[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:00

Ben echt benieuwd of haar oortjes recht gaan staan volgende week zaterdag. :D Het is idd behoorlijk aandoenlijk nu, ze ziet er beetje droopy uit haha

Ah, vandaar de keuze van de schol :)* Vriendin van me gaf ook regelmatig vis aan der honden. Kan zeker niet slecht zijn ;)

Oooh stoute Jarv!! In vergelijking is Ophélia dan ook altijd een voorbeeldig pupje geweest. (Al steelt ze wel nog altijd mijn paardenborstels om alle haren eruit te trekken, liep ze vandaag weg met een wasknijper, heeft ze een kurk verscheurd - wss op de grond gevallen door één van de katten..- en nog wel kleinigheidjes. Gelukkig blijft ze van het interieur af! Hopelijk is dat ook het geval bij monster nr 2.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:52

Oei dat is zuur! Zo had de Ridgeback van vrienden van ons een tijd terug een flink stuk stucwerk van de muur gekregen, die waren ook niet blij. :=
Wel erg leuke fotos weer!

Spannend Jackytje, het lange wachten wordt beloont! Geweldig die oren zo!

Qua namen twijfelen we nu tussen Sjors en Mika. Hadden eerst Sjors als optie maar ik vind het geen Sjors en wel een Mika, maar vriendlief moet nog even wennen. :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:57

Airborn schreef:
Meer nieuwe pups, leuk!
Bently is erg schattig met het dekentje.

Hier een pup druk met z'n eerste vis,een schol. Hij vind het maar ingewikkeld eten, hihi.[ [url=m/W0jcjJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een droppie

Stoute jarv!!!!

Lijkt wel een gremlin zo met die oortjes

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:28

Mijn pup zit om die reden vast als ik er niet ben. Of in grote bench of in de hondenkamer. Daar staat rondom puppyren panelen van 1 meter hoog 2 rennen aan elkaar. Hij kan niet bij de muren. Wel kleedjes en kussens daar maar dat kost niet zoveel om te moeten vervangen ;)
Tot nu toe 0 sloopneigingen gelukkig. Ik ken dat ook niet (hij is mijn 5de hond en 2de pup) volgens mij zijn ze veel te blij om eens alleen re zijn en te slapen hahaha. Nu is kenzo de eerste hond van mij die meer en langer alleen moet zijn dan dat de rest dat was. Echter pas zodra ik vind dat hij dat aan kan ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:40

dierenfan schreef:
Mijn pup zit om die reden vast als ik er niet ben. Of in grote bench of in de hondenkamer. Daar staat rondom puppyren panelen van 1 meter hoog 2 rennen aan elkaar. Hij kan niet bij de muren. Wel kleedjes en kussens daar maar dat kost niet zoveel om te moeten vervangen ;)
Tot nu toe 0 sloopneigingen gelukkig. Ik ken dat ook niet (hij is mijn 5de hond en 2de pup) volgens mij zijn ze veel te blij om eens alleen re zijn en te slapen hahaha. Nu is kenzo de eerste hond van mij die meer en langer alleen moet zijn dan dat de rest dat was. Echter pas zodra ik vind dat hij dat aan kan ;)

Wij hebben tegenwoordig de bijkeuken voor hem, daar sloopt hij niks. Deur dicht, en dan is het net een grote bench :D Kleine kamer, maar niks om te slopen.
Echter heeft onze kat het onder de knie om deuren open te krijgen :+ Zo is hij alsnog weer in de woonkamer terecht gekomen _O-

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:34

Mika is wel een leuke, originele naam. Vind ik ook beter bij het hondje passen :j

Haha Avelienvd, nou, vorige keer is ze flink nat geworden van het gras en ze is gelukkig niet verandert in zo'n vies monstertje :+

Dierenfan, zo gaan wij het hier ook doen. Maar dan niet persé voor het slopen. (Is ook een reden, maar niet de hoofdreden) Gewoon zodat de andere honden en katten lekker aan haar kunnen wennen op een afstandje :) Lijkt me verder ook wel fijn voor der dat ze haar eigen plekje heeft. Als het goed gaat mag ze later wel gewoon overal in huis als wij er zijn. Knappe pup is Kenzo trouwens, ik hou wel van een mooie Duitser <3

Haha Tigress, je huisdieren spannen gewoon samen. }:)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:47

