Mooie kooi! Gebruik jij ook doucheringen

Ideaal zijn ze en je kooi beschadigd tenminste niet!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Zelf maken is vaak nog goedkoper. Lijkt moeilijk, maar het is best leuk
De zelfgemaakte dingen die ik nu heb zij een hangmat/buis, voerbak (kokosnoot), touwladder, plateau en een klimtouw
Jorinda schreef:Nog even een foto van de verbouwde kooi trouwens
Zo was 'ie. Dus zeg maar met 3 "tralie-verdiepingen", kon er helemaal niets mee qua inrichting en het leek me voor de dames ook niet echt een uitdagende kooi. Oh en let maar niet op de kooi... Eén van de katten vond als kitten dat je het behang ook best als krabpaal kan gebruiken......
[ Afbeelding ]
Dus die verdiepingen eruit gehaald (moest nog met best wat geweld en een tang haha) en de kooi helemaal schoongemaakt. Nieuwe verdiepingen en dingetjes erin en ta-daaa. Dames zijn er erg blij mee! Inmiddels zit er ook al een oude (schone uiteraard) onderbroek in de sputnik. Ze waren al een het proberen het hangmatje erin te trekken, maar ja, dat gaat niet want die zit met haakjes vast aan de kooiZe trokken alleen maar de sputnik van de verdieping af. Dus heb ze maar een oude onderbroek gegund die ze lekker kunnen slopen en zo neer kunnen leggen als hoe zij het willen. En verder heb ik nog wat andere extra dingetjes zodat ik de kooi regelmatig anders kan inrichten met andere spullen
[ Afbeelding ]
Met de tijd wil ik waarschijnlijk nog een grotere kooi (een volière misschien ofzo), maar voorlopig kunnen ze hier wel weer mee vooruit met zijn tweetjes.
MirandaNH schreef:@jorinda: die kooi heb ik ook nog op zolder staan.. wordt verkocht als rattenkooi maar is het zeker nieterg jammer, meer geschikt voor een syrische hamster. Voor rittens kan die wel hoor, heb ik hem ook voor gebruikt. Alleen als je ratjes groter worden zijn ze toch echt een grotere kooi nodig. Goed trouwens dat je die verdiepingen eruit gehaald hebt!! Dat is allemaal traliewerk en kunnen ze dus bumblefeet van krijgen (niet echt prettig voor ze).
Maar heb ff 1 vraag want ik zat met open mond te kijken naar je fotoHoe heb jij in g*dsnaam die roze ferplast verdieping erin gekregen???
Ik heb het ook eens geprobeerd maar kreeg met geen mogelijkheid er 1 in
Banjer schreef:Jorinda: de kooi ziet er gezellig uit, maar hij is echt veel te klein voor ratjes... je kan het beste een kooi van minimaal 80x50x80 cm hebben (ongeveer)...
_Dribbel schreef:r_lolita schreef:Iemand hier die toevallig ervaring heeft met de spullen van http://www.ratten-speeltjes.nl/ ?
Geen ervaring mee, maar vind het best wel duur!
Bijv. tevredenknagers.nl is een stuk goedkoper.