[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 00:02

Lief! Voor jullie ook de beste wensen.

Ik heb alles binnen gezet in de kist.. ze begonnen hier al rond half 3 de buurt op te blazen.. het was echt niet normaal dit jaar :n

Arya gaf er helemaal niks om, zij heeft ook een jaar Mn alarmpistool moeten aanhoren tijdens het werk natuurlijk :') , of ze is er doof door geworden :+ had haar in eerste instantie ook buiten gelaten, had haar volière volledig dicht gemaakt zodat er geen vuurwerk in kon vallen, maar die had ik rond half 6 uit voorzorg toch maar binnen gehaald voor het geval ze zou worden opgeblazen (in de badkamer gezet ivm besmettingsgevaar) omdat het vuurwerk over de schutting heen vloog en er cobra's/dynamiet ofzo werden gelost.. het was echt niet veilig meer buiten. Leek wel wo2 :n
Echt nog nooit zo erg meegemaakt, het is geen jaarwisseling meer maar het zijn 2 dagen oorlog. :x

Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:15

Grim met dr lover :o

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:21

:(:) Herkende ze je wel?

wendy1987

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:21

Jeetje heftig zeg zo dan dat vuurwerk. Niet normaal meer toch ook.. :n dat jij alles moet aanpassen zo en t zelfs je tuin in gaat..

Aah grim zit er goed bij!! <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:36

karuna schreef:
:(:) Herkende ze je wel?

Ja, ze zei meteen: verdomme :+

Duidelijk dat ze op dr plek zit _O-

Ze heeft het echt goed inderdaad, ze kunnen ook via dat gat naar het binnenverblijf, die is 3 bij 2 ongeveer. Het buitengedeelte staat niet volledig op de foto

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:33

_Dracarys schreef:
Realisme in portret?

Haha deze huidige fotograaf maakt wel vaker foto's van mn vogels en andere dieren, hij kent mij wel :D

De andere mensen, dat was een ander verhaal :+

Nee, Ben Postmus

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 23:50

Kinke schreef:
_Dracarys schreef:
Realisme in portret?

Haha deze huidige fotograaf maakt wel vaker foto's van mn vogels en andere dieren, hij kent mij wel :D

De andere mensen, dat was een ander verhaal :+

Nee, Ben Postmus

Ik heb hem een berichtje gedaan! :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:53

Grim glinstert helemaal, ze zit goed in der velletje. :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:12

Wauw! Wat een mooie nieuwe stek voor Grim!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:41

Wat een heerlijke foto van grim. En dr opmerking. Prachtig

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 21:08

Ja fantastisch, eindelijk heerlijk ēcht de ruimte, en een soortgenootje :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:10

Bij ons in de buurt zitten Sperwers maar het mannetje is bruin en het vrouwtje is bijna wit.Dat is toch niet de natuurlijke kleur ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:41

Bij een sperwer heeft de man een rode borst en blauwe rug en de vrouw heeft een witte borst en grijze rug
De borst heeft zwarte horizontale streepjes bij beide geslachten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:49

Fijn om te zien dat Grimm op haar plekje is.
De gekke clown. Zal de verhalen over de verstopte slotjes wel missen hoor :P

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:50

Jeetje wat een tegenslagen voor je TS. Hopelijk komt er een spetterend 2019 voor je aan. Ik hoop dat Ayra snel opknapt. Dappere beslissing voor en over Grim. Mag ze nu nog wel is los vliegen of enkel in de volière ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 20:36

Sabbientje schreef:
Fijn om te zien dat Grimm op haar plekje is.
De gekke clown. Zal de verhalen over de verstopte slotjes wel missen hoor :P

Wahaha ze zit daar nu stukjes eten te "verstoppen" voor haar vent :+ ofwel, een takje of blaadje op een stukje vlees leggen en dan snel weglopen alsof er niks gebeurd is. Vervolgens loopt hij erheen en stopt alles in zn bek om het in het het binnenverblijf te begraven.
Wat een stel man :')

Nee ze vliegt niet meer buiten los. Ze mag zich nu heerlijk vermaken met haar kerel in de volière waar ze overigens ook heerlijk kan vliegen, en ze krijgen enorm veel verrijking waar ze zich lekker mee vermaken. Ze heeft het beter daar dan hier :o

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:31

O heerlijk _O- :')
Net als aapjes kijken. Dat is ook altijd zo vermakelijk

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:45

Stel nu dat je Grim uit de kooi zou nemen, zou je er dan nog zo mee kunnen losvliegen of moet dat terug opnieuw getraind worden?

