Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 05:30

Op eten snuffelen doen we thuis vaak! Ik heb zo'n voer dummy waar brokjes in kunnen en die verstop ik dan wel eens in de tuin of tijdens het wandelen.
Echter is dat meer zoeken dan speuren, omdat ze geen spoor volgt. Ze vinden dat beide wel heel leuk hier!
Gocha snapt alleen nog niet dat ze de dummy bij mij moet brengen om er een koekje uit te krijgen :')

Verder doen we thuis ook veel aan het speuren naar voorwerpen. Dan loop ik zelf een spoortje uit, waar ik ergens een voorwerp laat vallen en vervolgens ga ik met Tara over het spoor heen om te kijken of ze het voorwerp ook verwijst. (Even kort uitgelegd haha)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:01

Ja, echt speuren deed ik met Miep. Op mensen. Maar ik heb haar ook wel eens de kat laten zoeken. Die was aangereden en gevlucht. Nergens te vinden, dus Miep laten zoeken. Die had gem zo te pakken. Erg handig.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:35

Fabster schreef:
Ja, echt speuren deed ik met Miep. Op mensen. Maar ik heb haar ook wel eens de kat laten zoeken. Die was aangereden en gevlucht. Nergens te vinden, dus Miep laten zoeken. Die had gem zo te pakken. Erg handig.

Mag ik vragen hoe je dat dan doet? Dus hoe weet Miep dat ze de kat moet zoeken? Naam kat zeggen of iets laten ruiken van de kat?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:51

estja schreef:
Fabster schreef:

Mag ik vragen hoe je dat dan doet? Dus hoe weet Miep dat ze de kat moet zoeken? Naam kat zeggen of iets laten ruiken van de kat?

De geur inderdaad. Ze leren met speuren, dat ze aan iets moeten ruiken en dat dan moeten zoeken.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:47

Geur inderdaad, zo doen wij het met vermiste honden ook :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:05

Ik wil met Buusya ook gaan speuren, maar dat wordt wel na de vakantie.
Buusya lekte wel eens wat urine, maar dat werd de laatste weken steeds meer. Dus van de week maar naar de dierenarts geweest. Nu heeft ze propalin. Volgens mij werkt het al gelukkig.
Maar dat vind ik wel een nadeel dat ze met 6 maanden gecastreerd worden.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:47

Tara heeft dat heel af en toe ook, maar alleen in de avond een beetje. Maar die plast savonds voor het slapen gaan ook niet altijd goed uit..

Maar ook zij is jong gecastreerd helaas

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:56

Bij Buusya is het ‘s avonds ook wel het ergst. Buusya plast gewoon wel goed tijdens de uitlaat rondes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:02

Heeft dat met jong castreren te maken? Volgens mij is ZhuZhu later gecastreerd. Die is op straat gevonden, gecastreerd en na een half jaar ofzo geadopteerd (door mij). Ze heeft ook nergens last van. Maar mijn vorige honden heb ik ook jong laten castreren (8-10 mnd). Die hebben ook nooit ergens last van gehad.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:08

Teefjes die jong gecastreerd zijn kunnen hier last van hebben inderdaad. Mijn 2e hond (1e buitenlander) was ook met 6 maanden gecastreerd en die kreeg er ook last van. En Buusya nu ook helaas.
Meestal helpt de medicatie wel goed gelukkig, want het is wel vervelend als ze zo druppelen. Buus werd er ook onrustig van, omdat ze zich schoon wil houden. Dus ze was steeds aan het likken.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:35

Mijn hondje kwam met 6 maanden naar Nederland, nog niet gecastreerd. Stond wel in het contract dat het moest dus na 1e loopsheid laten doen, ze was toen ruim een jaar.
Ze heeft iid gelukkig ook nergens last van.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:54

nuka schreef:
Mijn hondje kwam met 6 maanden naar Nederland, nog niet gecastreerd. Stond wel in het contract dat het moest dus na 1e loopsheid laten doen, ze was toen ruim een jaar.
Ze heeft iid gelukkig ook nergens last van.

Dat is eigenlijk wel een betere manier van handelen. Scheelt een hele hoop mogelijkheden van gezondsheidsproblemen anderzijds zullen veel mensen steriliseren duur vinden. Of niet toch stiekem fokken. Blijft lastig

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:18

Met Tara had ik geen keus, die had een heftige bmo tijdens haar eerste loopsheid met 10 maand oud. Alles moest er noodgedwongen uit.

