gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:07

Ze zijn allemaal nog heel! :')

Even zonder dollen, ze hebben bij elkaar gezeten. Zoals verwacht was de dwerg voedster nogal fel, maar vechten is het niet.
Zo deed ze ook bij de koppeling met de ram.
De 2 hollander dames vonden het erg spannend.
Ran vond het allemaal wel leuk, de goedzak. Hij heeft de 2 Hollanders ook heel even voorzichtig gelikt.

Verder bleven ze alle 4 goed eten, voor herhaling vatbaar dus :)

Evt heb ik nog 2 filmpjes voor de liefhebber

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:18

Hoezo voor herhaling vatbaar? Heb je ze weer uit elkaar gehaald? Is niet zo slim, als het goed gaat laten zitten en niet uit elkaar halen!! Als je ze uit elkaar haalt moeten ze telkens als ze elkaar weer zien opnieuw uitmaken wie de baas is etc, dan krijg je ze nooit gekoppeld..
Dus volgende keer fijn bij elkaar laten zitten als het goed gaat! Het klinkt in ieder geval goed

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:46

_Tarzan schreef:
Hoezo voor herhaling vatbaar? Heb je ze weer uit elkaar gehaald? Is niet zo slim, als het goed gaat laten zitten en niet uit elkaar halen!! Als je ze uit elkaar haalt moeten ze telkens als ze elkaar weer zien opnieuw uitmaken wie de baas is etc, dan krijg je ze nooit gekoppeld..
Dus volgende keer fijn bij elkaar laten zitten als het goed gaat! Het klinkt in ieder geval goed

Ik sluit me hierbij aan. Dat kan ook heel veel frustraties geven, het scheiden

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:54

Niet uit elkaar halen? Oh, vanuit de opvang heb ik anders geleerd.
Nouja weer wat geleerd. Vanaf morgen zet ik ze wel de hele tijd bij elkaar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:08

Nee, als het goed gaat samen laten is het beste wat je kunt doen! Succes morgen ;)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:41

Oke, alleen het neutrale terrein kunnen ze s' nachts niet in en ook niet zonder toezicht.
Naar binnen is geen (handige) optie
Hun vaste hok gaat dan ook nog niet lijkt mij.

En waarom zou het scheiden frustraties geven? Want bij de opvang zeiden ze dat ik ze gewoon een deel van de dag samen moest zetten en pas s'nachts samen laten als ik het vertrouwde.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:20

Blossom maakt vaak een soort kreunend geluid in combinatie met een stamp als ik met het eten bezig ben. Wat betekent dat?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:27

spookyskippy schreef:
Oke, alleen het neutrale terrein kunnen ze s' nachts niet in en ook niet zonder toezicht.

En waarom zou het scheiden frustraties geven? Want bij de opvang zeiden ze dat ik ze gewoon een deel van de dag samen moest zetten en pas s'nachts samen laten als ik het vertrouwde.

Nee, dat is geen handige manier.

Begin op een vrije dag vroeg in de koppelren. Gaat dat goed, ga je het vaste verblijf schoonmaken en opnieuw inrichten. Eind vd dag zet je ze daarin en dan in de gaten houden af en toe hoe het gaat.

Scheiden geeft frustraties omdat ze steeds opnieuw de rangorde moeten bepalen onderling. Ze zijn waarin dus aan het "onderhandelen" wie waar staat. Niet fijn als je dat steeds verstoord. En onnodige stress.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:28

D_Desteny schreef:
Blossom maakt vaak een soort kreunend geluid in combinatie met een stamp als ik met het eten bezig ben. Wat betekent dat?

Kan angst zijn, of misschien ongeduldig? Fiona doet dat ook weleens als het te lang duurt, dat is dus ongeduld

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:24

Ik ga volledig met de manier van eoweyn mee, zo krijg je ze ook het snelst/makkelijkst gekoppeld. Raar dat de opvang je dat adviseerde..

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:35

Eoweyn_x schreef:
spookyskippy schreef:

Nee, dat is geen handige manier.

