Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:52

Lies_Miek schreef:
Jaaa ze zijn inderdaad kaal :D Heb in totaal 3 naaktjes waarvan haggis nog het meeste haar heeft, haar is het ook amper te noemen want het is gewoon fuzz :P Maar wel lekker dat blote velletje om te knuffelen. Lekker warm als het in je vest ligt.

Mijn ratjes kruipen ook gewoon het liefst lekker onder me kleren dicht tegen me aan. Vroeger moest ik weleens ratten uit me broekpijp vissen omdat ze er gewoon in omhoog kropen :')

Ik heb laatst bij een dierenwinkel naakte cavia's gezien, t leken net pasgeboren puppies <3 :')
Mijn gerbiltjes gaan altijd in de zakken van mijn vest/joggingbroek of onder mijn shirt :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:42

Lies_Miek ja, rioolbuizen dacht ik eerst ook aan, maar die kon ik nergens vinden.
Op school hadden we een paar grote pcv buizen maar hier vond ik te scherpe randjes aan zitten.
Ben trouwens al 3 dagen bezig die Pringles buis schoon te krijgen, krijg de zout smaak er maar niet af :+
Geef ze liever niet te veel zout dus wil ik niet dat ze die hele buis schoon gaan likken...

Mijn ratten zitten altijd in de capuchon (?) of mouwen van mijn oversized trui.
Zonder bh doe ik ze daar niet in, dan bijten ze in mijn ahum :') en dat doet verrekte veel pijn!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:51

Kaus schreef:
Zonder bh doe ik ze daar niet in, dan bijten ze in mijn ahum :') en dat doet verrekte veel pijn!

_O- ervaring? <<) :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:52

XEefjuhX schreef:
Kaus schreef:

_O- ervaring? <<) :')

Helaas wel ja :') en daar vloog toen mijn rat met trui en al op het bed.
Heb nog nooit zo snel een trui uit gedaan! Doet echt heel veel pijn als ze daar bijten :\

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:54

Kaus schreef:
Heb nog nooit zo snel een trui uit gedaan! Doet echt heel veel pijn als ze daar bijten :\

_O- :')
Jerry beet laatst in mijn vinger (en t bloedde terrible :')) en dat deed zo pijn dat ik met mijn arm zwaaide en hij van mijn buik naar mijn voeten door de lucht vloog :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:55

Kaus schreef:

Ik weet er alles van ja.. :') had ze op een zondag morgen bij ons in bed gezet...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:56

Mijn rat zat heel rusitg op mijn schouder en opeens niest mijn moeder, rat vloog van schrik een halve meter dor de lucht tegen de muur! Arm beest :(:)
Zag er wel grappig uit :+

onbarefeet

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:02

@Saintelette
@Kaus
Leuke ratjes hebben jullie zeg :D :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:36

Hahaha Kaus :') Arm ratje.

Ik heb die van mij nu ook bij me, heerlijk <3 Heb maar een opgevouwen pakketje sokken tussen mijn borsten gedaan :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:40

Die van mijn hebben trouwens elkaars neus gejat. De witte heeft een grijze neus en de grijze heeft een witte neus :Y)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:54

Kaus schreef:
Die van mijn hebben trouwens elkaars neus gejat. De witte heeft een grijze neus en de grijze heeft een witte neus :Y)

:')
Jerry pakt denk ik ook steeds meer vacht af van Pikachu, hij krijgt soms witte haartjes erbij terwijl hij nog springjong is :D
En hij heeft een wit befje <3 (zo'n melkbaardje :D)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 01:08

heb een paar dagen niet hier gelezen... :o

Lovelys: als je toch opvang voor je ratje zoekt, stuur dan een mailtje naar roll@ratnroll.org. Mijn collega's en ik lezen die mail dagelijks. Zet in het mailtje dan info over het ratje (leeftijd, geslacht, etc.) en dan krijg je zsm te horen welke opvanglocatie je ratje op kan vangen... :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:16

Piepzooi -_- duur dagje vandaag dankzij de ratjes.. Heb perongeluk toen ik ze van de nachtkooi in de grote kooi aan het zetten was vergeten het deurtje even dicht te doen.. Onze boef Moes is op het bureau geklommen en heeft daar de kabel van mijn vriend zn muis en headset en toetsenbord doorgeknaagd.... Jammer dat mijn vriend een echte gamer is en dus niet een muis van €5 heeft.... Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:25

Weet niet hoe de ratterys van tegenwoordig zijn maar 'vroeger' werd er niet getest. Er werd wel (meestal) gekeken naar stambomen en levensverwachtingen en erfelijke afwijkingen...