(*&$)@(&#@

net 2 keer bijna Milo kwijt geweest... Wandelen in het sneeuw bos, lopen over een pad ( ik had de slappelach omdat mn vriend te gladde schoenen aan het en dus de heuvel niet op kwam), zie ik opeens milo de bosjes in duiken en over een ander heuveltje verdwijnen.... roepen.. niets, hoorde alleen kinderstemmen.. Ik er achteraan, was hij 100 meter dwars door het bos gelopen naar een ander pad waar mensen met een zooi kleine kinderen liepen... luisteren ho maar.. dus eerst maar aan de lijn, op grote open vlakte met veel andere honden weer los om te spelen. Tijdje later willen we weg, loopt Milo al spelend met andere mensen en hun hond en 2 kids mee.... Mensen lopen gewoon door, ik roepen, Milo reageerd nieteens, mensen blijven door lopen... UIteindelijk achteraan moeten rennen heel stuk door het bos, en toen ik riep of ze ff wouden wachten liepen ze nogsteeds door... Uiteindelijk buiten adem ingehaald en Milo kunnen pakken... Pup verder maar aan de lijn gehouden maar MAN, frustreren!!!! Met sneeuw en zoveel kids in het bos kan hij dus niet los... verdorie!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:27

Das balen! Wat onsociaal dat ze doorlopen terwijl je vraagt of ze stil willen gaan staan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:46

Wij hebben vandaag een wandeling gehad met de nestgenoten van Kiko, samen met paps en mams. Geweldig om al die spikkels bij elkaar te zien.
Kiko was nogal overrompeld door met name haar broertjes, en leek nu het best opgevoede hondje wat er was, want ze hield ons enorm in de gaten en bleef bij ons in de buurt, en zelf strak naast ons lopen af en toe terwijl ze volg normaal nooit doet. _O-
Maar met name bij de reutjes waren een paar hele dominante pubers bij, en Kiko is heel erg onderdanig. Dominante reutjes had ik ook al verwacht, nest is met 7 weken opgesplitst omdat een paar pups met elkaar gingen vechten.
Ook zie je wel het verschil in training van de diverse cursussen. Bij veel mogen ze niet spelen, terwijl dat bij ons een belangrijk onderdeel is, en ze ook echt leren spelen en daar geen dominant gedrag bij mogen vertonen. Ook als ze aan het spelen zijn moeten wij ze vangen en mogen we ze niet roepen, omdat ze toch bananen in de oren hebben en zo aan kunnen leren dat 20 keer roepen ook goed is. Terwijl er bij andere juist niet gevangen mocht worden.

Wat ook leuk was dat er ook een meeting van langpootmuggen was. Kiko vond ze maar groot en veels te snel. :))

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:14

Het eerste weekend met de hond is achter de rug. Wel wat tegenslagen gehad. Ze was zindelijk, maar ze heeft beide dagen meerdere keren in huis geplast helaas.

En vandaag de eerste wandeling in het bos gemaakt.

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:20

Ohh tis wel een knapperd!

En Kiko braaf en onder de indruk. Soms zou ik willen dat Milo wat vaker onder de indruk was :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:48

Poeh op 7 weken mekaar al de tent uitvechten? Pittig.
Wel mooi dat hij bij jou bleef.

Wat een knap dier classic.
Zal wel wat last van stress hebben. Met wat geduld komt dat vast goed.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:56

Oh, wat een prachtige foto's komen er hier weer voorbij! <3 Super. Lekker enthousiaste puppy's en nog wat onwennige...

Even schrikken met wegloper Milo. Bananen in de oren, das even minder. Wel jammer dat de mensen niet even stopten. Zouden ze je niet gehoord hebben wellicht?

En Jarvis in sloopmodus, lees ik dat nou goed? Lieve schattige Jarv... :+ het boefje.

Die oortjes, hihi. Vooral die eerste foto waar ze nog zo opzij staan. Ach. Ze gaan vast snel staan!

Gisteren is de teef gedekt. Zo spannend. Was voor beide de eerste keer, maar het verliep vlekkeloos begreep ik. Nu duimen dat ze drachtig is en dan ook nog duimen dat er genoeg reutjes bij zitten. Spannend!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:37

Ik hoorde net dat Lizzy al 3 dagen diarree heeft, amper de mand uit wil en temperatuur is 38.8.
Ze gaan vanmiddag naar de dierenarts (een vriendin van ze, dus niet naar de praktijk zelf).
Gaf al aan dat ze beter gelijk naar de praktijk kunnen gaan, als ze wel medicijnen nodig heeft dan moeten ze alsnog naar de DA en kans dat je daar dan pas morgen terecht kan...

