Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:19

Hier het rondje ook gelopen.
Was belachelijk druk! Veel mensen met mega grote honden (in verhouding met de takkie) maar ze was zooo braaf en zooo knap!!

Heeft van een mevrouw met stokken en knal voor dr hersens gekregen, maarja ze kwam ook in d'r aura en liep vreselijk in de weg bij dat mensje en mensje deed het niet expres. Maar was even goed voor d'r.

Mega hysterische kinderen liep ze heel mooi voorbij.

Bij oude mensjes op een bankje heeft ze even aandacht gehaald. Kwam omdat wij even niet oplette en mevrouw voorruit stuurde om te zwemmen, maar toen zag ze de bejaarden en die riepen gelijk oooohhhh wat schattig, tja dan is aandacht belangrijk :+
Voorbij gelopen, gedag gezegd, Doei Yoshi en ze was keurig gelijk bij.

Yoshi is net als Jip echt zo'n aandacht monster.... Ben ook benieuwd of we over 2 weken een date hebben op afstand!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:22

Hahah precies dat dus, CC. Ze houdt van aandacht. :') Al wel Zhiva nog wel eens grommen/blaffen naar bepaalde honden. Ze is niet vals ofzo maar het lijkt bijna alsof bepaalde honden een houding aannemen waar zij op af gaat. Want met andere honden gaat het wel goed en die negeert ze ook.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:25

x_Jeanine_x schreef:
Cursebreaker, XLaraaj, CupCakes, Skippy01, Warboel, Punjab98, Kiimm_, Meisie94 en Fannetje bedankt voor de PB! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kiwiwitje, Nicky91, KimD, Zoe_97, Daffene, Nayomie, RoosvanBlue, ChaplinC, joymennings, Wilmatje, MarijeR, _HS_, treats_for_zack en Nynkster.....

Willen jullie nog een foto PB'en voor in de openinigspost, aanvullend op het instalijstje :) :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB :PB O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) <3 <3 <3 <3 ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>

Mogen alleen deze mensen in de OP? Ik sta er namelijk niet bij :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:26

biggirl schreef:
Ik kom even binnen vallen sorry. Zit hier iemand in het topic met heel veel kennis van gedragsproblemen in limburg?

Ik zit met de handen in me haar met mijn lieve Candt |(

Er zijn wel een aantal therapeuten in Limburg maar dan moet je me even een PB doen met het probleem, dan kan ik je in de richting van de goede sturen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:26

Sorry Jessda ben je vergeten :o
Spijt me, vergeef me :D

Ook voor de mensen in het topic zonder insta mogen in het lijstje hoor :D wel even met aanvulling van info zoals de rest :D

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:57

Wij dachten ook lekker er even tussenuit met Nova...

Nog nooit meegemaakt dat het zo druk in het bos was! -O-
We konden nergens parkeren. En niet eens normaal wandelen doordat er zoveel mensen liepen en alle blub :')
Maar op de foto's lijkt het een super relaxte wandeling toch :D

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:03

Zo lijkt het wel lekker rustig op de foto's, maar indd, die drukte. Iedereen gaat er opeens op uit. Vindikstom :+
Ik zie wel een blije hond trouwens. :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:25

Ja zelf hier in ons dorp word je gek van al die wandelaars en wielrenners. Is gewoon niet leuk meer.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:45

Wij gaan in het weekend of heel vroeg of gewoon niet wandelen. Het is hier gewoon stervens druk en dan irriteer ik er mij alleen maar op. :+

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:15

Pfff wat een drama met zoveel mensen inderdaad. Ik zoek bewust die plekken nu ook niet op, zeker niet met onze minipup, iedereen vind hem schattig en wil aaien..

Wat asociaal dat ze je hond gewoon bij de halsband pakken, ik had ze toch echt wat gedaan.. Stroombanden vind ik ook verschrikkelijk zeker met zo'n toepassing als je aangeeft terwijl hij gewoon braaf wil spelen.. wtf..

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij trouwens <3

Wij hebben vandaag rustig aan gedaan, mijn vriendin is gekomen met haar bejaarde BC ( 11 jaar). Zijn we naar een omheinde plek gegaan hebben ze lekker even met elkaar kunnen spelen. Even kort met balletje, maar Woody had er geen aandacht voor Kayne is veel leuker hahaha.

Op gegeven moment kwam er nog een meisje aan met een spaanse herderkruising. Die was heel onzeker maar ging met beide uiteindelijk wel goed.. Alleen toen wij weggingen ging het mis..

Hij was nogal snel, voor het hek dicht was was hij weg. En luisteren gaat nog niet zo goed.. Oeps... dat werd ineens een hond vangen.
------

Het binnenplassen met Woody is zo goed als over, als hij naar buiten moet gaat hij netjes voor het traphekje staan. en als je hem openmaakt spurt ie naar buiten om te plassen/poepen. Dus ben erg trots!

