Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:44

Stomme Ginger ligt nu bijna alleen maar in de nieuwe krabton :') De grote word vrijwel niet meer gebruikt _O- Ik zet die nieuwe ton tegen de hordeur aan als mijn tuin deur open staat en dan gaat ze daar uren op liggen en naar buiten staren en tussendoor een beetje gek doen :+ En als de deur dicht is dan zet ik hem in de hoek bij het raamkozijn zodat ze vanuit de ton naar buiten in de tuin kan kijken :') Ze is iig erg blij met de ton haha :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:04

Haha lifaya :') eigewijze dieren zijn het toch he :D
Roosch ik hoop het ook, maar t wachten gaat t vast waard zijn! En hij is nu al verwend!

Kijk wat we hem hebben gekocht (teddy was als voorbeeld hihi )

Afbeelding

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:10

Ikkedus wat zijn ze prachtig! <3 Haa leuk meisje_ die hebben wij ook, maar dan in een ander kleurtje!

Afbeelding

We hebben ook een mandje gemaakt met schapenvacht. Ziet er erg leuk uit maar ik vrees dat hij van daaruit in 1 rechte lijn de planten inspringt :')

Afbeelding

zaterdag gaan we hem halen! Dus tot die tijd staat alles nog mooi te wezen en waarschijnlijk moeten we daarna alles drastisch om gaan gooien omdat niks realistisch blijkt :')

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:13

Ziet er wel echt leuk uit!
Waar heb je dat schapenvachtje gekocht?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:21

Bij de Ikea :) Ze hebben daar de echte en de neppe. De echte hebben we op de bank liggen en dit is de neppe. Die hebben we in twee geknipt en zo konden we hem precies opdelen tussen boven en onder, kost 9 euro voor een heel leuk effect.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:23

Ja ik had alleen maar echte gevonden en die vond ik n beetje duur, ik wilde die voor Lenny voor op de slaapkamer.

Dus oo naar de ikea :D

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:50

Ziet er gaaf uit zeg!!
Onze Siem is inmiddels ook thuis! En wat is ie aanwezig zeg :o
Maar nog wel bang voor onze 2 hondjes. :')

Afbeelding

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:56

Oblivion wat een heerlijk beestje. Beetje de kortharige duplicaat van Julian :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:05

Degenen met raskatten: hebben jullie ook een contract getekend dat ze voor xxx maanden gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden?

Celaena moet voor 7 maanden geholpen worden. Ze is nu bijna vijf maanden.

stafanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:06

Ik heb alle foto's maar weer even bekeken, ik zal straks even bijlezen.

Nog maar 2/3 weken tot mijn kitten komt! Ondertussen aan het kijken naar krabpalen.

Ik twijfel nog over het voer, ze krijgt nu eigenlijk helemaal geen bijzonder voer (Lidl) en daar ben ik geen fan van.
Wat vinden jullie goed voer?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:10

Afbeelding
Hier onze max *D Hij weegt 2,9 kg ( vanmorgen gewogen) dikzakje *D

Ik vind Neko echt prachtig <3 en zag weer super mooie kittens voorbij komen <3

Iemand interesse in een gecastreerde kater van 1 jaar? Hij is ook geent.

Buurvrouw van verderop wilt er vanaf :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:46

Annash schreef:
Degenen met raskatten: hebben jullie ook een contract getekend dat ze voor xxx maanden gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden?

Nee maar ik fok dan ook en dat is niet zo handig met gecastreerde katten :+
maar mijn kitten kopers zullen ook niet zoiets hoeven tekenen, ik vind dat het compleet aan hun is of en wanneer ze castreren

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:00

Ik heb haar als 'pet' gekocht, op een non-actief register. Vandaar het contractje. :) Mag er dus ook niet mee fokken.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:54

Wat een mooie mand met dat schapenvachtje!! Wie weet haal ik ook nog wel zo een! Geeft echt een leuk en gezellig effect! Morgen over een week komt Harrie *\o/*

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:36

Annash schreef:

Heb het inderdaad vaak gelezen....

Vind het zelf een beetje onzin. Voor mijn gevoel is het pure geldkwestie. Jij koopt een katje a €400 en dat moet je laten helpen maar wil je ermee een nestje fokken betaal je voor t zelfde katje ineens €700. Das toch te gek voor woorden...!!!!! Maar das mijn mening. Vraag het bij mijn kittens wel of ze geholpen worden of niet maar dat is gewoon nieuwsgierigheid uiteindelijk is het voor de nieuwe eigenaren wat ze ermee willen doen. Als hij/zij maar een top huisje krijgt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:50

Ik heb geen contract hoeven tekenen maar die vrouw wil niet dat ik met Skye ga fokken. Vroeg me overigens later af waarom niet :?

