Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:44

Nah ja dat hebben we dus gezegd, het zijn sowieso veel te grote plassen voor Dexter. Het zijn echte Deense Dog plassen :Y)

Maar de buurman die ons heeft beschuldigd is een vrij simpele en agressieve man die het zelf allemaal wel beter weet. Hij gelooft ons dus absoluut niet. En we hebben ook verteld dat Dexter wel eens per ongeluk op de gang plast en we het dan netjes opruimen, maar dat wordt dus niet geloofd...

Hmm, samen een webcam kopen zou wel een idee zijn. We wonen sowieso in een rare flat hoor. Er liggen ook heel vaak lachgaspatronen op de gang, lege zakjes wiet, sigaretten (binnen). Echt vies en raar...

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:47

Kan er niet van een andere gang een hond overheen lopen? Desnoods je honden optillen en dit zo ook met de buurman afspreken. Als er dan nog plassen liggen...

Is het ook echt hondenplas of kan het ook alcohol, water of plas van mensen zijn?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 00:02

Hmm om bij een andere verdieping te komen moet je zes trappen op of af, vermoed niet dat iemand dat doet als je ook de lift naar beneden kan pakken en je hond buiten laten plassen :Y)

Water is het niet, het is echt geel. Maar het kan dus ook best iets anders geel zijn, limonade ofzo :') Mensenplas kan ook, zulke gekken mensen wonen er wel bij ons in de buurt dus wat dat betreft.

Zou je zoiets kunnen laten testen?

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:23

Annemijn, jammer dat er geen pupje voor je bij zit dit nest, hopelijk volgend nest meer geluk.
Diandra <3
Zoe wordt ook steeds groter zeg! Ze lijkt zo al bijna volwassen.
Kaus, vervelend van die plas, maar ik denk idd dat het mensenplas kan zijn, zker als jullie ook andere overlast hebben. Wij hebben dat hier in het portiek ook wel gehad, maar sindsdien het portiek goed afgesloten gehouden en geen problemen meer gelukkig.
Wat betreft de groeipijnen, las dat idd zo is, zou je over moeten stappen op een voer met een laag Ca gehalte. En nee, niet alle volwassen-varianten (maar ook puppyvarianten) zijn laag ik Ca. Ik weet dat bijv Eukanuba heel laag zit ( 0.8%). De meeste puppy-voersoorten zit tussen de 1,2-1,5% (largebreed).
Zo, nog 2 daagjes en dan mag ik Roetsj ophalen *\o/*

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:06

MissAnnemijn wat jammer zeg, op naar het volgende nest!

StonedRomy wat een hilarische foto! Was vast genieten. :')

XxDiandraxX prachtige foto van je 2 knapperds samen. :+:

Calice leuk dat sneeuw :') We willen zomer ja! :D

Kaus, klinkt mij meer als mensenplas.. :o Ik zou idd kijken voor een camera (webcam, achteruitrijcamera, zoiets?)

fannetje dat is al bijna! Nog 2 dagen aftellen! :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 10:10

Ik denk dat een camera geen gek idee is. Hou er alleen rekening mee dat je er een moet hebben die opneemt. Anders heb je er nog weinig aan.

Nog even aftellen Fannetje! Bijnaaaa.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:35

Hou er ook rekening mee dat camera's enorm veel stroom gebruiken... had ook dag/nacht camera continue aan... gelukkig dat ik elke 3 maanden zie wat mijn verbruik is en hij pas 2 maanden aan stond. Ik ben enorm geschrokken en exit camera ;)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 11:11

dierenfan schreef:
Hou er ook rekening mee dat camera's enorm veel stroom gebruiken... had ook dag/nacht camera continue aan... gelukkig dat ik elke 3 maanden zie wat mijn verbruik is en hij pas 2 maanden aan stond. Ik ben enorm geschrokken en exit camera ;)

Dan ben ik vooral benieuwd wat voor camera je hebt hangen. :o Of eigenlijk had hangen. Hier hangen meerdere camera's aangezien mijn vriend een eigen bedrijf heeft in beveiligingstechniek. Maar die verbruiken echt niet enorm veel stroom...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:50

Hmm heb met degene overlegd die het gebouw verzorgd (die er ook van overtuigd is dat het onze honden zijn) en die zegt dat we geen camera's mogen ophangen.

Daarbij zijn we zonet óók nog beschuldigd van dat Dundy iemand in zijn been heeft gebeten. Hij liep gewoon langs. Dundy kiest er honderd keer liever voor om achteruit te deinzen dan te bijten dus... 8)7

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 14:58

Wat raar... en sowieso raar dat ze zeggen dat jullie t zijn, maar jullie niet mogen bewijzen dat jullie t niet gedaan hebben...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:01

Kan een dierenarts zien of iets hondenplas is als je het langsbrengt? Want ik vermoed dus dat het gewoon mensenplas is.

Wij beginnen ook langzaam te denken dat wij hier gek zijn... Met plassende en bijtende honden 8)7

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:32

Kaus schreef:
Kan een dierenarts zien of iets hondenplas is als je het langsbrengt? Want ik vermoed dus dat het gewoon mensenplas is.

Wij beginnen ook langzaam te denken dat wij hier gek zijn... Met plassende en bijtende honden 8)7


Ik zou je dierenarts daar gewoon even over bellen. Het lijkt me van wel.
Wel raar die beschuldigingen. En jammer dat je geen camera's op mag hangen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 16:34

Ja misschien een goed idee om daar een DA over te bellen. Of misschien kan Diandra je daar bij helpen?

