[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:41

Welkom terug :D
Ben benieuwd hoe je het maakt met aquascapen.

Ik zag gister weer jonge zwaarddragertjes zwemmen :D :D

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:42

Mogguh !!

Hier word vandaag rest van pakket opgehaald van wat ik dus niet kon gebruiken, hout en grint. Ga over poosje wel kijken bij een winkel dat ik t kan zien voor t hout.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:55

Goeiemorgen!!
Eindelijk heb ik weer wat energie; ik wist niet dat migraine zo vermoeiend kon zijn zeg..

Mioux.. jij gebruikt toch altijd easycarbo? En verder geen co2..?
Blijven je waterwaardes wel op pijl? En je planten mooi groen? En zonder algen?
Ik voeg nu easycarbo toe om de PH naar beneden te halen, wat prima gaat.. maar ik vroeg me af of dat voldoende is voor mijn planten.. :o

Ik bedoel.. ik koop liever elke 1,5 maand een flesje easycarbo dan een gasfles.. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:58

ja hoor, ik gebruik alleen de bemesting geen Co2. En gaat prima, geen problemen met mijn waardes of iets. 1 dag is de bak beetje blurry maar erna weer helder ook. Ik koop meestal grote flessen van de carbo, dan ben je vaak al goedkoper uit. Maar heb ook aardig wat nodig in mijn bakje.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:04

Super nieuws van je aquarium! :D

Oeh, aquascapen, ik ben benieuwd naar het resultaat!

Hier ook bemesting en geen Co2. Planten blijven mooi groen en gezond :j iets te gezond want ze groeien als kool :')

Iemand een idee wat de prijzen zijn voor aquariums, tweedehands? Ik vind het altijd moeilijk om er een prijs op te plakken... Betreft een Aquatlantis aquarium van 60breed, 30 diep en 40 hoog als ik me niet vergis. incl warmte element van Juwel, Sera 120 filter en Juwel kast.
Aquarium is zo'n 3 jaar oud en nooit lekkage problemen gehad of eender welke problemen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:06

60 cm gaan meestal inclusief "simpel" pompje en thermostaat rond 30-40 euro met kast rond 50, zijn niet zo spectaculair en worden enorm veel aangeboden. Zou zeggen verkoop de bak apart van de pomp eventueel. Zijn nieuw met kast en pomp en thermostaat rond de 80-100 euro.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:32

Dankjewel!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:16

pakketje is opgehaald, en afgesproken is dat t vandaag of morgen gestort is, ben benieuwd :) (niet flauw bedoelt en hij komt netjes over maar is altijd afwachten)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:36

Is easycarbo dan geen co2? ik dacht namelijk altijd van wel... :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:39

co2 is een systeem die je in je bak hebt, om makkelijk te zeggen. Bemesting is gewoon plantenvoeding.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:52

En ik dacht het vloeibare c02 was :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:02

je kan t zwart wit vergelijken met je tuin planten :) je geeft ze mest erbij, maar ze staan niet in speciale kas ;)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:13

net aquarium planten besteld *\o/* kan ik met geluk zaterdag al beginnen met het ''aquascapen'' :7 , heb de aquariums besteld bij onlineaquariumspullen na wat zoek werk ben ik er achter gekomen dat ze gewoon betrouwbaar zijn ( nog contact gehad met de eigenaar van de site ) allemaal erg vriendelijk en ongelofelijk snelle reacties . ik heb gekozen voor de optie afterpay zodat ik zeker weet dat alles er ook echt is :+ mocht alles goed gaan dan dan beveel ik de site zeker weten aan :7

Afbeelding
Afbeelding

volgens mij heb ik nu al dik 1.5 jaar twee mannen samen in de bak zitten :+ geen paniek volgens mij zijn ze homo :+

( beide gekocht als vrouw , ik heb ze al vanaf kleins af aan dus ze zijn wel '''gewend'' )
zo lang het goed gaat mogen ze bij elkaar blijven, ze eten ook gewoon samen en jagen elkaar niet op , misschien toch een homo koppel <<) :7 ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:28

Dat is een uitzondering zeg! Gebeurd stiekem best vaak volgens mij dat Plakat verkocht wordt als vrouw :) Maar mooi dat ze samen kunnen :D En een beetje gay (of helemaal) is okay, zeggen ze wel eens toch? :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:11

Ik heb ook een keer een plakat mannetje gekocht als vrouw.
Bij mij ging het niet goed want had nog een mannetje zitten.

