Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:19

Ik had het gelezen idd.

Dank je voor het delen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:25

Ik zit er nog steeds over te denken om een wimpergekko te nemen... vind ze echt zo ontzettend leuk. Riep als kind al dat ik ooit gekko's wil, zijn altijd mijn favoriete hagedissen geweest voor in terraria. En wimpergekko's vind ik echt geweldig, net draakjes. Straks als ik een nieuw terra heb voor m'n opossum komt de oude vrij... enige wat me tegenhoudt is dat ze zo oud kunnen worden, ik heb geen idee hoe m'n situatie over 10 jaar is. En normaliter houdt ik dieren altijd aan tot ze doodgaan.
Volgens mij hadden een paar mensen hier ook wimpergekko's, wat zijn jullie ervaringen ermee?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:06

Wij hebben een koppeltje gehad. Ze zijn echt heel gaaf om te zien. Overdat zitten ze vooral tegen het raam aan geplakt of in een plant en dan slapen ze. Zijn ook nachtactief. Als ze jong zijn gaan ze nog wel op jacht achter de krekels aan, maar die van ons deden dat toen ze volwassen waren niet meer zo. Meer wachten tot er een langs kwam en dan vraten ze em op.
Je kan ze redelijk hanteren, soms springenze wel ineens dat is even wennen en je moet dus wel opletten want ze zijn best snel als ze willen.
Ze hebben graag echte planten in hun bak. Het beste is ook een hogere bak, want ze klimmen veel.
Ik vond ze erg stoer om te zien, maar op zich, heel banketstaaf gezegd, een beetje saai. Als ze klein zijn zijn ze wel actiever.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:25

Nee, ik had ook niet echt verwacht dat ze veel zouden doen. :P Ook omdat het nachtdieren zijn. Dat ben ik wel gewend, heb bijna alleen maar nachtdieren :') Maar ik vind het net van die mini draakjes om te zien <3
Ook vind ik de maat wel leuk, en luipaardgekko's ed hebben me nooit zo getrokken omdat die in zo'n droge bak moeten, vind ik minder mooi.
Wat had jij op de bodem liggen trouwens? Lees er verschillende dingen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:57

Citaat:
de bacteriën die gevonden zijn in het speeksel zijn : enterobacteriacae & proteus, proteus heeft de longontsteking veroorzaakt. waarschijnlijk is deze bacterie meegekomen van andere dieren af, of soms verspreid via het drinkwater of via mijn handen of iets dergelijks. Het enige dat ik kan doen is de hygiëne nog wat opkrikken, dus heeeeeeeel veel de bakken compleet reinigen en ontsmetten, de dieren warmer dan normaal houden en de dieren met symptomen behandelen met een antibiotica kuur. Maar deze bacteriën zijn aangetroffen bij een nog levend dier, de kans dat de ander hier dus aan overleden is is erg groot.. toch sta ik met mijn mond vol tanden doordat het dier zo plots symptomen vertoonde en kort daarna overleed... dat blijft me een raadsel...

maar goed deze bacterie is misschien te voorkomen maar om deze te voorkomen moet je 100% steriel werken, en dat is eigenlijk onmogelijk... wel kan je je best doen en dat kan door middel van de dieren warm en vochtig houden, gieter etc ontsmetten, verblijven heel vaak reinigen en compleet ontsmetten en je handen en kleding etc. voor betreden van de ruimte reinigen, ontsmetten. Wil ik kunnen aantonen waar de bacterie vandaan is gekomen moet ik mijn gehele omgeving bemonsteren.. water, gieter, sproeiers, handschoenen, haken, echt alles!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:11

Ze zijn ook echt minidraakjes. En dan met die plakvoetjes zo schattig.
Wij hadden coco zand op de bodem, zijn van die blokken die je nat moet maken en dan heb je ineens een heleboel bodemspul. Is ook goed vochtig te houden.

