Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:18

Ze zullen ze inderdaad alleen om hebben als wij er bij zijn, dus dat moet wel te voorkomen zijn! Dankjewel voor de tip in ieder geval :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:21

Speelgoed en de hemel in prijzen.
Onze border werkt voor alles, maar alleen als de baasjes het zeggen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:45

Dany94 schreef:
Net een topic aangemaakt, zie ik dat dit topic bestaat. Wellicht kunnen jullie mij helpen!
Ik heb een border collie van nu 8 maanden, meet Rex:
[ [url=m/DKAZV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn super gek met hem, hij doet het ook super, gaaf hoe hard ze voor je willen werken.
Nu loop ik tegen 1 probleem op, waarmee belonen jullie tijdens trainen? Rex is helemaal niet op voer. In huis wil hij nog wel zijn best doen voor een stukje zalm, maar buiten huis waar meer prikkels zijn helaas niet meer. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ze kunnen me op cursus hier helaas niet mee helpen.

Mijn ervaring is dat schapen ze erg goed in focus krijgen... ;)
Maar ik begrijp dat dàt wellicht niet zo praktisch is. Mijn bc's zijn ook maar matig voedsel geinteresseerd, vinden het best leuk een stukje gedroogde lever te krijgen, en willen er wel voor gaan zitten, maar ze doen er bij wijze van spreken geen moord voor.
Je zegt het eigenlijk zelf al, ze willen graag voor je werken, puur je goedkeuring en afkeuring, maw verbaal prijzen/corrigeren zijn in mijn ervaring sterke motivators.
Maak me dus niet zo druk over voedselbeloning ( het zijn geen labradors ;) ), en dat stukje lever krijgen ze zo nu en dan toch wel.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:19

Bedankt voor jullie reacties!

Klopte mn gevoel toch wel.

En hoe pakken jullie het aan met een jonge hond die gewoon geen zin heeft om te luisteren? Zeg bv zit dan gaat ie zitten met rug naar me toe. Zeg ik kijk eens, moet ie me aankijken, hoe enthousiast ik het ook zeg hij kijkt niet. Stoppen en doorlopen ? Of net zolang enthousiast doorpraten tot dat ie kijkt

In huis en tuin is dit wel allemaal bevestigd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:26

Als pup werden mijn honden met veel snoepjes beloond tijdens een oefening en na een oefening flink spelen. Inmiddels is Daeva wedstrijdhond gehoorzaamheid en wordt die meestal met een gekke sprong en een knuffel beloond en aan het einde van een training of na een moeilijke oefening met haar bal. Kenai zit in de ckals en gaat binnenkort voor zijn brevet. Hij krijgt nig af en toe met iet moeilijks een snoepje. Voor de rest na elke oefening beloning met de bal.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:33

Wat een prachtige honden zeg zoe_97 de bruin witte lijkt enorm op rex. Rex heeft alleen lichter ogen.

Ik ga nu een speeltje gebruiken tijdens trainen. Hopen dat ie weer meer focus krijgt aan de riem

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:49

Dankje! De ogen van het zusje van Kenai zijn ook lichter. De rest van het nest zijn zoals de zijne :p

Rex is ook heel leuk hoor!

Ik heb gisteren nog een fotoshoot gehad voor het portfolio van een bokker aan te vullen. Als ik de doto’s Heb even een topic maken en linkje hier posten :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:32

Leuk ben benieuwd naar de foto's!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:16

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:12

Leuke foto's Zoe!

Met mijn hond gaat het niet zo goed :( Ze is nu ruim een week erg chagrijnig naar andere honden. Dat herken ik niet van haar. Ze snauwt als ze in haar buurt komen en heeft nu ook een paar keer uitgevallen aan de riem. Daarnaast is ze schrikkerig. Ook heeft ze veel last van haar artrose. En ze stinkt heel erg... Echt een nare zure lucht. We gaan maandag naar de dierenarts maar ik maak me wel een beetje zorgen. Ik ben bang dat ze pijn heeft, ondanks de pijnstillers die ze al dagelijks krijgt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:20

Ik wens je veel beterschap met je hond!
Heb je al eens duivelkruid geprobeerd? Met mijn paard met artrose zcht een bijna magische werking. Sinds hij het kreeg zn het begin te werken na enkele dagen is hij nooit meer een dag kreupel geweest.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:13

Sanned schreef:
Leuke foto's Zoe!

