Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:42

Webmaster is inderdaad een van de betere tuigen! _O_

Ik zou dit jaar sowieso nog niet richting Engeland / Schotland gaan, ze hebben met de Brexit echt álles overhoop gegooid wat betreft regelgeving en behoorlijk absurde regels toegevoegd. Voor ons betekend het in ieder geval dat wij niet meer naar Engeland / Schotland kunnen totdat de regels gewijzigd worden. :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:07

KimD schreef:

Ik zou dit jaar sowieso nog niet richting Engeland / Schotland gaan, ze hebben met de Brexit echt álles overhoop gegooid wat betreft regelgeving en behoorlijk absurde regels toegevoegd. Voor ons betekend het in ieder geval dat wij niet meer naar Engeland / Schotland kunnen totdat de regels gewijzigd worden. :=

Ooh? Maar voor "mens&dier" uit de Europese Unie zouden de regels toch voorlopig hetzelfde blijven als voor de brexit?

Tenminste, dat was nog toen ik mn vakantie geboekt had voor 2020... := :roll:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:08

Warboel schreef:
De Flagline zat echt voor geen meter bij Otje :=
Krijg als het goed is binnenkort de Webmaster, maar er zijn ivm de Brexit wat moeilijkheden met leveren op het moment. Ot d'r vader heeft de Palisades Backpack (is een iets aangepaste Webmaster met mogelijkheid tot een rugzak erop) en die is echt super tevreden erover!

Ooh, hoezo zat die niet bij Otje?

Weten jullie een dierenwinkel die een aantal types heeft liggen? (liefst omgeving rotterdam/den haag en meer zuidelijk :') )

Ik vind t zonde om te bestellen en weer terug te sturen. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:00

Ik geloof dat sommige Bever winkels ze hebben!

Nou, kijk:
Afbeelding
Dit is de XS Flagline, maar zoals je ziet zit die nogal knullig :+

Voor het mooie is die te kort maar een S zou weer veel te groot aan de voorkant worden. Deze was al wat groot aan de voorkant namelijk haha.

Had de shop gemaild en die zeiden dat een Webmaster bij windhonden vaak beter zit, dus heb ‘m daarvoor omgeruild (en dan wel een maat S want ze zit echt op t einde van de XS qua maten) Moet er alleen nog even op wachten want ze hebben leveringsproblemen vanuit Ruffwear ivm de brexit :Y)
Maar Remus heeft ook een S dus had die al even gepast bij Otje en die zit prima.

De shop waar ik m besteld heb (actieve honden) zei wel dat de Flagline vaak wat te warm wordt voor veel honden omdat die best wel een flink buikstuk heeft zeg maar. Daardoor is die ook breder tussen de poten. De Webmaster heeft dat niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:17

Ik zit er heel hard over te denken om de Palisades voor Skip te kopen.

De planning is om dit voorjaar lekker te gaan wandelen in (waarschijnlijk) Luxemburg.

Dat is een meerdaagse wandeltocht en het zou fijn zijn als Skip zelf zn eigen spulletjes kan dragen. (Maximaal 20% lichaamsgewicht = 5kg want Skip weegt 25kg. Ik wil de max op 3kg totaal houden het liefst.)

Het enigste wat mij nu nog tegen houdt is de prijs van de Palisades pack... €175 8)7

Ik hoop er één op marktplaats tegen te komen, maar ze zijn redelijk zeldzaam én super gewild...

Wat betreft Schotland? Dat was eerst óók mijn plan voor 2021, maar ik heb besloten dat even uit te stellen ivm de Brexit en corona. Beter volgend jaar als hopelijk de rust weergekeerd is.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:20

Warboel schreef:
Ik geloof dat sommige Bever winkels ze hebben!

Nou, kijk:
[ [url=m/x8RQEE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de XS Flagline, maar zoals je ziet zit die nogal knullig :+

Voor het mooie is die te kort maar een S zou weer veel te groot aan de voorkant worden. Deze was al wat groot aan de voorkant namelijk haha.