Luipaardgekko's vind ik persoonlijk echt helemaal niks aan, maar die wimpergekko's hebben net even een wat cooler uiterlijk.
En je hebt ook best gave kleurtjes. Wij hadden een gele dalmatiër mannetje die was echt mooi. Het vrouwtje was meer de standaard kleur, maar had ook stippen.
Alleen tja hoe aparter de kleur hoe duurder, vrouwtjes zijn ook duurder als mannetjes.
Volgens mijn vent heeft IRES reptiles goeie caresheets ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:14

Cocopeat kun je bij de action halen :j

Wimpergekko's lijken mij ook super leuk _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:18

Ja klopt, wij halen dat ook bij de Action, lekker goedkoop haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:21

Ja heb nu mijn laatste turf opgemaakt. Maar ben het ook van plan te gebruiken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:46

Cocopeat heb ik hier zelfs nog liggen geloof ik. En ja, zie soms echt prachtige kleuren voorbij komen <3
Zal die caresheets eens opzoeken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:32

Wat is Shiva toch ontzettend leuk! Het zouden geen diertjes voor mij zijn, maar ik geniet ontzettend van je foto's en filmpjes van haar! <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:40

Haha, misschien als het een knager geweest was :+ Ik vind haar ook nog steeds geweldig <3 ze wordt ook steeds rustiger buiten het hok, soms zit ze een hele poos bij me in m'n vest.

Týr gaat ook steeds beter, hij is nog een beetje een brompot af en toe maar hij is echt al zoveel veranderd. Van de week heeft hij meer dan twee uur zo liggen slapen in m'n zak toen ik een film zat te kijken

Afbeelding

If it fits, I sits :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:47

Hihi, heerlijk. :D

Doet me er aan denken dat ik ook nog nieuwe foto's van mijn lieve hamstervriendjes had gemaakt, die spam ik dan ook maar even. ;)

Hammer
Afbeelding

Harry
Afbeelding

En een mooi voetje <3
Afbeelding

Harry nog een keer :D
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:52

Ahhhh ze zijn zo leuk <3 En die tanden _O-
Hebben ze al veel gesloopt? :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:18

Geweldige foto's allebei! Die laatste egeltjes-foto, haha, heul sexy ^^

En die hamsterratten :+: Fantastisch die eerste foto, je zou em zo een knuffel geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:01

Het slopen valt me tot nu toe hard mee eigenlijk. :D Niet erger dan gewone ratten tenminste. Wel lopen ze de hele avond los en dan moet alles wat op hammiehoogte staat weggehaald worden want ze zijn lomp en racen overal gewoon doorheen/overheen. En ze springen overal op, dus alles moet op een hoge tafel, anders kunnen ze er alsnog bij. :+

Solleke_Noah schreef:
Fantastisch die eerste foto, je zou em zo een knuffel geven.

Dat kan, ze zijn heel knuffelbaar gelukkig. <3 Echt lieve kereltjes zijn het!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:46

Oooow wat een knappe prikkert!!!! En knagers

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:46

RedPassion schreef:
Het slopen valt me tot nu toe hard mee eigenlijk. :D Niet erger dan gewone ratten tenminste. Wel lopen ze de hele avond los en dan moet alles wat op hammiehoogte staat weggehaald worden want ze zijn lomp en racen overal gewoon doorheen/overheen. En ze springen overal op, dus alles moet op een hoge tafel, anders kunnen ze er alsnog bij. :+

Solleke_Noah schreef:
Fantastisch die eerste foto, je zou em zo een knuffel geven.

Dat kan, ze zijn heel knuffelbaar gelukkig. <3 Echt lieve kereltjes zijn het!

Zou je een keer een filmpje willen maken? Ik ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:23

Ja hoor, kan ik zeker proberen. :j Ze zijn altijd pas wakker als het al donker is, dus dat filmt wat lastiger, maar ik ga een poging doen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:00

RedPassion schreef:
Ja hoor, kan ik zeker proberen. :j Ze zijn altijd pas wakker als het al donker is, dus dat filmt wat lastiger, maar ik ga een poging doen!

Leuk!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:07

Even voor de duidelijkheid.
Ik heb zojuist gelezen dat het niet voor alle dieren zo schadelijk en/of dodelijk is.
Echter kunnen dieren die er niet dood aan gaan het wel met zich meedragen en dus doorgeven aan de dieren die er wel aan sterven!

Het kan dus zijn dat je niks merkt aan het dier wat je aanschaft maar het wel mee naar huis neemt.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:58

Voor de egeleigenaren onder ons:
Is een egel "om te kopen" met garnalen? (uiteraard schoon en gekookt)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:02

Wat bedoel je met omkopen?
En ligt eraan of 'ie het lekker vindt :P Enige nadeel met vis etc. is dat de poep er wel flink van kan gaan stinken!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:06

Bikkel is niet zo tam. Hij zit nu naast me op een kleed en ik eet een salade met garnalen. Vandaar omkopen! ;)

Er ligt nu een stukje kale garnaal voor hem. Hij likt er wel aan, maar verder....