Met mijn hond gaat het niet zo goed :( Ze is nu ruim een week erg chagrijnig naar andere honden. Dat herken ik niet van haar. Ze snauwt als ze in haar buurt komen en heeft nu ook een paar keer uitgevallen aan de riem. Daarnaast is ze schrikkerig. Ook heeft ze veel last van haar artrose. En ze stinkt heel erg... Echt een nare zure lucht. We gaan maandag naar de dierenarts maar ik maak me wel een beetje zorgen. Ik ben bang dat ze pijn heeft, ondanks de pijnstillers die ze al dagelijks krijgt.

Overleg eens met de DA voor een ander middel of andere dosering evt.
Dat kan al veel uitmaken.

Hoe oud is je hond?

Krijgt ze evt.nog voedingssupplementen?

Hier krijgen ze indien nodig vetri-joint en/of metacam naast de pijnstilling (voor een artrose hond, die nu 10 jaar is en af en toe nog wat werkt, na het werk krijgt hij dan meteen wat extra supplementen, omdat we weten dat ie dan helemaal stijf wordt, maar ach...hij doet zijn kleine jobkes aan de schapen nog zo graag, dat willen we hem niet helemaal afpakken)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:51

Ze krijgt flexadin advanced, dat is een supplement voor artrose, en 100mg rimadyl als pijnstiller. Maar daar doorheen loopt ze sinds een week dus af en toe kreupel.

Duivelskruid is denk ik wat wij duivelsklauw noemen? Ik ben best bereid om dat te proberen, maar als ze met een redelijk hoge dosering pijnstillers nog kreupel loopt weet ik niet of dat veel uit gaat halen. Ik ga wel vragen of een andere pijnstiller nog kan helpen, of dat de dosering van deze nog omhoog mag.

Ze is pas 7... Maar ze komt uit het asiel en ik weet dus niet wat er vroeger met haar gebeurd is. Ik wist overigens ook niet dat ze artrose had toen ik haar adopteerde, dat kwam pas na een week aan het licht. Wel was ze véél te zwaar, dat helpt natuurlijk niet. Inmiddels is ze bijna op goed gewicht.

Ze heeft inderdaad wel nog heel veel energie. Maar ik probeer haar echt een beetje tegen zichzelf te beschermen. Even spelen met een andere hond en ze is kreupel. Bovendien eindigt dat de laatste week vaak in ruzie, ik denk omdat ze pijn heeft. Maar ze wil nog zo graag ;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:01

Ik hoor wel eens vaker iets over de flexadin. Een aantal mensen zijn overgegaan op Frama MSM, Chrondoitine & Glucosamine. En die merken een zeer positief verschil.
Inderdaad eventueel met de Duivelsklauw er bij.

Wie weet heb je hier iets aan :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:42

Bedoel je van flexadin over op die frama? Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken! Hoewel de flexadin wetenschappelijk bewezen is en dus zou moeten werken, merk ik niet veel verschil. Ik ben bereid een hoop te proberen om m'n blije hond weer terug te krijgen.
Van de week wilde ze voor het eerst niet wandelen. Ze wilde wel naar buiten, maar zodra ze geplast had wilde ze echt weer naar huis...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:15

Sanned schreef:
Bedoel je van flexadin over op die frama? Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken! Hoewel de flexadin wetenschappelijk bewezen is en dus zou moeten werken, merk ik niet veel verschil. Ik ben bereid een hoop te proberen om m'n blije hond weer terug te krijgen.
Van de week wilde ze voor het eerst niet wandelen. Ze wilde wel naar buiten, maar zodra ze geplast had wilde ze echt weer naar huis...

Ja, klopt. Dat bedoel ik. Waar ik werk hebben wij veel producten van Frama staan en een ieder werkt als een tierelier. Je hebt de normale Glucosamine (stuk goedkoper) maar je merkt dat die voor veel 'latere' stadiums niet voldoende is. En dan heb je die uitgebreide. De combinatie van die drie 'producten' samen is de sleutel tot verbetering. Ook hebben ze daar er voor gekozen om de producten uit de zuiverste bronnen te winnen.
Er komen vaak mensen bij ons in de winkel met natuurlijk de boodschap dat hun hond amper nog overeind komt en zulk soort dingen. Na 48 uur komen ze laten weten dat het verbeterd is.

Mijn oudste teefje was na de vakantie nogal … brak. Kon amper nog lopen omdat ze met die jongste had meegedaan ….. Heb gelijk op de dag van terug komst een pot gehaald (kost wat, heb je ook wat) en ze liep na een aantal dagen weer als een tierelier en kan nu ook met spelen beter bij blijven.

