Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:03

Ik ben hier ook nog moed aan het verzamelen om het lammetje te geven …. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 18:27

Oeps wat een boef is Jip cupcakes! :P

Hihi Cinniz, die konijnenoren vinden ze vaak lekker :D Fijn om te horen dat de pensstaafjes ook bevallen.
Parel houd dus van visjes :+

Haha Denies :')

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:42

Haha cupcake dat is een flink gepuzzel met die lijnen zo.

Brrrr die oren. Heb een dierenwinkel in de buurt gevonden die dat soort dingen ook verkoopt. Ik g a me er straks ook aan wagen maar denk dat ik daarna de muziek hard zet ivm het gekraak haha.

Volgende week vrijdag is het zo ver!!! Nog een weekje en dan kunnen we Tessel ophalen. Ze is inmiddels helemaal goedgekeurd door de dierenarts en de eerste keer ingeënt.

Ennnnn eindelijk na 4 weken stalken van elke uitlaatservice in de buurt een goede uitlaat gevonden met puppy/bejaardengroepje MET plek op maandag en vrijdag. Echt een kdv voor je kinderen zoeken is makkelijker. Uiteraard gaat ze pas mee na de eerste 3 a 4 weken fulltime thuis.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:43

Ik vind het gekraak van konijnenoren wel meevallen. Van kippennekken (rauw) vind ik het heftiger :o

Spannend Salsa!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:47

xDenies schreef:
Ik vind het gekraak van konijnenoren wel meevallen. Van kippennekken (rauw) vind ik het heftiger :o

Spannend Salsa!

Goed om te weten :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:40

Salsa het aftellen is nu echt begonnen.

Haha ik krijg hier al de rillingen als de poes op een muisje knaag.

Cinniz ze zijn lekker aan het genieten van hun lekkers.

Haha die stoute Jip.

Vandaag de veearts weer eens op het hof gehad. Onze ouwe sok had koliek. Wil nog steeds niet poepen. Dus weer ff spannend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 20:25

Aftellen Salsa! Heerlijk!

Iemand toevallig bekend met de sheltie rasvereniging? O:)
Mag per pb :D

Zit ie ook echt verstopt punjab? Overleg met je DA over psyllium vezels :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:16

kiwi
Haha ja ik zag het idd op de mail, super snel weer!

Cupcakes
Flinke uitdaging idd cupcakes met 2 tegelijk hihi. Ik vind het ook altijd knap als mensen er met 5/6 lopen. Ik vind 1 al een uitdaging om te leren niet te te trekken, lol.

cinniz
Die zijn lekker aan’t genieten van hun snacks zo te zien haha. Ik kan nu al niet meer zonder kiwi’s webshop - zoveel betere kwaliteit als wat je in de gemiddelde dierenwinkel tegenkomt qua gedroogde snacks. Kan er blijven bestellen, zoveel leuks te vinden - en dan blijf ik nog weg van de al te veel herkenbare producten en alsnog is er veel keus. Arya kijkt hier soms ook even gek als ze iets nieuws krijgt. Als ze eenmaal begint, is het ook echt fanatiek knagen tot het op is. Maar met iets nieuws kijkt ze ook eerst even de kat uit de boom en mij aan van ja wat moet ik daar nu weer mee? haha.

Konijnenoren vond Arya ook altijd heel lekker. Heb ze al een tijdje niet meer gekocht omdat we genoeg andere dingen hadden nog om d’r mee te vermaken, maar zal die ook wel weer bestellen in de toekomst - wij hadden dan wel zonder vacht. Ik vond dat qua geluid ook minder erg om aan te horen als dat ze idd bv. Een nek eet, dat kraakt veel meer.

Salsa
Spannend, nog maar een weekje! Haha ja lijkt me idd een hele opgave om zo’n uitlaat service te vinden waarbij je zelf een goed gevoel hebt en die zich dan ook nog willen wagen aan een puppy, wat toch wat meer tijd en energie opslokt.

punjab
Oh maar een poes die op een muis knaagt lijkt me ook vreselijk om te horen. Krijg al rillingen als ik eraan denk. Gelukkig heb ik een binnenkat haha! Sansa eet wel met de snacks van Arya mee, maar hoor het gekraak bij haar nooit zo omdat ze kleinere hapjes eet. En wat naar dat je oudje koliek heeft. Beterschap en hopelijk trekt het snel weg! Spannend ja.

Wij hebben vanmiddag onwijs geluk gehad met het weer. Even flink zon gehad dus ik ben snel er op uit gegaan. Alsnog kwam ik met een natte hond terug, want mevrouw heeft zich enorm geamuseerd met grotere waterplassen. Ze waren niet modderig verder, dus ze was al best droog weer voor ik bij de auto terug was nadat ze zich een paar x uitgeschud heeft. Thuis even met de handdoek er overheen en klaar. Heerlijk om d’r te zien genieten. Ik neem d’r liever zo nat mee naar huis als zeiknat van de regen hihi.

