Maar die 5 minuten per maand regel, ben ik altijd wel flexibel mee hoor. Ja, ze mogen niet intensief lopen, maar ze kunnen rustig een uur rondsnuffelen en spelen en wandelen. Prima, ga ik toch lekker naar een park ofzo...

Wat betreft zindelijk zijn: ja, de doodle gaf het gewoon echt goed aan al vanaf het begin. Iedere 1,5-2 uur naar buiten de eerste dagen, daarna langzaam afgebouwd uiteraard. Maar als ze het al goed aangeven, vind ik dat al echt meer dan het halve werk, ideaal!
De spaniel was ook echt mijn vader's hond ja. Moeders en ik met veel zorg een pup uitgezocht, mijn vader zei 'hadden ze geen lelijkere in het nest?', hij vond hem als pup echt niet mooi. Maar echt, die twee waren onafscheidelijk. Ik was een goede 'tweede persoon' als mijn vader er niet was. De doodle is dan weer heel duidelijk mijn moeder's hond - hij vindt iedereen leuk, maar heeft een duidelijke voorkeur voor mama. En Toby écht de mijne, maar ook die is gewoon sociaal naar iedereen verder.
In de familie overigens echt een mix: naast Toby nog 3 herplaatsers in de familie en ook 3 honden die als pup gekomen zijn van fokkers. Allemaal gewoon fijne honden wel, geen 'major issues' - maar het ene karakter en uiterlijk staan je natuurlijk altijd meer aan dan het andere.