Had de shop gemaild en die zeiden dat een Webmaster bij windhonden vaak beter zit, dus heb ‘m daarvoor omgeruild (en dan wel een maat S want ze zit echt op t einde van de XS qua maten) Moet er alleen nog even op wachten want ze hebben leveringsproblemen vanuit Ruffwear ivm de brexit :Y)
Maar Remus heeft ook een S dus had die al even gepast bij Otje en die zit prima.

De shop waar ik m besteld heb (actieve honden) zei wel dat de Flagline vaak wat te warm wordt voor veel honden omdat die best wel een flink buikstuk heeft zeg maar. Daardoor is die ook breder tussen de poten. De Webmaster heeft dat niet.

ah Thanks voor de uitleg!

Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om alles uit te zoeken!

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:52

De Palissades staat ook op mijn verlanglijstje. Flinke investering inderdaad, maar daar krijg je ook wel kwaliteit voor, en ik heb nog geen even goede alternatieven gezien. Ik wacht er wel mee tot Maple is uitgegroeid en een stukje verder is uitgepuberd. Wat ik ook handig vind aan deze is dat je de rugzak van het tuig af kunt halen, dat kan bij de meeste andere rugzakken niet.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:26

Over trekking gesproken, ik zoek een handige fles met drinkoptie voor de hond die je aan je tas/gordel kunt hangen. Ik had de rvs fles van Trixie (hetzelfde idee als de rvs fles van Kong), waar de schroefdop meteen ook de drinkbak is. Heel handig, behalve dat het stuk met schroefdraad blijkbaar in de drinkbak/dop was geplakt. Dus dat brak op een gegeven moment, want die verbinding was niet bestand tegen het gewicht van een volle fles.
Zijn er hier mensen die ook een hangbare fles met geïntegreerde drinkbak gebruiken? Ik kwam bijvoorbeeld de fles van H2O2go tegen of de Kurgo Gourd H2O. Beiden met de drinkbak aan de onderkant, bij de H2O2go kan ik niet zien hoe de bak dan vast zit, maar bij de Kurgo lijkt die maar minimaal met een vormvaste verbinding vast te zitten, dus ik ben een beetje bang dat je de bak dan heel snel kwijt bent?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:32

_Christina schreef:
Over trekking gesproken, ik zoek een handige fles met drinkoptie voor de hond die je aan je tas/gordel kunt hangen. Ik had de rvs fles van Trixie (hetzelfde idee als de rvs fles van Kong), waar de schroefdop meteen ook de drinkbak is. Heel handig, behalve dat het stuk met schroefdraad blijkbaar in de drinkbak/dop was geplakt. Dus dat brak op een gegeven moment, want die verbinding was niet bestand tegen het gewicht van een volle fles.
Zijn er hier mensen die ook een hangbare fles met geïntegreerde drinkbak gebruiken? Ik kwam bijvoorbeeld de fles van H2O2go tegen of de Kurgo Gourd H2O. Beiden met de drinkbak aan de onderkant, bij de H2O2go kan ik niet zien hoe de bak dan vast zit, maar bij de Kurgo lijkt die maar minimaal met een vormvaste verbinding vast te zitten, dus ik ben een beetje bang dat je de bak dan heel snel kwijt bent?

Heb je ook nagedacht over de volgende optie?

Één fles met water en een losse waterbak? Bijvoorbeeld een silicone die opvouwbaar is?

Het grootste nadeel aan zn speciale fles voor honden is dat je altijd 2x water mee moet nemen aangezien de "drinkbak" in direct contact staat met het water in die fles, kan je dat water niet gebruiken om zélf op te drinken.

Met een losse waterbak heb je in principe maar één (of 2-3 kleintjes) fles nodig voor zowel jezelf als je hond. Is minder gewicht om mee te nemen én het water is voor méér doeleinden geschikt. (Om dus zelf op te drinken, om een wondje uit te spoelen bij jezelf en je hond)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:44

Zeker heb ik daarover nagedacht. Ik liep voorheen en sinds de fles stuk is ook weer met een of meerdere flessen + een losse bak te slepen (hij vertikt het helaas om direct uit een fles te drinken), maar dat vind ik dus niet fijn en daarom ben ik op zoek naar een vervanger voor de kapotte Trixie fles.
Dat ik er zelf niet van kan drinken is onzin, dan moet je het water wat de hond niet opdrinkt gewoon niet terug de fles in gieten. Bij de twee flessen die ik heb genoemd is het ook niet van toepassing dat het water uit de bak in direct contact met het water in de fles staat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:18

