Bij mij hetzelfde DD, sommige fokkers verklaren mij zot als ze mijn hokken met plexiglas zien. Maar ik vind het echt superhandig. Kan meteen aan elk dier op eender welk moment, vind ik zo'n luxe. Maar het is natuurlijk smaak en goesting. Ken ook iemand die haar plexi (is bijna volledig tot vanboven) zo heeft vastgemaakt dat deze naar voor klikt als ze haar hok open doet. ik moet dat hier ook niet doen want bij mij zouden er dan een paar stiekemerds uit rennen maar bij haar werkt dit dan weer wel.
Miracle_
Geplaatst: 06-02-15 18:16
Zitten inderdaad deurtjes voor. Maar hij staat nu nog in de schuur, en niet binnen..
Ik kan hier echt geen plexiglas hebben want Muis gaat duiken. Ze staan op een kastje/tafeltje zodat ik er ook makkelijk bij kan (kan niet bukken). Ik heb die pannenkoek al een keer moeten opvangen omdat hij head first naar beneden ging. Hij leert er ook niet van want hij blijft het doen.
Zou een vrouwtje van 4 weken bij Bokkie kunnen? Het vrouwtje is nu 2 weken en als het goed is kan Bokkie over 2 weken met een vrouwtje erbij. Wat denken jullie?
Ik ook niet, min. een maand of 3-4 en dan wel een stevige Zo'n geval als hier bijvoorbeeld Marley kan het mákkelijk hebben, maar als je nou zo'n Sammy beestje hebt is het gewoon super sneu als die in haar eentje bij een beer zou zitten.. Kun je niet bij een opvang gaan kijken?
Ik vind Effie ook heeeel leuk ja Echt heel veel geluk dat die van mij is, ik had haar al 'besteld' voor ze geboren was dus ik had geen idee wat voor iets ik zou kopen
Eigenlijk wilde ik een andere, maar die was al verkocht... Toen 'moest' ik 2 maanden wachten op het volgende nestje, daar ben ik nu zo blij mee! Ze heeft ook dezelfde vader als Nibbit
Hoe geven jullie die vitamine pilletjes? Ik heb ze nu ook maar ik heb er 3 die ze absoluut niet willen
Mitchy vind ze helemaal lekker, Marley pakt ze nu na een paar keer ook netjes aan, Nibbit eet ze in een stukje andijvie wel op en de mannen moet ik het over achter hun voortanden stoppen dan eten ze het netjes op.. MAAR dan hebben we Effie, die tuft ze met een zuur hoofd uit Gompie en Sammy lusten het ook allebei niet, Sammy is geen verassing want die eet heeel langzaam en kleine beetjes dus ik had ook niet verwacht dat ze zo'n pilletje in een keer op zou kauwen..
vuurneon
Geplaatst: 08-02-15 13:02
Niet. Als ze het echt niet willen dan ga ik het ook niet dwingen. Je kan nog proberen de pil stuk te slaan en dan kijken of het in delen wel wordt gegeten.
De meeste bij ons pakken het gewoon aan. Mijn borstel wilde er als jong ding niets van weten. Ik heb toen een tabletje in 4 stukjes gemaakt en een stukje in zijn bekje gestopt. Hij was direct verkocht en is er nu echt dol op. De komen bij ons gewoon over de deur van het hok heenhangen om maar zo snel mogelijk hun tabletjes te krijgen.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-15 13:34
Hier is er maar 1 die ze niet eet, dus die krijgt meestal net iets meer vers als de rest.
Bij mij krijgen ze die niet. Heb het regelmatig geprobeerd, maar dan was ik een uur bezig... De meerderheid hier wilde er niks van weten. Mijn korrel bevat voldoende vitamine C, en ze krijgen hier iedere dag groente of fruit bij, dus vind die pillen dan ook niet echt noodzaak
Ja 'snachts is het nog super koud Ik moet ze zo weer vangen voor het donker wordt. Maar ze hebben er per groepje toch zeker 1,5 uur in mogen spelen.. De meeste hebben er dankbaar gebruik van gemaakt