Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:46

Ach ik was bij die kennis ook altijd bang dat de kippen de ogen van de cavia's er uit zouden pikken, maar dat gebeurde ook niet.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:35

Ik heb hier ook even de kippen bij twee beren van mij gehad. Dat ging prima omdat de cavia's altijd weg konden komen van ze. Maar nu gewoon netjes alles apart.

Van cavia's met konijnen hoor je toch wel heel vaak dat het mis gaat hoor DD. Zo ook bij een vriendin van mij vroeg, inderdaad in de tijd dat er nog niet veel over bekend was en de gemiddelde dierenwinkel gewoon de combi konijn cavia meegaf. Dat gebeurt nu 9 vd 10 keer echt niet meer. De konijnen kunnen de cavia's flink verwonden.

1.80 bij 60cm vind ik prima kunnen voor 2 beertjes hoor. Zeker als ze veel huisjes/bruggetjes etc hebben.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:48

@noukky ik heb ze hier op hennep, ik ben allergisch voor zaagsel. Doen ze het ook goed op, beetje meer rommel als ze gaan rennen maar verder tevreden.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:51

Mira283 schreef:
@noukky ik heb ze hier op hennep, ik ben allergisch voor zaagsel. Doen ze het ook goed op, beetje meer rommel als ze gaan rennen maar verder tevreden.

Die had ik op internet inderdaad ook al voorbij zien komen, ruik je de cavia’s op hennep erg?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:53

Ik ruik ze totaal niet eigenlijk maar heb 2 meide neem aan dat beren wel wat meer ruiken dan zeugjes?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:59

Roosje01 schreef:
Ik ruik ze totaal niet eigenlijk maar heb 2 meide neem aan dat beren wel wat meer ruiken dan zeugjes?

Moet zeggen dar de heren niet heel erg ruiken, nu houd ik de kooi ook echt bij. Maar vind de hennep zelf erg lekker ruiken. En ze kunnen er makkelijk twee weken op zitten voor je ze exht ruikt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:20

Ja ik vind het ook lekker ruiken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:22

Haal jij dan ook de balen die voor paarden zijn?

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:26

Het is wel prettig dat ze niet heel erg ruiken, in een klein appartement wil je niet dat het overal naar cavia ruikt, ook al maak je de kooi goed schoon. Er zit natuurlijk wel een verschil in dat je iets van houtmot / hooi ruikt in huis, dan dat je zo’n ammoniak lucht hebt hangen na twee dagen

Ik vind zelf op een of andere manier vrouwtjes dieren toch iets prettiger dan mannetjes, behalve bij paarden dan.

Mijn vriend appte net of ik misschien zaterdag naar Caviaatjes wilde kijken want hij had wat geregeld voor me ☺️

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:28

Ik heb deze meestal maar nu een grote baal gehaald voor 9,50

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:51

Fotospecial <3 zo word ik altijd begroet :')

Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:25

WOOOOEEEEHOOOEEEE!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Omdat de gehele tunnel richting mijn paard afgesloten is heb ik me er maar bij neergelegd dat het deze avond niets ging worden. Ondertussen zijn we meer dan drie uur verder na het ongeluk en er staat nog steeds zo'n 16min file :') Blij dat ik niet ben gegaan. Pony mist er overigens niets aan als ik er niet ben. Die komt de hele dag buiten in de kudde, haar stal is verschoond en ze krijgt eten.

En vandaag waren de plexiglasplaten binnen gekomen, dus ....... :D
Alles er in!

(Het is een panorama foto en daarom hier en daar wat hobbelig)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo bliiiiiiiijjjj! Maar moet nog twee weken geduld hebben. Maar het moest er in :') Het moest gewoon af. Het heeft me letterlijk een gekneusde voet bezorgd, dus het moest écht af.