Maar mensen willen leuke kleurtjes. Vroeger waren dat geel en blauw en waren de dumbo's net in opkomst maar tegenwoordig zijn het de Burmezen en weet ik veel wat allemaal..

ik zou graag gewoon agouti effen gewoonoortjes fokken die weer een echt goede levensverwachting hebben. Maar ja...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:53

dat is nog wel zo hoor Lente... tenminste... bij de goede ratteries wordt er gekeken naar levensverwachting, gezondheid en karakter... kleurtjes komen zeker niet op de eerste plaats :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:36

Ik heb bij de Dobey een nieuw knaagspeeltje gehaald =:)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:45

Oh Saintelette! Wat balen zeg. Ik heb dan nog mazzel met ontsnapte ratjes die amper ergens aan knagen.

Pf heb ik gisteren hele kooi schoon geschrobd en helemaal leeggehaald en alles opnieuw ingericht, ligt de helft alweer door de kooi heen gesmeten xD Etensbak van bovenin naar beneden gegooid en rioolbuis is van de verdieping af. Stelletje slopers hier := Gebeurt ook alleen als net de kooi heb gedaan :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:49

Als ik de kooi ga schoonmaken zet ik mijn ratten altijd op het bed.
Dan maak ik beneden de kooi schoon en alles. Normaal doe ik dan altijd mijn deur dicht voor als ze van het bed afvallen, maar dat was ik uiteraard deze keer vergeten!
Kom ik terug, 1 rat, hmmm... 20 minuten lang gezocht tot ik dit ineens vanuit mijn ooghoek zag!
Afbeelding
Gevonden! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:53

Busted :Y)

Wat betreft goede rattery's... Het blijft gewoon moeilijk. Als je effen agouti normaaloortjes fokt raak je ze nauwelijks kwijt. En in elke lijn zit troep, dat is jaren geleden al gebeurd...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:25

@Kaus
:+
Maar gaan ze gewoon bij je op bed? :P

@Lente
Is dat zo'n ''normale'' kleur dan? Kga eens kijken op Google :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:27

Agouti is de basiskleur. :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:31

Lente schreef:
Agouti is de basiskleur. :)

oh :D Ik keek op google, maar toen kwam ik ook op gevlekte uit enzo :P
Ik heb een poolvos en een zwart met wit befje =:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:19

Aah Jorinda ik zou willen dat die van mij dat deden, die van mij willen alleen maar onderzoeken als ik ze bij me op de bank heb. Hoe leer je ze zoiets? :P

Saintelette; pff dure hobby op die manier. Hoop dat je vriend niet al te boos was!

Lies_miek; ik hang mijn plateaus tegenwoordig 'scheef', zodat de punt lager hangt dan de lange kant zeg maar, dan krijgen ze alle spullen er net wat minder makkelijk af geduwd :P

Ik denk persoonlijk niet dat agouti effen fokken de manier is om tamme ratten weer gezond te krijgen, dat is immers ook maar een kleur en hoewel het de wildkleur is is er verder weinig wilds aan.

Heb net mijn dames weggebracht naar de rattery om gekoppeld te worden met mijn 2 nieuwe dametjes. Vond het wel even spannend, maar ze gedroegen zich super tegenover de kleintjes. 1 van de kleintjes wel echt brutaal, die ging op d'r achterpootjes staan en zich heel groot maken haha, dat wordt nog wat als die ouder is :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:10

XEefjuhX schreef:
@Kaus
:+
Maar gaan ze gewoon bij je op bed? :P

Ja, op de bank mogen ze niet, dat weten ze. Maar als ik ze op bed zet gaan ze daar gewoon spelen of onder de dekens slapen.
En als ik bij ze op bed zit te lezen ofzo komen ze bij me liggen of vallen ze mijn voeten aan :Y)

Mogen ze bij jou niet op bed dan?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:09

XEefjuhX schreef:
Ik heb bij de Dobey een nieuw knaagspeeltje gehaald =:)

|(
Ze hebben hem HELEMAAL kapot gebeten ;( :')