Als het echt recht voor jullie deur is zou je een deurspion kunnen overwegen. Die hebben ze ook met camera.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:05

Diandra?

Het is vlak voor de lift. Dus het kan ook iedereen zijn uit de gang maar wij worden als enigen beschuldigd. Al drie mensen aan de deur gehad :roll:

Als er weer een plas ligt zal ik eens met de dierenarts overleggen of die er wat mee kan. Alleen beetje jammer van die kosten... |o

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:24

Zou echt gewoon zeggen dat het niet van jullie is en gezien de omstandigheden in het gebouw is het niet zo onbegrijpelijk. En dat ze anders maar zelf met bewijzen moeten komen...

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:51

Je kan helaas niet zien of het humane urine is of urine van een hond. Daarvoor zal je het moeten laten onderzoeken bij een laboratorium maar dan weet ik ook niet zeker of ze dat kunnen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 18:23

Lastig hoor. Bah

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:19

Kaus, lastig hoor. kUn je ook niets met de tijdstippen waarop het gebeurd? Bijv, dat jullie niet thuis zijn oid?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:03

Hmm jammer dat dat niet kan...

Wij zijn altijd thuis :Y) Dus dat werkt helaas niet. Het gebeurt ook meestal s nachts en in het weekend. Dronken bewoners ligt dus het meest voor de hand. Willekeurige jeugd komt er niet in zonder sleutel dus dat kan het ook niet zijn.

Lara; op zich wel. Maar de mensen die ons beschuldigen zijn wel het type mensen dat ik bedoel met 'je weet wel type mensen' :+

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:36

Iemand ervaring met meerdere disciplines doen?
Ik doe momenteel op dinsdag donderdag en zondag gehoorzaamheid en op woensdag en zaterdag flyball met Daeva.
Ik zou eventueel 1 keer flyball door agility willen vervangen. Denken jullie dat dit te veel zou zijn?

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:43

Ik denk dat de hond dan vrij weinig hersteltijd heeft. Op welk niveau doe je alle sporten en op welk niveau wil je agility op gaan pakken?

Qua bouw heb je geluk, Flyball hindernissen staan voor wat langere honden te op elkaar gepropt waardoor je een langere hersteltijd nodig zult hebben om geen blessures te krijgen.

Zou dan 1 gehoorzaamheid weg halen in de opbouw fase, want denk dat je je hond anders snel overprikkelt en dat is zonde.

Denk er ook aan dat agility heel anders is dan Flyball. Ideaal zou zijn wanneer je Flygility kunt doen en het zo kunt opbouwen naar Flyball en agility, maar die sport is nog erg in ontwikkeling ( al ga ik er binnenkort wel mijn instructeursopleiding voor volgen )

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:48

Zoe_97 schreef:
Iemand ervaring met meerdere disciplines doen?
Ik doe momenteel op dinsdag donderdag en zondag gehoorzaamheid en op woensdag en zaterdag flyball met Daeva.
Ik zou eventueel 1 keer flyball door agility willen vervangen. Denken jullie dat dit te veel zou zijn?


:wow:
Ik wil 1 a 2 keer in de week gaan trainen en sporten mag pas als ze 1 zijn geweest dus voorlopig ben ik daar nog niet mee bezig :o

Wat een naar gedoe met die beschuldigingen, ben erg blij dat wij nu op een heel veilige en sociale plek wonen wat dat betreft. Echt het dorpsgevoel hier (is ook een dorpje :+ ).

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:56

Qua sporten kan je wel al wat beginnen hoor. Balans, cirkeltraining, heelwork, hoopers, voorbereidende sport training ( bij agility en Flyball is dit best handig, al zou ik dan bij agility voorbereiding eerder hoopers gaan doen. )

Uiteraard geen vol uur en geen sprongen of hoog tempo, maar rustig spelenderwijs wat dingen laten uitproberen.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:56

Zoe_97 schreef:
Iemand ervaring met meerdere disciplines doen?
Ik doe momenteel op dinsdag donderdag en zondag gehoorzaamheid en op woensdag en zaterdag flyball met Daeva.
Ik zou eventueel 1 keer flyball door agility willen vervangen. Denken jullie dat dit te veel zou zijn?


Wij doen 3 onderdelen op 1 dag. :') Speuren, appel en manwerk. Met trainen spreiden we dat uit. Maandag Speuren, dinsdag appel en manwerk, donderdag ook en dan zaterdag of zondag speuren en zondag weer appel en manwerk.

Daarnaast nog hardlopen of fietsen. We letten alleen op dat na een zware training ze wat rust hebben en soms even lekker helemaal niks voor een week ofzo.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:59

Ik denk dat het teveel is. Ik heb een tijdje op dimsdag Obedience gedaan, op donderdag Agility en zondag behendigheid. Toen kon ik op dinsdag en woensdag particulier gaan trainen dus was het soms 4x, maar ik heb sinds ik merkte dat het teveel werd structureel lessen afgezegd.
Nu ga ik op dinsdag en donderdag trainen deze zomer, en hopelijk in de winter dinsdag en woensdag. 2 keer vind ik echt genoeg want we lopen veel weekenden ook nog wedstrijd. Obedience train ik niet meer in een groep, een beetje thuis en als ik hulp nodig heb boek ik een privelesje.