ellepel schreef:kubotai heb ik ook gehad, maar die gingen helaas te snel dood.
maar denk dat jij je helemaal wel goed hebt ingelezen er over.
ze zijn wel erg leuk om te zien .
zou niet meteen die corydoras er bij doen, dan heb je denk ik teveel vis in 1x in je bak?
nessa wat voor plantjes heb je nu die niet goed willen?
hier gaat alles verder wel prima.
de nieuwe apistogramma man en vrouw doen het goed, heb er inmiddels wat legholen bij gedaan.
en meer catappa blad en catappa bark er in gedaan,het water heeft nu een mooiere kleur vind ik.
Oh wat jammer dat ze bij jou zo snel dood gingen! Hopelijk gaat het hier beter, heb inderdaad wel de nodige research weer gedaan

. Maar het blijft altijd afwachten natuurlijk. Kan ze helaas ook alleen wildvang krijgen, maar voordeel daarvan is dat ik hier dan dan t.z.t. ook wel mee wil proberen te kweken en je dan in elk geval met "verse genen" start.
En wil ze dan inderdaad sowieso niet allemaal op hetzelfde moment in de bak doen! Maar ga ze toch sowieso in quarantaine doen, dus kan zelf kiezen wanneer ik ze vervolgens in de bak doe. LFS is alleen 45min rijden en weet dat de habrosus niet altijd makkelijk verkrijgbaar is, dus neig wel naar daar ook gelijk wat van mee te nemen

. Heb de pygmaeus ook nog serieus overwogen, vind ik ook erg leuk! Maar die zijn qua gedrag weer heel anders (niet typisch corydoras qua gedrag, zitten wat meer in de middenlaag). Ze zijn ook wat schuwer. Dus in combinatie met de Kubotai is de habrosus dan een betere keus, heb je gelijk een beetje een "dither fish".
Fijn dat je nieuwe apistogramma het nu goed doen! Even heel kort door google gehaald en zo te lezen een soort die ook nog wel redelijk te kweken is? En ze doen broedzorg! Vind dat zo cool

Die van mij vreten natuurlijk zowel de eitjes als de jongen op
Nessa schreef:[ [url=m/KZu4r6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij begint steeds blauwer te worden. En ook de zijkant donkerder
[ [url=m/Gi0m4n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NRWNku.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze drijfplantjes heb ik
Ahja dat is ook de Pistia (drijfplantje). Ben benieuwd of ze hier wel willen. Kosten me nu gelukkig ook niks, dus dan kan je eens wat proberen
Tof dat hij steeds blauwer wordt! (tenminste, ik vind dat mooi

). En heerlijk dat hij nu wat meer de ruimte heeft! Hoeveel liter was dit nu ook al weer? 20? En ik ga mijn best doen de Salvinia vandaag op te sturen naar je!
snorkel1986 schreef:Hmm iemand goede ideeën ik blijf last houden van een kam laag ondanks waterwissel en testen ( zijn goed) planten gaan goed ( alg ook gelukkig geen baard alg meer) enigste wat ik nog moet doen is grote filter schoon maken al is de doorstroom nog vrij goed...
Ik zou dan voorzichtig zijn met al te grote filterschoonmaak. Dit kan ook weer onbalans geven namelijk. Een kaamlaag zijn in principe afgestorven bacteriën en dus al een vorm van onbalans. Soms je kan ze wel min of meer van het wateroppervlakte afscheppen of opdeppen, heb je dat al geprobeerd? Afhankelijk van wat voor soort filter je hebt (dat onthoud ik echt niet van iedereen hier in het topic

) kan je soms redelijk makkelijk wat licht (gefaseerd) filteronderhoud doen en soms juist bijna niet. Maar het kunnen bv ook bacteriën uit je bodem zijn etc.