Maargoed.. hoop dat het niks ergs is

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:02

DanielleB schreef:
Ik hoorde net dat Lizzy al 3 dagen diarree heeft, amper de mand uit wil en temperatuur is 38.8.
Ze gaan vanmiddag naar de dierenarts (een vriendin van ze, dus niet naar de praktijk zelf).
Gaf al aan dat ze beter gelijk naar de praktijk kunnen gaan, als ze wel medicijnen nodig heeft dan moeten ze alsnog naar de DA en kans dat je daar dan pas morgen terecht kan...

Maargoed.. hoop dat het niks ergs is

Oei.. Dat klinkt niet goed nee..
drinkt ze wel genoeg? Anders heeft ze nog kans op uitdrogen ook..
Ook ik zou ook meteen naar de praktijk gaan, maar ik ken natuurlijk verder ook geen dierenarts persoonlijk.

Ik hoop voor jullie dat het niks ernstigs is.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:08

Dat heb ik verder niet gehoord.
Helaas is ze niet meer van mij dus kan er niet zo heel veel over zeggen..
Ze zullen daar eerst wel heen gaan voor het geval het niet zo erg is, ze geen bezoekkosten kwijt zijn.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:15

Oh dat is wel vervelend..
Dan Kun je natuurlijk alleen maar blijven hopen dat het niks ernstigs is...

Bentley was vandaag de hele dag vervelend, de hele tijd rond rennen mij aanvallen en dat alleen maar omdat ik het koud had en onder zijn deken lag :') .
Hij kan nu wel op commando zitten en hij heeft nu iets leuks, hij gaat zitten voor de bank omdat hij zelf nog niet op de bank kan komen, hij gaat dan via jou benen de bank op klimmen en naast je liggen :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:09

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:24

IngeN86 schreef:
Bij Ivy heb ik ook nog weleens dr zussen terug gezien. Die zijn totaal anders qua karakter, maar zal ook wel aan de opvoeding liggen. Veel voorzichtiger en niet sociaal met andere honden en terughoudend naar mensen. Terwijl Ivy alles en iedereen leuk vind. Maar ja ik ben ook niet zo moeilijk;) Sleep ze overal mee naar toe. En qua bouw was ze ook zeker de mooiste, maar daar hebben we dr ook op uitgezocht;p

Van Lewis zie ik een broertje terug op shows in Duitsland, maar op de foto´s ziet die er niet geweldig uit. Was volgens mij ook de lelijkste van het nest :+

Opvoeding doet inderdaad heel erg veel, maar er zitten volgens mij ook gewoon karaktertjes tussen hoor. De onze is ook altijd overal mee naartoe geweest, maar blijft erg terughoudend naar vreemden. Helemaal niet bang, gewoon écht niet geïnteresseerd. Eén andere pup uit de nest heeft hetzelfde, de anderen zijn 100% allemansvrienden. De onze is dan wel weer heel erg sociaal naar andere honden, terwijl de andere pups dat iets minder hebben.

Ivy is inderdaad wel hééél erg mooi! Knap ding!

Boemklatsch schreef:
Vandaag weer een foto update gehad, begint nu echt op te schieten! 5 weken alweer, volgend weekend gaan we kijken en dan alweer bijna ophalen!

[ [url=m/DqTMI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Begint al een echt hondje te worden <3

Welk ras is ie? Koester die foto's als ze zo klein zijn, voor je het weet zijn ze daaruit gegroeid en kijk je er vol heimwee op terug ;-)

xXLiekeXx schreef:
Ik lees hier al een tijdje trouw mee, maar nu wilde ik toch eens wat posten.
Als het goed is krijgen wij volgende week een donker Mechels teefje rechtstreeks uit het nest. Het is een teefje uit werklijnen en ze oogde heel alert. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Het is niet de bedoeling om wedstrijden en dergelijk te gaan lopen. Qua naam weet ik het nog niet helemaal, ik zat te denken aan Ravi maar begin nu toch weer te twijfelen.
Ik weet niet of ik 't ga redden om hier wat updates te posten, maar ik lees iig mee.