We hebben de bench eens verplaatst, hij gaat er nu namelijk niet zelf in.. Hij staat nu bij de bank, kijken of hij er dan wel ''zelf'' ook in wil gaan om te rusten. Hij ligt namelijk wel graag bij ons op de mat. Alleen die uitknop is er nog steeds niet. :(

We hebben van de week voor het eerst een langere wandeling gemaakt omdat ik het idee heb dat hij nog wel wat prikkels heeft.. Hij loopt goed mee, maar daarna is het ook echt slapen. Ik zou eigenlijk vaker met hem willen lopen maar heb het idee dat dat teveel word voor hem, zeker als er meer prikkels zijn overdag ( Nu gaan we 's ochtends vroeg en 's avonds laat).

Soms laat ik hem rond 6u uit dan zijn er nog wat mensen buiten en meer auto's, fietsers en brommers en dan is het drama.. Binnenkort eens even goed op de focus gaan werken. Als er weinig te doen is is de focus + luisteren goed, maar zodra er meer gebeurt is het ook helemaal weg en een drama om te lopen met hem.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:28

Hier wordt het wandelen in het weekend ook grotendeels overgeslagen. Nou ja, we lopen in het dorp, maar niet lekker in het bos. Het is zó druk. Toby en ik raken daar beiden nogal overprikkeld van :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:39

meisie94 schreef:
Pfff wat een drama met zoveel mensen inderdaad. Ik zoek bewust die plekken nu ook niet op, zeker niet met onze minipup, iedereen vind hem schattig en wil aaien..

Wat asociaal dat ze je hond gewoon bij de halsband pakken, ik had ze toch echt wat gedaan.. Stroombanden vind ik ook verschrikkelijk zeker met zo'n toepassing als je aangeeft terwijl hij gewoon braaf wil spelen.. wtf..

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij trouwens <3

Wij hebben vandaag rustig aan gedaan, mijn vriendin is gekomen met haar bejaarde BC ( 11 jaar). Zijn we naar een omheinde plek gegaan hebben ze lekker even met elkaar kunnen spelen. Even kort met balletje, maar Woody had er geen aandacht voor Kayne is veel leuker hahaha.

Op gegeven moment kwam er nog een meisje aan met een spaanse herderkruising. Die was heel onzeker maar ging met beide uiteindelijk wel goed.. Alleen toen wij weggingen ging het mis..

Hij was nogal snel, voor het hek dicht was was hij weg. En luisteren gaat nog niet zo goed.. Oeps... dat werd ineens een hond vangen.
------

Het binnenplassen met Woody is zo goed als over, als hij naar buiten moet gaat hij netjes voor het traphekje staan. en als je hem openmaakt spurt ie naar buiten om te plassen/poepen. Dus ben erg trots!

We hebben de bench eens verplaatst, hij gaat er nu namelijk niet zelf in.. Hij staat nu bij de bank, kijken of hij er dan wel ''zelf'' ook in wil gaan om te rusten. Hij ligt namelijk wel graag bij ons op de mat. Alleen die uitknop is er nog steeds niet. :(

We hebben van de week voor het eerst een langere wandeling gemaakt omdat ik het idee heb dat hij nog wel wat prikkels heeft.. Hij loopt goed mee, maar daarna is het ook echt slapen. Ik zou eigenlijk vaker met hem willen lopen maar heb het idee dat dat teveel word voor hem, zeker als er meer prikkels zijn overdag ( Nu gaan we 's ochtends vroeg en 's avonds laat).

Soms laat ik hem rond 6u uit dan zijn er nog wat mensen buiten en meer auto's, fietsers en brommers en dan is het drama.. Binnenkort eens even goed op de focus gaan werken. Als er weinig te doen is is de focus + luisteren goed, maar zodra er meer gebeurt is het ook helemaal weg en een drama om te lopen met hem.

Een BC heeft juist langere stukken nodig om die overprikkeling in zijn hoofd kwijt te raken. Veel BC pups worden in de vijf minuten regel gedwongen maar dat werkt echt niet. Ze moeten af en toe echt dat mentale ei kwijt kunnen in een langer stuk. :j

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:48

We liepen nu 15min met hem , vanaf gisteren zijn we naar de 20min gegaan ( 11 weken). Ik vind lastig om echt goede afstanden in te schatten moet ik zeggen. Want ze zeggen idd 5 a 10min per levensmaand. ( wel doen we 1 a 2x per week een speelwandeling van +/- 1 a 1,5u) Dan gaan we net als vandaag bijvoorbeeld naar een veld waar hij lekker los kan spelen, rennen of met de 10m lijn aan de wandel/ren kan.

