fannetje schreef:Dat is wel een hele aparte regel Kim, ik weet niet hoe ze dat met die grote shows en wedstrijden dan willen gaan doen daar. Zoals de Masters en zo, dan kun je toch niet verwachten dat iedereen vliegt?
Volgens mij kan je daar een ontheffing voor aanvragen.
De "niet meer dan 5" regel is ervoor om commerciële acties te voorkomen. Dat je dus geen heel nest pups mag invoeren om in de UK te verkopen bijvoorbeeld.
De meeste doorsnee huishoudens hebben dan ook geen 5 "huishonden" en zullen niet tegen deze regel aanbotsen als ze van / naar het VK willen reizen voor vakantie bijvoorbeeld.
Die regel kan mij dan ook niets schelen, aangezien ik maar met één hond reis.
De rabiës titer die (waarschijnlijk) verplicht is, geeft mij persoonlijk meer problemen.
Ik heb dan ook besloten dat totdat ze daar aan de overkant van de Noordzee voor zichzelf de regels duidelijk hebben, niet die kant op te gaan.
Als ze volgend jaar duidelijke regels hebben omtrent de rabiës titer (either way, wél of géén titer, ik vind het prima, maar er moet wél duidelijkheid zijn) ga ik er wel opnieuw over nadenken of ik een wandelvakantie in Schotland wil houden.