Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:49

Idd die laatste is zo mooi getekend op de kop <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:00

Oh Lara wat zijn ze mooi. <3

KimD zei al tegen mijn man gisteren we gaan naar Limburg verhuizen. Wil ook sneeuw.

Wat een mooie foto van de 2 broers zo lief samen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:42

Wat een heerlijke puppy foto's <3

Wij waren gister in het A'damse bos, ook voor het eerst hoor, maar man wat een drukte inderdaad zeg haha! Er waren een heleboel (loslopende) honden, het viel me op dat de meesten die we zagen wel super braaf waren die allemaal netjes op hun baas reageerde en in de buurt bleven. Knap vind ik dat hoor!

@Kim, wij zitten ook na te denken over vers voer voor onze golden straks, en ook geen flauw idee waar te beginnen :+ Vooral vanuit praktisch opzicht ivm met een heel kleine keuken en tafelmodel koelkast... Ga jij eerst beginnen met vers in combinatie met brok, of gelijk over denk je?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:27

@Woepsie, ik heb juist gelezen dat vers in combinatie met brok niet goed is omdat beide op een andere manier verteren. Ik heb er verder echt nog geen idee van..

In het weekend gaan wij met de hond niet meer op pad vanwege de drukte. Nu al een aantal keer ook dingen mee gemaakt daardoor waaronder andere mensen mijn hond opjagen of juist vast pakken..

Wij zijn net bij de Soesterduinen geweest, ga ik voorlopig niet meer heen. Cody blijft normaal gesproken op vreemd terrein dicht bij ons. Dit was zo open dat hij de vrijheid ervaarde er toch steeds van tussen te gaan. Momenteel heeft hij zulke grote bananen in zijn oren dat ik hem steeds ergens moet halen.. Daarnaast als hij nu een teefje tegen komt is die helemaal dol. Lang leve de puberteit. Ze zeggen dat het goed komt maar ik baal er wel van dat die momenteel zo vreselijk slecht luistert.. Hij heeft nadat ik hem 2x heb moeten ophalen daarna ook aangelijnd gelopen.
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 25-01-21 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:29

Doe mij er ook maar eentje Lara :)) <3 _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:04

Limoen schreef:
Doe mij er ook maar eentje Lara :)) <3 _O-

Verleidelijk hè :j
(Het is 'gelukkig' niet mijn ras, maar oh wat zijn ze schattig :D )

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:23

Afbeelding

Ik meld me ook in dit topic, lees al een tijdje stilletjes mee. Dit is Maple, labrador, 10 maanden oud ondertussen. We zitten in het voortraject voor (autisme) hulphond en zijn zelf net begonnen met praktijkspeuren. Jachttraining staat ook nog op de planning. Maple is een geweldige hond, erg mensgericht, veel drive, maar af en toe ook gewoon een stronteigenwijze puber, dat hoort er ook bij.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:56

Wat een knapperd! <3 Oeh spannend! Lijkt me een moeilijk zo'n opleiding tot hulphond.

Wat moet ik me voorstellen bij praktijkspeuren?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:28

meisie94 schreef:
Wat een knapperd! <3 Oeh spannend! Lijkt me een moeilijk zo'n opleiding tot hulphond.

Wat moet ik me voorstellen bij praktijkspeuren?

Dankjewel!

Praktijkspeuren is een spoor volgen van een persoon om diegene te vinden. Het is een lekker relaxte vorm van speuren, de hond mag het op zijn eigen manier doen (neus in de lucht of aan de grond bijvoorbeeld, of een stukje te ver doorlopen en dan weer teruggaan). Je loopt dan een meter of 3 achter je hond en houdt de speurlijn vast - jij bepaalt het tempo, de hond bepaalt de richting. Elke hond kan het en de meesten vinden het ook hartstikke leuk.

We zijn nog niet heel ver hoor, lopen nu nog alleen verse spoortjes van 100m met weinig afleiding en alleen af en toe een zijpad of splitsing. Dat gaan later langere sporen worden (5km), minder vers, met meer kruisingen, en op verschillende soorten terrein.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:17

Cool!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:58

Heb al door dat het topic voor mij te snel gaat om te kunnen reageren dus ga meelezen en zo hier en daar wat tips en tricks mee nemen.