_Christina schreef:
Zeker heb ik daarover nagedacht. Ik liep voorheen en sinds de fles stuk is ook weer met een of meerdere flessen + een losse bak te slepen (hij vertikt het helaas om direct uit een fles te drinken), maar dat vind ik dus niet fijn en daarom ben ik op zoek naar een vervanger voor de kapotte Trixie fles.
Dat ik er zelf niet van kan drinken is onzin, dan moet je het water wat de hond niet opdrinkt gewoon niet terug de fles in gieten. Bij de twee flessen die ik heb genoemd is het ook niet van toepassing dat het water uit de bak in direct contact met het water in de fles staat.

Ok.

Ik ken alleen de goedkope flessen waarbij de bak ook de afsluiter is van de fles. Dan komt het schone water wél in contact met het "vieze" deel.

Ik heb verder geen oplossingen voor je, ik gebruik altijd een losse bak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:13

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Ooh? Maar voor "mens&dier" uit de Europese Unie zouden de regels toch voorlopig hetzelfde blijven als voor de brexit?

Tenminste, dat was nog toen ik mn vakantie geboekt had voor 2020... := :roll:

Vorig jaar wel nog, met ingang van het nieuwe jaar zijn er behoorlijk wat regels van kracht gegaan.

De leukste regel, ik mag wel (met ontheffing) Engeland in met meer dan vijf honden maar niet meer terug. Terug moet met het vliegtuig. :+

Een pup kopen in de UK is bijna onmogelijk geworden.

Edit: ik gebruik ook een losse bak en ook een aparte fles aangezien ik altijd iets toevoeg aan het water van hun. Verder kunnen ze onderweg wel drinken aan water.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:17

Dat is wel een hele aparte regel Kim, ik weet niet hoe ze dat met die grote shows en wedstrijden dan willen gaan doen daar. Zoals de Masters en zo, dan kun je toch niet verwachten dat iedereen vliegt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:27

fannetje schreef:
Dat is wel een hele aparte regel Kim, ik weet niet hoe ze dat met die grote shows en wedstrijden dan willen gaan doen daar. Zoals de Masters en zo, dan kun je toch niet verwachten dat iedereen vliegt?

Volgens mij kan je daar een ontheffing voor aanvragen.

De "niet meer dan 5" regel is ervoor om commerciële acties te voorkomen. Dat je dus geen heel nest pups mag invoeren om in de UK te verkopen bijvoorbeeld.

De meeste doorsnee huishoudens hebben dan ook geen 5 "huishonden" en zullen niet tegen deze regel aanbotsen als ze van / naar het VK willen reizen voor vakantie bijvoorbeeld.

Die regel kan mij dan ook niets schelen, aangezien ik maar met één hond reis.

De rabiës titer die (waarschijnlijk) verplicht is, geeft mij persoonlijk meer problemen.

Ik heb dan ook besloten dat totdat ze daar aan de overkant van de Noordzee voor zichzelf de regels duidelijk hebben, niet die kant op te gaan.

Als ze volgend jaar duidelijke regels hebben omtrent de rabiës titer (either way, wél of géén titer, ik vind het prima, maar er moet wél duidelijkheid zijn) ga ik er wel opnieuw over nadenken of ik een wandelvakantie in Schotland wil houden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:33

Hier de 5 honden regel ook echt een problee. Als wij op show gaan gaan we vaak met 2-3 gezinnen samen met 1 mobilhome. Ieder dus honden mee. Hebben we er vaak toch 6 mee in 1 voertuig. Zou nu niet meer kunnen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:48

Palisades is echt top! Maar die hebben ze alleen in het rood :r en nogal veel geld idd en ik ga Otje daar nu nog niet mee belasten. Misschien in de toekomst!

M’n vriend en ik zouden in 2020 (eindelijk) naar Canada gaan om z’n familie op te zoeken + roadtrippen, maargoed dat is natuurlijk niet doorgegaan. We krijgen het geld van de vlucht enzo terug en overwegen nu om dit jaar met Otje te gaan roadtrippen door Europa en in 2022-2023 naar Canada te gaan.
Mocht ze dan assistentiehond zijn kan ze wellicht mee.

