Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:de bacteriën die gevonden zijn in het speeksel zijn : enterobacteriacae & proteus, proteus heeft de longontsteking veroorzaakt. waarschijnlijk is deze bacterie meegekomen van andere dieren af, of soms verspreid via het drinkwater of via mijn handen of iets dergelijks. Het enige dat ik kan doen is de hygiëne nog wat opkrikken, dus heeeeeeeel veel de bakken compleet reinigen en ontsmetten, de dieren warmer dan normaal houden en de dieren met symptomen behandelen met een antibiotica kuur. Maar deze bacteriën zijn aangetroffen bij een nog levend dier, de kans dat de ander hier dus aan overleden is is erg groot.. toch sta ik met mijn mond vol tanden doordat het dier zo plots symptomen vertoonde en kort daarna overleed... dat blijft me een raadsel...
maar goed deze bacterie is misschien te voorkomen maar om deze te voorkomen moet je 100% steriel werken, en dat is eigenlijk onmogelijk... wel kan je je best doen en dat kan door middel van de dieren warm en vochtig houden, gieter etc ontsmetten, verblijven heel vaak reinigen en compleet ontsmetten en je handen en kleding etc. voor betreden van de ruimte reinigen, ontsmetten. Wil ik kunnen aantonen waar de bacterie vandaan is gekomen moet ik mijn gehele omgeving bemonsteren.. water, gieter, sproeiers, handschoenen, haken, echt alles!
Solleke_Noah schreef:Fantastisch die eerste foto, je zou em zo een knuffel geven.
RedPassion schreef:Het slopen valt me tot nu toe hard mee eigenlijk.Niet erger dan gewone ratten tenminste. Wel lopen ze de hele avond los en dan moet alles wat op hammiehoogte staat weggehaald worden want ze zijn lomp en racen overal gewoon doorheen/overheen. En ze springen overal op, dus alles moet op een hoge tafel, anders kunnen ze er alsnog bij.
Solleke_Noah schreef:Fantastisch die eerste foto, je zou em zo een knuffel geven.
Dat kan, ze zijn heel knuffelbaar gelukkig.Echt lieve kereltjes zijn het!