Amaris schreef:dus de knotskippen zijn eigenlijk ook voor de tam![]()
is er nog speciale zorg aan de knotsen van de kippen? bijknippen oid?
Nee hoor,
gewoon eten geven, poep scheppen en kwebbelen met ze
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Antheman schreef:anneliesdj schreef:Mensen ik heb een probleem, dilemma.
Wij gaan verhuizen naar een woning binnen de bouw (helaas maar kan niet anders) en nu zit ik dus met de kippen.
Op zich is er ruimte genoeg om een hok te maken en ze mee te nemen, alleen zijn het wel brahma's en ik vind het een beetje sneu ze op een relatief kleine ruimte te houden. Daarbij heb ik 2 hanen en 2 hennen, punt 1; overlast voor de buren? punt 2: 2 hanen op kleine(re) ruimte gaan ruzie maken?
Ik hoor graag jullie mening.
Ze zeggen dat 1 haan een toom van 6 A 7 hennen kan hebben. Ik vind bovenstaande dus wat veel, zeker als je ze op een kleine ruimte houdt.
Ik heb wel 2 hanen, maar ook een heel erf plus 1,5 ha weiland voor ze. En 11 hennen. Dit gaat goed. Maar als de knotshaanwordt lastig gevallen, moet hij ook weg.
te mooi!

Dat voelde zo lekker!
Antheman schreef:Thea, mijn Brahma, heeft haar eerste ei gelegd vandaag. Hoera! En dat moest in het kattenmandje, waar Dotcom ook al inzat. De kont van Thea hing dus compleet buitenboord. Ik dacht dat ze het had opgegeven.... Maar mijn hond liep met een ei in zijn bek. Die moest van Thea zijn. Ik hoop wel dat ze morgen ofzo op een normale plek een ei legt, en niet zomaar ergens op de grond.