Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:43

TinkerTreas schreef:
Nu de bank nog schoon (vooral stinkvrij) zien te krijgen....

Wij gebruikten kennelspray toen onze hond nog een pup was en nog spuiten we het regelmatig op plekken waar reuen veel plassen. Kennelspray breekt de urine af.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:05

Welkom voor de nieuwe hondjes, wat een knapperds!

Watnou1 spannend hoor :D

Luca03 wat een dropje, heerlijk <3

Mulan gaat super, week terug ons diploma Vervolg 1 gehaald, we gaan in september door met Vervolg 2 :D Volgende week zondag gaan we een kennismakingsles behendigheid doen, ben heel benieuwd hoe ze dat oppakt. Verder zijn we gewoon lekker aan het wandelen en genieten, ze is zo leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:42

Ik kom hier even binnenvallen in de hoop dat jullie mij bij mijn twijfels kunnen helpen. Jullie hebben veel ervaring met buitenlandse honden.

Voor mijn gevoel heb ik mezelf wat op de hals gehaald, maar feitelijk is het zo ver nog niet.

Sinds een paar weken ben ik een beetje oriënterend op zoek naar een hond. Na wat websites kwam ik op Facebook groepen voor buitenlandse honden en ben als een blok gevallen voor een 2 jarige labrador mix uit Spanje. Gisteravond wat informatie opgevraagd en het blijkt dat hij in een dodingsstation zit |(

Er zijn wat vrijwilligers uit Nederland die hem voor mij naar Nederland kunnen halen. Hartstikke leuk natuurlijk.

Maar nu krijg ik het een beetje benauwd. Koudwatervrees noem ik het maar. Wat als de hond geen match is. Ze weten niks van hem. En hij komt dan vrijwel rechtstreeks naar mij toe na alle formaliteiten. Er zit ook geen stichting tussen.
Je kiest dus eigenlijk van een plaatje. Maar als ik terug krabbel, nou ja dat scenario kunnen jullie wel uit tekenen.....

Uiteraard ben ik op de hoogte van de zorg die zó n hond de eerste tijd kost en ik heb een vriendin die al jaren buitenlandse honden heeft die me zal helpen.

Maar het benauwt me nu vooral dat ik hier eigenlijk geen goede keuze over kan maken. 2 opties, Optie A de hond komt, deal with it. Optie B einde jonge gezonde hond.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Skippy01

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:53

@marsu enige dat je kunt doen is kijken of er filmpjes gemaakt kunnen worden van de omgang en daar je keuze op baseren. En er dan mee leren leven, either way. Heel hard gezegd: jij bent niet verantwoordelijk voor wat er in Spanje allemaal gebeurt. Dus ook als je niet voor deze hond gaat, is t ok. Maak jezelf niet gek met misplaatst schuldgevoel. Als je denkt dat dit jouw hond is: go for it. Zonder verwachtingen. Want het kan gelijk een match zijn, of maanden duren, of jullie leven samen maar klikken gewoon niet op een dieper level. Dat weet je niet. Meestal komt de band wel goed overigens, maar ga niet teveel verwachten van te voren. Succes met de keuze!

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:05

@marsu,
Begrijpelijk gevoel. Als je denkt, dit is m! Komt het vaak met de klik wel goed.
Zolang je goed weet dat zo’n hond uit de kennel niks gewend is natuurlijk.

Ik heb onze bubbels, sphoek uit Spanje, ook vanaf de foto “besteld”.
Géwéldige hond mét werkende oren

Nieuws over pipje uit Roemenië...
ze heeft demodex , wordt nu behandeld maar ze zal as vrijdag niet vertrekken naar ons toe, helaas...
nu hopen dat ze over 2 weken haar gezondheidscertificaat krijgt om te reizen.. duimen jullie mee ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 01:09

watnou1 schreef:
@marsu,
Begrijpelijk gevoel. Als je denkt, dit is m! Komt het vaak met de klik wel goed.
Zolang je goed weet dat zo’n hond uit de kennel niks gewend is natuurlijk.

