Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:53

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:58

Bedankt voor de link, ik zal eens even overleggen.

Zoals ik al verwacht had mag het natuurlijk niet...
Geen idee wat ik dan moet doen.

edit; in de kooi die ik nu heb, is het handig om die zo vol mogelijk te doen zodat ze kunnen klimmen, of zo leeg mogelijk te laten zodat ze kunnen rennen?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:57

Zo schattig <3

Jammer dat het niet mag! Heb je ook gevraagd waarom niet? In principe kan je de huidige kooi natuurlijk verkopen zodra je een nieuwe, grotere kooi hebt. Wat dat betreft haal je weer wat geld in om het zo maar te zeggen, als het daarom gaat.

Lastig... Ik zou 'm dan net zoals nu houden denk ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:40

Omdat ze vindt dat ik tevreden moet zijn...

Wat geven jullie je ratten aan ongezonde dingen? Dingen die ze dus eigenlijk niet mogen hebben maar niet schadelijk zijn. Een beetje zoals fast food voor ons.
Mijn ratten jatten wel eens iets mee als ik iets eet, een stukje kaas of een beetje hagelslag.
Is dit nu heel erg?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:36

Lily die trok gisteren erg hardhandig (zelfs een pootje tegen mijn gezicht om harder te kunnen trekken) een stuk chips uit mijn mond en verdween daar razendsnel mee mijn mouw in... :+ Verder krijgen ze heeeel af en toe een stukje kaas. Denk dat ik ze verder niet bewust veel ongezonds geef :P

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:41

Ratten zijn van oorsprong alles-eters, dus ik neem aan dat het niet zo kwaad kan.. GOED is natuurlijk anders ;) En ik zeg ook zeker niet dat je ze vanalles moet geven (voordat ik jullie allemaal over me heen krijg :p)
Bij ons pikken ze ook wel eens iets van ons (of laten we het perongeluk vallen), zoals bijvoorbeeld idd chips, sla (tijdens het eten), gevallen aardappeltje etc etc..
Verder geef ik ze wel eens een stukje kaas, stukje worst, hardgekookt ei, nat kattenvoer..

Zolang ze het niet vaak en in grote hoeveelheden eten, zou ik me niet al te veel zorgen maken ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:01

Ah balen Kaus, misschien iets als verjaardagskado? :)
Mijn dames krijgen regelmatig iets lekkers; stukje kaas, komkommer, sla, beetje olvarit, drupje roosvicee, gekookt ei, stukje biefstuk (rauw). Met bepaalde dingen ben ik wel voorzichtig, sommige noten en pitten van vruchten bevatten giftige stoffen en van kool kunnen ze last van gas krijgen. Ik ben de dames net alweer gaan halen. Had ze zaterdagavond gebracht naar de rattery om te koppelen en kreeg vandaag een berichtje dat ze zo lief waren voor elkaar dat ik ze al op mocht halen. Zo leuk, die kleine pluizenbolletjes :+:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:09

Tja, heb de ratten + kooi al als verjaardagscadeau gekregen. Mijn verjaardag is pas in december, beetje lang om tot dan te wachten...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:15

Super fijn Vanillia, dat het zo snel is gegaan! :D

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:29

Fijn dat het zo goed gaat tussen de dames Vanillia.

Mijn kooi heeft 2 flinke deuren (Kan bij een er met 1 arm en schouder in en dan nog met me hoofd erdoorheen :D ) maar is alsnog flink lastig af en toe om mijn kooi in te richten vanwege formaat. Kan niet makkelijk met mijn ene hand wat vasthouden in de kooi en aan de achterkant ervan het te bevestigen. Heb wel aan zijkanten 2 minideurtjes maar ben bang dat als ik extra erin ga zetten ze gaan ontsnappen. Die simpele deurtjes zitten bij mij ook bijna allemaal dicht met tye-wraps omdat die kale ze open krijgt en er van door gaat. Vanochtend hadden ze ook al deurtje open gekregen dus was me rot geschrokken maar na een kleine koppentelling bleken ze er gelukkig allemaal nog in te zitten :=

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:09

Wat fijn dat het zo makkelijk gaat!!

Ik heb net mijn bestelling van tevredenknagers.nl ontvangen.

Kubus
Afbeelding

Buis
Afbeelding

En blij wat ze zijn.. :+

Kan iemand mij misschien wat tips geven?
Ik ontdek net dat 1 van mijn ratjes onwijs veel niest. Dit ratje heb ik overgenomen van iemand die hem weg moest doen. Toen nieste hij ook ontiegelijk veel maar na wat gegeven te hebben was dit zo goed als weg. En nu komt het dus weer terug. Mijn ratten hebben een eigen kamer (afgesloten) en staan dus niet op de tocht.
Daarnaast heeft een ander ratje hele kale pootjes. Zie haar overigens niet krabben oid..
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb ze pas nog een pipetje gegeven..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:40

Oh wat een mooie hangmatjes! Misschien bestel ik er ooit ook nog eens zo een..
Deze zien er wat aantrekkelijker uit dan die wij hadden :p én ze durven sinds deze week in de spoetnik!!

Maar voor het niesen.. Lastig.. Onze Pip en Moes niesten ook super veel toen ze kwamen, maar het werd steeds minder. Nu niesen ze ook niet meer. Lola en Saartje niesten ook toen ze kwamen, Lola niest nog soms een beetje en Saartje iets vaker.. Bij ons is het wel echt puur spanning (verhuizing, nieuwe kooi, uit de kooi vastgepakt worden, allemaal spannend) waar het door komt.. Kan dat bij jou misschien ook nog zo zijn, of denk je dat het echt van ziek te zijn is?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:03

Saintelette schreef:
Deze zien er wat aantrekkelijker uit dan die wij hadden :p én ze durven sinds deze week in de spoetnik!!