Vandaag was ze opeens wel heel blafferig aan de lijn. Geen id waar he vandaan komt. Vanmorgen kwam iemand om de hoek lopen met een boxer die ze wel eens vaker ziet en waarbij ze wel eens gesnuffeld heeft volgens manlief, maar ze had natuurlijk niet verwacht dat daar opeens iets om de hoek zou kunnen komen en ik denk dat het dus een verlate reactie was van schrik ofzo, en die ging ze dan maar uit blaffen. En toen ik toenstraks thuis kwam van de wandeling kwam iemand met 2 kinderen, waarvan 1 heel jong kindje van 1,5 ofzo gok ik en die blafte ze ook uit - schaamde me rot. Denk dat ze zich wat onzeker heeft gevoeld op dat moment toen dat kindje aan kwam lopen. Hoop dat het een ‘off day’ was en eenmalig en dit geen dingetje gaat zijn. Maar even wat meer oefen met de focus weer als we hier in de wijk/straat zijn en desnoods maar wat knakworstjes mee voor even.

Ik heb nog wat foto spam van vanmiddag natuurlijk. Voor degenen die het leuk vinden heb ik filmpjes van het water spel op m’n Instagram staan in de stories xD @melissapotgens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:42

Oh Cursebeaker jouw foto's zijn echt. <3 Als ik weer eens naar schoonouders ga breng ik Senna ff langs voor mooie foto's. _O-

Kiwitje ze heeft een spuit gegeven en 5 liter soort olie via zijn neus gedaan. Hoop niet maar als ze morgen terug moet komen ga ik dat zeker overleggen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:25

Ik heb ook al gezegd dat ik mijn koffers pak en bij Cursebreaker ga wonen. De natuur & haar boekenkast ben ik wel even zoet mee!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:51

Wahahaha cursebreaker je hebt een groter huis nodig denk ik :')

Hier vandaag weer lekker veel gelopen. In de ochtend bijna 8km. Een beetje rond mijn oude buurt. Er was een beetje regen, maar was prima te doen.
En in de middag 'even' naar de aldi gelopen ipv met de auto. Dat was samen met mijn ouders. Is ongeveer 2.5km enkele reis. Heenreis ging prima, bij de terugreis ging het keihard regenen :brr: -O-
Dus mijn broek en schoenen waren zeiknat toen ik terug kwam (natuurlijk mijn wandelschoenen niet meegenomen, was niet van plan zo ver te lopen bij mijn ouders).
Ik mpest daarna meteen naar de fysio, dus maar even een joggingbroek en trui van mijn moeder aangedaan en erheen gesjeesd (scheelt dat we ongeveer dezelfde maat hebben O:) ).

En ik heb een nieuwe jas *\%/* ik wilde al een tijdje een nieuwe, maar de volle prijs was nu even teveel. En vandaag waren mijn ouders bij de anwb en waren er opeens weer jassen 60% afgeprijsd. Mijn moeder heeft mijn jas voor mij gepast en meegnomen. En hij zit super. Het is een skijas met lekker veel vakjes. Dat is nooit slecht haha. Koekjes in de ene zak, balletje in de ander _O-
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 23:02

Mooie jas!
Ach denies wie weet voor een vakantie? _O-

Psyllium werkt laxerend maar geloof dat dat ook t idee van de parafine is

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:10

kiwiwitje schreef:
Mooie jas!

Als ik weer in Venhorst ben is het wel een stukje dichterbij :P

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:11

Prachtige jas Arabella! Ik heb er onlangs heerlijke waterdichte wandelschoenen gescoord! Zo fijn om niet meer telkens natte voeten te krijgen :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 23:23

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:
Mooie jas!

Als ik weer in Venhorst ben is het wel een stukje dichterbij :P

*\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:47

We gaan gewoon allemaal gezellig naar Cursebeaker. *\o/*

Hou het wel in gedachten kiwitje, klinkt wat fijner als die parafine via zijn neus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 00:25

Laten we hopen dat ie snel opknapt!
Mag je hem wel laten bewegen? Vaak poepen ze makkelijker als ze in beweging zijn of als je ze op de trailer zet bijv.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:27

@cupcakes 2 pubers is ook echt NIET leuk om mee te lopen! Wordt beter als ze ouder worden, gelukkig ;) (Toby was 9 maanden toen mijn ouders Lewis kregen, Was ongeveer een maand 'leuk' en toen kreeg Lewis óók praatjes en hebben we echt ellende gehad met die twee, tot vechten aan toe. En na een maand was dát ook weer over en besloten ze dat sámen de buurt terroriseren veel leuker was... Bij vlagen nog steeds mijn handen vol aan die draken, maar gelukkig zijn ze nu 4 en 3,5 en heel goed te hebben :') )