Na welk tijdsinterval moet je dit terug trainen bij je jachtvogels? Spreken we dan over dagen? Weken?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 00:22

Evi84 schreef:
Stel nu dat je Grim uit de kooi zou nemen, zou je er dan nog zo mee kunnen losvliegen of moet dat terug opnieuw getraind worden?

Na welk tijdsinterval moet je dit terug trainen bij je jachtvogels? Spreken we dan over dagen? Weken?

Ik gok wel dat ze mij mij zou blijven, zodra ze echt aan die man gekoppeld is (De vonk is nog niet volledig overgeslagen :Y) ) dat zou ze er echt voor kiezen om bij haar ventje te blijven en zou ze niet terugkeren naar mij.

Bij mn ''hobbyharris'' duurde het dit jaar maar 1 dag :+ En bij mn jacht harris een week ongeveer. Bij een havik ben je toch wel snel een maand verder

Het ligt er overigens ook wel heel erg aan of de vogel imprint is of parent reared. Imprintjes zijn gewoon ontzettend simpel te trainen

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:39

Dus als je niet iedere dag met je hobbyharris vliegt, moet je steeds opnieuw trainen om volledig los te zijn? Waarom zijn haviken dan zoveel makkelijker dat die een maand "langs de kant kunnen staan" en daarna pas opnieuw losvliegtraining nodig hebben? Ik zou net omgekeerd gedacht hebben?

* stuurt wat romantische gedachten richting Grim *

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 00:49

Evi84 schreef:
Dus als je niet iedere dag met je hobbyharris vliegt, moet je steeds opnieuw trainen om volledig los te zijn? Waarom zijn haviken dan zoveel makkelijker dat die een maand "langs de kant kunnen staan" en daarna pas opnieuw losvliegtraining nodig hebben? Ik zou net omgekeerd gedacht hebben?

* stuurt wat romantische gedachten richting Grim *

Ik snap je vraag niet helemaal haha, ik begreep dat je bedoelde van hoelang het duurt voordat ze weer los vliegen na de muit ? (rustperiode om de veren te wisselen)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:03

Volgens mij bedoelt ze: als je een tijd niet traint, komt hij dan wel weer terug naar jou. of moet je dan weer pittig trainen om hem er weer aan te wennen naar jou te komen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:11

:j Avelinevd

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 18:54

Aaahh zoo.. ligt er een beetje aan qua vogel/weersomstandigheden/temperatuur, een havik laat je meestal om de dag jagen, maar als je die een week stil zet zou hij wel weer los kunnen, al is dat ook per vogel verschillend. Een havik van mn 1e mentor MOET je echt elke dag mee bezig zijn anders kan je weer volledig opnieuw beginnen.
Bij Aevy is het zo dat je haar gerust een maand stil kan zetten en dan weer los kan gooien :+ Bij Arya kan je dat beter niet doen, die steekt dan gewoon haar middelvleugel op vanuit een boom :+

Er is niet echt een ''richtlijn'' voor, het is bij elke vogel anders. In de zomer zijn ze er wel lastiger mee dan in de winter.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 00:33

Door omstandigheden wat vertraging, maar ook het verblijf van de kerkuil is uitgebouwd (hij is alweer 12 jaar geworden, begint nog net niet te schimmelen, alhoewel, hij word steeds witter.. :Y))
Nu nog even fatsoenlijk aankleden, maar dat komt nog uiteraard.
Heb de spijlen voor de zekerheid even dicht gemaakt, wist niet zeker of hij er tussendoor kan vliegen, er zit 5cm ruimte tussen, maar ze blijven je verbazen :') Het is voor het oog niet echt wauw, maar het functioneert.

Afbeelding

Afbeelding

En de oehoe in zn nieuwe villa (13m x 2m x 3m)

Afbeelding