Puppy Erbij 2022

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:06

Ik lees niet wat ik wil lezen, dat doen jullie minstens ook.

Hond gaat gedragsproblemen vertonen na castratie. Dat kan idd te maken hebben met de leeftijd, maar hoeft helemaal niet. Ik had verwacht dat er daadwerkelijke gezondheidsproblemen waren.

En zoveel trainingsuur heb ik er niet in zitten? Ken je mij misschien? En mijn hond? Kijk jij stiekem mee op de camera die wij in huis hebben hangen om hem in de gaten te houden? Kom op zeg. Ik snap dat het tijd kost en heb ook zeker niet de illusie dat een castratie alles oplost. Alleen als een hond zichzelf onnodig in de weg zit wil ik dit graag helpen. En of dit nu met een castratie, supplement of andere training is maakt me geen drol uit. Ik wil namelijk een gelukkige hond en niet eentje die bij elke pas gecorrigeerd moet worden, omdat hij z'n instincten volgt.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 09-08-22 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:06

mavantos schreef:
Ik lees je bericht, maar snap nu niet wat er zo vreselijk erg is geweest aan het vroeg castreren. Met nadruk op het vroege gedeelte.

Het is toch algemeen bekend dat honden angstiger kunnen worden na een castratie? Daarom zou ik ook een chemische laten doen ipv direct helemaal. Juist om te kijken of hij er qua gedrag niet juist veel nadelen van ondervind. Daar maakt de leeftijd niet zoveel bij uit voor zover ik begrijp.

En CBD zwaar valt wel mee. Het is gewoon een supplement dat het hele gestel helpt. Voor Freek geven we het met name voor meer eetlust (eet niet altijd even goed) en voor de huid (had eerst een beetje jeuk). De hond van mijn vader krijgt het ook al sinds pup af aan en is echt altijd topfit.

We hebben doorzettingsvermogen genoeg en zijn zeker consequent. Alleen ik wil niet dat hij zichzelf onnodig in de weg zit, terwijl we het met een hulpmiddel allemaal net wat makkelijker en leuker kunnen maken voor zowel ons als Freek. Gevalletje; waarom moeilijk doen als het makkelijker kan?


Maar wat is moeilijk doen als het makkelijk kan? Want als je castreren als iets makkelijks ziet banketstaaf we hier met zijn allen tegen een muur. Dan onderschat je het behoorlijk.

De hormonen zijn nodig in zijn lijf om alles op orde te krijgen en alles 'af te maken'. Die hormonen hebben ook effect op zijn hersenen, spieren, botten etc. Daar heeft hij meer aan dan die CBD olie. Hij kan dan wel gevoelsmatig 'af' zijn maar is dat nog lang niet.

Maze was ook snel klaar met groeien maar als ik een foto vergelijk van een half jaar geleden en nu zit daar een wereld van verschil in. Ook bij kleine honden gaan groeischijven niet eerder dicht omdat ze met alles zogenaamd vroeg zijn.

Zijn jullie op cursus bij een goede KC? Want zij kunnen jullie handvaten geven hoe dit gedrag aan te pakken is zonder onnodige correcties & stress, zij zien de hond en observeren ook gedrag. Dan wel een goede KC, niet Bert de Buurman die een hondenschool begonnen is. Want de hond uit de situatie halen 'om af te koelen' heeft totaal geen doel, de hond heeft al bereikt wat hij wilt en zichzelf al lang en breed beloond. Je moet zo'n situatie voor zijn en daaraan werken, niet achter de feiten aanlopen.

Zelf zou ik er ook nooit voor kiezen om zo'n jonge hond standaard CBD olie te geven. Ik geef dat bij hoge uitzondering aan Guinness hoogstens twee keer per jaar en als ik zie wat voor effect dat heeft zou ik dat niet permanent willen toevoegen. Hebben jullie de CBD al eens een aantal weken achterwege gelaten? Wie weet reageert hij daar ook gewoon heftig op.

