Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:24

Wat een verschil tussen Chick en Boelie zeg, zijn echt 2 heel verschillende honden. Kun je mooi zien zo naast elkaar. Dan natuurlijk ook nog teef en reu, maar Boelie is echt een klein binkie zeg maar.
Hoe oud is Dexter nu Kaus? Hij gaat dus wel de hoogte in, maar wil nog niet aankomen?
Heb je een foto hoe hij er nu uitziet? Hoe oud is hij nu ook al weer?

Ik moet nog een paar nachtjes geduld, nog 3 dagen werken (zo,ma,di) en dan woensdag lekker ophalen, zo een zin in. De meeste zijn al opgehaald uit het nest, er zijn er donderdag al 3 en gisteren 2 vertrokken. Dit weekend gaan de andere 2 weg, eentje sowieso vandaag weet ik, de andere weet ik niet of vandaag of morgen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 10:47

Haha ja je kan goed zien dat t 2 types zijn.

Nog even aftellen dus!

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:55

Die 2 verschillen wel echt heel veel ja.

Rasstandaard zegt dit:
KLEUR: eenkleurig: zwart, wit, bruin, grijs; oranje vaalros (abricot) en rood vaalros.
De grap is dat bij de kleinere maten wel meer kleuren zoals black&tan of gevlekt toegestaan zijn.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:57

Ja, scheelt dat ik de komende dagen gewoon mag werken, maakt dat de dagen toch wat sneller gaan.
Net gehoord dat de andere 2 vandaag gaan, dus na vandaag het rijk alleen tussen de grote honden.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 12:00

Ik vind het verschil ook heel grappig. Ik hoop dan ook dat ze elkaar mooi aan gaan vullen. Boellie zou voor het ''functionele'' meer ruimte in zn lijf mogen hebben. (Boellie is show) En Chick zou voor een ''echte'' stafford meer body mogen hebben en iets compacter.


Wat apart dat die kleurtjes bij kleintjes wel toegestaan zijn Azmay

Ja als je werkt gaan de dagen inderdaad vlugger Fannetje. Ze zal zich vast vermaken tussen alle honden.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:50

Puppy vs volwassen reu.. :o

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:40

Wat een schattige foto! Die foto ga ook maken <3

Fannetje, hij gaat allebei niet echt. Hij is nu 9 kilo en maandag 17 weken. Hij is overigens nu wel zijn eerste tandjes kwijt *\o/* Zal zo even foto's maken van zijn figuur.

Dexter als fotomodel, fotos gemaakt door leerlingen :D
Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:05

Ahh die pootjes!

Kaus; die oren <3 zo schattig

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:24

Hij vliegt nog net niet weg met zn oortjes :D

We worden eerlijk gezegd wel langzaam gek van de zindelijkheidstraining. Zit ie voor de deur te piepen dat ie wil poepen, loop je een half uur met hem buiten, geen poepje. Kom je binnen, plast ie binnen twee minuten op het vloerkleed. _-:(

Hier foto's van zijn figuur. Voor mijn gevoel dus absoluut niet te dun, al is het moeilijk te zien op zijn zwarte vacht.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:44

Ik vind dat hij er prima uit ziet hoor, hij zal zijn energie wel nodig hebben voor het wisselen, ipv groeien. Zal die straks wel ineens omhoog schieten.
En die zindelijkheidstraining, hi heeft het blijkbaar te druk buiten met andere dingen. Wat als je naar 1 bepaalde plek gaat, bij voorkeur waar niet teveel te beleven is en daar gewoon blijft staan tot hij iets gedaan heeft? Kna de eerste keer misschien wel lang duren, maar hopelijk begrijpt hij de boodschap snel. Wel natuurlijk uitbundig belonen als hij het wel netjes doet.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:44

