Ik vroeg me nog af hoe het met je fretjes in combi met je vogels gaat! Ik herinner me nog de aanschaf, maar verder heb ik er niet veel meer over gelezen dacht ik.
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 13:05
Nee dat klopt, ik was fanatiek aan het trainen met ze, jachtgrond geregeld.. havik vloog inmiddels los, fretjes deden het goed in de buizen. Tot ik te horen kreeg dat de wetgeving mbt jachtgrond veranderd was. Alles gaat nu via de WBE en die gunnen mij geen centimeter grond.. als ik mn jacht akte had gehad was het makkelijker geweest om aan grond te komen (gunfactor? ) maarja ik heb enkel mn valkeniersakte. Erg jammer maar het is niet anders, het is nu afwachten tot ik een stukje ter beschikking krijg.. maarja ik heb geen havik gekocht om naar te kijken.. daar word hij niet beter van, beestje moet echt jagen, vooral het eerste levensjaar.
Hij is net opgehaald door degene die Swiebertje ook heeft Hij krijgt echt een goed huis, en mag lekker jagen! Ik hier weer een leeg hok..
Ik kon overigens wel jagen op het grond van mijn mentoren hoor, maar die wonen beide op 2 uur afstand rijden, en dat vind mijn portemonnee niet zo leuk.. en een havik moet echt minimaal 3x per week jagen in het jachtseizoen. Doodzonde, heb er ēcht veel tijd in gestoken, was een leuk en pittig beestje.
Nu wachten tot de WBE mij wat ter beschikking stelt. Ik blijf in ieder geval vragen.
De fretjes doen het goed trouwens hoor, die terroriseren het hele huis
Wat balen zeg!! Maar zo mooi om te zien dat je echt in het belang van je dier kijkt. Wat hij of zij nodig heeft top!
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 00:10
Ja ik voel me echt leeg nu met zoveel vogels weg. Voelt echt als eerst alles kopen en dan alles weg doen Beetje als falen oid.. Maarja je moet ten allen tijden aan het beestje denken, doet mij goed dat ze zo'n goed huisje gevonden hebben. (ik had ze anders ook niet weggedaan hoor)
wendy1987
Geplaatst: 14-01-19 22:07
Ik had vandaag een kerkuiltje in de praktijk om te checken op chip. Moest gelijk aan jou topic denken! T zijn toch wel echt leuke beestjes. De hele wachtkamer stond er omheen hahaha. Beestje vetrok geen spier en vond t allemaal wel best volgens mij.
Wahahahaah! Ze zijn inderdaad niet snel onder de indruk die kerkuiltjes Als arya erbovenop komt stop ik er ook een chip in. Dan is alles gechipt hier, wel een fijn idee voor de vogels die geen cites hebben.
Nee, hij gaf echt de indruk helemaal 0,0 onder de indruk te zijn van alles haha. Ja idd, dan heb je ze iig geregistreerd. Hopelijk komt ze er snel weer bovenop en kan je weer meer met de leuke kanten bezig. Zoekplaatjes ed
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 20:50
Klusserdeklus.. gister en vandaag druk bezig geweest met de volières groter maken. Het verblijf van het witgezichtuiltje is al wel toonbaar (nog niet helemaal af hoor)
De sneeuwuil testte 'm even uit vandaag gezien we de schotten van de andere volières aan het omzetten/verplaatsen waren Past precies
Hij moest er wel even aan wennen
Hij is er inmiddels wel content mee
Heb hem nog niet horen klagen
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 16-01-19 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Hee, Eigenlijk gaat het allemaal zn gangetje hier, Ik word knettergek van mn kerkuil, die heeft het voorjaar in zn bol en zit regelmatig te schreeuwen waardoor er van de week een wilde kerkuil bij mn raam ging zitten en terug begon te schreeuwen Ik schrok me dood Zit eraan te denken om er wellicht een dame bij te zetten en dan de eieren om te wisselen voor kippen eieren ofzo, hij is echt sexueel gefrustreerd
Met Arya nog steeds niet goed, weer een nieuw flesje medicatie gehaald en nog een maand extra geven, ivm financiele omstandigheden nog geen nieuwe endoscopie kunnen laten doen, ik merk nog geen duidelijk verschil dus ik laat dat volgende maand doen, flesje medicatie erin kan geen kwaad.. Heb er wel een hard hoofd in dat ze volledig hersteld
Zal binnenkort weer eens foto's plaatsen. Hokken zijn inmiddels ook uitgebreid