Ook wel hike plannen met Otje dr papa en z’n baasje, dus Palisades zouden wel heel handig zijn maar ze mag eerst lekker groot worden :D
Laatst bijgewerkt door Warboel op 28-01-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:50

mvdende schreef:
fannetje schreef:

Volgens mij kan je daar een ontheffing voor aanvragen.

De "niet meer dan 5" regel is ervoor om commerciële acties te voorkomen. Dat je dus geen heel nest pups mag invoeren om in de UK te verkopen bijvoorbeeld.

De meeste doorsnee huishoudens hebben dan ook geen 5 "huishonden" en zullen niet tegen deze regel aanbotsen als ze van / naar het VK willen reizen voor vakantie bijvoorbeeld.

Die regel kan mij dan ook niets schelen, aangezien ik maar met één hond reis.

De rabiës titer die (waarschijnlijk) verplicht is, geeft mij persoonlijk meer problemen.

Ik heb dan ook besloten dat totdat ze daar aan de overkant van de Noordzee voor zichzelf de regels duidelijk hebben, niet die kant op te gaan.

Als ze volgend jaar duidelijke regels hebben omtrent de rabiës titer (either way, wél of géén titer, ik vind het prima, maar er moet wél duidelijkheid zijn) ga ik er wel opnieuw over nadenken of ik een wandelvakantie in Schotland wil houden.

Die ontheffing heb je al nodig als je überhaupt met vijf honden wilt gaan, niet eens als je op wedstrijd gaat. En nee, die ontheffing is alleen geldig voor erin en niet voor eruit. Terug kan alleen per vliegtuig met of zonder ontheffing.

De Rabiës titer is dan weer van de baan, die hadden ze er wat mij betreft in mogen houden want dat is nou werkelijk geen moeite naast de rest van de regels die er toch al waren en nog steeds van kracht zijn.

Je zou je verbazen hoeveel normale huishoudens met meer dan vijf huisdieren de grens over willen. ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:31

Oef tuigen dillema hier boven....

Ik heb jasjes dillema... Back on track teckel size S past de prinses helaas niet.

Kentucky zit goed, teckel size, is alleen 160 grams...
Bucas heb ik ook 50 grams zit goed. Is er ook in 300 grams, vind ik te dik...

Maar zoek eigenlijk iets in het materiaal van back on track in maasdeken.... Iemand een idee :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:09

Ik heb echt de balen momenteel. Cody ging zo goed alleen thuis. 4 uur alleen kon die super en hij bleef overal netjes van af. Hij is vanavond 2,5 uur alleen geweest. Kom ik thuis: televisiekastje op de grond met flinke kauw gaten, mijn haakwerk en bollen wol over de grond uit getrokken, de knopen die er op zaten aan gruzelementen gekauwd en een switch spel heeft die volledig vernietigd

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:24

Ach balen Kim!!! Toch maar weer wat dingen uit zijn bereik houden/leukere dingen aanbieden... Een stap terug is nooit leuk.

Ik vraag me af hoe jullie, jullie hond(en) opvoeden. Wat leren jullie ze aan? Waar zijn jullie heel streng in en wat maakt jullie minder uit? Denk aan loslopen, honden en mensen begroeten (of verlangen jullie dat ze honden en mensen negeren?), leren jullie meer dan het broodnodige?
Hebben jullie een commando voor rust nemen, of niet? Ook met loslopen, roepen jullie dan om ze bij je te krijgen of hebben jullie aangeleerd dat zij op jou moetne letten en komen ze vanzelf terug?
Ik ben volop aan het nadenken hoe ik mijn toekomstige pup wil gaan opvoeden, en ik ben benieuwd wat jullie jullie honden hebben aangeleerd :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:03

noox schreef:
Ach balen Kim!!! Toch maar weer wat dingen uit zijn bereik houden/leukere dingen aanbieden... Een stap terug is nooit leuk.