XxDiandraxX schreef:
Puppy vs volwassen reu.. :o

[ [url=m/afJlQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:49

Ik ben echt blij dat we bij Boellie alles zo snel voor elkaar kregen. Maar het was wel op vaste tijden naar buiten voor een poepje en een plasje en dan weer naar binnen. Wandelen hebben we zeker de eerste weken amper gedaan. Ja hem optillen naar een ander stukje gras lopen bijv 1 straat verder en hem daar even laten scharrelen en dan nog steeds als je hem iets ziet doen ->commando(plasje/Poepen) roepen en belonen. Dat heeft met Chick ook geholpen. Die begreep echt niet waar ze wel en niet mocht plassen, tot ze het dan uiteindelijk niet meer op kon houden en toch maar ergens liet lopen. Toen dat uitvoerig beloond(mits t niet binnen was) en ook daar ''plasje doen'' aan gekoppeld.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:03

We lopen altijd hetzelfde stukje 'dijk ' op en neer. Niks te beleven behalve gras en poep wat mensen soms niet opruimen. Dat wil ie dan opeten. Hij heeft inderdaad zijn rust nodig om te poepen vooral. Plasjes doet hij overal wel gelukkig.

We lopen altijd net zo lang op en neer. Als we stil staan gaat ie blaffen en wordt ie boos :') Hij is nu dus ruim vier maanden maar plast gemiddeld nog steeds twee tot drie keer per dag in huis. Dat mag nu wel klaar zijn voor mijn gevoel.

Soms geeft hij het perfect aan, zoals vanmiddag. Gaat ie zitten blaffen voor de deur en doet meteen een plasje buiten. En een half uur later laat hij het spontaan lopen tijdens het kauwen op een botje...

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 22:05

Dat is apart. Vind ik tenminste. Hij weet namelijk dus wel hoe dat t moet. Maar als hij het spontaan laat lopen tijdens het kauwen vind ik t wel apart..

Met het zindelijk maken liepen wij letterlijk naar het gras, plasje en/of poepje en beloning en naar binnen.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:06

Vind ik ook wel hoor. Plasje al eens laten controleren? Niet dat er iets anders (fysiek) niet in orde is?
Edit: Ik denk hier aan, omdat de pup van 8 maanden van de fokster waar mijn pup vandaan komt ook moeite had met zindelijk worden, vanwege een blaasontsteking.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 22:15

fannetje schreef:
Vind ik ook wel hoor. Plasje al eens laten controleren? Niet dat er iets anders (fysiek) niet in orde is?
Edit: Ik denk hier aan, omdat de pup van 8 maanden van de fokster waar mijn pup vandaan komt ook moeite had met zindelijk worden, vanwege een blaasontsteking.

Ik wilde het niet zeggen, ik dacht dat klinkt vast raar. Maar blaasontsteking oid is ook het eerste waar ik aan dacht.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:17

Hij laat het niet lopen terwijl hij ligt ofzo hoor. Hij staat er bewust voor op om te gaan plassen. Maar dat is natuurlijk binnen twee seconden gebeurd...

Wij lopen inderdaad ook naar buiten, plasje/poepje, even een dansje en belonen en weer naar binnen. Zelfde met als hij het op het balkon doet.

Wanneer wij actief zijn, bijvoorbeeld koken, stofzuigen of wat dan ook. Dan laat hij het dus vrij netjes merken vaak door bij de voordeur te gaan staan (poepen) of achterdeur (plassen). Maar als we op de bank zitten en hij slaapt of kauwt dan staat ie op om het even snel op het kleed te doen.

En als hij het dus aangeeft doet hij het alsnog niet altijd buiten...

Wij lopen dus een beetje vast.

Edit: en blaasontsteking wil ik best laten testen! Klinkt dit voor jullie als een gevalletje blaasontsteking of gewoon lastig zindelijk worden?

Soms zijn zijn plasjes ook heel klein. Had ie makkelijk op kunnen houden. Soms slaapt hij een paar uur op de bank en staat dan op om een enorme plas te laten lopen, daar kan ik nog enigszins in komen want dan zou hij vast nodig moeten. Maar anders komt het op mij gewoon vervelend en lui over...