Of het voor iedereen zo uitpakt durf ik niet te zeggen. Maar ik zie en heb er zelf ook positieve ervaringen mee. Volgens mij hebben we een poos terug eens uitgerekend dat in de Flexadin minder zat in vergelijking met de Frama MSM, chrondoitine en glucosamine.

https://www.wesdijk.nl/dieren/mobilitei ... -maat-150g

Nu moet ik wel zeggen dat de dosering pas is aangepast. Ik zie dat dit op de website nog niet staat. Tot 15kg is het nu 1/4 schepje.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:29

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het klinkt goed! Flexadin is ook duur dus dat maakt me niet zo veel uit. Hoe lang doe je ongeveer met zo'n pot? Flexadin kost me nu een euro per dag. En dan nog ruim een euro per dag aan rimadyl, duur hondje zo :$ Maar goed, we hebben het er voor over :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:36

We hebben in de winkel zo'n kaartje staan en het gaat dan om zo'n 36 tot 46cent per dag? Je voert er minder van maar je hebt op die manier wel een aansluitende dosering omdat de kwaliteit zo hoog is. Als ik het niet vergeet maak ik daar dinsdag eens een foto van.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:38

Mooi dat je dat allemaal voor die hond over hebt.
Maar ik moet zeggen, ik zou me in jouw plaats belazerd voelen als een week na adoptie zo'n ernstige heupartrose aan het licht komt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat niet bekend was bij het asiel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:42

Kuggur schreef:
Maar ik moet zeggen, ik zou me in jouw plaats belazerd voelen als een week na adoptie zo'n ernstige heupartrose aan het licht komt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat niet bekend was bij het asiel.

Precies dit. Dat is haast onmogelijk.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:48

xDenies, dank je wel! Nog goedkoper ook dus.

Kuggur schreef:

Ja daar zeg je wat. Eerlijk gezegd voel ik me ook wel een beetje belazerd. Eerst denk je nog, misschien heeft ze zich verstapt, het gaat wel weer over. En ik dacht, misschien hebben ze het wel echt niet gezien omdat ze daar minder beweging kreeg. En dan nog de hoop dat het beter zou worden als ze genoeg afgevallen was. Achteraf gezien had ik na die eerste week het asiel al op moeten bellen. Een hond die op drie poten haar mand uit komt zie je niet over het hoofd lijkt me.

Maar ik wilde een hond waar ik lange wandelingen mee kon maken. Misschien nog iets van een sport mee kon doen. Dat wisten ze bij het asiel ook. En nu heb ik een hond waarvoor meer dan een half uur wandelen al te veel is en die handen vol met geld kost. Ik ben gek op haar en ze gaat niet meer weg, maar als ik dit vooraf had geweten weet ik niet of ik het wel had gedaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:00

ik weet niet hoe groo het asiel was, maar ik heb een tijd in een groot asiel vrijwilligerswerk gedaan. Ik erkte met de honden, er zaten tussen de 80-100 honne altijd, soms zelfs meer. Iedere hond had wel zijn aandaachtspersoon, maar elke aandachtspersoon had een stuk of 8 tot in drukke periodes wel 15 aandachtshonden.
Er zijn soms echt na adoptie aandoeningen bij honden duidelijk geworden dat je denkt hoe kan je dat nu missen, maar wat werkelijk niemand opgevallen was. Door de drukte kwam de honden zo'n 2/3 keer per week et hun personen buiten, soms vaker hoor maar dat was niet altijd mogelijk voor elke hond.
Een keer een rotweiler die maanden in het asiel had gezeten die na adoptie stokdoof bleek te zien. Die hond was gewoon zo op de routine van het asiel en van haar hokgenoot ingespeeld dat je werkelijk niets opviel. ze werd meestal samen met haar zus (waarmee ze samen in het hok zat) uitgelaten. als je een vebaal commando gaf voerde de zus het uit en de dove hond deed alles vrolijk na. Na adoptie kwam ze als enige hond in een gezin en kwam de doofheid pas tot uiting.

Niet om het asiel goed te praten hoor! maar ik heb het meegemaakt dus sta nergens van versteld dat ze het echt niet zoudne weten. (al heb ik ook weet van bepaalde asielen die wel dingen verzwijgen)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:24

Zoe ze zijn niet zo groot. Hebben nu 12 honden zitten, destijds nog wat minder volgens mij. Maar ik wil het asiel nergens van beschuldigen. Ze draaien volledig op vrijwilligers en die hebben het hart echt wel op de juiste plaats. Het zou zeker kunnen dat het ze echt ontgaan is. Maar ergens heb ik daar wel wat twijfels bij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:27

Hmm met maar 12 honden lijkt het me ook wel wat vreemd dat het niet opgevallen is..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:48

Sinds vandaag in het bezit van een flyball baan.
Zonet even enkele baantjes gedaan.
Jinn kent het redelijk maar we moeten nog even oefenen en dan komt de snelheid vanzelf wel.