Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:46

Das nogal een waslijst.. hopen dat ze nog even mee kan..

assie

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:57

Hopelijk kan ze nog lang pijnvrij van het leven genieten. Speciaal hondje.

Hier is het loopse feest weer begonnen. Het hoogtepunt is er nog niet en onze kerel gedraagt zich keurig. Maar ik ben toch altijd blij als het weer voorbij is.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:26

Oh wat sneu! Hopen dat ze nog lang bij je is!

Ik heb morgen een afspraak met Karen! *\o/*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:41

Spannend! Veel plezier

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:01

Dankjewel! Ik heb er veel zin in!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:24

Ben benieuwd hoe je het ervaart en wanneer ging je naar Duitsland ?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:44

De 21e ga ik naar Duitsland, ben vooral erg benieuwd naar t verschil van t houden van de hondjes en de karakters. Morgen bij Karen kan ik nog even mee kijken bij een frisbee les, terwijl in Duitsland vooral behendigheid en gehoorzaamheid worden gedaan. :o

Helaas van de week wel "slecht" nieuws gekregen mbt ons flyball team, grote kans dat onze vereniging niet meer bestaat vanaf volgend jaar.. Y;( Wij trainen op de internationale box en in het zuiden is daar vrijwel geen vereniging die dat doet.. alles op meer dan een uur rijden van mijn huis.. Zou het zo jammer vinden als dat gebeurd! -O-

Dus mochten jullie verenigingen weten die interesse hebben in een flyball team op de internationale box die competitie loopt in België en afgelopen jaar in t WK heeft mee mogen lopen! *\o/* Omgeving zuidholland-zuid(Rotterdam/omstreken).

EDIT: We hebben zelf 2 boxen plus de hindernissen, die we waarschijnlijk voor een fijn prijsje mogen mee nemen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:06

Karen doet verschillende cursussen ook behendigheid en gehoorzaamheid ( wel zo handig als je behendigheid of frisbieen wil) ik heb daar gedeeltelijk ( niet afgemaakt) mijn hulphond cursus gehad

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:36

Dat weet ik inderdaad, heb ik gezien op haar website :) Ik heb verder geen interesse in frisbee, vind het gewoon niet zo leuk haha en ik heb niet zulke hele toffe knieen, dus heel de tijd bukken springen op staan door je knieen is niet zo'n heul goed idee :P
Vind het wel grappig om te zien.

Ik ben meer van de agility en flyball, vooral flyball vind ik echt fantastisch.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:43

Dat lijkt mij ook zo leuk om te doen :j alleen niet meer met mijn oudje haha.
Erg jammer van je vereniging! Is er niks aan te doen om het te behouden?

@Nicky91 Ga je morgen bij een fokker kijken? En een fokker in Duitsland?

Altijd fijn die loopsheid ja.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:47

Nicky91 schreef:
Dat weet ik inderdaad, heb ik gezien op haar website :) Ik heb verder geen interesse in frisbee, vind het gewoon niet zo leuk haha en ik heb niet zulke hele toffe knieen, dus heel de tijd bukken springen op staan door je knieen is niet zo'n heul goed idee :P
Vind het wel grappig om te zien.

Ik ben meer van de agility en flyball, vooral flyball vind ik echt fantastisch.

Snap ik, maar je deed het blijken alsof ze enkel frisbee trainingen geeft haha.

Ik wilde ook altijd graag iets van agilitiy of flyball doen, maar agilitiy gaat niet meer aangezien ik vorig jaar Mn enkel heb gebroken en al lang weer blij ben dat ik enigszins normaal kan lopen, en flyball wil ik niet ivm het gebruik van tennisballen en daarmee slijtage van de tanden

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:59

Zamora schreef:
Dat lijkt mij ook zo leuk om te doen :j alleen niet meer met mijn oudje haha.
Erg jammer van je vereniging! Is er niks aan te doen om het te behouden?

@Nicky91 Ga je morgen bij een fokker kijken? En een fokker in Duitsland?

Altijd fijn die loopsheid ja.

Het is zo'n heerlijke sport! En t WK was fantastisch _/-\o_

Het is wel mogelijk om t aan te houden, we hebben nieuwe bestuursleden nodig.. En aangezien dat eigenlijk altijd op vrijwillige basis is en mensen tegenwoordig heel weinig tijd en zin hebben voor dat soort dingen.. houd het gewoon op.

Ik ga morgen naar Happy Tails, Karen en de 21e naar een fokker in Duitsland, spotted horse ranch. :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:02

Mossel schreef:
Snap ik, maar je deed het blijken alsof ze enkel frisbee trainingen geeft haha.

Ik wilde ook altijd graag iets van agilitiy of flyball doen, maar agilitiy gaat niet meer aangezien ik vorig jaar Mn enkel heb gebroken en al lang weer blij ben dat ik enigszins normaal kan lopen, en flyball wil ik niet ivm het gebruik van tennisballen en daarmee slijtage van de tanden

haha Nee zo bedoelde ik t niet, maar hun enthousiasme komt wel meer richting frisbee als ik dat zo is allemaal volg met die wedstrijden van haar dochter enz, dat bedoelde ik eigenlijk meer! :D

In de flyball hoef je niet persee tennisballen te gebruiken, wij hebben een hondje die pakt alleen maar chuckit ballen, bovendien als je alleen bij de flyball tennisballen gebruikt, valt de slijtage mee. Wij hebben hondjes in ons team die al 10 zijn en al vanaf hun 1e jaar bezig zijn met flyball en die hebben nog prima tandjes :j Ligt denk ik ook een beetje aan je hond, net als mensen, heeft niet iedere hond dezelfde sterke tandjes

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Benno, 4 jaar geworden, hondje van mijn tante. Ik train nu 3 jaar met hem, begonnen met behendigheid en na 1 jaar flyball ontdenkt en nu al weer 2.5 jaar flyball, gek op balletjes!