Ik heb onze bubbels, sphoek uit Spanje, ook vanaf de foto “besteld”.
Géwéldige hond mét werkende oren

Nieuws over pipje uit Roemenië...
ze heeft demodex , wordt nu behandeld maar ze zal as vrijdag niet vertrekken naar ons toe, helaas...
nu hopen dat ze over 2 weken haar gezondheidscertificaat krijgt om te reizen.. duimen jullie mee ?

Ze zulllen haar wel met Bravecto behandelen, dan is demodex bets snel om zeep.

Marsu schreef:
Ik kom hier even binnenvallen in de hoop dat jullie mij bij mijn twijfels kunnen helpen. Jullie hebben veel ervaring met buitenlandse honden.

Voor mijn gevoel heb ik mezelf wat op de hals gehaald, maar feitelijk is het zo ver nog niet.

Sinds een paar weken ben ik een beetje oriënterend op zoek naar een hond. Na wat websites kwam ik op Facebook groepen voor buitenlandse honden en ben als een blok gevallen voor een 2 jarige labrador mix uit Spanje. Gisteravond wat informatie opgevraagd en het blijkt dat hij in een dodingsstation zit |(

Er zijn wat vrijwilligers uit Nederland die hem voor mij naar Nederland kunnen halen. Hartstikke leuk natuurlijk.

Maar nu krijg ik het een beetje benauwd. Koudwatervrees noem ik het maar. Wat als de hond geen match is. Ze weten niks van hem. En hij komt dan vrijwel rechtstreeks naar mij toe na alle formaliteiten. Er zit ook geen stichting tussen.
Je kiest dus eigenlijk van een plaatje. Maar als ik terug krabbel, nou ja dat scenario kunnen jullie wel uit tekenen.....

Uiteraard ben ik op de hoogte van de zorg die zó n hond de eerste tijd kost en ik heb een vriendin die al jaren buitenlandse honden heeft die me zal helpen.

Maar het benauwt me nu vooral dat ik hier eigenlijk geen goede keuze over kan maken. 2 opties, Optie A de hond komt, deal with it. Optie B einde jonge gezonde hond.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Jji bent niet vetrantwoordeljik voor wat er daar met hem gebeurt als je hem neit zou nemen natuurljik.

Ik zou persoonljik ook niet zomaar v. Foto hond uitkeizen en in dodingsstatoin eeten ze uiteraard neit veel over hond.

Dat gezegd hebbende weet ik ook dat ik een " ongezien" hond met rariteiten best top kan gaan vinden, maar dat is heeel persoonljik, niet iedereen heeft dat.
( ik kom tohc altijd thuis met dier wat totaal neit aan mujn eisen voldeed) als je van jezelf weet dat je open staat voor eventuele probleeem hond met karakter waar je anders voorbji was gelopen, kan je het deon.
Denk je dat neit te kunnen, zoek dan een in NL opvang zittend hondje uit, die komen ook uit diverse landen en als er daar 1 van wordt bemidddeld kan de volgende dei opvang plek weer vullen.

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:06

Spannend watnou, nog even geduld dus! Hopelijk is het over 2 weken okay en kan ze dan deze kant op komen :D

Marsu ik snap je twijfel opzich wel een beetje. Zelf zou ik toch het liefst de hond 1 of 2 keer zien voor ik een keuze maak, dat heb ik met Mulan ook gedaan. Die was dus al in Nederland en vond het wel heel fijn om even te kunnen zien wat voor hondje het is en hoe ze op je reageert. Wat eerder ook al wordt gezegd, jij bent niet verantwoordelijk voor wat er daar gebeurd, hoe rot het ook is.

Ik zou zelf ook niet nog een keer voor een buitenlander kiezen als ik eerlijk mag zijn. Mulan is fantastisch en ik kan haar echt niet meer missen maar ik loop wel tegen wat dingen aan (heel bang voor verkeer vooral en ik woon bij een winkelcentrum) waarvan ik denk dat het met een pup toch makkelijker gaat. Tuurlijk kunnen die ook angsten hebben/ontwikkelen maar ik denk dat je het dan toch allemaal makkelijker om kan buigen.

Als je echt heel erg twijfelt zou ik het zelf niet doen, als je echt stapel verliefd bent, in je achterhoofd houdt dat er zeer waarschijnlijk veel werk aan zit en er voor wil gaan dan zeker doen.