Over betta's gesproken, mijn drie dames zijn net opgehaald.
Ze zouden eigenlijk naar iemand anders gaan maar die liet niks meer horen.
Ik vind het wel jammer dat ze weg zijn, maar ben blij dat ze nu weer groter komen te zitten.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:14

Lieszje schreef:
Ik heb ook een keer een plakat mannetje gekocht als vrouw.
Bij mij ging het niet goed want had nog een mannetje zitten.

Over betta's gesproken, mijn drie dames zijn net opgehaald.
Ze zouden eigenlijk naar iemand anders gaan maar die liet niks meer horen.
Ik vind het wel jammer dat ze weg zijn, maar ben blij dat ze nu weer groter komen te zitten.

ik zag ze al op marktplaats staan , als ik 50 km dichterbij woonde dan had ik ze alle dag nog opgehaald, wel fijn dat ze nu een groter aquarium hebben :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:20

zijn inderdaad 2 mannen aidenn :D Wel fijn als het goed gaat ! Heb je 2 vrij makkelijke mannen :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:25

Mioux schreef:
zijn inderdaad 2 mannen aidenn :D Wel fijn als het goed gaat ! Heb je 2 vrij makkelijke mannen :)

ben zelf ook heel blij dat het goed gaat , ze zijn echt super makkelijk, ik heb er ook een hele poos guppen in gehad met een lange staart en dat vonden ze ook helemaal niks aan :+ achja heeft wel wat die homo bettas :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:30

hier af kloppen wel altijd makkelijke betta gehad :D Konden en kunnen tot heden ook met alles samen, scheelt me hoop gedoe. Zelfs de dames zitten bij elkaar van de kweek, en geen enkele beschadigd :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:31

Mooie betta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:32

Is het karakter erfelijk bij betta's? Ik bedoel, bij bijvoorbeeld het konijnenras Rex is de kleur Castor een karaktervolle (vervelende) kleurslag, terwijl je Wit gewoon kunt aaien zonder dat er naar je gedreigd/gebeten wordt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:36

t zou me niks verbazen, maar is nooit bewezen bij betta spruit :) Moet zeggen ik haal betta overal vandaag voor kweek, en heb nog nooit moeilijke jongen gehad. Overal waar ze verkocht zijn ook geen klachten , meeste zitten ook gewoon bij guppen... maar 2 mannen zelf nemen en proberen zou ik zelf niet aanraden ;)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:38

Spruit schreef:
Is het karakter erfelijk bij betta's? Ik bedoel, bij bijvoorbeeld het konijnenras Rex is de kleur Castor een karaktervolle (vervelende) kleurslag, terwijl je Wit gewoon kunt aaien zonder dat er naar je gedreigd/gebeten wordt.

volgens mij wel, althans ik heb eens 2 erg rustige bettas met elkaar gekweekt en daar kwamen jongen uit die tot 1.5 jaar bij elkaar in hebben gezeten ( was wel een 120 liter bak ) maar dat kan ook toeval zijn. wel kan ik merken dat sommige bettas erg agressief naar alles wat een kleurtje had ( mijn crowntail is ook een echte ''b@tch'' naar alles met een kleur :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:53

Ik heb ook 2 mannen samen gehad in de bak perongeluk. Ging ook goed. Maar de ene werd een beetje opdringerig naar de dames en daarom heb ik hem weg gedaan. Heb nu een groep bij elkaar 1 man een aantal vrouwen waaronder ook jonge vrouwen en dat gaat heel goed samen.

Wel zijn ze enorm nieuwsgierig. :')

Het is een behoorlijke uitdaging om planten te snoeien want ze hangen overal in de weg om maar te kijken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:58

Mijn eerste betta man was echt een monster tegen andere vissen :')
Ging voor wat platy's naar een hobbykweker en daar zag ik hem in een bakje van 10 bij 10 cm zitten als het niet kleiner was.
Volgens de kweker kon hij bij mijn visbestand dus heb ik hem meegenomen.

Hij ging in een 80 cm met wat guppen en platy's.
De volgende dag hadden mijn guppen bijna geen staart meer en zag ik half opgegeten baby's zwemmen :')
Hij was heel tevreden schuimnesten aan het maken terwijl alle vissen verstopt zaten in de planten :')
Ik mocht hem wel terugbrengen naar de kweker, maar dat wilde ik niet.
Uiteindelijk heeft hij eerst een aqua40 voor zichzelf gehad en later een 60cm^^
Was echt mijn favoriet, heb nooit meer zo'n nieuwsgierige betta gehad.