Wat leuk! Je eerste mechelaar, of niet? Ravi is een goeie naam, klinkt leuk en roept makkelijk, héél belangrijk :j

Citaat:
net 2 keer bijna Milo kwijt geweest... Wandelen in het sneeuw bos, lopen over een pad ( ik had de slappelach omdat mn vriend te gladde schoenen aan het en dus de heuvel niet op kwam), zie ik opeens milo de bosjes in duiken en over een ander heuveltje verdwijnen.... roepen.. niets, hoorde alleen kinderstemmen.. Ik er achteraan, was hij 100 meter dwars door het bos gelopen naar een ander pad waar mensen met een zooi kleine kinderen liepen... luisteren ho maar.. dus eerst maar aan de lijn, op grote open vlakte met veel andere honden weer los om te spelen. Tijdje later willen we weg, loopt Milo al spelend met andere mensen en hun hond en 2 kids mee.... Mensen lopen gewoon door, ik roepen, Milo reageerd nieteens, mensen blijven door lopen... UIteindelijk achteraan moeten rennen heel stuk door het bos, en toen ik riep of ze ff wouden wachten liepen ze nogsteeds door... Uiteindelijk buiten adem ingehaald en Milo kunnen pakken... Pup verder maar aan de lijn gehouden maar MAN, frustreren!!!! Met sneeuw en zoveel kids in het bos kan hij dus niet los... verdorie!

:D , klein hartje dan he!
Vind ik ook nogaltijd erg moeilijk. Ik weet dat hij los moet, omdat hij ook moet leren om op mij te letten en vrij te lopen, en 85% van de tijd zal hij ook gewoon correct luisteren, maar met een jonge pup (bij ons 6maanden nu) heb je die zekerheid nog niet hé.... Ik klik die lijn ook altijd met een klein hartje los :+

DanielleB schreef:

Niet te lang mee wachten hoor, gewoon meteen gaan. Zaterdag had ons pup het ook zitten. Overgeven, diarree, lusteloos, niet eten, niet drinken. Meteen zelfde dag geweest, medicatie en spuitjes gekregen, 2dagen vasten...

Onze pup gisteren nog eens op foto gezet, toch bizar dat je zelf niet ziet hoe hard ze veranderen, totdat je ze weer even op foto zet en vergelijkt.

Afbeelding

Twee maanden verschil (4,5maanden - 6,5maanden)
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:54

Oeh, zieke pup... Er schijnt een heel gemeen virus rond te gaan...

En ohhh. Herders zijn zo stoer om te zien altijd!

Idd, heel klein hartje... Het idee hem kwijt te raken.. Maar, ook dat hij kinderen aan het huilen maakt met z'n enthausiastme en gelukt vind ik heel vervelend.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:56

Lizzy was gistermiddag weer beter geloof ik?

Dus moet dat maar geloven en hopen dat het echt zo is ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:41

Gelukkig is Lizzy geen kleine pup meer, dat geeft toch wat meer marge. Maar hopelijk is ze echt aan betere hand.

idd best groot verschil bij die herder.

Hier klein drama. Cita's loopsheid zit er echt aan te komen. Ze is flauwer en meer bruusk als anders en gisteren plots meermaals serieus uitgehaald naar Gipsy. Serieus veel moeite kunnen doen om ze uit elkaar te krijgen en te kalmeren. Resultaat Gipsy bang en beide meermaals gepierced. Alles zit nu apart, want Menzo kan het niet laten continu de wonden van de teven te blijven likken.
Hopelijk is dit zuiver de loopsheid en dus over een dikke maand weer voorbij, anders zal Cita herplaatst moeten worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:43

Hier heeft de soort buikgriep bij de honden ook geheerst en kennelhoest.... was erg gezellig hier met 7 honden. De 1 kennelhoest de ander herstellend de volgende flink kotsen de ander flink diaree en altijd een paar niet ziek met energie.... waren drukke tijden ;) nu gelukkig hier al 2 weken voorbij. Nog 2 oudjes die niet echt lekker gaan maar dat is ouderdom helaas..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:53

Ja dat scheelt hoor, ze is al 9 maanden dus ze kan wel wat hebben gelukkig.

Oh dat meen je niet dierenfan, dat was lekker druk inderdaad!