Show je aquarium III!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:38

kan hij nou wel ergens op liggen te rusten?
dat moet met betta toch?

Nessa

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:58

Ja op de nepplantjes, draakje en bodem natuurlijk. Ik zie hem nu vooral in die plantjes liggen

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:55

Ik heb op reddit weleens betta's gezien die in de drakenbek gaan liggen om te rusten :+ Zorgt voor vermakelijke foto's!

Alle updates zijn weer leuk! Hier weinig speciaals te melden behalve dat er weer een flinke trimbeurt komt. Dus als mensen nog planten willen, ik kan er best wat verzenden voor de kosten van een brievenbuspakketje :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:06

Toch weer nitriet!
Heb de uitstroom nu ook een stuk zachter gezet. Die was maximaal. Maar dat moet natuurlijk echt niet voor de betta.
Dus wellicht dat de langzame uitstroom weer voor een nitriet plekje zorgt.

We wachten het weer rustig af. Haha
Ondertussen is meneer heel content met zijn 10 liter bakje. Het is een karaktertje hoor

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:42

Ik heb babygarnalen :):) :):)
En het hele internet had gelijk, als je ze ziet weet je meteen dat het garnalen zijn.
Heb er eentje zelfs onder de moeders buik uit zien kruipen, zo recent geboren zijn ze.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:36

wat leuk!
*\o/*

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:37

Echt heel tof, ze heeft zich verstopt achter een blaadje en zat daarmee recht voor het glas. Heb zelfs eentje uit het ei zien komen. Is echt heel bijzonder, zeker omdat dit de eerste baby's zijn die we hebben <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:08

Lumi schreef:
Ik heb babygarnalen :):) :):)
En het hele internet had gelijk, als je ze ziet weet je meteen dat het garnalen zijn.
Heb er eentje zelfs onder de moeders buik uit zien kruipen, zo recent geboren zijn ze.

Wat leuk! Gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:29

Lumi schreef:
Echt heel tof, ze heeft zich verstopt achter een blaadje en zat daarmee recht voor het glas. Heb zelfs eentje uit het ei zien komen. Is echt heel bijzonder, zeker omdat dit de eerste baby's zijn die we hebben <3

Bijzonder hoe zo'n garnaaltje in een eitje heeft gepast he :D

Hoe mijn bak een paar maand terug was (andere prioriteiten :)ddd )
Afbeelding

En nu;
Afbeelding
Heb alle vallisneria uit het kleine bakje gehaald, de Enteromius hulstaerti (vlinderbarbeel) zijn meeverhuisd en de Tanichthys albanubes (Chinese danio) heb ik verkocht. Alleen de vlinderbarbeeltjes (4) zijn midden zwemmers. De 3/4 Aborichthys elongatus (roodstaart modderkruiper), 3 Pangio semicincta (kuhlii/gestreepte modderkruiper) en 7 Petruichthys sp 'Rosy' (Rosy modderkruiper) bodemvissen. Al komen de Rosy's ook wel in het midden van het aquarium. Als de vlinderbarbeeltjes er niet meer zijn (worden meestal max 2 jaar) zoek ik wel weer een andere middenzwemmer.

Ik had nog 1 Boraras merah, wildvang, die heb ik ruim 4 jaar gehad! Was op het einde wel erg krom. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:45

ja is vaak zo he , ik heb nu een rasbora espei zwemmen die met de dag krommer trekt.
dus die houdt er binnenkort ook mee op.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:11

Nessa, haha geweldig, die chinese draak heeft ook gewoon wel weer wat zo :') . En met waar hij vandaan komt is dit al een flinke upgrade :D . En met weer nitriet dus goed dat je nog even hebt gewacht!

Lumi, wat leuk dat je het zag gebeuren ook echt! Gefeliciteerd met je baby boom! Die eerste baby’s zijn zo leuk :D

Spruit, mooie stappen gemaakt zo weer met je bak! Die valisneria kleed de bak gelijk mooi aan. Ik wil er eigenlijk ook wel een “achterwondje” mee maken in mijn appelslakkenbak.

Eén van mijn favo babies en een blijvertje <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:59

kun je ook zien of het een mannetje of vrouwtje is?

ik had levende blackworms gehaald voor de vissen, had heel veel levermos en breng dat altijd naar de aquarium zaak.
maar die zijn nog best wel groot, en ze leven dus de vissen hebben er een flinke kluif aan :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:03

Ze zijn nog te jong/klein om het met zekerheid te kunnen zeggen. Maar op basis van gedrag en lichaamsbouw op dit moment acht ik de kans redelijk dat het een vrouwtje is.