Het is wel volop snuffelwandeling haha, en vooral blaadjes vangen als hij de kans krijgt :P We lopen 2 verschillende routes momenteel. Je merkt wel dat hij moe is aan het einde van de wandeling, en dat hij verdomd goed doorheeft wanneer hij bijna thuis is want dan is het spurten naar huis :'). Is het goed om hier meer variatie in aan te brengen ipv de twee standaard routes uit te bouwen?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:07

Cody vandaag even bij mijn ouders geweest. Alfa, hond van mijn ouders heb ik ook gekocht in 2019 als kerstcadeau voor mijn ouders (vooraf gepeild) :) Cody en Alfa zijn echt mega druk samen, gaat nu Cody wat ouder en groter is beter. Ik vind het zo leuk om ze samen te zien, allebei de hondjes die ik heb uitgezocht en meegenomen. Dubbel goud! <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:08

Die kleur <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:20

meisie94 schreef:
We liepen nu 15min met hem , vanaf gisteren zijn we naar de 20min gegaan ( 11 weken). Ik vind lastig om echt goede afstanden in te schatten moet ik zeggen. Want ze zeggen idd 5 a 10min per levensmaand. ( wel doen we 1 a 2x per week een speelwandeling van +/- 1 a 1,5u) Dan gaan we net als vandaag bijvoorbeeld naar een veld waar hij lekker los kan spelen, rennen of met de 10m lijn aan de wandel/ren kan.

Het is wel volop snuffelwandeling haha, en vooral blaadjes vangen als hij de kans krijgt :P We lopen 2 verschillende routes momenteel. Je merkt wel dat hij moe is aan het einde van de wandeling, en dat hij verdomd goed doorheeft wanneer hij bijna thuis is want dan is het spurten naar huis :'). Is het goed om hier meer variatie in aan te brengen ipv de twee standaard routes uit te bouwen?

Er zit verschil tussen 1 uur buiten zijn en 5km en tussen 1 uur buiten zijn en één km hebben gelopen.

Je kunt ook langer lopen maar stukken dragen en nieuwe stukjes laten ontdekken. Of lekker laten rennen tot hij aangeeft moe te gaan.

Het is echt even aftasten wat handig is maar ze 'moeten' af en toe tot die grens kunnen gaan en dat zelf ontdekken.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:30

Yep dat is zeker waar! Dragen is nogal een dingetje dat vind ie niet prettig. Ben al aan het kijken voor eventueel iets van een (vouwbare) bolderkar, dat hij wel mee kan maar toch kan rusten tussendoor haha!

We laten hem inderdaad zo nu en dan ook lekker rennen, maar hij heeft moeite met zijn grens. Hij gaat echt niet liggen / zitten tussendoor. Er is teveel te doen haha. Vandaag is ie inderdaad ook een uur of 1,5 buiten geweest en lekker gerend, gegraven en uitgedaagd en je merkte wel bij thuiskomst in de bench dat hij op was viel als een blok in slaap. Maar buiten merk je dat niet aan hem ( ook met spelen in huis niet)

Dus dat is voor mij echt een zoekpunt bij hem. Hmmm dat ontdekken tot die grens is wel een goeie.. Iets om volgend weekend eens te proberen zonder de normale verplichte benchrusten om te kijken wat hij dan doet. Of hij wellicht toch zelf gaat liggen. Ik hoop dat het voor hem ook aantrekkelijker word nu de bench dichter bij ons staat. Remon wilde al een lekkere donutmand voor hem kopen. Hij ligt namelijk ook graag op schoot als hij in kleermakerszit zit. Maar vraag me af wat hij dan doet haha. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:39

Wij hadden sneeuw, ik ben blij. <3

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:43

Oohhh dat afpeilen wat een hond aan kan en nodig heeft vind ik zooo lastig. Yoshi is totaal anders dan d'r broertjes en zusjes.
Nu heeft vriendin van mij ook een teckel en die vroeg wanneer Yoshi 5 km liep. Ja uhmm geen idee.
Heb haar vanaf dag 1 in de draagzak mee gehad, maar ook mee in de fietsmand en in de fietskar.

Ook tandjes kijken en betasten over al is super makkelijk, trimmen geen probleem, terwijl d'r broer echt een terror is....

Wij hebben eeen besloten FB pagina waar wij dingen op delen en verhalen uitwisselen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:03

Aah die foto van Cody en Alfa <3

KimD die heeft sneeuw en ik ben echt niet jaloers. Echt niet hoor _O-

Als ik Jip uitgebreid ga kammen dan is het ook een terror soms. Terwijl de trimster aangaf dat hij poeslief is. Iets met onbekende ogen die dwingen. Mormel. Sinds de kvv vind ik inderdaad zijn vacht echt een stuk verbeterd. Alleen die ellendig broek, die moet ik wel elke dag een borstel doorhalen. Anders zit die een dag later weer enorm in de klit. :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:16

Ik zit er ook aan te denken om bij Cody over te stappen naar vers vlees. Hij heeft een paar proef pakketjes gehad in zijn dierendag en kerstbox en hij doet het goed op het verse vlees. Ik vind het alleen nog best een ding om te bepalen wat (heb naar kvv gekeken maar begrijp er nog niet veel van) en hoeveel hij dan per dag nodig heeft. Ga me er de komende tijd eens in verdiepen :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:25

Hier even puppyspam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:26

Lara, om de pup van de laatste foto hoeft geen strikje hoor. Die kom ik zo wel ophalen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 23:48

Ohhh lara <3

Hier wisselt t gerust wat ze aan hoeveelheid kvv krijgen. Ook echt afhankelijk van beweging.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:00

CupCakes_ schreef:
Lara, om de pup van de laatste foto hoeft geen strikje hoor. Die kom ik zo wel ophalen <3

:= <3