbeelding ]

Ik meld me ook even! Ben er ook over aan het denken een egeltje te nemen :D
Waar heb je die van jou vandaan? Kan weinig fokkers vinden :(

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:52

Lees alleen net wel dat witbuikegels verboden worden als huisdieren tenzij je ze vóór juli registreert, iemand enig idee waar dat kan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:28

Nee dat klopt niet, ze staan niet op de positieflijst en als dat doorgaat (is nog niet 100% zeker) zouden ze na juli verboden zijn. Je mag dan geen nieuwe dieren fokken of kopen (importeren). De dieren die je dan in je bezit hebt moeten wss geregistreerd worden zodat je aan kunt tonen dat je ze al had maar hoe/wat/waar is nog niks over bekend.

Mijn huidige heb ik gekregen van een bokker, mijn vorige kwam bij een fokker vandaan (die inmiddels gestopt is) en mijn eerste had ik ook overgenomen van iemand. Er zijn niet zoveel fokkers, beste kun je op marktplaats kijken daar wordt vaak wel wat aangeboden.
Mocht je info willen kun je het best in het Engels zoeken (African pygmy hedgehog) daar is veel meer te vinden. Of dit gratis e-book downloaden waar eigenlijk alles instaat wat je moet weten: http://www.westcoasthedgehogs.com/files ... nload.html

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:31

Ja zo bedoelde ik het ook, weet jij toevallig ook hoe het in België zit? Studeer namelijk in België en zou er daar een willen houden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:32

In België zijn ze al verboden, tenzij je een vergunning aanvraagt (en als ik het hoor van anderen kan dat erg lang duren, het is een hoop papierwerk. Maar niet geheel onmogelijk).

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:33

Fiffill schreef:
In België zijn ze al verboden, tenzij je een vergunning aanvraagt (en als ik het hoor van anderen kan dat erg lang duren, het is een hoop papierwerk. Maar niet geheel onmogelijk).

Dankje voor de info!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:33

Graag gedaan hoor!