[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:37

Ik zou sowieso niet op zo´n manier een pup willen. Ja je kan altijd nee zeggen, maar dan kan je weer wachten. Ik kies gewoon zelf een fokker uit en heb daar geen rasvereniging voor nodig. Maar ja als je een ras wil waar het alleen op die manier kan moet je wel he..

Lang wachten vind ik verder niet erg. Op mijn Weim heb ik ook 1,5 jaar gewacht. Pointer ging iets sneller haha, dat was even onverwacht dat er een pup nog vrij was uit een combi die ik geweldig vond en hij was ook precies wat ik mooi vind qua bouw. Maar anders had ik ook nog wel jaren moeten wachten tot er een juiste pup beschikbaar zou zijn. Ben erg kieskeurig en heb bepaalde lijnen waarvan ik graag een Pointer wil en moet ook goed zijn qua bouw natuurlijk. Ik doe ook shows dus dan is het niet alleen uitkiezen op of het gewoon een leuk hondje is;p

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:39

Ik zou ook niet op zo'n manier zo lang op een wachtlijst willen en kunnen staan. Stonden nu vanaf september op de lijst en hebben nu dan een pup, werd hier al onrustig van... :')

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:50

Boemklatsch schreef:
Ik zou ook niet op zo'n manier zo lang op een wachtlijst willen en kunnen staan. Stonden nu vanaf september op de lijst en hebben nu dan een pup, werd hier al onrustig van... :')

Dat is heel begrijpelijk, ik zou dat ook niet vol kunnen houden hoor :') .
Wij hebben 1 dag moeten wachten haha.. We hebben hem dan wel bij een particulier gekocht.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:53

Hier toch heel bewust voor dit ras gekozen en daar hoort dit gewoon bij. Het is een terugfok programma en veel enthousaiste eigenaren maar geen professionele fokkers (een hondje mag maximaal twee nestjes krijgen) Het karakter van de Hollandse Smous is waar we voor zijn gegaan. Wij willen vooral een makkelijke, vrolijke gezellige huishond die overal mee naar toe kan. De wachttijd is mij erg mee gevallen en er is via internet ook goed te volgen welke nestjes verwacht worden. Dit wordt ook onze eerste eigen hond (beiden vroeger als kind wel opgegroeid met honden) en moet ook passen tussen de rest van de beestenbende. Nu de laatste loodjes zijn het zwaarst... maar dat is vast vergeten als er eenmaal een pup is. (En nog tijd genoeg om me in te lezen etc.)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:53

Oh, Boemklatsch, hier hetzelfde. Ik vind het nu al ongelofelijk lang wachten. Gelukkig is het binnen 2 dagen nog maar 2 weekjes wachten.. EINDELIJK!! En dan hopen dat alles goed gaat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:54

Een algemene lijst lijkt mij ook niets... ik kies mijn fokker wel uit op de leefomstandigheden van de honden gebasseerd

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:01

Ik zou dat ook niet kunnen zo'n algemene wachtlijst, ben je eindelijk aan de beurt is de combinatie niet wat je zoekt of j hebt geen goed gevoel bij de fokker en kun je weer wachten en hopen dat het de volgende keer wel oke is...
Ik heb 3 jaar gewacht op Roek maar ik wist precies waar ik op wachtte en zou dat zo weer doen voor de juiste combinatie

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:16

Er worden ruim 20 nestjes per jaar geboren dus als je eenmaal bovenaan staat is de volgende keer wel redelijk te overzien, alle dekkingen staan ook op internet. Ik heb nu gezien dat er nestje in Limburg wordt verwacht maar weet ook dat er binnenkort een teefje in Groningen wordt gedekt (en daarvan vind ik de teef en haar broer & moeder erg mooi) dus denk dat ik daar de voorkeur voor heb en het nestje in Limburg oversla (mochten we daarvoor gebeld worden). Je kan altijd nee-zeggen en je raakt daarmee je plek op de wachtlijst niet kwijt.
Wat ik wel van plan ben is als we een pupje hebben ons meteen weer op de wachtlijst te zetten om het makkelijker te hebben de volgende keer (en dan kan je dus ook wat meer zelf plannen als je al aantal jaren erop staat).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:40

Melissa, je deken al terug gekregen? Hij kleurt wel heel mooi bij Bentley.

Boemklatsch, jammer van dat pupje, maar jullie hebben wel een leukerd!

Dierenfan, mooie roedel heb je zo!

Zoë, enig idee hoever het rijden vanaf een snelweg is? Ik heb een hekel aan Antwerpen vanwege het verkeer. :+

Die wachtlijsten zijn echt frustrerend zeg! Gelukkig hadden wij daar geen last van.

Pff, vandaag heeft Kiko een bitch-fight gehad. Was in de bossen aan het wandelen, kom ik een kruising Golden Retriever teefje tegen. Was ook een onderdaning hondje, net als Kiko, zag je aan het benaderen. Ze spelen lekker, en ineens bam, beginnen ze te vechten. :? Geen idee wie er begon en hoe het ontstond, we waren overrompeld. Kiko zat wel bovenop de hond toen het ineens begon. Heb haar er vanaf getrokken, ze ontsnapte en vloog er weer op af. Snap er niets van, normaal is ze zo goed met andere honden. Zou wellicht een nasleep van de loopsheid kunnen zijn?
Heb haar daarna weer helemaal kalm laten worden zodat ze rustig aan mijn voeten lag, met de andere hond er dicht bij in de buurt. Helaas was de eigenaresse van de andere hond te bang om haar hond dicht bij Kiko te laten.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:40

Ik neem sowieso toch alleen een toekomstige Weim of Pointer uit het buitenland dus heb er ook niets mee te maken. De fokkers die ik goed vind informeer ik bij, voeg ik toe op fb en klets ff met ze en dan houden ze mij wel op de hoogte. Op de World Dog Show ga ik ook een fokker ontmoeten die ik wel boeiend vind voor de toekomst.. Kijk nu al naar wat ik over een paar jaar wil. Als ik ermee show en werk, ben ik al interessant voor ze..goede reclame;p Ik neem ook alleen een pup van een fokker als ik 1e keus heb...beetje verwend. Maar ja in het buitenland zijn de prijzen vaak al hoger en nog extra kosten voor de reis enz... dan wil ik wel een hele goede hebben:D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:52

Balen neon dat ze zo ineens vechten. Kan miss idd restje looosheid zijn. Toch wat teveel hormoontjes

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:58

Mooi stel dierenfan.

Wij hebben onze hond via via kunnen kopen. Bij betrouwbare fokker.

Was vandaag zo teleurgesteld. Het ging al een aantal weken echt goed met Keet los binnen als we weg waren. Vorige week een klein stukje plint kapot gegeten. Erg boos om geworden en dat weet ze ook echt wel. Vandaag echt maar drie uurtje weggeweest en kom terug. Op twee plaatsen plinten opgegeten en het ergste ons tv meubel aangevreten. Meteen de bench weer gepakt en haar s middags maar weer in de bench gedaan. Ze is ook maar twee dagen per week alleen waarvan ze de ene dag 2 uurtjes los is als er iemand bij ons helpt en s middags komt ons buurmeisje haar uitlaten. En de andere dag ga ik soms tijdens lunchpauze naar huis en komt ook s middags ons buurmeisje. En s ochtends wordt ze ook echt goed uitgelaten. Dus nu maar besloten dat we voorlopig maar weer de bench gebruiken. Ik koop ook steeds voldoende speeltjes maar ze maakt de speeltjes ook stuk. Een stevig touw bijvoorbeeld heeft ze binnen twee dagen helemaal los. Plastic heeft ze niet zoveel mee. Pfff hoort erbij zeggen ze maar ben er nu wel klaar mee. Misschien dat ze ook loops moet worden. Ze is nu tien maanden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:58

Neon. Geen idee. Ben niet echt bekend met de omgeving

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:59

Loopsheid kan idd zeker en vast.. Ophélia is ook heviger naar andere honden op dit moment.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:00

Neonlight schreef:
Melissa, je deken al terug gekregen? Hij kleurt wel heel mooi bij Bentley.

Boemklatsch, jammer van dat pupje, maar jullie hebben wel een leukerd!

Dierenfan, mooie roedel heb je zo!

Zoë, enig idee hoever het rijden vanaf een snelweg is? Ik heb een hekel aan Antwerpen vanwege het verkeer. :+

Die wachtlijsten zijn echt frustrerend zeg! Gelukkig hadden wij daar geen last van.

Pff, vandaag heeft Kiko een bitch-fight gehad. Was in de bossen aan het wandelen, kom ik een kruising Golden Retriever teefje tegen. Was ook een onderdaning hondje, net als Kiko, zag je aan het benaderen. Ze spelen lekker, en ineens bam, beginnen ze te vechten. :? Geen idee wie er begon en hoe het ontstond, we waren overrompeld. Kiko zat wel bovenop de hond toen het ineens begon. Heb haar er vanaf getrokken, ze ontsnapte en vloog er weer op af. Snap er niets van, normaal is ze zo goed met andere honden. Zou wellicht een nasleep van de loopsheid kunnen zijn?
Heb haar daarna weer helemaal kalm laten worden zodat ze rustig aan mijn voeten lag, met de andere hond er dicht bij in de buurt. Helaas was de eigenaresse van de andere hond te bang om haar hond dicht bij Kiko te laten.

Ik heb m'n deken geprobeerd terug te stelen maar daar was Bentley niet van gediend dus nu zit er een gat in :') . Vervolgens wou die slapen en pikte Bentley de deken toch weer stiekem dus helaas :') -O- .

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:06

Tsja 10 maanden.. normaal. Een echte puber;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:24

Ik ben zo benieuwd wat kenzo gaat doen qua slopen. Heb 1 als pup eerder gehad al de rest herplaatsers. Nooit iets gesloopt. Wel 1 s nachts in bench moeten houden omdat hij koelkast diepvries en gek genoeg wasmachine open zette. Nooit wat stelen qua eten puur openen hahaha. Wilde koel slapen denk ik.

Ik heb de flat nu wel best oke voor de pup. Traphekjes erg handig om soms wat af te sluiten maar wel overzicht te hebben. Kat kan dan ook nog overal komen. Nu heb ik een speciale hondenkamer dus de komende maanden zit hij bij alleen zijn daar of in bench.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:36

Ivy heeft nooit wat gesloopt. Maar voor een Weim was zij ook wel erg braaf haha. Dat is echt het liefste, makkelijkste Weimpje ooit. Zo eentje krijg ik er nooit meer. De fokker zei ook altijd dat het geen echte was. Veel zijn toch wel mega draken pff.

Maar dat krijg ik nu allemaal dubbel terug met Lewis hehe.. Pointer is wel even wat anders:o Stukje drukker ook en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vrolijk altijd. Die pakt ook alles wat die maar te pakken kan krijgen.. trekt alles van het aanrecht, kan deuren openmaken, zit zo met zn kop in de prullenbak, kan zn voerton openmaken enz.. Gelukkig is die erg lief:D En een puberreu dus ach ja.. komt ooit wel goed haha.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 07:15

Van schreef:
Ik zou dat ook niet kunnen zo'n algemene wachtlijst, ben je eindelijk aan de beurt is de combinatie niet wat je zoekt of j hebt geen goed gevoel bij de fokker en kun je weer wachten en hopen dat het de volgende keer wel oke is...
Ik heb 3 jaar gewacht op Roek maar ik wist precies waar ik op wachtte en zou dat zo weer doen voor de juiste combinatie

Nou ja, alle combinaties die gemeld worden pluis ik helemaal uit vantevoren, dus er staan er ook echt wel wat op mijn "nee" lijst. Dat maakt het mogelijk iets langer wachten, maar ik wil ook showen en de reu mogelijkerwijs als dekreu inzetten, met hem gaan sporten, dus ik wil ook niet de eerste de beste combi.

Het is meer dat gewiebel op de wachtlijst waar ik wiebelig van wordt... :+ Simpel gezien zou het, als we niet iedere maand terug gezet worden op 111, vanaf die positie ruim een half jaar duren. Gezien de verloop van nestjes normaliter. Golven in de geboortes niet meegeteld. En aangezien we expres niet op vakantie gaan en veel mensen rondom de vakanties een pup uit stellen, hebben we best een goede kans om richting de zomer wellicht aan de beurt te zijn. Dus qua wachttijd valt het best mee. Maar als je iets zo graag wilt, en je bent blij met iedere stijging op die stomme lijst, dan is terugzakken zo ontmoedigend.

Afijn. Ik heb gespuid, Thanks! We wachten gewoon even door.

Maar we zetten onszelf als de pup er is na een aantal jaar wel weer op de wachtlijst. Dan hoeven we de volgende keer nauwelijks te wachten en kun je makkelijker kiezen uit fijne combinaties.

Edit: de bovenste 40 ongeveer van de wachtlijst bestaat uit mensen uit het buitenland. Niet alle fokkers willen een pup tot 15 weken houden, dus de vereniging geeft aan de je vanaf plek 40 serieus rekening moet houden met een belletje. En als je die mist, omdat je niet bereikbaar bent, is het pech gehad. Dat is ook wel rottig...

Edit2: oh, wat heftig van Kiko. Ik lees het wel vaker dat ze rondom loopsheid/net daarna nog wat anders in hun vel zitten. Dus zou best kunnen dat daardoor de ruzie ontstond. Geen gewonden gevallen, hoop ik.

Edit3: ja, Van, een Roek wordt niet iedere maand geboren. Ik kan me voorstellen dat je op haar lang hebt moeten wachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:58

Vervelend dat Keet aan het slopen is. Maar ik hoor het wel vaker dat ze aan het slopen gaan. Kiko heeft nog niets gesloopt maar we laten haar wel in de bench als wij er niet zijn. Nemen geen risico.
Laatst wel een paar uur in de keuken gelaten, is haar kussen niet af geweest (handig een camera). Omdat ze toch niet aan de wandel wil kan ze net zo goed in de bench zitten, dus wij laten haar mooi daarin.

En loopsheid kan er dus toch mee te maken hebben. Mooi, hopen dat het dat echt is. Wil geen vechtertje hebben.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:50

Ik mis Lizzy wel heel erg :( Maar gelukkig heb ik de 3 anderen nog. Het is wel een stuk meer rust nu in huis, zo'n irritante pup die iedereen altijd kliert en alles met vulling wil slopen hahah!
De Husky is ook weer veel vrolijker, de pup hing haar de hele dag in de nek (om te spelen).

Honden hebben in mijn nieuwe huis de bijkeuken tot hun beschikking als ik er niet ben en sinds vandaag ook een radio er bij, nou volgens mij hebben ze het wel prima ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:50

fijn dat de andere honden zo goed aarden in je nieuwe huis Danielle.

Zo'n algemene wachtlijst zou ook niks voor mij zijn. Maar goed als je speciefiek een reas wil, dat alleen op die manier werkt, tja dan moet je wel... Hopelijk stijgen jullie snel op de lijst.
Wij hebben denk ik op het nest van Cita uiteindelijk voorrang gekregen ook al zijn we er als laatste of bij de laatste geïnteresseerden bijgekomen. Die fokkers hebben graag zoveel mogelijk van de betere pups ter beschikking voor de fokkerij, desnoods in co-own en gezien wij aangegeven hebben dat het speciefiek voor show en fokkerij in hun nest geinteresseerd waren, was het snel rond.

Vervelend van Kiko, hopelijk heeft het alleen met de loopsheid te maken. Maar heb wel gehoord dat ze de pups van Kiko's nest al op 7w apart moesten houden...

Morgen op show en Cita moet tegen haar zusje uitkomen. Ben zo benieuwd hoe die is uitgegroeid en geevolueerd qua karakter. Het was nogal een onzeker pupje dat in onze roedel overompeld zou worden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:26

Klopt, waren een paar reutjes die het nest op stelten zetten. Vind het daarom ook wel spannend volgende week bij de reünie.

Danielle, kan me voorstellen dat je Lizzy mist.

Petitparis, ben benieuwd hoe het gegaan is!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:01

ff druk geweest met werken en vriend met flinke griep.
Maar ondertussen wel meegelezen en hele leuke fotos gezien van puppies, een gestolen deken en een pup die ruzie heeft gehad in het bos.

Over het wachten, ik ben sowieso niet echt gericht op een bepaald ras, ik vind een klik veel belangrijker en had oorsponkelijk ook een volwassen hond uit het asiel gewilt dus tja, wachtlijsten is niet mijn ding.

Milo is ondertussen vergeten wat "kom" ookalweer betekend. Hij kwam altijd keurig, maar deze week gaat hij opeens steeds slechter luisteren, is schrikachtig en kauwt zich suf. Zn kiezen beginnen door te komen en ik ben bang dat het puberen is begonnen. Dus eens kijken hoe ik hem kan overtuigen om toch ook te komen tijdens het spelen.
Overigens hebben we hier de truck voor doorslapen ook gevonden: een kruik in bed (dan slaapt hij dieper omdat hij het lekker warm heeft, verwent nest :P ) en minimaal 1 keer het bos in, hehe.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:29

Airborn: werkt dat echt goed met een kruik ja? Nog niet eerder gehoord namelijk haha..

Ik ben een compromis gaan sluiten met Bentley, we liggen nu samen onder de koeien deken :') .