Edit 2: en kleed eruit hebben we dus ook wel over gedacht maar we willen graag een nieuwe waar dus bijvoorkeur niet op geplast wordt. Zonder kleed is de hele vloer glad. Nu hebben ze een mooi stuk om te liggen en te stoeien. Dus liever eerst zindelijk met dit kleed in huis.

Overigens als we boven zijn plast hij daar wel eens op de bank in de rattenkamer.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 24-03-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:19

Die van de fokster deed het gewoon op de vloer, omdat het haar zo uitkwam. Bleek toch een blaasontsteking achter te zitten. Nadat die behandeld was is het snel beter gegaan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:25

Past bij een bij een blaasontsteking patroon wel het s nachts gewoon kunnen ophouden? Dan slaapt hij gerust zo'n negen uren door zonder problemen. Zolang je hem dan optilt laat hij het ook niet lopen.

Ben wel blij met jullie advies! Had er zelf nog niet aan gedacht en het begint op een gegeven moment toch wel te storen. Ook omdat er geen peil (pijl?) op te trekken is. Soms plast hij vijf keer in een uur en soms wil hij na vier uren nog niet plassen.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 23:14

Ik vind het raar dat ie het gewoon ineens laat lopen terwijl ie t anders gewoon laat weten. Heb en had je voor zindelijk maken wel een “schema”?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:00

Niet een schema met wekkers omdat wij vrij onregelmatig leven en dat dus niet altijd handig is.

Maar wat we deden was direct oppakken en laten plassen na het wakker worden en na elk tukje. +-20 minuten na het drinken laten plassen. Als hij een tijdje niet had gedronken of had geslapen lieten we hem ongeveer om het half uur/uur uit.

Maar ook dan dus soms plasjes op momenten dat je het niet verwacht. Buiten een hele grote plas doen en tien minuten later een klein plasje eruit persen op het kleed. Gewoon. Niet. Nodig.

Nu houden we nog steeds wel redelijk een schema aan, hij slaapt alleen veel meer dan voorheen dus het is nu voornamelijk plassen na het slapen. Maar als hij dan met Dundy aan het spelen is en door de hele woonkamer vliegt neemt ie even een pauze om het te laten lopen en gaat weer verder. Dat is voor ons eigenlijk gewoon niet in te schatten.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:30

@kaus: vriendin had ook een pup met blaasontsteking. Wanneer hij wakker werd of aangaf biiten te willen, haalde hij de deur niet eens om te plassen. Was altijd halfweg de keuken of net voor de deur al prijs. Tijdens de nacht bleef hij ook langere tijd droog, maar denk dat dat deels komt omdat hij als hij sliep niet dronk.
Na behandelen was het probleem ook nagenoeg verholpen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 03:17

Hmm dan gaan we toch voor een onderzoekje! Bedankt voor al jullie suggesties, was er zelf waarschijnlijk nooit zo opgekomen.

Ergens hoop ik dat dit het dan is en dat het dan klaar is. Maar jullie zijn het er dus ook wel mee eens dat er nu wel meer verbetering in had moet zitten? Ik weet wel dat er rond de 6-9 maanden vaak weer even een terugval is maar daar is hij dus nog lang niet...

Edit: ik ben trouwens wel benieuwd of jullie een linkje hebben met de tarieven van jullie dierenarts? Ik weet namelijk dat prijzen nogal kunnen verschillen. Wij zitten bij een iets duurdere dierenarts dan zou kunnen maar dit is op vijf minuten lopen en dat vind ik wel handig :Y)

https://www.sterkliniekdierenartsenutre ... /tarieven/

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:53


StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:06

Jeetje wat een prijzen. Hier is een consult met echo+ gebitscontrole + allergie test 37 euro in totaal.

Al was mijn vorige dierenarts wel flink duurder en haar assistent deed al het werk omdat zij bezig was met spoed dingen. En behoorlijk lange wachtkamer tijden. Waar ik nu kom hebben ze geen wachtkamer. Je blijft of nog even in de auto zitten met je honden of je gaat naar een lege behandelkamer.