@Punjab hopelijk knapt ie snel op! Koliek is zó naar! Wij zijn er in 6 weken tijd 3 verloren aan diverse vormen van koliek, heel bizar. Eentje met milt-nier bandje dat versprong en niet meer terug kwam, eentje met een dikke darm draaiing, waarbij op de OK bleek dat die al was afgestorven en eentje met een zandverstopping van hier tot ginder die niet meer te laxeren was met Paraffine olie, zó vol zat die met zand, water en olie bliezen letterlijk zijn maag op. Ik kan het woord koliek even niet meer horen, en de stalbaas gaat inmiddels vrij letterlijk huilen als er eentje koliek heeft. Bizar. Maar inderdaad: psyllium! Elke maand een preventief kuurtje, maar ook direct na koliek altijd goed om te geven, omdat de slijmstoffen de mestkwaliteit verbeteren en 'zooi' mee naar buiten nemen (meestal zand, maar ook stro glijdt makkelijker).

@arabella GAVE jas! :D

@salsa aftellen! we willen puppy spam he :P

@cursebreaker jeetje gave foto's weer! :j

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:06

@Arabella Gave jas idd! Ik gebruik ook een ski jas, ideaal.

@Punjab Sterkte, hoop dat het snel over is.

@Cupcakes Ik loop ook af en toe met 2 pubers (Popo en aussie reu van een collega), dat is in de meters naar het losloopgebied echt vreselijk omdat ze zo graag willen rennen samen. :')
Maar als ze eenmaal de eerste spanning eruit hebben gaat het eigenlijk prima.

Popo heeft vandaag wel weer een lekkere puberdag, heel erg op de luchtjes en niet normaal langs andere honden lopen want hij MOET er de hele tijd naar kijken. Gelukkig zijn we de hele dag op werk ipv thuis :=
De moeder van Popo is gisteren gedekt door dezelfde reu, dus zijn vader. Als het goed is gegaan krijgt hij dus volle familie. :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:14

CB wat zijn je foto's weer prachtig <3

Oeh mooie jas arabella! Ziet er idd erg fijn uit.

Fijne Valentijnsdag gewenst allemaal van mij en Mulan <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 10:53

Jullie ook een fijne valentijnsdag!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:53

Even niet meer gereageerd door drukte op school, maar wat een leuke foto’s komen er weer voorbij <3
Hier duurt het regelen van een huisbezoek even, aangezien ik een beetje in een lastige hoek van het land woon. Ze hebben iemand gevonden maar er moet nog een datum worden geregeld. Ondertussen heb ik wel al een leeg adoptiecontract ontvangen ter inzage

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:13

Oké jongens, ik ga jullie een interessant verhaal vertellen.

Bodhi mag alleen maar lamsproducten grotendeels en toen ik op de website van Kiwiwitje een stuk lamshuid met vacht zag dacht ik, 'Hee dat is leuk!'. Ik vond het wel duur maar ach doe eens gek. Ik moest er wel enige moed voor verzamelen om het te geven want er zit nogal een vachtje op … Dus ik dacht zojuist … doe eens gek.

Toen ik de zak uit de kast haalde had ik twee honden bovenop schoot (en dit is niet formaatje schoothond) dus ik dacht ik ga het maar door de midden knippen als dat lukt. Dan hebben ze allebei een stukje van het lammetje. Dus zodoende .. knipknip

Afbeelding
Twee stukken.

Nou Mera wist niet hoe snel ze dat stuk mee moest nemen naar haar bench & Bodhi moest even wat enthousiast gemaakt worden. Die wilt graag eerst zien dat zijn snack heen en weer kan bewegen en dan grijpt ie het om op te eten. Een hond met gebruiksaanwijzingen :') Lupa kreeg een konijnenoor met vacht.

Afbeelding
Bodhi vond het lekker (die ligt nu tevreden door zijn mand te rollen omdat het stuk op is, hij heeft duidelijk gesmuld)

Afbeelding

Afbeelding
En ook Mera genoot er duidelijk van. (die is nu nog fanatiek aan het kauwen want het lammetje is niet heel zacht)

Leuk! Voor herhaling vatbaar!!

TOTDAT!
Ja …

TOT DAT ….

Afbeelding

Ik zag dat z'n neus er nog aan zat |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Die is zojuist door Mera vakkundig opgegeten. |( |(

Groeit dit niet gewoon aan de boom???? |(

Ja sorry dit is een grapje, ik koop het heus nog eens een keer maar dat neusje was wel even heftig :') :Y) :(:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:17

@xDenies he bah! haha :') Super natuurlijk, voor de hond, maar onze tere mensenzieltjes hebben daar wat meer moeite mee he, herkenbaar eten :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 11:27

Hahahahahaa geweldig _O-

Sorry denies!