Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanu

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:07

Welkom Gracezellaa
Ik denk dat Kishmish zeker goed te herplaatsen is in Nederland, zo van de beschrijving lijkt ze mij namelijk ongecompliceerd en wat al helemaal fijn is, is dat ze al een thuis situatie gewend is. Ik weet niet hoe groot je netwerk op Facebook is, maar via die weg zou je haar eventueel bij bekenden kunnen herplaatsen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:53

Wat een leukerd is het! Hoop dat je hem herplaatst krijgt

Onze pleeghond, de laatste van de 6 vertrekt morgen naar zijn nieuwe baasje. Ik ga eerst op huisbezoek met hem en als dat in orde is blijft hij daar. Kost wat extra tijd en benzine maar vind het zelf wel fijn om huisbezoek te doen en ze te brengen ipv op te laten halen
Zal wel wennen zijn want deze had stiekem ons hart gestolen, vooral bij manlief maar logisch nadenkend id 3 gewoon teveel

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:32

Ik denk ook wel dat herplaatsen lukt. Op fb heb je heel wat groepen die herplaatsers promoten. En mss nog in je eigen kring. En het us absoluut een voordeel, dat je je hond op een klein appartement hebt gehouden. Klinkt raar, maar als dat kan, kan t overal en heb je dus genoeg opties voor herplaatsing. Ongecompliceerd is altijd beter. Dus lekker meenemen jehond. Je ouders vinden het vast niet erg om tijdelijk een extra hondje te hebben. En he kunt hem aanmelden bij het asiel voor herplaatsing. Dan hou jij m als ‘pleeggezin’. Ook in asiels zijn ze wel blij met makkelijk te herplaatsen honden. Verdienen ze nog wat mee om de lastige gevallen mee te kunnen betalen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:13

Zou ik ook doen Lynn_Nikita, hem lekker zelf wegbrengen en alles daar toch eens gezien te hebben.

Aan de beschrijving van Kishmish te lezen zal die inderdaad makkelijk een plekje vinden. Mijn collega is alleszins naar zoiets op zoek maar die hoopt om een herplaatser te vinden die al in Nederland of België zit om eerst kennis te maken en om hem/haar dan al in augustus te kunnen hebben. Wij hebben immers nog vakantie tot 1 september. Ze schreef dat ze een lijstje van meerdere kandidaten had en dat zij en haar vriend vorige zondag een keuze gingen maken, ik ben dus heel benieuwd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:44

Meenemen naar NL en met hulp v stichting laten adopteren.

Moet kunnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:57

Fabster schreef:
Ik denk ook wel dat herplaatsen lukt. Op fb heb je heel wat groepen die herplaatsers promoten. En mss nog in je eigen kring. En het us absoluut een voordeel, dat je je hond op een klein appartement hebt gehouden. Klinkt raar, maar als dat kan, kan t overal en heb je dus genoeg opties voor herplaatsing. Ongecompliceerd is altijd beter. Dus lekker meenemen jehond. Je ouders vinden het vast niet erg om tijdelijk een extra hondje te hebben. En he kunt hem aanmelden bij het asiel voor herplaatsing. Dan hou jij m als ‘pleeggezin’. Ook in asiels zijn ze wel blij met makkelijk te herplaatsen honden. Verdienen ze nog wat mee om de lastige gevallen mee te kunnen betalen.

Op dit moment is er in Nederland heel veel vraag naar honden. Honden zonder gedragsproblemen zijn gemakkelijk te plaatsen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:26

Gisteren avond ben ik nog even met Buusya naar strand geweest. Even afkoelen in de zee, daar kan Buus altijd zo van genieten <3
Ze kon helaas niet los, omdat het nog erg druk was op strand. Buusya heeft nog wel eens de neiging om achter hardlopers/rennende kinderen aan te gaan blaffen, dus dan is een vol strand in de schemering geen ideale plek om haar los te laten ;)

Buusya is alles aan het bekijken terwijl ik m'n schoenen uit trek.
Afbeelding

En daarna de zee in *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op de terugweg reed de reddingsboot uit

Afbeelding

We waren 21.45u op strand.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:14

Oh lekker iutgewaaid, die foto met kontje boven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:56

Wat een mooie kleur tuig is dat! Welke is dat :o

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:55

Lynn_Nikita schreef:

Van aliexpress, het tuig is van "truelove". Ik heb hem al 2,5 jaar in gebruik.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:24

Idd, leuk tuigje! Welke maat heb je?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:58

Citaat:

Ik heb volgens mij dezelfde vorige week bij Ali besteld. Leuk om er een foto van te zien!
Bij Ali weet je natuurlijk nooit hoe de kwaliteit is, maar als ik die van jou zie dan zijn mijn twijfels wel weg.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:46

Lukasje schreef:
Idd, leuk tuigje! Welke maat heb je?