Waarschijnlijk houd ik er drie aan om in elk geval de kans te vergroten dat ik minimaal 1 vrouwtje te pakken heb. Eventuele mannetjes zal ik alsnog moeten verkopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:09

die raak je wel kwijt,makkelijk :j
ze zijn zo leuk.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:32

Marlies, ze zijn echt leuk! en geweldig dat je zelfs een favoriet hebt :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:31

Nou hier is mn man ook aangestoken en wil een joekel van een aquarium voor in de woonkamer.
Hij had het idee om hem op het dressoir te zetten maar ondanks dat het een heel stevige kast is durf ik dat niet aan.
Dus waars dressoir eruit en een combi erin.
Alleen even kijken welke maat maar minimaal 450liter.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:47

ChristaMoor schreef:
Marlies, ze zijn echt leuk! en geweldig dat je zelfs een favoriet hebt :)

Dat is het leuke met al die individuele karakters :D :D

Morgen komen er mensen kijken voor eentje. Eerst kennismaken en ze leren kennen en later eentje ophalen :D

cinniz123 schreef:
Nou hier is mn man ook aangestoken en wil een joekel van een aquarium voor in de woonkamer.
Hij had het idee om hem op het dressoir te zetten maar ondanks dat het een heel stevige kast is durf ik dat niet aan.
Dus waars dressoir eruit en een combi erin.
Alleen even kijken welke maat maar minimaal 450liter.

Tof! Ik hou van echt grote bakken <3 Zou er wel eentje van drie meter willen ofzo :D :D Wie weet ooit...
Heb nu ook 450 liter. Voordeel daarvan is dat je ze nog als "standaard aquarium" kan kopen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:22

MarliesR schreef:
Tof! Ik hou van echt grote bakken <3 Zou er wel eentje van drie meter willen ofzo :D :D Wie weet ooit...
Heb nu ook 450 liter. Voordeel daarvan is dat je ze nog als "standaard aquarium" kan kopen.

Ja klopt dat zag en enkele merken hebben ook 180cm lengte bakken als standaard.

Kent iemand het merk Trofis?is die een goede bak van kwaliteit?
Ik ken hem zelf niet maar ben er ook ontzettend lang uit geweest.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:35

Ik heb Trofis. Vind het een fijn aquarium en heb hem denk al zeker 10 jaar. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 07:40

Oke thanks.
Heb al een paar keer gelezen dat de meubels die erbij horen lelijk worden van water.
Is dat zo of valt dat mee?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:02

Spruit: zo dat is een hele verbetering!

MarliesR: echt super leuk om zo je kogeltje te zien opgroeien! Groot zijn ze geworden zeg.

cinniz: 450 liter is inderdaad een joekel. Zou ook eerder voor een combinatie gaan. Weet je zeker dat het kan. Ik wil ooit een oase highline 400. Maar vooralsnog hebben we daar in dit huis geen plek voor.

Betta bakje is al paar dagen nitriet vrij! Vandaag waterwissel en dan gaat ie verhuizen!
Nog wel wat last van bruinalg. Wat een gedoe is dat toch steeds, een bak opstarten... haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:08

Citaat:
Morgen komen er mensen kijken voor eentje. Eerst kennismaken en ze leren kennen en later eentje ophalen :D

kleine kinders worden groot, gaan ze zomaar uit huis! *\o/*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:46

Ahw onze betta is een schuimnest aan het maken <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:49

ellepel schreef:
kleine kinders worden groot, gaan ze zomaar uit huis! *\o/*

Ik krijg straks nog empty nest syndrom joh :')
Maar er blijft sowieso een klein aantal om wat verder uit te groeien, dat scheelt :D

Nessa schreef:
Ahw onze betta is een schuimnest aan het maken <3

Aww! Zit hij nu dan in zijn nieuwe bak?

--

I did a thing :') Gisteren een hele zooi extra plantjes besteld bij Aquaplantsonline, die worden als het goed is woensdag verzonden.Vandaag nog wat valisneria opgehaald bij iemand waar ik ook met enige regelmaat extra slakjes bij haal voor in de kogelbak.

En vandaag bij Gersen in Raalte vissen besteld :D (Daar heb ik de kogelvissen ook vandaan, vond het een prettige winkel).

20 stuks Rasbora kubotai voor in de Rio125. Hier komen ook de bestelde plantjes in om de bak een stuk meer aan te kleden. Ik wil er dan ook nog een groepje Corydoras habrosus bij, maar weet nog niet zeker of ik die ook gelijk meeneem.

En nog 15 stuks Boraras brigittae, die gaan in de 70 liter bij de garnalen. Ze zullen af en toe vast wel wat babygarnaaltjes eten, maar er zit zo enorm veel mos in de bak inmiddels dat ik denk dat het wel goed (genoeg) gaat.

Heb nu mooi de drie 20 liter kweekbakjes leeg, dus ze kunnen eerst in quarantaine.

En denk dat ik dit weekend de scheidingsmat bij de baby kogeltjes weg ga halen. Die kleintjes beginnen kapsones te krijgen en kleine opstootjes onderling te maken over wie waar mag zitten :') . Dus misschien tijd voor nog wat meer ruimte :D . Ze zijn inmiddels ook aardig handig qua jagen, dus komt denk ik wel goed.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:11

Ja, hij is zaterdag verhuisd naar zijn echte huis. We hadden al paar dagen nitriet 0.
En hij is er schijnbaar happy mee!

Zo je hebt flink aankopen gedaan dan!

Iemand nog een tip voor drijfplantjes?
De plantjes die ik van mijn 75 liter naar mijn 36 liter heb gedaan, doen het heel slecht in de 36 liter. Misschien door de kortere afstand tussen water en deksel?

Heb nu een kartonnetje op deksel geplaatst om het licht wat te blokkeren. Meneer vind dat felle licht namelijk helemaal niks. Moet eerlijk zeggen dat ik de bak ook mooier vind met wat schaduw. Haha.