Maargoed, nogmaals, doe wat je wilt, het is jouw hond, dit zijn alweer meer woorden dan dat ik er überhaupt nog aan vuil wilde maken.

mavantos

Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:12

Dat jij niet voor CBD kiest is prima. Hij heeft het pas met zijn giardia een periode (20 dagen) niet gekregen (diarree en een olie is in mijn opinie geen goede combinatie) en dan merken we geen verschil in gedrag. In CBD olie zit ook geen THC hè en we geven een variant met laag %.

Ik wil jullie vriendelijk bedanken voor alle adviezen en succes wensen met jullie geweldig getrainde en succesvolle honden.

Freek en ik gaan lekker de boel overal op stelten zetten en zeker niet meer meelezen in dit topic *\o/* =:)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mavantos op 09-08-22 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:14

mavantos schreef:
Dat jij niet voor CBD kiest is prima. Hij heeft het pas met zijn giardia een periode niet gekregen (diarree en een olie is in mijn opinie geen goede combinatie) en dan merken we geen verschil in gedrag. In CBD olie zit ook geen THC hè en we geven een variant met laag %.

Ik wil jullie vriendelijk bedanken voor alle adviezen en succes wensen met jullie geweldig getrainde en succesvolle honden.

Freek en ik gaan lekker de boel overal op stelten zetten en zeker niet meer meelezen in dit topic *\o/* =:)




Man. Man. Man...

Meer heb ik niet te zeggen. :') _O-

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:14

mavantos schreef:
Dat jij niet voor CBD kiest is prima. Hij heeft het pas met zijn giardia een periode niet gekregen (diarree en een olie is in mijn opinie geen goede combinatie) en dan merken we geen verschil in gedrag. In CBD olie zit ook geen THC hè en we geven een variant met laag %.

Ik wil jullie vriendelijk bedanken voor alle adviezen en succes wensen met jullie geweldig getrainde en succesvolle honden.

Freek en ik gaan lekker de boel overal op stelten zetten en zeker niet meer meelezen in dit topic *\o/* =:)


Nou, succes en sterkte dan maar, hopelijk voor Freek pakt het zo uit als gehoopt! :wave:

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 00:03

Jammer dat ze weg is, ik had nog wel een mooie vergelijking.

Otje met 1 jaar en 2 maanden, 1x loops geweest.
Babyface en lanky baby lijf. Maar wel “uitgegroeid”.
Afbeelding

Afbeelding

En Otje met 2 jaar en 2 maanden, 2x loops geweest

Afbeelding

En dan nu na dr laatste loopsheid

Afbeelding

Oké ze is een laatbloeier en een teef maar als ik zie hoe ontzettend ze nog ontwikkeld is, kan ik me gewoon niet voorstellen dat het gezond is om die hormonen met 6 maanden al weg te halen. Ze is nog zo ontzettend uit gezwaard en volwassen geworden := als ik dr naast de 11 maanden oude Windsprite van m’n ouders zet zie je ook een mega verschil.
Appa is nu 5 maanden en kan me écht niet voorstellen om over een maand al z’n balletjes af te hakken/chemisch onklaar te maken :+

Overigens was Otje rond 6 maanden ook vrij baldadig en heeft ze ook een periode rijgedrag vertoond en wilde ze naar ELKE hond toe rennen om te spelen. Is allemaal goed gekomen en kan me er nu niks meer bij voorstellen dat ze dat deed :')

Iemand vroeg nog of Appa lief voor dr is, hij doet z’n best! Hij ging vanmiddag heel zoet tegen dr aan liggen en merk wel dat hij voorzichtig probeert te zijn maar vanavond snapte hij even niet waarom hij niet met d’r mocht spelen. Het is ook gewoon een wilde puppy :P Hij had met de avondwandeling al met z’n vriend Frits gespeeld maar die rent niet zo hard dus dat was toch wel een beetje saai ^) maar hij mocht vanavond wel een leuk hersenwerkje doen dus hij ligt nu alsnog heel tevreden te slapen, na wat gemopper eerder op de avond.

Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 05:59

Nogmaals beterschap voor Otje! Dat ze maar weer snel samen kunnen scheuren, ik snap dat als je zelf zulke lange stelten hebt alles met korte poten saai is. :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 10:53


Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:22


Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:32

Hele interessante links! Ik heb ze ook gelezen en opgeslagen, wie weet ga ik er nog iets aan hebben. :) Bedankt voor het delen!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 11:42

Is er in iedergeval nog iemand blij van geworden. :')

Ik ben overigens niet perse tegen castratie (reu of teef) maar wel de manier waarop/waarom en het gemak waarvoor er meestal voor gekozen word. Ook/vooral door dierenartsen.

Zelfs bij pups, dat berichtje hier ergens in de laatste pagina’s bij puppy controle gelijk beginnen over castratie.. dat heb ik eigenlijk al in 3 van de 3 nesten(t nest van nu even niet mee geteld natuurlijk) al gehoord van mn puppybaasjes. Na t eerste nest zijn we dus ook begonnen met goede voorlichting hierin en bij nest 3 staat er een clausule over in het contract.
Omdat zeker in de groei en ontwikkeling (fysiek en mentaal) hormonen belangrijk zijn.

Ik heb inmiddels verschillende reutjes die ter dekking staan of ter dekking komen en als blijkt dat die mega last hebben van teven in de omgeving, dus slecht eten of heel onrustig etc. Dan houd t dekken voor mij gewoon op en als castratie t beste blijkt word dat absoluut gedaan. Even los van medische redenen om te castreren.

Als Djes of Chicka tijdens een van de bevallingen een keizersnede zou krijgen dan is de kans er dat ik gelijk zeg; castreer maar. Maar die zijn inmiddels bijna 4 en 6. Dat is toch wel anders dan op puppyleeftijd / onder 1 jaar.
Maar in mijn ras /type honden (en veel andere rassen) is incontinentie veeeel voorkomende bijwerking van castratie, vooral bij teven. En dat is ook niet te onderschatten. Blijvende medicatie de rest van hun leven, zonder medicatie grotere kans op, en vaker, blaasontstekingen. De rest van de bijwerkingen zijn wel te lezen in alle artikelen :')


Qua artikelen over castratie /sterilisatie hieronder een hele verzameling.

http://specialmuchi.nl/Castratie/Sterilisatie/


Dit is overigens niet als discussiepunt bedoeld. Maar ik denk dat de meeste in t topic mij kennen als “anti” en wil dat wel even uit de lucht helpen.

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:06

Welke achtergrond hebben de mensen die die flyers hebben geschreven kiwi? Dan kan ik het een beetje in perspectief plaatsen :D. Thanks voor het delen!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 12:15

IMANDRA schreef:
Welke achtergrond hebben de mensen die die flyers hebben geschreven kiwi? Dan kan ik het een beetje in perspectief plaatsen :D. Thanks voor het delen!

Ik zou zeggen; google eens en kijk eens goed naar wat ik deel. Daar heb je je antwoord al…
Beetje zelf onderzoek mag wel toch?
Als je niet bekend bent met NML, Phytonics en de groene os zal er een wereld voor je open gaan.

Als t gaat om de artikelen dan staat er overal bronvermelding bij onder de artikelen.

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:27

kiwiwitje schreef:
IMANDRA schreef:
Welke achtergrond hebben de mensen die die flyers hebben geschreven kiwi? Dan kan ik het een beetje in perspectief plaatsen :D. Thanks voor het delen!

Ik zou zeggen; google eens en kijk eens goed naar wat ik deel. Daar heb je je antwoord al…
Beetje zelf onderzoek mag wel toch?
Als je niet bekend bent met NML, Phytonics en de groene os zal er een wereld voor je open gaan.

Als t gaat om de artikelen dan staat er overal bronvermelding bij onder de artikelen.


Nou jij deelt het / kent ze dus ik dacht jij weet het wellicht zo. Maar dan duik ik er zelf wel in. Vind wat achtergrond altijd wel fijn, klakkeloos van iets betrouwbaars ogends uitgaan is ook weer zo haha.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 14:27

Nee sorry, ik weet niet alle bedrijfsvormingen van NML, de groene os en phytonics.
Wel weet ik dat de laatste door een dierenarts ontwikkeld is(en hij is zoveel meer) dat bij de groene os Dierenartsen werken en dat je daar ook consulten in kan aanvragen en dag bij NML meerdere therapeuten en artsen werken.
En vooral dat ze allemaal heel open staan voor holistisch werk.