Gocha was al gesteriliseerd toen we haar kregen met 14 maanden oud (ongeveer)

Maar een volgende hond zou ik zeker niet zo jong laten steriliseren. Naast incontinentie is het ook niet goed voor hun botten geloof ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:56

De honden die ik zelf heb laten castreren, heb ik ook laten doen na de eerste loopsheid. Mss dat dat het verschil maakt. Of mss had ik geluk. Nog nooit druppelende honden gehad.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:07

Gocha druppelt ook niet, dus misschien doet ook niet elke hond het denk ik dan

Bij Tara is het nog niet dusdanig erg dat ik haar aan de medicatie zet trouwens

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:52

Afbeelding
Mag ik hier mee kletsen? Sinds anderhalve week zijn wij de trotse eigenaar van Jada, een Roemeense schoonheid van 1,5 jaar :)

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:06

Wat een mooierd is Jada! Veel geluk met haar

Onze Tony doet het ook zo goed, kan nu ook een uurtje alleen zijn en hij gedraagt zich super bij de paardenAfbeelding
Zijn zitzak vindt ie ook prachtig
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:06

Avalon87 schreef:
[ [url=m/Im5K1O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag ik hier mee kletsen? Sinds anderhalve week zijn wij de trotse eigenaar van Jada, een Roemeense schoonheid van 1,5 jaar :)

Mooie dame! Veel plezier met hasr.

Little Miss Murphey kwam.met 5 mnd en op 6 1/2 mnd gecasrteerd, voor 1e loopsheid.
( alleen eierstooken eriut)

Lekteven zjin vaak "grotere" rassen, kleine hondjes zie je het relatief gezein..minder vaak bij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:52

Avalon87 schreef:

Mooi hondje <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:53

Nanu schreef:
Wat een mooierd is Jada! Veel geluk met haar

Onze Tony doet het ook zo goed, kan nu ook een uurtje alleen zijn en hij gedraagt zich super bij de paarden[ [url=m/uxJ9bI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn zitzak vindt ie ook prachtig
[ [url=m/rlG4tS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geef m eens ongelijk met die zitzak :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:33

@avalon87 welkom!

@nanu hij is zo leuk he <3 Ik ben echt een sucker voor dit type hond! (En hey, jij hebt een Tony en ik een Toby, dus ik denk persoonlijk dat namen die zo klinken gewoon leuke honden opleveren O:) )

Met alleen maar reuen kan ik over het druppelen niet meepraten (gelukkig maar, overigens, is toch naar)

Toby moest gisteren voor zijn jaarlijkse check-up en enting. Dierenarts was blij met hem: fit, lenig, goede tanden, schoon, netjes op gewicht. Ik vind het echt wel tof dat onze dierenartsen eigenlijk allemaal wel positief zijn over mijn kleine buitenlandertje. Ze vinden hem wel iets terughoudend naar vreemden, maar niet vervelend terughoudend (hij kijkt mij de hele tijd aan als hij op tafel staat en staat te neuriën in zichzelf, maar hij zal niks doen en neemt tegenwoordig zelfs het koekje aan het eind van de afspraak aan van de dierenarts).
Ik hoor soms om me heen dat dierenartsen best een beetje negatief doen over geadopteerde buitenlandertjes, maar dat merk ik bij ons dus gelukkig helemaal niet!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:47

Sjolvir schreef:
Avalon87 schreef:

Mooie dame! Veel plezier met hasr.

Little Miss Murphey kwam.met 5 mnd en op 6 1/2 mnd gecasrteerd, voor 1e loopsheid.
( alleen eierstooken eriut)

Lekteven zjin vaak "grotere" rassen, kleine hondjes zie je het relatief gezein..minder vaak bij.

Mijn teef is 22 kilo, ik weet niet of dat echt groot genoemd kan worden. Maar mijn vorige "lekteef" was 11 kilo, dus dat gaat helaas niet altijd op.
Gelukkig slaat de medicatie bij buusya aan. Ze lekt al een paar dagen niet meer.
Nu de bank nog schoon (vooral stinkvrij) zien te krijgen....

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:53

Heb afgelopen maandag huisbezoek gehad. Als het goed is gaat pip 24 juli op transport naar Nederland!
Ben zo benieuwd!
Hoop dat t goed gaat met bubbels , ze kan mij nogal claimen...

Oei verhalen over lekteven, hopelijk blijft t ons bespaard!
Lijkt mij drama, ook voor de hond!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:24

watnou1 schreef:
Heb afgelopen maandag huisbezoek gehad. Als het goed is gaat pip 24 juli op transport naar Nederland!
Ben zo benieuwd!
Hoop dat t goed gaat met bubbels , ze kan mij nogal claimen...

Oei verhalen over lekteven, hopelijk blijft t ons bespaard!
Lijkt mij drama, ook voor de hond!

Spannend, echt aftellen nu :D

Ja, voor de hond zelf is het ook niet fijn. Ze probeert zichzelf steeds schoon te houden, waardoor ze best onrustig is.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:32

Ach die lekteven is idd niet leuk... Ik hoop dat Ruby nooit echt gaat lekken. Zij is met 10 maand gecastreerd.

Wij hebben onze eerste twee lesjes op de hondenschool erop zitten! Ze is bijna 4 weken bij ons en ze pastte zich zo snel en goed aan dat we wel dachten dat het kon.
Ze doet het super goed, ze pakt alles snel op en leert ontzettend snel!
Afbeelding