Skye kan trouwens apporteren :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:52

omdat Ginger geen stamboom erbij heeft gekregen maakt het sowieso al niet uit of en wanneer ik haar laat helpen, denk dat zelfs als ze een boom had, het nog niet had uitgemaakt :n niet bij deze fokster. maar je hebt ze er wel tussen zitten.

ik ga ook in de toekomst een nestje fokken met haar :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:58

Tamara_089 schreef:
Annash schreef:

Heb het inderdaad vaak gelezen....

Vind het zelf een beetje onzin. Voor mijn gevoel is het pure geldkwestie. Jij koopt een katje a €400 en dat moet je laten helpen maar wil je ermee een nestje fokken betaal je voor t zelfde katje ineens €700. Das toch te gek voor woorden...!!!!! Maar das mijn mening. Vraag het bij mijn kittens wel of ze geholpen worden of niet maar dat is gewoon nieuwsgierigheid uiteindelijk is het voor de nieuwe eigenaren wat ze ermee willen doen. Als hij/zij maar een top huisje krijgt
Dat is inderdaad helemaal idioot meer gaan vragen terwijl het hetzelfde poesje is 8)7

Nee hier geen contracten die mijn kittenkopers iets opleggen. Zodra de transactie geld<->kitten gemaakt is is het diertje niet langer van mij maar van de koper en zullen zij besluiten wat zij het beste vinden voor HUN kat. Als je fokt moet je ook los kunnen laten hoe moeilijk dat ook is, kan je dat niet moet je niet gaan fokken imo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:00

voor hetzelfde geld is de kitten niet vruchtbaar en betaal je 300 euro meer :7

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:02

Ik ben het met Van eens. Ik kom inderdaad ook wel eens verhalen tegen op fora wat betreft die contracten. Van zei: "Zodra de transactie geld<->kitten gemaakt is is het diertje niet langer van mij maar van de koper en zullen zij besluiten wat zij het beste vinden voor HUN kat. "

Ik neem ook aan dat mensen zelf de afweging kunnen maken of het verstandig is met hun kat te fokken, denkend aan de 'kwaliteit' van de kat, maar ook denkend aan het overschot. Heeft het nut, is het écht zo belangrijk etc. etc.

Om dit in een contract vast te leggen en honderden euro's meer te betalen voor een kitten als deze 'mag fokken', nee, dat begrijp ik niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:05

Mowgli was al gesteriliseerd en is gezondheidstechnisch zo gammel dat ik haar überhaupt niet in de fok wilde hebben.
Daarbij ben ik zelf niet zo van het fokken met papierloze katten aangezien de asielen zo'n beetje overvol zitten.
Enige uitzondering vind ik voor rasverbetering en wanneer er uitgebreid getest en gemonitord wordt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:08

lor1_1984 schreef:
Mowgli was al gesteriliseerd en is gezondheidstechnisch zo gammel dat ik haar überhaupt niet in de fok wilde hebben.
Daarbij ben ik zelf niet zo van het fokken met papierloze katten aangezien de asielen zo'n beetje overvol zitten.
Enige uitzondering vind ik voor rasverbetering en wanneer er uitgebreid getest en gemonitord wordt.

mijn poes is een noor, ouders hebben stamboom en komen uit prima lijnen, ik zal dus ook alleen fokken met de nodige testen en een (geteste)kater die evt aanvult. dan fok je iig bewust

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:08

Annash schreef:

Wij hebben ook een contract waarin staat dat ze pas vanaf 8 maanden gecastreerd mogen worden. En dat het verplicht is om ze te laten castreren!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:12

er zijn ook zeker genoeg mensen die er niet over nadenken en dingen doen waar ik niet achter zou staan maar het is juist de kunst om van te voren al het kaf van het koren te scheiden. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je ze geen kitten meegeven, je kunt niet achteraf nog dingen gaan lopen eisen. En nee dat gaat niet altijd goed maar dat is nou eenmaal het risico van fokken en verkopen, wil je controle houden over je kittens dan moet je ze houden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:24

Ik kon ook een andere kitten voor Max kopen, dan kreeg ik de stamboom pas als ik hem/haar gesteriliseerd/gecastreerd had. Ik vind dat nogal vaag, zonder stamboom was de kitten dan 450 en met fokrechten 900. Was overigens een savannah.

Ik kreeg deze aangeboden omdat ik in Januari al een advertentie had geplaatst dat ik een kitten zocht.

En niet alleen deze fokker deed dat heb er meer gezien die het zo hanteren. Erg jammer :)