Super leuk, ik ben morgen jarig en ik heb van mijn moeder een proefles detectie gekregen, dat gaan we donderdagavond doen. Heel benieuwd hoe Mulan dat vindt! En dan zondag de kennismakingsles behendigheid :D

Gisteravond zijn we nog even naar het strand geweest, dat was ook echt heerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:18

Marsu ik snap dat je twijfelt. Het is ook wel een risico dat je neemt, wij hebben toen we in het proces van Ruby adopteren zaten verschillende filmpjes gezien.
Ééntje met katten, eentje in haar hok met haar zusje en dan nog eentje tussen een groep puppy's. Allen waren heel positief en we zagen een rustig, open hondje en zo is ze ook.
Maar als het enkel een foto was geweest hadden we waarschijnlijk voor een andere stichting gekozen, je wil toch een beetje weten watvoor karakter je in huis haalt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:53

NorwayFjord schreef:
Ik zou zelf ook niet nog een keer voor een buitenlander kiezen als ik eerlijk mag zijn. Mulan is fantastisch en ik kan haar echt niet meer missen maar ik loop wel tegen wat dingen aan (heel bang voor verkeer vooral en ik woon bij een winkelcentrum) waarvan ik denk dat het met een pup toch makkelijker gaat. Tuurlijk kunnen die ook angsten hebben/ontwikkelen maar ik denk dat je het dan toch allemaal makkelijker om kan buigen.

Ik snap dit echt wel ja! Ik heb met Toby best wel geluk gehad. Ja, hij heeft het échte podengo jachtgedrag. Maar dat ligt natuurlijk in het geheel niet aan zijn ervaringen, dat is instinct. Hij kan dus niet los.
Maar verder vindt hij iedereen leuk, kinderen, volwassenen, maakt hem niet uit. Niet bang voor verkeer, niet bang voor paarden. Wel bang voor harde knallen (maar dat was mijn hond van een fokker ook).
Maar ik zit in een podengo-groep op facebook en er zijn veel honden bij met wél echt trauma's. En hoe hard ook: je 'moet' er toch zo'n 10-15 jaar mee leven.
Mijn enige reden om niet meer voor een podengo te gaan zou het gebrek aan recall zijn. De redenen om niet zonder meer meer voor een buitenlandertje te gaan zitten juist in de hoeveelheid getraumatiseerde dieren die toch in de opvang zitten. Van karakter vind ik een podengo dus écht geweldig, maar ik zou - als ik er nog eens voor zou kiezen - wel echt voor een pup gaan dan, geboren in de opvang of bij een fokker vind ik dan nóg om het even denk ik. Toby was overigens ook nog relatief jong toen hij kwam (hij was 7 maanden) en ik wilde toen niet eens meer bij de jonge pups kijken (die er wel zaten, geboren in de opvang, mama zwanger naar NL gekomen), omdat hij gewoon echt al had besloten dat hij mee wilde - wie ben ik dan om 'nee' te zeggen he ;)

Maar ik heb voor Toby een springer spaniel gehad die problemen bleek te hebben in zijn koppie. Daar viel dus nog véél minder aan om te buigen dan aan de buitenlandse opvangers in de familie. Blijft wel dubbel. Want bij een pup van 5-6-7-8 weken konden wij nog niks raars aan hem ontdekken. Dat kwam vanaf ongeveer een half jaar. We hebben hem 9 jaar gehad en 9 jaar moeten opletten met kinderen en vreemden, en op het laatst zelfs voor onszelf moeten opletten... Dát gevoel heb ik bij Toby dan weer nooit. Nooit gehad ook in de inmiddels 4 jaar dat ik hem heb. Ik ben echt niet bang dat hij (zonder héle goede aanleiding, het blijft een dier en zijn tanden zijn nou eenmaal zijn afweer) bijt.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:04

Ik heb bij mijn tweede hond gevraagd of ik hem mocht fosteren met als eerste keus op adoptie, klikt het niet zoek je een ander passend huisje voor hem. Is hij iedergeval daar weg. Succes! Snap dat het een lastige keuze is

