Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
JesdaJinn schreef:Inmiddels een paar weken verder en ze zijn iets verder met Mirai.
Zo komen net bij arts vandaan:
Mirai heeft last van thermo regulatie systeem dat betekent dat haar lichaam via de tong en voetzolen niet voldoende warmte kwijt kan, hierdoor raakt ze bij zelfs lichte inspanning oververhit. Nu na paar x met bal gooien bijna 42 graden koorts. Waar het door komt gaan ze nu onderzoeken, vrijdag kunnen we een eerste bloedanalyse verwachten ( uitslag ) ze heeft nu medicatie gekregen om de kransslagaders en de longen meer open te zetten, waardoor ze meer zuurstof krijgt. Want uit de ECG bleek dat het hart in rust, iets zuurstof te kort heeft en dit word bij inspanning natuurlijk Vele malen erger, omdat ze door de oververhitting verschijnselen veel snellere hartslag krijgt ( hart moet sneller en harder werken)
Had er nog nooit van gehoord!
minikatje schreef:Collie heeft geholpen met de geitjes, die reageren heel anders dan schapen kwam ze achter.
Qua training behandelen we haar als pup, ze heeft een hoop dingen geleerd die ik niet graag zie bij een schapenhond. Maar aan enthousiasme heeft ze iig geen gebrek
JesdaJinn schreef:Tja. Fokker...
Mijn vrienden kregen haar met 7 of 8 maand en daarvoor had ze al 4 baasjes gehad..
xDenies schreef:Zijn er hier mensen die bekend zijn met een koelvest? En dan niet één die nat gemaakt moet worden want daar heeft ie dus overduidelijk een sch*jthekel aan. Dat drupt ……![]()
Bodhi heeft echt goed last van de warmte. 's Avonds gaat hij kort op zijn koelmat liggen maar daar blijft ie ook verder niet op. Koelhalsband met water vind ie niet tof. En hij kan niet de hele dag in zijn badje liggen en ook daar word het warm (tuin op het zuiden).
Dus vandaar. Verder als wij weg zijn is het huis prima koel, maar feit blijft; het is warm.
Sanned schreef:Werkt zo'n koelvest goed? Djoeke heeft ook veel last van de warmte. Heb zo'n koelmat overwogen maar ik weet vrij zeker dat ze daar niet op gaat liggen. Dat is namelijk vreemd en alles wat vreemd is is stomEn ik vind ze net wat te duur om uit te proberen als ik niet weet of ze er wel op wil. Dus dan is zo'n vest misschien beter.