Edit: Dit was op t WK in Frankrijk van de zomer!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:07

Voor hun zelf is het indd meer frisbee, Karen heeft zelf ook heel lang in de frisbee sport mee gedaan.

Mijn hond heeft afgesleten tanden van tennisballen, de hond van Mn ouders had het ook ( ander ras overigens) dus ik heb alle tennisballen verbannen en dat zal ik ook bij elke hond doen die evt in mijn leven komt haha.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:10

Ahh! Je hondjes hebben gewoon pech gehad! Of zitten/zaten zij thuis ook tennisballen te kauwen?

Wij lopen tegen teams in België die gebruiken foam ballen en weer een ander team gebruikt alleen maar chuckit, zolang ze in de box passen is er niet een bepaalde regel voor, gelukkig maar! Want dan blijft het leuk voor iedereen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:14

Nee hij mag de ballen alleen maar buiten gebruiken, anders word het een bende in huis met zijn onbenullige gedrag :')
Hij heeft nu alleen nog maar Chuckit balletjes op het moment de Chuckit breathe right.
Afbeelding

Hij is echt helemaal lijp van balletjes daarom ook heel lang flyball willen doen

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:24

hahahaha Ik ken dat.. ik heb zo'n kat... die apporteert :o

Wel jammer dat je daardoor geen flyball bent/wilde gaan doen! :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:27

Hahaha :')

Ja ben nu andere dingen aan het bedenken waarbij ik zelf niet hoef te rennen aangezien dat niet gaat. Dus tot die tijd moet hij met de wandelingen, het apporteren van balletjes en het spelen met de schapen en het paard doen haha

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:06

Mossel schreef:
Hahaha :')

Ja ben nu andere dingen aan het bedenken waarbij ik zelf niet hoef te rennen aangezien dat niet gaat. Dus tot die tijd moet hij met de wandelingen, het apporteren van balletjes en het spelen met de schapen en het paard doen haha

En bijvoorbeeld steppen of bikejoring?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:23

Stroom gaat helaas ook niet, teveel belasting voor mijn enkels. En bikejorgin ik weet het niet, ik zie mezelf al op Mn plaat gaan omdat Elmo andere dingen interessanter zal vinden :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:01

Doen ze dat ook vaak met aussie’s flyball want de hond op de foto is een ander ras. Zijn ze daar goed in? Mijne wilt nog niet naar de frisbee kijken, laat staan er achteraan gaan :') apporteren doet ze 1 max 2 keer en dan kan je er zelf omlopen. :D clever girl. ;)

En tuurlijk kan een hond veranderen in andere omgeving maar als je mensen laat kiezen dan willen ze enkel een blue merle met blauwe ogen zonder naar de hond zelf te kijken en dan valt deze wel eens tegen. Allez gelukkig zijn ze niet allemaal zo maar ik zou als fokker ook wel zo werken, je wil ook alleen maar goed voor je honden en geld is ondergeschikt. Ons fokster doet het al twintig jaar zo en heeft nog ellelange wachtlijsten.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:10

Fotsy schreef:
Doen ze dat ook vaak met aussie’s flyball want de hond op de foto is een ander ras. Zijn ze daar goed in? Mijne wilt nog niet naar de frisbee kijken, laat staan er achteraan gaan :') apporteren doet ze 1 max 2 keer en dan kan je er zelf omlopen. :D clever girl. ;)

En tuurlijk kan een hond veranderen in andere omgeving maar als je mensen laat kiezen dan willen ze enkel een blue merle met blauwe ogen zonder naar de hond zelf te kijken en dan valt deze wel eens tegen. Allez gelukkig zijn ze niet allemaal zo maar ik zou als fokker ook wel zo werken, je wil ook alleen maar goed voor je honden en geld is ondergeschikt. Ons fokster doet het al twintig jaar zo en heeft nog ellelange wachtlijsten.

Ja zeker! Wij hebben er 1 in ons team, hij is volledig werklijn, foto heb ik geloof ik 2 of 3 pagina's eerder geplaatst, Shae heet hij en hij is uit applenog iets lijnen? :') best heftige hondjes wat ik zo begrijp.

Verder zie je in belgie veel aussies flyballen en op t WK zag je er best veel!
Belangrijkste is dat ze balgek zijn.. Anders word t vaak wel wat lastiger.. :')

Ook zie je dat de showlijnen echt wel minder enthousiast zijn en sneller denken: daaaag.

Het is ook zeker niet slecht, maar als ik een klik heb met een andere pup uit t nest en de fokster wilt die hond pertinent niet aan jou uitgeven.. ja prima maar dan zoek ik verder.. ik moet het ook eens zijn met de keuze van een fokker.. Bedoel niet banketstaaf, maar ik moet er de komende tig jaar voor zorgen :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:11

Mijn aussie (showlijn) deed flyball. Hij vond het helemaal geweldig! Nu helaas moeten stoppen wegens tijdsgebrek.
Maar ook showlijnen kunnen het doen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:16

Daaphh schreef:
Mijn aussie (showlijn) deed flyball. Hij vond het helemaal geweldig! Nu helaas moeten stoppen wegens tijdsgebrek.
Maar ook showlijnen kunnen het doen.

Uitzondering daargelaten, geldt voor alles :')