Ik heb maat L

Marsu schreef:
Citaat:

Ik heb volgens mij dezelfde vorige week bij Ali besteld. Leuk om er een foto van te zien!
Bij Ali weet je natuurlijk nooit hoe de kwaliteit is, maar als ik die van jou zie dan zijn mijn twijfels wel weg.

Ik ben er erg tevreden over. De kleur blijft ook mooi. En het is een stevig tuig.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:09

Bedankt allemaal voor jullie reacties over Kishmish! Ik heb besloten dit door te zetten. Ze zal idd eerst ook even bij mijn ouders terecht kunnen als overbrugging.

Helaas moet haar bloed eerst nog getest worden op rabiës in een buitenlands lab en daarna duurt het nog 3 maanden voor ze de EU in mag. Maar dat is de moeite waard als ze dan een goed leven vindt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:23

VAn Ali.. ha ha, en het is echt mooie.

Ben voor het eesrt sinds lange tjid naar het strand geweest, is te ver weg voro mji en mijn hond houdt niet van water, loopt wel met me mee, maar oef.. gaat niet echt vanzelf.

Maar!!! van in gore zooi rollen wordt ze zooooo gelukkkig, mijn zwijntje.

OVerigens wel humor, was dit weekiend, welk volle strand?? Waren wel wat mensen, maar die moest je met een lampje zeoken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:34

@sjolvir Heerlijk zeg! Waar was dat? Dat is wel erg rustig!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:15

oostvoorne, is het altjid wel rustig, dan P wel "vol" maar als je strand op bent is iedereen zoef.. foetsie alles windrichtingen uit.
Is ook geen zwemstrandis daar eindeloos ondeip en bij eb is het water in Engeland zo onggveer.
Je kan er wel kitesurfen, mag er hele jaar op strand met je paard en hond mag los.
Als je stukje doorloopt is het dus heerlijk leeg.....

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:16

Klinkt goed! Eindeloos ondiep is mijn favoriete strand haha, wij spetteren allebei alleen waar we kunnen staan, en Toby is maar klein :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:37

Sjolvir schreef:
oostvoorne, is het altjid wel rustig, dan P wel "vol" maar als je strand op bent is iedereen zoef.. foetsie alles windrichtingen uit.
Is ook geen zwemstrandis daar eindeloos ondeip en bij eb is het water in Engeland zo onggveer.
Je kan er wel kitesurfen, mag er hele jaar op strand met je paard en hond mag los.
Als je stukje doorloopt is het dus heerlijk leeg.....

Dat is wel heerlijk zeg. Ik woon in Katwijk en daar is het vaak wel druk op strand. Als je een stuk door duin gaat kom je bij het hondenstrand, daar mogen ze het hele jaar los. En daar is het ook veel rustiger.
Maar dat vond ik geen goed idee om daar 's avonds laat naartoe te gaan in m'n eentje.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:43

Bij mij staat voor volgende week de eerste foster op de planning. *\o/*

Het is een reutje genaamd Alex, 43cm en 10 kg. Van de zelfde stichting als George ( mijn witte Stafford achtige)

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:50

Wat een schatje! Die gaat snel een baasje vinden denk ik, niet te groot, schattig uiterlijk :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:39

@bontelisa ow die is leuk <3
Beetje zoiets als mijn Toby qua formaat. Super handzaam formaatje is dat, klein genoeg om overal mee te nemen en groot genoeg om 'echt hond' te zijn.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:07

Wat een leukerd zeg:)!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:15

Skippy01 schreef:
@bontelisa ow die is leuk <3
Beetje zoiets als mijn Toby qua formaat. Super handzaam formaatje is dat, klein genoeg om overal mee te nemen en groot genoeg om 'echt hond' te zijn.

Absoluut! Heeft z’n maat echt mee, beetje type boerenfox.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:33

TinkerTreas schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Hoe groot is jouw hond? Dan weet ik ong waar ik aan toe ben qua maat :D