Ik vraag me af hoe jullie, jullie hond(en) opvoeden. Wat leren jullie ze aan? Waar zijn jullie heel streng in en wat maakt jullie minder uit? Denk aan loslopen, honden en mensen begroeten (of verlangen jullie dat ze honden en mensen negeren?), leren jullie meer dan het broodnodige?
Hebben jullie een commando voor rust nemen, of niet? Ook met loslopen, roepen jullie dan om ze bij je te krijgen of hebben jullie aangeleerd dat zij op jou moetne letten en komen ze vanzelf terug?
Ik ben volop aan het nadenken hoe ik mijn toekomstige pup wil gaan opvoeden, en ik ben benieuwd wat jullie jullie honden hebben aangeleerd :D

Voor mij is het allerbelangrijkste commando het "hier"

De rest maakt mij niet heel veel uit als hij een keer bananen in zn oren heeft, maar als de "hier" genegeerd wordt, kan Skip me aardig chagrijnig maken.

Dit omdat hij bijna overal los loopt, ook waar dit officieel niet is toegestaan. Hij mag vrij rondrennen, maar als ik andere mensen, dieren of aangelijnde honden aan zie komen, dan moet hij dus "hier" komen, dan lijn ik hem even aan. Hij krijgt wél altijd een snoepje zodra hij bij me is, ik probeer het zo leuk mogelijk te maken.

Wat betreft rust nemen heb ik niet echt een commando, maar ik woon dan ook alleen en ik weet precies hoe en wanneer Skip toe is aan rust. Hij neemt zn rust eigenlijk altijd zelf wel, soms niet, als ik druk bezig ben door het huis aan het lopen. Maar ga ik zitten, is Skip ook direct rustig.

Wel kent hij het commando "mand" dat betekent dat hij naar zn mand moet. Niet direct persé om rust te nemen, als wel omdat hij (weer eens) verschrikkelijk in de weg aan het lopen is. Skip staat overal gráág met zn neus bovenop en dat is soms niet altijd handig. (Aankleden in de ochtend bijvoorbeeld.... Ik krijg echt geen sok aan als hij tegen mij aan staat te duwen voor een kroel. Die hij dan al lang 3x gehad heeft....)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:57

noox schreef:

Dingen slopen is echt een absolute No-Go. Toby heeft dus lange tijd als ik weg was in de gang gezeten waar weinig te slopen viel. Echt tot zijn derde. Ik dacht rond een jaar dat het wel beter werd en toen sloopte hij de hele bank ;) vandaar echt tot zijn derde daarna zo prikkelarm mogelijk. (Hij sloopt nog steeds graag piepende speeltjes, maar tegenwoordig ook nog alleen dat)
Toby kan helaas echt niet loslopen, maar dat zou bij iedere andere hond wel een trainingspunt geweest zijn: dat ze in de buurt blijven en aandacht op mij houden. Mijn vorige liep bijv nooit ver weg, ook niet in het bos etc. Dat was ook wel even hard trainen, maar met resultaat.
Verder vind ik 'niet trekken aan de riem' een hele belangrijke. Ik wil gewoon normaal kunnen lopen en niet eraan moeten hangen.
Onze honden leren aan de riem (en de andere ook los, die los kunnen) het commando 'stop', en dan wil ik dus echt dat ze NU stoppen met lopen. 'Stop' en 'hier' zijn voor de veiligheid belangrijk vind ik. (Daarom dat Toby dus niet losloopt. Geen recall. Onbegonnen werk. Na enkele jaren oefenen op Trainingsveldjes heb ik dat opgegeven en hij loopt dus altijd aangelijnd - jachtinstinct is te sterk.)
Oh, en iets waarmee ze weten dat ze dingen niet mogen pakken 'laat dat' of whatever. Zodat ze niet van straat eten. Bij Toby is dat 'bah'. En dan loopt hij gewoon door. Daarop aansluitend vind ik het loslaten van een object op commando ook belangrijk. Allemaal dingen voor de veiligheid van je hond.
Alle andere oefeningen zijn er vooral voor de lol / sport etc. Zoals 'kom voor' (tegen mijn voeten aan komen zitten en mij aankijken) en 'aan de voet' (achter me langs lopen en links naast mij komen zitten).
En dan kun je ze natuurlijk nog zoveel leuke dingen leren als je wil. Mijn vorige hond kon 'doodgaan' op commando als je naar hem wees en 'pang' riep. Die van mijn ouders vindt omrollen als je 'rollen' zegt heel leuk. Je hebt er niks aan, maar het is wel leuk :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:56

noox schreef:

Voor ons zijn de belangrijkste de recall, het 'wachten' en disengagement van dingen. Bij het loslopen willen we ook dat hij op ons let, en dat doet hij ook zeker, maar uiteindelijk als we hem roepen moet hij komen. Daarnaast het 'wachten', ook op afstand en net zolang tot we zeggen dat hij weer mag. Deze gebruiken we voor van alles, waaronder bij het oversteken van wegen, als we andere honden in de verte zien, maar ook als we aan het hiken zijn en we zien een lastig of onoverzichtelijk stuk. We trainen ook gericht op het wachten in combinatie met 'disengagement', waaronder ook met eten dat hij heel lekker vind (zijn verse vlees). We zetten het op de grond en we vragen hem naar ons toe te komen (en dus weg van het vlees), te wachten etc. Bij het trainen met vlees zijn het maar een paar korte dingetjes voordat hij mag. Het 'wachten' trainen we ook in het bos. We parkeren hem dan ergens en laten hem wachten. 1 van ons 'verstopt' zich dan en dan mag hij ons (als hij wordt geroepen) komen zoeken.
Vindt hij helemaal geweldig en het is een hele goede wacht / kom hier training.

Verder trainen we gericht op het lange-afstands hiken. Niet alleen qua fitness, maar ook qua dingen die je tegen komt. Bijvoorbeeld het commando 'aan de kant', voor als mensen passeren op een smal pad. Hem laten wennen aan het gedragen worden (mocht het nodig zijn) in zo'n speciale honden draagzak. Overal aangeraakt worden voor medische controle (vind ik zowiezo een belangrijke). Op een aangewezen plaats blijven. Dingen op afstand etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:44

noox schreef:

Wij zijn niet streng maar wel consequent. Ik maak veel gebruik van de roedel wat voor ons betekend dat ik vooral Puk en/of Guinness aanstuur, wat de rest van de honden doen is daarmee het probleem van Puk. Zij is verantwoordelijk om de rest in het gareel te houden.

Voor mij is het vooral belangrijk dat ze bij me komen en het commando 'negeren'. Dus dat andere mensen en (loslopende) honden kunnen passeren zonder gemiep. Doordat we de laatste tijd veel met een roedel hebben gelopen die dit niet hoeven merk ik dat dit een beetje verzwakt is, daar gaan we straks dus weer aan werken als de pup er is. Dan heb ik ook weer beloning en de clicker bij me, dan gaan ze allemaal weer even op een verfrissingscursus.

Verder maken wij niet veel gebruik van andere commando's, hoe minder ik ze aanleer wat ze niet perse hoeven te weten hoe meer profijt ik daarvan heb tijdens de agility.

Wij doen ook niet straffen, het strengste woord dat ze kennen is "Nee" en als ik dat moet zeggen zijn ze eigenlijk al drie stappen te ver en dat weten ze. Ze kennen de grenzen en als ze besluiten die op te zoeken en er eventueel overheen gaan ze weer een stapje terug in vrijheid, even een stapje terug om er weer twee vooruit te kunnen zetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:46

Oshaa schreef:
*knip*

Verder trainen we gericht op het lange-afstands hiken. Niet alleen qua fitness, maar ook qua dingen die je tegen komt. Bijvoorbeeld het commando 'aan de kant', voor als mensen passeren op een smal pad. Hem laten wennen aan het gedragen worden (mocht het nodig zijn) in zo'n speciale honden draagzak. Overal aangeraakt worden voor medische controle (vind ik zowiezo een belangrijke). Op een aangewezen plaats blijven. Dingen op afstand etc.

Dit is ook een hele belangrijke als je meerdere honden hebt, zo hebben wij onze honden geleerd om in de nek te hangen. Mocht er onderweg iets gebeuren kan ik ze tenminste 'vervoeren', want in de armen dragen is onmogelijk voor langere stukken.