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:08

Skippy01 schreef:
NorwayFjord schreef:

Ik snap dit echt wel ja! Ik heb met Toby best wel geluk gehad. Ja, hij heeft het échte podengo jachtgedrag. Maar dat ligt natuurlijk in het geheel niet aan zijn ervaringen, dat is instinct. Hij kan dus niet los.
Maar verder vindt hij iedereen leuk, kinderen, volwassenen, maakt hem niet uit. Niet bang voor verkeer, niet bang voor paarden. Wel bang voor harde knallen (maar dat was mijn hond van een fokker ook).
Maar ik zit in een podengo-groep op facebook en er zijn veel honden bij met wél echt trauma's. En hoe hard ook: je 'moet' er toch zo'n 10-15 jaar mee leven.
Mijn enige reden om niet meer voor een podengo te gaan zou het gebrek aan recall zijn. De redenen om niet zonder meer meer voor een buitenlandertje te gaan zitten juist in de hoeveelheid getraumatiseerde dieren die toch in de opvang zitten. Van karakter vind ik een podengo dus écht geweldig, maar ik zou - als ik er nog eens voor zou kiezen - wel echt voor een pup gaan dan, geboren in de opvang of bij een fokker vind ik dan nóg om het even denk ik. Toby was overigens ook nog relatief jong toen hij kwam (hij was 7 maanden) en ik wilde toen niet eens meer bij de jonge pups kijken (die er wel zaten, geboren in de opvang, mama zwanger naar NL gekomen), omdat hij gewoon echt al had besloten dat hij mee wilde - wie ben ik dan om 'nee' te zeggen he ;)

Maar ik heb voor Toby een springer spaniel gehad die problemen bleek te hebben in zijn koppie. Daar viel dus nog véél minder aan om te buigen dan aan de buitenlandse opvangers in de familie. Blijft wel dubbel. Want bij een pup van 5-6-7-8 weken konden wij nog niks raars aan hem ontdekken. Dat kwam vanaf ongeveer een half jaar. We hebben hem 9 jaar gehad en 9 jaar moeten opletten met kinderen en vreemden, en op het laatst zelfs voor onszelf moeten opletten... Dát gevoel heb ik bij Toby dan weer nooit. Nooit gehad ook in de inmiddels 4 jaar dat ik hem heb. Ik ben echt niet bang dat hij (zonder héle goede aanleiding, het blijft een dier en zijn tanden zijn nou eenmaal zijn afweer) bijt.

Ja precies, ik heb met Mulan ook echt wel geluk gehad want ze is verder super sociaal naar honden en mensen, en we zijn wel wat dingen aan het opbouwen (ze is laatst bijvoorbeeld meegeweest naar het tuincentrum, dat soort dingen) maar die angst voor verkeer krijg ik er echt niet meer uit, dat zit zo diep. Even een wandeling hier in de buurt zit er gewoon niet in, dan heb ik een super angstige hond. Voor echt wandelen moeten we toch echt een natuurgebied oid opzoeken. Zindelijk maken heeft overigens ook echt maanden geduurd. Het is nu een super blij hondje waar ik ook veel dingen wél mee kan en ik kan haar niet meer missen, maar ik zou het zelf niet nog een keer doen.

Mulan was 6 maanden toen ik haar kreeg, ik zou idd volgende keer voor een echt jonge pup (8 weken) willen gaan en of dat dan bij een fokker of uit een opvang is maakt me nog niet heel veel uit idd. Al is het wel fijn als ze al een beetje dingen gewend zijn en gezien hebben (voor zover dat voor een puppy kan/normaal is).

Uiteraard heb je ook bij raspuppy's etc er puppy's tussen zitten waar iets mee is, maar die hebben over het algemeen niet al de trauma's die hondjes uit het buitenland toch wel veel al hebben.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:07

Ik snap je heel goed Marsu!

Wij hebben Gocha toen in huis genomen zonder dat we echr wisten hoe haar karakter was. Althans het was heel anders dan omschreven.
En ondanks dat het een lieve hond is, heb ik nog vaak spijt dat we haar in huis genomen hebben..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:16

Buiten het rugzakje wat sommige honden meedragen en wel eens een domper op je eigen sociale activiteiten kan zetten, is de mogelijkheid op middellandse zeeziektes wat mij tegenhoudt een hond uit oa Spanje te adopteren. Dat is ook iets waar je bij adoptie rekening moet mee houden. Maar je kan uiteraard natuurlijk ook een vrolijke hond treffen. Pluspunt is vaak wel dat ze beter met andere honden om kunnen, beter hondentaal begrijpen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:48

Dat zindelijk maken was hier ook drama, Pip poepte het liefst lekker binnen voor de kachel..
En ook bang voor geluiden,onweer en vooral vuurwerk dat is echt paniek.
Met mensen en honden gaat het wel prima gelukkig.
We kregen Pip ook met 6 maanden ,ze komt uit Spanje.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:07

Goh, toch veel verhalen van mensen wasrbij het toch tegen valt, zo’n buitenlander. Ik heb een Rus en een Spanjaard. De Rus zat al een paar weken bij iemand in huis (in Rusland), dus die was zindelijk en er was bekend hoese aan de lijn liep, hoe ze met katten en honden was, etc.

De Spanjaard heeft 5 jaar in een hok gezeten. Dus er was wel bekend hoe hij met honden en mensen was, maar niet hoe met katten, zindelijkheid, etc.

Zindelijk was hij trouwens heel snel. Hij heeft 2 x in huis geplast en verder niks. Een keer in huis gepoept, maar toen had hij wel buikpijn, dus dat kan ik hem biet kwalijk nemen.

Ik moet wel zeggen, dat ik er bovenop zit. De eerste we(e)k(en) zit hij ook binnen aan mij vast. Dus als hij ideeën kreeg, kon ik hem meteen corrigeren.

We hebben we flinkegezondheidsproblemen gehad. Dat bleek uiteindelijk ‘gewoon’ schurft, dus makkelijk op te lossen. Maar dat had de da even gemist, dus we waren honderden euro’s verder, iets wat met een paar tientjes opgelost had kunnen worden. Dus dat kan ik de hond ook niet kwalijk nemen.

Ik weet niet hoe je bij die labkruising komt. Maar blijkbaar is hij wel opgevallen bijniemand. Due zal toch wel íéts weten over zijn (haar?) karakter? Hij zit ook vast niet alleen in een kennel, dus waarschijnlijk redelijk ok met andere honden. En meestal loopt t met katten ook wel los. Alle honden jagen erop. Óók als ze katten gewend zijn. Nieuwe katten, nieuwe kansen, nietwaar? Maar als je daar bovenop zit (ook weer even de hond aan je vast binden, zodat je er meteen bij bent) heb je dat snel onder controle. Er zijn wel eens honden die echt voor de kill gaan. Die zijn niet geschikt bij katten. Maar dat is de minderheid. De meeste vinden het jagen gewoon leuk. Als je even uitlegt dat dat niet de bedoeling is, is dat zo geregeld.

Verder, als je het echt niet ziet zitten, moet jehet niet doen. We kunnen nou eenmaal niet alle honden redden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:08

Zindelijk maken was hier gewoon oprecht niet nodig. Toby kwam en heeft de eerste nacht in zijn bench overgegeven - hij heeft een hele snelle spijsvertering weten we inmiddels, als we hem 's avonds voor het slapen gaan nog een paar brokjes geven, is het ok en geeft hij niet over 's nachts/ 's ochtends vroeg. Hij heeft in totaal misschien 3x binnen geplast en 1x binnen gepoept. Klaar. Maar wat ik zei: als ik de verhalen soms hoor, heb ik met Toby gewoon oprecht geluk gehad! Katten is hier nooit een probleem geweest ook. Ik heb zelf geen katten, maar de buren wel en die zijn brutaal. Die drie katten mogen van Toby niet in 'zijn' tuin, maar op straat spelen ze samen. Op stal is hij ook helemaal niet geïnteresseerd in de katten behalve als ze hard voorbij rennen. Dan doet hij nog niks, maar wil hij wel heel geïnteresseerd kijken en een sprongetje die kant op maken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:32

Hier ook geen enkel probleem gehad met onze Spanjaard. Ze was 4 maanden dat ze kwam dus net als alle andere pups nog niet helemaal zindelijk, maar dat was met een paar dagen ook opgelost.

De eerste jaren was ze niet bang voor vuurwerk, maar het afgelopen jaar hebben ze in de poort zo'n enorme knal afgestoken en dat was naast ons huis dat ze het nu niet leuk meer vindt, maar dat heeft niets met haar Spaanse achtergrond te maken denk ik.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:18

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:35

Ik heb niet zo zeer problemen met Spanjaarden anzich, Tara is immers ook een Spanjaard en echt een top hond imo.
Gaat meer om Gocha zelf, is niet mijn type hond en de klik is er niet zo..

Ze is ook iets problematischer dan Tara is, doordat ze op latere leeftijd van straat is gehaald.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:33

Ik denk dat Buusya ook mijn laatste buitenlandse hond is.
Ik heb 2 Spanjaarden gehad, waarvan 1 erg angstig is gebleven en lysh bleek te hebben. De 2e had gezondheidsproblemen waarschijnlijk door een ongeluk (of mishandeling)

Daarna Marlin uit Moskou. Een schat van een hond, maar hij kon niet wennen aan de drukte bij ons. Waarschijnlijk niet goed gesocialiseerd en een erg gevoelig hondje die erg op mijn zoontje met autisme reageerde. Marlin heb ik vorig jaar herplaatst. Hij woont nu in de hemel op aarde. In België bij mensen zonder kinderen in een vrijstaand huis met een enorme tuin. Veel minder prikkels en hij is helemaal opgebloeid.

En Buusya uit Moskou, zij is precies wat ik zocht (hopende dat haar kalme energie Marlin zou helpen). Ze is in korte tijd mijn maatje geworden, mijn soulmate.
Een super lieve eerlijke hond, die mij enorm leest. Niet de makkelijkste overigens.
Ook een hond met veel geduld naar de kinderen.

Maar alles bij elkaar vind ik dat een herplaatser veel energie kost en ik weet niet of ik dat nog een keer zou doen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:47

Dank voor jullie ervaringen. Ik heb besloten Simba te adopteren. Hij gaat vandaag vanuit het asiel naar een pension en zal in de komende weken gecastreerd en ingeënt worden.
Ik verwacht dat hij half september komt, omdat ik eerst nog op vakantie ga.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:58

@nuka helaas niet, zie ook zoveel oproepjes in mijn podengo-groep voor hondjes. Als ik toch eens veel grond en veel geld had ;)

@classic dat is heel normaal toch, dat je met de ene hond meer hebt dan met de andere? Ik kwam in de opvang destijds eigenlijk voor een andere die ik had gezien. Bleken die hond en ik elkaar echt niet interessant te vinden. Tjah... Toby was gelijk mijn schaduw en dat is nu al 4 jaar zo! (Gisteren 4 jaar geleden dat ik hem had opgehaald! *\o/* )

@tinkertreas dat is het, het kost best veel tijd en energie, en dan moeten de omstandigheden ook nog goed zijn. Nederland is natuurlijk heel prikkelrijk en druk. Daar moet een hond wel mee overweg kunnen, en sommigen leren dat gewoon nooit. En dan leef je dus jaaaaren met een hond die stress heeft, en dat heeft ook zijn weerslag op jezelf en je gezin. Ik zeg niet 'nooit meer', en ik zeg ook niet 'nooit meer een podengo', maar ik geef er wel de voorkeur aan om ALS ik er nog eens aan begin, gewoon een pup te vinden die met moeder van straat gehaald is, of in de shelter geboren is. Niet eentje die al echt 'straatervaring' of andere negatieve ervaringen heeft.

@marsu ja, toch? Leuk! Heel benieuwd. Ziet er wel echt uit als een schatje <3 Hopelijk is hij dat in het echt ook! :j lichte ogen, lichte neus, daar zit wel iets van lokale jachthonden doorheen, niet alleen labrador.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:32

Ik heb het juist andersom: ik vind een pup echt veel te veel werk. Voor mij bijven het herplaatsers. Alleen 1 opvanger paste hier totaal niet. Dat was een poolhond en dat is gewoon niks voor mij. Ging met de paarden ook niet. Die heeft nu een fantastisch huis. Af en toe krijg ik nog foto’s. Word ik heel blij van.