Van de artikelen kan ik onmogelijk alle bronnen onthouden. Maar ook daarin mag je er best vanuit gaan dat ook ik daarvan, voordat ik de artikelen als waardevol beschouw, mn huiswerk gedaan heb en op dat moment de bronnen gecheckt.
Zeker als dit dezelfde info is die ik aan mijn pupkopers mee geef en ik verplicht ben als fokker om daar natuurlijk goed mee om te gaan ;)

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:14

Fitz is vandaag 23 weken oud!
Afbeelding



En gewoon omdat de foto te leuk is :')
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:39

Echt prachtige foto’s <3



Arya heeft dr eerste sup-avontuur gehad vandaag. Hebben ons genesteld in een van de inhammen op Erkemederstrand en zijn lekker gaan dobberen, beetje peddelen en een beetje zwemmen omdat ik toch even wilde proberen te staan _O- werd me door mevrouw niet in dank afgenomen - kun je wel aan dr lichaamstaal zien op de sta-foto en de mensen die het video materiaal hebben gezien kunnen het ook nog eens beamen hahaha _O-

Maar ze deed het in ieder geval erg knap! Zittend en op de knieën is de balans goed te doen, staan nog niet maar komt wel. Ik ben vooral het probleem maar dat wist ik al hahaha. Arya moet wel nog even leren niet teveel over het board te willen lopen, da’s wat onhandig met 36kg hond :') maar daar gaan we 1 op 1 nog apart wel aandacht aan besteden. Vandaag was gewoon lekker spelen in en op het water met het gezinnetje.

Zwemvest lag nog mooi aan de kant :') nu was het hier wel veel ondiep waar we zaten, dus ze heeft niet meer hoeven zwemmen als wat haalbaar was nu en er is hier ook niet echt sterke stroming vooraan. Volgende x wel om doen zodat ik dr beter uit het water kan plukken. Is aan het gewone tuig een opgaaf haha.

Nu liggen we tutti kaputti lekker in een koel huisje te relaxen weer en na te genieten van het foto en film materiaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:56

Bekend plekje Curse :D Ziet er goed uit, leuk hoor :o

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 16:13

Toch een hele leuke foto! Dat verbandpootje valt bijna niet op zo!

Melissa respect. Ik durf dat echt niet _O-

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:29

Kiimm_ schreef:
Bekend plekje Curse :D Ziet er goed uit, leuk hoor :o


Ja heerlijk is het daar toch! Was vandaag wel goed druk met veel mensen die voor langere tijd aan het water bleven met tentjes ed ook. Vorig jaar was het wisselend weer en een stuk koeler in juli, toen was het niet Zo druk, lol. Maar het blijft mooi hier, echt :j

@kiwi,
Het water was een halve meter diep, had je ook gekund :') :j het is echt heel tof hoor, misschien toch gewoon eens doen! Gewoon zorgen dat je niet valt, hoef je je ook geen zorgen te maken over alles wat in het water kan zitten :') :o

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 19:40

Hahahaha ja das waar curse :')

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:03

Mn man is ook helemaal van t suppen maar ik ben ook bang voor naja vissen.
Weet ook niet of mn honden t leuk zouden vinden?
Vind het er wel heel tof uit zien iig en daar laat ik het denk ik voorlopig even bij en geniet wel van jullie foto’s :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 20:32

Chicka lijkt t wel leuk te vinden. Die stapte laatst, net voor der bevalling, bijna bij iemand op de sup. Die zonder hond was en die vond t maar wat grappig dat chicka t zo boeiend vond :')

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:37

Haha ja dan weet je dat ze t wel aandurft maar die meuten van mij weet ik t niet hoor.
Nu is t ook lekker weer maar ze hebben het denk ik ook snel koud als ze nat zijn.
Dus dan ben ik wel een beetje jaloers op mensen met honden met haar :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 20:45

Chick haaat water. Das t grappige eraan. Gekke hond. Djes zolang ze kan staan is t oke. Envie en Boellie zijn echte waterratten