Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:57

ik like die ook is even kijken

Hmm klopt idd iets niet iemand praat over gerbils die ook wel is valllen maar sluit niet aan bij de bovenstaande berichten.

Elise_K

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:03

Ik had die reactie ook wel gezien ja! Mijn kooi is ook wel 70 cm hoor, maar ik heb ze nog nooit zien vallen van de plateaus. Maar dan heb ik ook geen gekke hangbruggen of zo.
Die sukkels vielen toen ze jong waren nog wel eens van m'n bed als ze er even op los mochten lopen, maar dat is ook al wel snel 80 cm denk ik?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:06

Oke maar mijn reactie is dus verwijderd? Vind het echt heel raar.. Lijkt een beetje dat die man niet tegen "negatieve" berichten kan... Terwijl mijn bericht eigenlijk niet eens negatief was, alleen of dat het niet een beetje hoog was

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:24

Ik heb je bericht destijds ook gelezen Albion, gek dat hij hem heeft verwijderd..

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:22

Zo gek is dat niet. Als mensen gaan bevestigen dat dat gevaarlijk is zijn een heel aantal van zijn bakken een stuk meer aantrekkelijk, maw dat kost hem klanten ;)

Overigens zou ik wel heel graag een bak van hem kopen, mensen ervaring met gerbilariums van Queenies?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:26

Zou er ook wel 1 willen maar die bakken zijn gewoon niet te betalen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:46

Ik heb een terrarium van Queenies, Klokjes. Wat wil je weten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:48

Mijn zelfbouw vind ik best ideaal, er komt nog wel een (veel) grotere in de toekomst denk ik.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:59

@ Karlijn: Hoe de raampjes bevallen en of je tevreden bent over de bak en voor welke afmetingen je hebt gekozen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:32

Ik lees nog steeds mee :-). Hopelijk kan ik snel over mijn eigen gerbils mee praten.

Ben alleen nog geen goede fokker tegen gekomen. Ja stalmilagro heeft leuke pups. Maarja mag niet van m'n vriend....

Weet iemand nog een goede?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:22

Albion schreef:
yellowtje8 schreef:
Ik heb hem ook niet aan zijn staart opgepakt, zou ik nooit doen. ;) Ik denk dat zijn staart tussen het radje ofzo is gekomen want daar lag zijn stukje staart. Maar dat is op zich ook wel raar want het is zo'n houten radje. Ik dacht dus ook al wel dat het misschien wel wat gevolgen voor zn balans kan hebben. :( Super sneu voor hem.

Wel een schatje zeg, op die laatste foto! <3

Nee ik bedoelde ook absoluut niet dat je dat gedaan zou hebben, sorry als dat zo over kwam :P maar dat had ik ergens gelezen "je mag hem nooit bij de staart oppakken want...."
Maar hij komt er vast weer bovenop :)

Off-topic: ik had vroeger een konijn die een stukje poot verloren was, waarschijnlijk klem gezeten al bij de fokker en bij ons is het stukje er pas af gevallen (was de tweede dag dat we haar hadden) dus wij waren hartstikke ongerust of het konijn het wel ging redden etc.. Beestje heeft nergens van op gekeken (wel door de da laten checken natuurlijk) en heeft nog 9 jaar lang en gelukkig geleefd samen met d'r buddy :)

Lang verhaal kort: denk dat dieren veel meer aankunnen dan dat wij mensen soms denken :)

Ja dat denk ik eigenlijk ook wel. Hij doet net als of er niks aan de hand is. Hij wast zijn poetst elke keer netjes met zijn pootjes, dat is zo lief om te zien! <3 Gelukkig heeft hij zo te zien nergens last van!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:31

Hoi hoi, bedankt allen hier voor de fijne verwelkoming !

Iemand opperde of ik de fokker was van gerbil.nl => neen dus, ik kende die site eerst ook niet voor die hier gepost werd... moet eerlijk toegeven met rode kaken dat ik voor het mannetje een foto van internet gebruikt had omdat die op het moment van de foto's nemen, net lag te slapen onder zijn houtstronk... vandaar dus de foto...

Het vrouwtje is wél mijn echte vrouwtje !

Het mannetje staat ondertussen ook op foto... maar nog niet toen ik ze hier op het topic plaatste...

Wat de vragen betreft over voeding en huisvesting... ach, ze kunnen in principe best in een gerbilarium gehuisvest worden hoor, maar ik vond het tof om dit terra (die we toch nog leeg staan hadden) te gaan inrichten voor hun en toch even trouw te blijven aan het concept terrarium en reptielen... en hun tweetjes zijn er blijkbaar ook heel blij mee...
De temperatuur is wel een belangrijke, ze mogen niet onder de 20 graden komen en gezien het een grote bak is, verwarm ik dus bij met een warmtelamp.