& alles waar ik achter kom dat anders moet als de Cavia's er zijn; komt dan wel.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:27

Het is echt heel mooi geworden <3

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:52

Wauw wat mooi Denise! Heb je nou een aparte kamer voor de caafjes straks? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:55

Heerlijk ruim en leuke kleuren. ik ben benieuwd hoe die trap gaat bevallen (dat spul er op bedoel ik :D )

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:09

Ilja_1997 schreef:
Wauw wat mooi Denise! Heb je nou een aparte kamer voor de caafjes straks? :)

In principe is/was het de hamsterkamer. Op deze plek stonden twee kasten van 100x58 waar in iedere kast 6 hokken zaten. Er is nu nog 1 kast aan de overkant en wat losse aquas onder de Caviabak.
Het wordt nu dus een gedeelde kamer Caafjes en hamsters! :D

Ik ben ook heel benieuwd! Het zit met een simpel nietje vast dus word niet lelijk als het eruit gaat.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:21

Wat een gaaf hok heb je!

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:48

Super bedankt samenvoegen ga ik ook zeker niet doen vooral omdat de konijnen een hoge ruimte hebben om voldoende ruimte te creëren on recht op te kunnen staan, dus zou de trap. Veel te stijl worden. De konijnen hebben voldoende ruimte hoor lopen bijna de hele dag los in de tuin. En het gaat om 2 franse hangoren dus lijkt me niet handig bij zo'n kleine cavia.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:33

Wauw wat een afgrijselijk jaloersmakend prachtig hok :~ <3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:15

Wij zijn helemaal happy. Net zijn onze cavia's voor het fokproject gehaald. De dame en heer zitten nu rustig in hun nieuwe hokje te wennen. Mevrouw begon meteen met eten :D

Afbeelding

Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:42

KittyDylan, Leuk! Staan ze nu op school? Komen ze trouwens bij een fokker vandaan en hoe oud/zwaar zijn ze? :)

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:05

Wat geven jullie de cavia's allemaal voor gezonde snacks?

Ik kan mij volgens mij herinneren van vroeger dat ze ook schilletjes van de aardappels kregen, maar ik las ook weer ergens dat dit eigenlijk helemaal niet goed is voor cavia's? klopt dit
En mogen de cavia's wel of geen sperzieboontjes, de ene website zegt van wel, terwijl de andere het afraad

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:08

Ik geef ze gedroogde kruiden/fruit/groente als snack: https://shop.beestenplein.nl/nl/extra_kruiden/

Sperziebonen mogen ze niet, daar zit een giftige stof in wanneer ze rauw zijn. Aardappel schillen mogen ze voor zover ik weet ook niet. Dit is een handig lijstje:
Afbeelding

Ik heb gemerkt dat een aantal van mijn cavia's toch gevoelig is voor koolsoorten, deze geef ik zelf dus niet.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:14

melody7 schreef:
Ik geef ze gedroogde kruiden/fruit/groente als snack: https://shop.beestenplein.nl/nl/extra_kruiden/

Sperziebonen mogen ze niet, daar zit een giftige stof in wanneer ze rauw zijn. Aardappel schillen mogen ze voor zover ik weet ook niet. Dit is een handig lijstje:
[ [url=m/FL1hvq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb gemerkt dat een aantal van mijn cavia's toch gevoelig is voor koolsoorten, deze geef ik zelf dus niet.

Dank je wel voor het lijstje, ik heb hem gelijk opgeslagen op mijn telefoon
Ik ga wanneer mijn cavia’s er zijn eens proberen te kijken welke groentes het praktisch zijn om te bewaren thuis en die ze ook lekker vinden
Misschien ga ik zelf ook wat meer groente eten hierdoor XD

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:19

Ilja_1997 schreef:
KittyDylan, Leuk! Staan ze nu op school? Komen ze trouwens bij een fokker vandaan en hoe oud/zwaar zijn ze? :)

Het beertje is vrij jong. Van juli. Het zeugje is al een jaar geweest en heeft ook al een nestje gehad.

Morgen gaan we ze even wegen. Vandaag vooral met rust gelaten. Het vrouwtje was wel relaxed, mannetje wat minder.

Ze komen van een fokker vandaan ja.