Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:20

Dat is de bedoeling ervan toch Eefje? :P

Vanilia: haha, dat doen ze eigenlijk vanaf het begin al. Ook als ik ze los heb in de badkamer, dan ga ik er zelf vaak nog weleens zitten lezen, en als ze er 'zat' van zijn of moe zijn dan komen ze altijd weer bij me zitten haha.

Hebben jullie ratten ook bijna altijd koude pootjes? :P Die van mij hebben het ook als ze net uit hun warme nestje komen..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:22

Jorinda schreef:
Dat is de bedoeling ervan toch Eefje? :P

Nou, het is (of beter gezegt: was :')) een soort cilinder ding van hout/karton met touw omwikkelt.
En daar zat dan een gat in t midden waar touw uitstak om aan te knagen.
Nou, doen dat er allemaal afgeknaagt was, hebben ze dat hele houten/kartonnen ding leeggeplukt :')
En nee, dat was NIET de bedoeling _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:52

Jorinda schreef:
Hebben jullie ratten ook bijna altijd koude pootjes? :P Die van mij hebben het ook als ze net uit hun warme nestje komen..

Bij die van mij zijn je juist altijd heerlijk warm <3
Als ik het dan koud heb zet ik ze op mijn rug en ben ik daarna weer heerlijk warm :))

r_lolita

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:25

een stille meelezer hier :=
Ik krijg zeer binnenkort mijn 2 eerste rattendames! Ik kan echt niet wachten, heb dit hele topic al doorgelezen, en al die lieve smoeltjes van jullie ratjes <3
Kooi word volgende week besteld, spulletjes ook.. en dan heb ik eindelijk m'n ratjes! Kan ik gezellig meekletsen :o Ben nog onervaren met ratten, dus ik ben benieuwd! :wave:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:26

Hoi!
Goed dat je meteen 2 hebt genomen, dat vergeten veel mensen!
Veel plezier met je ratjes :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:30

Leuk! Veel plezier alvast met ze! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:13

meekletsen mag nu ook al hoor :)

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:32

ik heb sinds gisteren 2 ratten dames erbij
heb nu 5 raten dames :=
maar ben er super blij mee

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:32

Foto Micksage!!! ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:38

Fooootooo! :D

Ja ehh.. Mijn dames zijn dol op hun nestmateriaal...
Ze hadden in iedere sputnik een bolletje. Inmiddels ligt alles op de bovenste verdieping / in de kleinste sputnik gepropt :')

Afbeelding

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:50

Hahaha typisch :p Valt er bij jou veel uit de kooi? Ik kan geloof ik wel iedere dag stofzuigen 8)7
Ik gooi er ook even nog wat foto's op :D

Als Lola gaat liggen, dan slaapt ze.. schattig he?
Afbeelding
Je moet er wat moeite voor doen om het te zien, maar hier liggen ze met zn 4'en in..
Lola begon helaas net met eruit te klimmen omdat ze mij zag hihi :)
Dit is overigens de nachtkooi ;)
Afbeelding

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:06

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:11

Wat een leukerds!

Ik vind Lola zo schattig <3 De naam alleen al haha.
En dat valt wel mee eigenlijk, gelukkig!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:17

Wat een leukerdjes! En Lola is ook echt super schattig. :)

Ik heb weer wat nieuws gekocht voor in de kooi. :+

Afbeelding

Afbeelding

Van de week krijg ik waarschijnlijk mijn bestelling van Tevredenknagers. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:17

Oh leuk bedacht! Wat heb je besteld?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:27

Leuk!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:10

Dankjulliewel Kaus & Jorinda! :)
Ik heb eigenlijk altijd beestjes per 2 gehouden, gewoon omdat ik vind dat ze een vriendje nodig hebben!
Mensen vinden het toch ook niet fijn als ze altijd maar alleen zijn? Worden ze alleen maar doodongelukkig van! Ik begin met 2 ratjes, en hoop dat er snel meer zullen volgen :) Iemand tips om de kooi in te richten? Speelgoed, Spulletjes? Alle tips zijn welkom! :D Alvast bedankt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:43

Ik heb zo het gevoel dat mijn ratten geen ratten zijn... :+
Ze knagen niet, ze gebruiken geen nestmateriaal, ze spelen nauwelijks in hun kooi, ze durven niet los door mijn kamer, ze willen alleen maar bij mij slapen.
Ratten, wordt nou eens rat!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:47

Ooh wat lijkt me dat heerlijk als ze eens een keer bij mij kwamen slapen. Die van mij doen niks anders dan over de bank rennen, dingen ontdekken, kijken of iets eetbaar is en mij als klimtoestel gebruiken; dagje ruilen? :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:50