Maar voor het niesen.. Lastig.. Onze Pip en Moes niesten ook super veel toen ze kwamen, maar het werd steeds minder. Nu niesen ze ook niet meer. Lola en Saartje niesten ook toen ze kwamen, Lola niest nog soms een beetje en Saartje iets vaker.. Bij ons is het wel echt puur spanning (verhuizing, nieuwe kooi, uit de kooi vastgepakt worden, allemaal spannend) waar het door komt.. Kan dat bij jou misschien ook nog zo zijn, of denk je dat het echt van ziek te zijn is?

Ja leuk he! Kost ook niet veel daar! En ze zijn echt super groot, waar ze met zijn allen in kunnen.

verhuizing/nieuwe kooi lijkt me sterk. Bij zijn oude baasje niesten alle ratjes ontiegelijk erg. Die nam het volgens mij ook niet zo nauw met een vieze kooi/tocht. Hij woont hier nu al een aantal maanden en heb ook niet van kooi gewisseld oid..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:06

_Dribbel schreef:
Saintelette schreef:

Ja leuk he! Kost ook niet veel daar! En ze zijn echt super groot, waar ze met zijn allen in kunnen.

verhuizing/nieuwe kooi lijkt me sterk. Bij zijn oude baasje niesten alle ratjes ontiegelijk erg. Die nam het volgens mij ook niet zo nauw met een vieze kooi/tocht. Hij woont hier nu al een aantal maanden en heb ook niet van kooi gewisseld oid..

Oh nee dan kan het dat niet zijn nee.. Ik wist niet over welk tijdsbestek het ging ;) Op rattenfora lees ik vaak dat ze wat druppels anti-slijm (ben ff de naam kwijt) door het water doen..? anders wordt t een ab kuurtje bij de dierenarts wss..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:03

Ik had net echt iets heeeeeeeeeel vies..
De ratten moesten uit de kooi omdat we die gingen schoonmaken, maar Lola lag te slapen..
Dus wij haar gewoon maar opgepakt (normaal laten we ze komen, maar als Lola slaapt, dan slaapt ze ook echt :p ) Nou dus dat beest schiet in de stress.. Haar toch gewoon maar even bij de rest op de bank gezet, ik ernaast.. Nou t eerste wat ze deed was direct naar mn nek klimmen (via de bank en dan op mn schouder) door de stress was ze een goed verstopplekje aan het zoeken (dus in mn capuchon, onder mn trui op mn schouder enz) Ineens ruik ik stinkpoepjes.. Had Lola diarreepoepjes op de bank gelegd.. Balen maar ach.. Tot ik ging lopen en de lucht bleef hangen.. Jahoor, ze had én in mn capuchon gepoept (waar mn haar dus ook lekker overheen hing) én op mn schouder onder mn trui.. bah bah bah bah bah :p

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:28

Hahaha bah!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:00

:r :')
Lekker _O-

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:35

Zojuist mijn kooi besteld voor de 2 ratjes! :) Helemaal blij, het is een sam 2 Frettenkooi, komt voorlopig nog gaas om heen omdat ik toch een beetje bezorgd ben over de tralieafstand. zeker als ze nog klein zijn!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:29

Leuk dat je een nieuwe kooi krijgt, jammer dat ie te klein is..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:24

Leuke kooi, heb wel even moeten Googlen. Maar inderdaad jammer dat hij te klein is.
Zijn er hier trouwens nog meer forumgangers van Ratten.nl? :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:36

Ja ik zit soms te koekeloeren op ratten.nl...ben er heel actief geweest alleen laatste tijd kijk ik alleen maar ;) ik zit zelf altijd op pirats.nl en hier ben ik wel erg actief (zit elke dag wel ff te kijken/reageren etc)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:42

Ik zit op ratten.nl :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:10

Ik zit er ook op, althans. Lang niet meer actief geweest daar EN hier :=

Mijn kerels zijn XXL geworden. Vooral in de omvang pff. We zaten op alles in 1 voer maar nu moeten ze t doen met 2x een kwart bakje muesli per dag. En een rotzooi dat ze kunnen maken, ongelofelijk :')

Helft zit ook te snaaien. Zeus is nog het minst vet van allemaal.

Liggen ook halve dag te slapen en ze hebben geleerd dat als ze hun reismandje zien dat ze er vol in moeten duiken want er ligt vaak vlees in (hoef ik ze niet achterna te zitten als ze geen zin hebbdn opgepakt te worden wanneer ik de kooi schoon wil maken)

Die van mij krijgen als ongezond afentoe een plakje vlees, soms m gekookt ei die ze mogen pellen en gedroogd brood.

Of weleens een stukje pizzakorst.. En knabbelen dat ze dan doen joh :+

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:50

Vanillia schreef:
Leuk dat je een nieuwe kooi krijgt, jammer dat ie te klein is..

Hij is niet te klein, niet voor 2 ratjes iniedergeval, vind alleen die tralieafstand een beetje eng, bang dat ze ontsnappen zeker als de ratjes nog klein zijn.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:02

Ik had vroeger altijd ratjes! Leukste knaagdieren die ik me voor kan stellen. En heel intelligent, én houden van kroelen <3
Nu heb ik katten dus het is eigenlijk geen optie meer, maar ik mis het wel.
We hadden ook altijd van die hangmatjes in de kooi hangen maar dan knaagden ze altijd de voering kapot en gingen ze tussen de buitenlaag en het bontje in liggen. :roll: