gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:30

Eoweyn_x schreef:
Jij vind het redelijk dat ze een konijn zoekt die niet knaagt, niet rijdt (in een net begonnen koppeling!), een wegwerpren niet verschuift en die luistert naar corrigeren?

Hm. Oke.

Ja ik vind het redelijk dat ze een konijn zoekt dat past bij de huisvesting die ze het konijn te bieden heeft :) .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:32

Ieder konijn schuift zo'n ren aan de kant.. Die dingen wegen niets.
Zwaardere, betere ren kopen. Je huisvesting aanpassen dus. Een konijn vinden die dat niet doet zal errug moeilijk zijn.

Sky

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:35

Het is volgens mij wel duidelijk dat de meningen hierover verschillen. Dus laten we het maar hierbij laten en de fijne sfeer in het topic niet verder verpesten :) .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:38

Gianti, mijn commentaar was ook niet om je aan te vallen, ik probeer alleen maar mee te denken, en met mij nog meer in dit topic.

Zoals je het nu zegt klinkt het logischer om hem terug te brengen omdat je eigen konijn er geen klik mee heeft maar dat had je eerder niet aangegeven en dan zouden wij het jammer vinden als het konijn geen kans krijgt om te wennen aan z'n nieuwe omgeving.

Nu moet ik zeggen, Ollie en Puk wil je niet binnen houden, die slopen alles wat op hun pad komt en als ze kunnen ontsnappen doen ze dat (het is echt net een stelletje verliefde pubers :') )
Lilly en Flip daarentegen zijn 2 echte goedzakken die geen vlieg kwaad doen en niet zo ondeugend zijn als die andere 2 :+

Alleen jammer dat je dit niet van te voren hebt aangegeven bij de opvang of dat de opvang je een 'verkeerd' konijn heeft meegegeven maar ik geef eoweyn ook wel een beetje gelijk omdat konijnen nu eenmaal slopers/gravers zijn..

Succes in ieder geval met je volgende koppeling en hopelijk hou je ons nog op de hoogte hiervan :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:43

Dat is ook zo, nu klinkt het logischer. Maar eerder leek het of je hem veroordeelde om zijn normale konijnengedrag.

Jillz en Bliksem zijn echte binnenkonijnen. Maar ook zij gaan slopen en knagen als ze niets te doen hebben of als ze geen vervangend materiaal hebben. En ook zij versleepten mijn ren. Ik heb ze losgelaten, kabels weggewerkt en "eigen" knaagmateriaal gegeven zodat ze verder van de tafel en kasten afbleven :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:17

ik ga donderdag mijn eerste en eind dec 2e konijn ophalen :)
Het mannetje is ouder en kan gecastreerd worden de voedster is nu 6 weekjes. waren nu dikke vriendjes, dus hopelijk verloopt het koppelen straks ook goed.Denk dat ik mij voldoende heb ingelezen en duidelijke afspraken heb met de fokster m.b.t koppelen. De kooi en ruimte is klaar. de winter blijven ze binnen de zomer gaan ze naar buiten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 06:15

Leuk Robbie, wat voor konijnen zijn het aangezien ze van een fokker komen?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:55

rex widder met hangoortjes. het rammetje is een satijn.. heel licht van kleur met een donkerder koppie en de voedster is grijs wit met een witte kop..
Heb een aardige zoektocht gehad voordat ik wist wat ik nu precies wilde :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:12

Leuk!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:16

Ik weet niet of het hier al besproken is, maar ik wil het toch even melden.
Er heerst momenteel een heel heftig virus onder konijnen, het RHD2 virus.
Hierdoor zijn ook al veel knaagdieropvangen gesloten, aangezien ze niet willen dat het virus op wat voor manier dan ook binnen wordt gebracht.
Het virus is dodelijk.. Er zijn weinig symptomen vooraf, maar als je benauwdheid bij je konijn vermoedt, ga dan meteen naar de dierenarts..
Als je konijn het virus te pakken heeft, dan is die binnen 48u overleden.
Je kan het virus met je kleding mee naar binnen nemen en zo overbrengen op je konijnen.
Heb er dus erg in dat je voordat je je konijn oppakt je je even bedenkt of je op een plek bent geweest waar konijnen waren (het bos, een weiland, een boerderij).

Voor meer informatie kan je de volgende link lezen.

http://www.uu.nl/nieuws/landelijke-ster ... ic-disease

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:19

Is inderdaad al besproken :)
Vage verhalen allemaal.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:08

Wat leuk Robbie! Ben wel benieuwd naar foto's zodra je deze hebt! :)

Flip is helemaal opgebloeid, hij lag vanmorgen ook gezellig bij de rest net zoals gisterenavond, terwijl hij zich daarvoor afzonderde. Ik ben heel blij! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:42

Toen ik er, door omstandigheden, elke keer een paar binnenhaalde om even hun ei kwijt te kunnen, werd ik ook echt gek. Elk draadje of dingetje kregen ze te pakken, werd er gek van om constant achter ze aan te lopen _O-. Zou zelf mijn konijnen echt niet binnen willen hebben. Ja, ze zijn niet zo tam als dat ik ze binnen zou hebben, maar ze kunnen wel lekker hun gang gaan en dat is wat ik graag zie. Het zijn immers ook konijnen en geen kussens :'). Nu met al dat slechte weer merk ik wel dat ze wat minder tam zijn en ook wat meer in hun hok zitten dan van de zomer, maar nog steeds heerlijk nieuwsgierig en ze komen zeker nog hun aaitjes en knuffels halen. Ach, als die regen ophoudt, komt dat helemaal goed. Van het weekend ook heerlijk bijgezeten, was zo leuk. Al dat grut wat om je heen drentelt <3 _O-. Ga ze nog missen! Begin volgend jaar heb ik er nog maar 4.

Wat leuk Robbie!

En wat fijn voor Flip!

Gaat het bij jou ook nog helemaal goed Eowyn?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:08

Jep! Nog wat gejaag en plukken vacht, maar dat mindert al.
Afbeelding

En natuurlijk Jillz en Bliksem <3
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:22

Gianti schreef:
Jammer dat mensen hier niet normale discussie kunnen voeren zonder op de man te spelen ;)

Ik sta open voor tips maar helaas weten vele het ooh zo veel beter..ik heb genoeg konijnen gehad die niet knaagde ren optilde etc, zelfs een konijn kan je opvoedwn... ik zeg nergens dat er wat mis is met dexter maar wel de verkeerde konijn voor hoe ik hem wil houden.. Chanel vind verschrikkelijk dat ze nu plots in ren moet continu omdat dexter niet zonder toezicht los kan.. ik was er op voorbereid dat Chanel veel minder op mij gefocust zou zijn, logisch met maatje erbij.. maar das alles behalve zo. Ze is juist meer gefocust op mij en wil continu bij mij, weg van hem. Dat zegt mij ook iets dat ze niet gelukkiger is met hem erbij. Ik zie haar nooit meer zo relaxt languit op der kooi liggen als ze normaal deed. Er komt zeker nog een poging met koppelen met een ander en hopelijk past die beter bij zowel mij als chanel :)

Maar ik ga hier weg, toon hoe hier enkele alles meedelen alsof hun manier de enige juiste is bevalt mij niets

Aangezien ik al een van de laatsten reageerde, voel ik me hierdoor wel aangesproken.
Ik baseerde mijn mening op wat je zei over zn gedrag, dus het rijden, slopen en ren verplaatsen. Een konijn om die redenen wegdoen vind ik idd sneu, want dan wijs je hem af op totaal natuurlijk gedrag. Als hij geen klik heeft met je voedster, dan is dat juist een goede reden om een ander maatje te zoeken. Ik ben gewoon zwaar allergisch voor mensen die vinden dat een dier zn natuurlijke gedrag maar moet aanpassen aan hoe wij ze willen hebben, dat vind ik oneerlijk naar het dier toe. Dat is echt 1 van de weinige dingen die ik echt afkeur. Daar kwam dus ook mijn opmerking vandaan.
En tja, ik denk toch ook dat het erg moeilijk is om een konijn te vinden die niet knaagt of rijd.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:04

Afbeelding
de middelste met de witte neus is de voedster.. ( nu 7 weken)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:32

wat hebben jullie betaald voor de castratie?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:05

Mijn rammen waren al gecastreerd, maar 3 jaar geleden was ik €90 kwijt. Ik hoor hier in de regio bedragen wisselend van €32,50 (plaatselijke verdoving) en €90

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:36

Ollie is voor €61,50 gecastreerd (helaas at hij hierna niet dus heeft het nog wat medicijnen gekost := )
Flip was al gecastreerd

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:08

Ik 80 per konijn, kreeg wel korting omdat ik met 2 kwam en toen was het 150.

Zijn dat echte konijnen op de foto? Ik zou haast zeggen dat het knuffels zijn :o :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:11

oef hier in zweden is het duur, ik betaal al 75 euro voor een consult :') de castratie van teemo was 100 euro, in nederland betaalde we voor diesel en flap zo'n 35 euro vanwege een actie die maand

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:44

haha zijn echt konijnen ja:)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:51

Ik lees hier nog steeds altijd mee.
Maar reageer niet zoveel omdat ik weinig verstand heb van koppelen of verschillende rennen etc.
Dat laat ik over aan mensen die daar meer verstand van hebben.

Wou deze foto wel graag even delen!
Afbeelding

Eoweyn Hoe veel konijnen heb jij nu?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:45

Wat lief!

Ik heb er nu 8 :)

Even een fotootje gemaakt voor het pleeggezin van Lolo. Grinnik :P

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:24