Yara is mijn eerste hond dus wil alles zo goed mogelijk doen :o baal daardoor ook enorm dat de puppycursus niet doorgaat

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:38

Praktijkspeuren klinkt ontzettend leuk zeg! Ik ga mezelf er eens in verdiepen.

@finley: ik kan je het volgende boek wel aanraden. Vervangt natuurlijk de puppy cursus niet maar legt wel heel veel stapsgewijs uit!

Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans 1 - Elke pup een goede start
Auteur: Martine Burgers

Volgens mij deelde iemand hierboven er ook al een foto van!

Heeft iemand hier ervaring met oervoer en hun KVV pakketten? Ik twijfel om over te stappen met Zack van brokjes naar KVV maar ik vind het nog wat lastige materie!

Zack maakt zich verder niet zo druk <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:57

Das inderdaad een goed boek! Ben ik nu ook in bezig!

Inmiddels is de gedragsmevrouw geweest en die ziet gelukkig t zelfde als wij. En dat is dat t qua karakter hele fijne vrije maar gevoelige hondjes zijn. Maarja das ook wel een beetje staffie eigen.
Gelukkig na t incident geen 300 stappen terug gedaan. Chick reageert met interesse naar andere honden. Niks schokkends of spannends. Wel gaan we binnenkort eens met een van haar honden wandelen om gewoon wat meer positieve ervaringen bij de meiden te brengen.

Daarnaast vandaag de gok gewaagd en naar de hei gegaan. Dat is defensie terrein en daarmee aanlijnplicht waarbij de handhaving voor de gemeente zit(en die hebben al jaren geen tijd -O- Of een ander slap excuus)
Dus besloten 2 rondjes te doen. Eentje met djes en boellie. Want boellie vind qua honden weinig interessant. En hier alleen maar goede ervaringen. 1 losloper die wat banaanproblemen had. Maar goed t was een jonkie die er alles aan deed om lief gevonden te worden door djes. Incl op der buik schuiven naar djessey :')

Toen rondje met chick. De ene na de andere hond terwijl we met boellie en djes 3 honden gezien hebben.. en t grootste deel los. Maar oh wat had ze een lol _O- ondertussen met wat oefeningen begonnen met het passeren / tegen komen van honden wat super goed ging. Ik was even niet snel genoeg met snoepjes uit mn zak vissen, dus toen schoot ze naar een andere hond en daagde uit tot spelen haha. Maar, braaf aangelijnd en ik schrok dus zowel stem als de rem van de flexi gebruikt(normaal gebruik ik die alleen om kort te houden als t moet) dus mn arm en pols hebben een tik gehad. En chick bleef net zo blij :')
Daarna was ik een hondje kwijt, voordat we t bochtje maakten zag ik hem op t pad aangelijnd en ineens was ik mensen en hondje kwijt. Dus ik dacht; ze zijn toch de andere kant op gelopen..
nope. Ze stonden achter een grote boom.
En chick zag ze wel dus die schoot weg om te kijken maar toen ik riep kwam ze gelijk terug.
Ben stiekem erg verbaasd. Ze was zo happy naar alle honden die we tegen kwamen en ze luisterde zo mega goed. Dat had ik niet verwacht na t incident van laatst met die loslopers die op haar doken. Zelfs toen op t einde een hond haar ineens achterna kwam draaide ze alleen even om, om vervolgens netjes mee te lopen.
Had niet zoveel positiviteit verwacht :o
Dus dat was echt even genieten.
Daarna heeft ze heel de avond voldaan liggen slapen _O-

Gelijk even fotospam van djes;

Afbeelding
Want ze word binnenkort geschilderd. Van boellie en chick hebben we er al eentje(en van de katten) en nu is djes oud genoeg dus mag ze ook!

Excuus voor t lange verhaal haha :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:17

Super Kim! Die positieve ervaringen daar moet je het van hebben. Super fijn <3

En knappe Djes op de foto *\o/*

Hier is Jip al de hele avond van slag. Amper geslapen, alleen maar heen en weer lopen. Piepen bij de deur. Zelfs geen rust in de bench kunnen vinden. Dus hoop dat hij vannacht wat slaapt.