Qua voeding eten ze alles, van vogelzaad tot eivoer en fijn knaagdiervoer, tot occasioneel een insect als een meelworm, sprinkhaan, wasmot enz... ook hooi gaat er goed in!

Ze zijn ontzettend druk en bezig de ganse dag, dan slapen ze even als het gaat schemeren en dan zijn ze de ganse nacht opnieuw actief... je ziet ze dus eigenlijk continu in de weer van her naar der, links en rechts... en zodra ze het terra horen open gaan zijn ze beiden in spurt naar je toe om te zien wat je gaat doen...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:42

uh plutolover waarom mag je geen pups van mij dan?
heb je liever van een fokker die 5 nesten in de maand heeft waar de pups nooit echt tam worden dan van een hobbyfokker die ze elke dag in de hand heeft?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:51

Nee van haar vriend mag ze nog geen gerbils, hij wil eerst verhuizen naar een ander huis vooraleer er gerbils komen, dit las ik hier eerder in haar berichten...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:52

stalmilagro schreef:
uh plutolover waarom mag je geen pups van mij dan?
heb je liever van een fokker die 5 nesten in de maand heeft waar de pups nooit echt tam worden dan van een hobbyfokker die ze elke dag in de hand heeft?

Ik moet wachten van me vriend tot ander huis. Daarom baal ik juist dat ze ik niet van jou mag..

Ik wil juist graag een hobby fokker ipv iemand die 5 nesten per maand heeft.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:52

Klokjes: Jahoor, bevalt allemaal goed. Ik heb hiervoor een 80x40x50 van Queenies gehad, en nu een 100x40x50. Alleen jammer dat in deze nieuwe bak een andere deksel zit, met hele kleine gaatjes waardoor je hem niet makkelijk eraf kunt tillen. Dat heb ik simpel opgelost door van een touwtje een lusje te maken en aan de deksel vast te maken.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:54

oh het kwam anders over sorry, maar je weet dat ze meteen tijdens de bevalling weer gedekt worden he? dus verwacht over 4 weken nog 2 nestjes .. laatste van de lilac en dus 2e van de zwarte .. paps gaat over 3 weken met zijn zoontje verhuizen :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:00

Heb mijne gister gewogen met behulp van reismandje. Zijn beide wel goed op gewicht maar ondeling best veel verschil. Zijn nu 11maanden en snowy weegt 110gram en sunny 85gram terwijl ik ze altijd samen zie eten.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:01

wow 110 is een aardige joekel haha wel leuk

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:02

Zijn 2 mannen en paps was ook best flink

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:18

stalmilagro schreef:
oh het kwam anders over sorry, maar je weet dat ze meteen tijdens de bevalling weer gedekt worden he? dus verwacht over 4 weken nog 2 nestjes .. laatste van de lilac en dus 2e van de zwarte .. paps gaat over 3 weken met zijn zoontje verhuizen :)

Dat wist ik nog niet'. Dan maar hopen dat of huis verkocht is of dat ik me vriend heb overtuigt haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:21

Mijne vandaag ook maar weer gewogen, Woezel is de laatste tijd beetje sloom en weer dikker, 116 gram :oo Schrok er wel van.. Pip zit op 85, die is ook lekker vlot gelukkig. Maar hoe ga ik Woezel op rantsoen houden zonder Pip te benadelen.. Pip is degene die steeds in het rad rent, Woezel probeert het wel maar dat wil niet zo soepel. En met bijvoorbeeld een bal los door de kamer maak ik hem niet blij mee denk ik, hij is nog steeds heel schrikkerig. Komt wel naar je toe maar blijft doodstil op je hand zitten en grijpt zich dan helemaal vast. Beetje bangig dus.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:17

Ik zal die van mij ook weer eens een keer wegen, ze zien er sinds een weekje weer moddervet uit (terwijl ik niks anders voer) dus ben benieuwd :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:45

Dat vind ik dus ook lastig je kan eentje niet op dieet zette gelukkig is mijn dikzakje gek van het looprad dus die maar weer vaker erin hangen.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:10

Ik ga morgen bij een fokster kijken in Schagen, het is nog ter oriëntatie maar ik heb er super veel zin in!

Het inlezen gaat goed, nog 20 blz en ik ben dit hele topic door :o heel veel geleerd al en echt hele leuke en lieve foto's tegen gekomen!