Ik heb hiervoor altijd puppen gehad. Maar daar vond ik heel veel nadelen aan zitten. Het duurt eeuwen voor ze zindelijk zijn, je kan er niet meteen flink mee wandelen. Tot een jaar is het allemaal afgepast. Net als je denkt dat ze iets kunnen, gaan ze puberen.... Nee, voor mij geen pup meer.

Behalve de poolhond (maar dat is niet omdat het een buitenlander is, maar omdat het een poolhond is en dat past niet bij mij) heb ik geen slechte ervaringen met buitenlanders. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden, maar dat hadden mijn andere honden ook (die ik vanaf pup had). Dus tja, iedere gek zijn gebrek. Dat heeft ook niks met buitenlanders te maken.

Dus mijn volgende wordt gewoon weer een buitenlander. :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:38

@fabster poolhonden zijn ook écht niet mijn ding nee. Ik snap dat wel.

Moet zeggen dat ik met pups niet heel veel ellende gehad heb. De spaniel bleef wat langer 'stress plasjes doen' in de gang als er mensen binnen kwamen die hij heel tof vond. Maar het primaire zindelijk worden was snel zat gedaan. Slopen heeft hij wel veel gedaan, vooral plinten van de muur trekken was zijn hobby ;)
De doodle van mijn ouders was de makkelijkste pup ever. Zindelijk binnen een week of 2, heeft op 2 ritssluitingen van een kussen aftrekken nooit iets gesloopt, en klein genoeg om te kunnen dragen als het wandelen toch te lang duurde.
Toby heeft het langste gesloopt van allemaal. Pas sinds een jaar ongeveer is het slopen echt nagenoeg weg. Hij is nu 4,5 ongeveer... Zindelijk was hij dan weer wel nagenoeg direct toen hij kwam, en wandelen ging toen ook best prima al, hij was immers al een maand of 7 en geen groot ras/type.

Je kunt geluk en pech hebben natuurlijk met beide!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:18

Ik had echt pups van 8 weken. Die zijn echt niet snel zindelijk. Dat kunnen ze fysiek ook niet. Als ze zindelijk zijn, ben je dat zelf :D . De hele tijd opletten of ze al moeten. Ik werd er echt gek van. Slopen hebben ze bij mij nooit gedaan. Maar maar 5 min per maand mogen wandelen, vind ik ook een probleem. Wij zijn wandelaars. Ik had bij de ene net een baby, dus kon de hond af en toe ook onder in de kinderwagen. De 2de hond kwam toen mijn dochter 2 was, dus die kon ook in de kinderwagen. En ik nam soms een buggy voor de hond mee. Maar aangezien het een grote hond was, groeide ze er snel uit := . Maar dat soort dingen horen bij pup zijn. Dat us geen kwestien geluk hebben. Ik was altijd blij dat de honden een jaar oud waren. Konden ze tenminste iets. En daar is nu bij gekomen dat ik zelf een oud wijf word. Dus die drukke jonkies, daar heb ik geen zin meer in. Dus ik ga voor een hond tussen de 3-8 jaar oud. Tot nu toe geen zindelijkheidsproblemen gehad. Bij Marcus was ik daar wel bang voor, aangezien hij al 5 jaar in een hok zat. Maar dat viel alles mee.

Maar ook bij een herplaatser ben je wel een jaar zoet om een band op te bouwen. En ja, voorkeur heb ik ook. Marcus is meer mijn hond, dan ZhuZhu. Maar dat had ik met mijn puppen ook. Miep was meer mijn vaders hond, dan die van mij. Terwijl ze bij mij als pup kwam en ik altijd net haar op pad ging. Mijn vader paste af en toe op en de liefde tussen die 2 is altijd sterk gebleven <3 . Dat heb je wel eens. Jens was echt mijn hond <3 Die mis is nog wel. Maar Marcus is óók mijn hond. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen. Maar voorlopig blijf ik bij de herplaatsers :o