Ik geloof dat ik vanavond alleen al 4/5 keer naar buiten ben geweest met hem. 1x om te poepen. Ik hoop dat hij morgen weer een beetje de oude is :(:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:39

@kiwi fijn, zo'n positieve ervaring :j

@cc vervelend zeg! Hopelijk is hij inderdaad weer de oude vandaag!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:42

Fijn Kiwi, misschien dat ze alleen zich wat makkelijker open stelt, omdat ze zich niet met haar roedel hoeft te bemoeien? Maar sowieso fijn dat ze iig geen trauma heeft over gehouden aan de laatste keer.

CC, kun je ook herleiden waar dat vandaan komt? Sneu voor hem, hopelijk wel goed geslapen beiden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:47

Fannetje, ik had echt geen idee waar het vandaan kwam. Hij heeft vannacht wel goed geslapen en vanmorgen was er niks meer te merken aan hem. Misschien had hij buikpijn van iets, geen idee. :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 10:51

fannetje schreef:
Fijn Kiwi, misschien dat ze alleen zich wat makkelijker open stelt, omdat ze zich niet met haar roedel hoeft te bemoeien? Maar sowieso fijn dat ze iig geen trauma heeft over gehouden aan de laatste keer.

CC, kun je ook herleiden waar dat vandaan komt? Sneu voor hem, hopelijk wel goed geslapen beiden.

De keer met het incident was ook met de andere honden erbij en toen was ze ook heel relax. Ze kijken eigenlijk niet naar elkaar om met wandelen. Geen van allen.
Maar ik koos om haar alleen mee te nemen zodat we alle handen vrij hebben als er wel iets fout gaat. Of dat dan door haar of een andere hond komt. Omdat wij daar zelf natuurlijk ook wat relaxter van worden. Zo kunnen we haar ook afleiden zonder dat de rest er tussendoor hangt. Want zodra er eten in t spel is staan ze anders echt met 3 ineens naast je natuurlijk

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:20

Wat goed dat je zo’n goede ervaringen hebt kunnen opdoen kiwiwitje en dat het gedragsvrouwtje hetzelfde zei als jullie!

Hier zijn we aan papjes begonnen en mama mag de afwas doen :)

Afbeelding

Afbeelding

En met Charlie naar het bos geweest. Was eindelijk heerlijk rustig <3

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:23

Wat een heerlijke foto's Lara <3

Cody heeft net zijn eerste pakketje van Kiwi in ontvangst genomen! :o
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 16:59

Ohh heerlijk Lara <3

Lekker verwend Cody! *\%/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:22

Ohhh de pupjes zijn zooo schattig en mooi Lara! <3 dat heeft ze mooi gebrouwen :D

En Cody lekker knabbelen, eetsmakelijk :Y)

Hoe is het nu met Jip CC? Hopelijk alsnog een beetje tot rust gekomen? Hoe komt dat zo dat hij ineens zo onrustig is :knuffel:

——

Ot d’r Rexspecs zijn binnen! Supertoffe kleur. Ze vindt het een beetje gek, maar ze doet wel heel netjes d’r neus erin.

Afbeelding

Nu goed trainen! Eerst zonder lens erin, en als dat goed gaat de doorzichtige.
Heb er ook een set spiegellenzen bij. Die zijn gewoon voor het toffe hoor, UV bescherming heeft de “normale” donkere lens ook maar vindt ze tof die spiegelende.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:28

Die ziet er tof uit Warboel! Die kleur past ook wel bij Otje.

Tot nu toe heb ik geen idee waar hij last van had. Vandaag is hij zijn normale zelf weer. Even vanavond aankijken maar ik vermoed het een eenmalig iets was.

Vanmorgen ben ik weer wezen hardlopen. Mijn moeder min of meer verplicht op de fiets mee. Meine gute wat gaat die hond snel zeg. Voor een eerste keer ging het best goed, maar mij kon je aan de zuurstof leggen. _O-

Volgende training gaan we focussen op het tempo. Want dit was ieets te vlug haha.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:46

Goed en sportief bezig jup en cupcakes.

Kiwitje fijn dat het goed ging en ze er niks aan over heeft gehouden.

Lara wat een knapperds zijn het.

Cody verwend met zijn 1ste bestelling worden er vast meer haha.

Hier ook eindelijk weer rustig een rondje gewandeld zonder teveel drukte.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:48

Oh en een mooie stoere bril voor Otje. Leuke kleur ook.