Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
caro29 schreef:Wat leuk! Hier zijn ze niet zo op brokjes anders was dat leuk geweest
slim beest)
ik ben eigenlijk sinds ik zelf twee konijnen heb aangeschaft in april een trouwe meelezer, en vind het dus leuk om jullie te volgen en alle berichten te lezen en foto's voorbij te zien komen! maar zelf foto's of updates posten ben ik niet zo goed in.
misschien ga ik dat binnenkort eens doen.
ik vind het altijd erg belangrijk dat ze onbeperkt hooi eten en geef dit dan ook ruim. Ook al eten ze het niet helemaal op van bijvoorbeeld de vorige dag, ik blijf ze gewoon vers geven. Het oudere hooi wordt dan vanzelf wat bodembedekking hier en daar, niks mis mee 
Ik ben dus vooral benieuwd naar jullie meningen en eventuele logische argumenten die ik zou kunnen aandragen, zodat eventuele feedbak ook logisch overkomt
. Ik heb dus maar een extra bal gekocht.
Dit logeerkonijn zit thuis (helaas) het meeste van zijn tijd in een veel te klein hok, waardoor hooi eten uit zo'n balletje misschien inderdaad wel de enige verrijking is. En verrijking aanbieden in het eten is zeker alleen maar goed, ik bedoelde vooral dat in de basis geldt dat het vergroten van de ruimte op nr. 1 zou moeten staan als het gaat om het stimuleren van activiteit.
En op dat aspect van 'zolang ze maar genoeg binnenkrijgen', zit bij mij juist de 'zorg'. Als een konijn (te) weinig hooi blijkt te eten vind ik wel dat je verschillende manieren moet verzinnen, ook al lijken de 'redenen' van een konijn niet altijd logisch voor ons mensen.
Maar nu ik er zo over nadenk, denk ik dat het bij mijn logeerkonijn vooral zit in de kwaliteit van het hooi, misschien nog wel boven het aanbieden van de plek. Morgen maar eens proberen om mijn eigen hooi in het balletje te hangen, kijken of ze daar uit eet.
Een hooiruif en een balletje. De ruif vinden ze fijner eten, de bal doen ze langer mee 
Blijkbaar hebben ze het niet koud hahaha. Ook als ik er een plukje in doe werken ze deze graag weer naar buiten. Ik had ook nog een fleecedeken in hun ren gedaan, ik dacht dat is lekker warm voor ze. Nou die eten ze alleen maar op. Gaat top hier.