Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Verder krijgen ze heeeel af en toe een stukje kaas. Denk dat ik ze verder niet bewust veel ongezonds geef
En ik zeg ook zeker niet dat je ze vanalles moet geven (voordat ik jullie allemaal over me heen krijg :p)

) maar is alsnog flink lastig af en toe om mijn kooi in te richten vanwege formaat. Kan niet makkelijk met mijn ene hand wat vasthouden in de kooi en aan de achterkant ervan het te bevestigen. Heb wel aan zijkanten 2 minideurtjes maar ben bang dat als ik extra erin ga zetten ze gaan ontsnappen. Die simpele deurtjes zitten bij mij ook bijna allemaal dicht met tye-wraps omdat die kale ze open krijgt en er van door gaat. Vanochtend hadden ze ook al deurtje open gekregen dus was me rot geschrokken maar na een kleine koppentelling bleken ze er gelukkig allemaal nog in te zitten

Saintelette schreef:Oh wat een mooie hangmatjes! Misschien bestel ik er ooit ook nog eens zo een..
Deze zien er wat aantrekkelijker uit dan die wij hadden :p én ze durven sinds deze week in de spoetnik!!
Maar voor het niesen.. Lastig.. Onze Pip en Moes niesten ook super veel toen ze kwamen, maar het werd steeds minder. Nu niesen ze ook niet meer. Lola en Saartje niesten ook toen ze kwamen, Lola niest nog soms een beetje en Saartje iets vaker.. Bij ons is het wel echt puur spanning (verhuizing, nieuwe kooi, uit de kooi vastgepakt worden, allemaal spannend) waar het door komt.. Kan dat bij jou misschien ook nog zo zijn, of denk je dat het echt van ziek te zijn is?
_Dribbel schreef:Saintelette schreef:Oh wat een mooie hangmatjes! Misschien bestel ik er ooit ook nog eens zo een..
Deze zien er wat aantrekkelijker uit dan die wij hadden :p én ze durven sinds deze week in de spoetnik!!
Maar voor het niesen.. Lastig.. Onze Pip en Moes niesten ook super veel toen ze kwamen, maar het werd steeds minder. Nu niesen ze ook niet meer. Lola en Saartje niesten ook toen ze kwamen, Lola niest nog soms een beetje en Saartje iets vaker.. Bij ons is het wel echt puur spanning (verhuizing, nieuwe kooi, uit de kooi vastgepakt worden, allemaal spannend) waar het door komt.. Kan dat bij jou misschien ook nog zo zijn, of denk je dat het echt van ziek te zijn is?
Ja leuk he! Kost ook niet veel daar! En ze zijn echt super groot, waar ze met zijn allen in kunnen.
verhuizing/nieuwe kooi lijkt me sterk. Bij zijn oude baasje niesten alle ratjes ontiegelijk erg. Die nam het volgens mij ook niet zo nauw met een vieze kooi/tocht. Hij woont hier nu al een aantal maanden en heb ook niet van kooi gewisseld oid..
Op rattenfora lees ik vaak dat ze wat druppels anti-slijm (ben ff de naam kwijt) door het water doen..? anders wordt t een ab kuurtje bij de dierenarts wss..
Helemaal blij, het is een sam 2 Frettenkooi, komt voorlopig nog gaas om heen omdat ik toch een beetje bezorgd ben over de tralieafstand. zeker als ze nog klein zijn!
ik zit zelf altijd op pirats.nl en hier ben ik wel erg actief (zit elke dag wel ff te kijken/reageren etc)