Begin op een vrije dag vroeg in de koppelren. Gaat dat goed, ga je het vaste verblijf schoonmaken en opnieuw inrichten. Eind vd dag zet je ze daarin en dan in de gaten houden af en toe hoe het gaat.

Scheiden geeft frustraties omdat ze steeds opnieuw de rangorde moeten bepalen onderling. Ze zijn waarin dus aan het "onderhandelen" wie waar staat. Niet fijn als je dat steeds verstoord. En onnodige stress.

Dankje! Ik ga ze zo gelijk in de ren zetten.

_Tarzan, zeker raar, ik kende niet beter dan die manier.
Zo zie je maar dat dit een leerzaam topic is :)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:37

Hier lag net bloed in de ren, allebei uitgebreid onderzocht maar nergens iets kunnen vinden. Nu heb ik maar de bedding mt bloed erop eruit gehaald en zo maar eens kijken of er weer nieuw bloed ligt. Verder gelukkig wel twee vrolijke konijntjes.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:38

Ik had zo'n potje peterselie gekocht bij de jumbo (met sticker biologisch), zodat ik wat kan plukken en ze vers kan geven. Hij staat nu binnen, maar is dat wel veilig om te geven, met oog op het virus?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:05

Eoweyn_x schreef:
D_Desteny schreef:

Kan angst zijn, of misschien ongeduldig? Fiona doet dat ook weleens als het te lang duurt, dat is dus ongeduld

Ik denk dan ook ongeduld want ze heeft haar oortjes gewoon omhoog en loopt daarvoor altijd rondjes. Bang is ze echt niet snel. :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:27

Van af deze week kan ik weer wat meer mee praten inplaats van alleen maar mee lezen.

Morgen word Blossom waarschijnlijk gesteriliseerd. Ik heb denk ik alles klaarliggen (paspoort, snugglesafe, rompertje, hooi en voer.) Vergeet ik nog iets?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:17

Groenvoer, dwangvoer, pijnstilling, metacloral en cisaral drops?

Succes!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:21

Dwangvoer en pijnstilling krijg ik morgen mee van de dierenarts. Wat zijn die andere twee?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:50

Darmstimulerende middelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:25

Spookt, zo leer je nog van elkaar inderdaad, succes!

Pluklief, niet toevallig veel wortel gevoerd dat ze rode urine hebben?

Succes desteny!

Pff Puk is Ollie de hele dag gek nt maken, ze wil de baas over hem zijn dus probeert steeds op hem te rijden wat ze uiteraard niet mag, volgens mij heeft madam ook aardig last van hormonen dus van t voorjaar gaat bij haar toch echt alles eruit!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:42

_Tarzan schreef:
Spookt, zo leer je nog van elkaar inderdaad, succes!

Succes desteny!

Pff Puk is Ollie de hele dag gek nt maken, ze wil de baas over hem zijn dus probeert steeds op hem te rijden wat ze uiteraard niet mag, volgens mij heeft madam ook aardig last van hormonen dus van t voorjaar gaat bij haar toch echt alles eruit!

Had ik hier ook last van... ze zijn een stuk stabieler nu ook Kyra is gecastreerd :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:51

_Tarzan schreef:

Nee het was helaas echt bloed. Ik hoop echt dat ze niet vechten, zou het zo jammer vinden als Puck weer terug moet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:27

Eske, ik hopp dat het bij Puk ook gaat helpen maar wil graag even wachten tot het voorjaar!

Hmm raar pluklief.. Maar niks kunnen vinden?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:42

Wat heb je verder gevoerd?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:47

Ze krijgen op dit moment witlof, brokken, hooi en soms een klein stukje wortel. Ik denk toch dat Leo puck gebeten heeft, ze is ineens weer veel angstiger voor hem.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:20

Fluffy piept al vanaf het begin toen ik hem had. Hij doet dat als hij eet en wanneer ik hem aai. Verder is hij totaal niet agressief en vindt hij het juist heerlijk om geaaid te worden (duwt elke keer zijn hoofdje onder mijn hand zodat ik hem moet aaien). Moet ik me zorgen maken om dat gepiep? Het was vandaag heel erg dus daarom dat ik het nu vraag.