Haha, is goed!
Ik wou dat die van mij wat meer speelden, die van mij slapen alleen :')
Pas als ze er genoeg van hebben komen ze tot leven, en dan willen ze terug naar hun kooi.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:52

r_lolita: Mijn ratjes zijn helemaal gek op dubbeldekkers (http://jollyrats.nl/images/Dubbeldekker ... dekker.jpg). Ik heb er zelf één gemaakt maar dan met 5 lagen, vinden ze geweldig! Verder zijn ze ook gek op de buizen die ik voor ze heb gemaakt, heb er twee van 50 cm lang en daar liggen ze supervaak in. Zie je uit allebei de uiteindes een koppie haha :D Gelukkig zijn mijn ratten geen knagers dus blijft het allemaal heel :)
Oh ja, gebruik om de hangmatjes vast te zetten van die gordijnhaakjes/klemmetjes (Xenos, 2 euro, 20 stuks) en haal daar zelf een ijzeren kettinkje bij, dan kun je stevige klemmetjes maken :)
Ik hoor van iedereen dat houten plateaus gaan stinken, maar na drie maanden merk ik er nog niks van. Heb de plateaus wel geverfd en dubbel gelakt.

Dat is wat ik zo kan bedenken aan tips :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:55

Ik heb mijn plateaus gelakt met diervriendelijk lak.
Ik haal de ene week de poepjes en plasjes uit de kooi, en de andere week haal ik alles er uit en maar ik alle huisjes en plankjes grondig schoon met groene zeep. Heb geen last van de stank tot op de dag dat ik de kooi schoonmaak. :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:56

Dankjewel! Daar heb ik wat aan LauraMc :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:00

Kaus schreef:
Ik haal de ene week de poepjes en plasjes uit de kooi, en de andere week haal ik alles er uit en maar ik alle huisjes en plankjes grondig schoon met groene zeep. Heb geen last van de stank tot op de dag dat ik de kooi schoonmaak. :)

Echt? Ik maak de kooi twee keer per week schoon! Ook alles afnemen en de hangmatjes verwisselen (die viezerds plassen overal :P ). Maar misschien komt dat omdat ik OCD-trekjes heb en alles netjes wil hebben haha. Het toiltje leeg ik om de twee dagen. Eén keer in de twee weken haal ik álles eruit, dus ook de krant en heb spul op de bodem. Dan gooi ik ook alle hangmatjes in de was.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:01

Wat mijn ratten ook een geweldig spelletje vinden is snoepjes spelletjes.
Mijn ratten krijgen geen eten uit een bakje, anders vind ik ze lui worden. Ik neem gewoon een vel papier en scheur dat in stukjes, dan neem ik een beetje voer en wikkel het papier er om heen.
Dan heb je dus gewoon een propje papier met wat voer erin. Dat strooi ik bijvoorbeeld door de kooi of ik doe het in de voeder bal.
Hun normale eten heb ik in een zelf uitgeholde kokosnoot gedaan die ergens in de kooi hangt. Ze moeten bij mij wel moeite doen voor hun eten :j

Verder, krijg je rittens of al wat oudere ratjes?
Mijn ratjes geef ik namelijk ook nog honden en kattenvoer op aanraden van de dierenspeciaal zaak.

Voor de andere hier, hebben jullie dit ook gedaan of doen jullie dit nog steeds met jullie (jonge) ratten?

edit;
LauraMc schreef:
Kaus schreef:

Echt? Ik maak de kooi twee keer per week schoon! Ook alles afnemen en de hangmatjes verwisselen (die viezerds plassen overal :P ). Maar misschien komt dat omdat ik OCD-trekjes heb en alles netjes wil hebben haha. Het toiltje leeg ik om de twee dagen. Eén keer in de twee weken haal ik álles eruit, dus ook de krant en heb spul op de bodem. Dan gooi ik ook alle hangmatjes in de was.

:wow: Ik heb mijn hangmat nu ongeveer 5 maanden, hij is wat kapot maar hij kan nog best wel mee. (Kijkt naar hangmat, misschien moet ik toch maar eens een nieuwe kopen...) Ik heb dat ding nu 2x in een warm water sopje gedaan met groene zeep en hij stinkt alleen als je er met je neus in zit.
Een toilet hebben die van mij niet, dat was alleen maar leuk om eten in te leggen :')
Wat ik heb gelezen is dat kranten en papier juist iets is waar de geur in trekt, dat haal ik er dus meteen uit als ze klaar zijn met hun papieren dingetjes.
Verder, wat heb jij op de bodem?