gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:34

Yv_ schreef:
Wat fijn Eowyn! Heb je er zelf een goed gevoel bij?

Geloof best dat dieren heel erg de trekken van de eigenaar overnemen :j, met honden en paarden is het net zo. Ze zeggen niet voor niets dat een huisdier een spiegelbeeld van jezelf is :).

Heb je dingen om hem af te leiden in het hok of ren, Gianti?

Ja, voelt zeker goed! Veel beter dan de 4 eerst.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:04

Super eoweyn dat het zo goed voelt en gaat!

Bij de action heb je goedkope kattenspeeltjes en van die kleine honden flosjes, vinden ze hier ook wel eens leuk!

Zometeen Flip wegbrengen, ik hoop dat alles goed gaat en hij goed uit de narcose komt! :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:45

Vannacht wel een paar keer half wakker geworden door geren en kabaal.. Maar er staat dan ook vanalles in de ren wat geluid maakt als ze erop springen dus ik maak me niet al teveel zorgen.
Fiona vond gister dat zij de baas was, terwijl Bella overduidelijk The Boss is. Flink gevlinderd, nu in de ren rent Fioon al 10 km verder als Bella alleen maar kijkt _O-
Voor de rest, Rambo dacht alleen aan eten, Lolo en Lotje waren blij om elkaar weer te zien en spelen zwaan kleef aan, Ilona gaat overal een beetje tussendoor en voert een soort machtsstrijd met zusje Fioon.
Wat wel weer typisch is, dit is de zoveelste koppeling voor me waarbij niet gereden werd.
En mooi om die verschillende dominantie rangen te zien. Bella is duidelijk het sterkst daarin, gevolgd door Fiona en Ilona. Rambo ook, maar zelfs die wijkt voor Bella.

Ik slaap aan de tuinkant en heb mijn raam open 's nachts, vandaar dat ik alles hoor.
En ben weer neergeslagen door m'n clusterhoofdpijn, vandaag "lekker" :') thuis dus.. Kan ik het hopelijk een beetje volgen.

Succes en sterkte met Flip Tarzan! Heb je pijnstilling in huis?

Wel dubbel, zijn naam doet me steeds denken aan mijn Flip. Die is eind deze maand ook alweer 3 maanden dood joh... :( 28 sept

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:53

Ja ik heb pijnstilling in huis maar hoorde net toen ik hem bracht dat het niet onder narcose hoeft, pak van m'n hart! (Ze hebben zo'n klem waarmee ze het doen)

Wel confronterend, het was dezelfde dierenarts die Sam heeft ingeslapen, is wel een hele goeie gelukkig! :)

Aah sorry, niet bij nagedacht! :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:57

Oh gelukkig! Bij mijn DA kijken ze eerst of het zonder narcose lukt. Dat was bij mijn Flip dus het geval :P de pijnstilling had ie wel duidelijk nodig, eten deed hem zeer.

Geeft niet hoor! Kan jou niet verbieden om je konijn zo te noemen :) het is gewoon een hartstikke leuke naam :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:07

Hij heeft vanmorgen inderdaad even gekeken of het met of zonder kon.
Ben blij dat het zonder narcose kan, scheelt weer wat zorgen hihi!
Ik zal straks wel even overleggen of ik pijnstilling kan geven mocht het nodig zijn, ik heb ook nog cisaral in huis dus komt goed!

Haha ja heb gewoon namen gezocht en het is Flip geworden, niet bij stilgestaan dat die van jou ook flip heette!
Maarja zo kom je ook vaak een Sam, Ollie of Puk tegen :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:39

Flippie is al klaar! Na het werk even ophalen en hopen dat hij gewoon eet en de groep normaal tegen hem doet! :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:44

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:49

Ah top!
Ik vind de namen van jouw 4 konijnen zo leuk bij elkaar passen. Die van mij daarentegen :P

Ik zag het inderdaad. Het is echter nog niet geregistreerd, er is nog niet bekend wat het op langere termijn doet én wat het doet in combinatie met Nobivac.

Arvilap, het vaccin vóór Nobivac, was ook helemaal niet zo goed, veel sterfgevallen etc. Dit nieuwe vaccin is in principe hetzelfde, alleen dan Nov ervoor geplakt. Nee, ik wacht even af.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 14-12-15 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:03

Haha dankje eoweyn! :)

Ik ent gewoon even niet, ik vertrouw het niet zo om nu massaal te gaan enten :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:15

Ik ook niet. Hoe rot het ook klinkt, ik wacht af wat er gebeurt met de konijnen van mensen die nu massaal in laten enten... Sowieso ga ik het risico niet nemen: vangen, reizen, vreemde mensen met mijn halfwildjes, dat is vragen om problemen en geeft verschrikkelijk veel stress.

Ik kijk in April wel weer, desnoods dan de nobivac en novarvilap/filavac tegelijk. Al twijfel ik sowieso over het hele vaccingebeuren, of het wel zo goed is.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:22

Even een ander vraagje... mijn twee graafgekken hebben sinds een tijdje een graafbak. Gewoon speelzand erin. Een groot feest, meestal iets meer zand ernaast dan de bedoeling maar test geslaagd zullen we maar zeggen ;)
Alleen... één maar... zeker een van de twee vind het de ideale plek om te plassen (en te poepen maar dat ruik je niet echt natuurlijk en is er zo uit geschept met kattenbakschepje) maar dat plassen... de graafbak staat echt nog niet lang, ik denk een week of 3 misschien, maar ik vind 'm nu eigenlijk te erg stinken. bah!

Iemand een idee wat daartegen te doen? ik las ergens anders dat ze met gewone tuinaarde niet erin plassen of dat het iig niet stinkt? Gewoon potgrond zonder mest dus.
Of, wat ik ook ergens anders las, van dat fijne aquariumgrind?

Ik wil ze in ieder geval de mogelijheid geven om te graven want ze vinden het allebei helemaal geweldig en maken een mooie helling in de bak en als we s'ochtends beneden komen vind je de mooiste kunstwerken hihi <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:29

Bij mij keutelen en pissen ze in alles waar ze in kunnen graven. Om de zoveel tijd vervangen en het meest vieze wegscheppen steeds

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:24

Ik ent ook nog niet hoor. Maar ik wou het wel even melden voor degene die het wel willen. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:31

Ik wacht ook rustig af tot het voorjaar.

Namen, ja, dat is hier ook een beetje lastig :'). Ik heb een Sjaak, Jaap, Gijs en Kees waarvan Gijs en Kees vrouwtjes zijn :=

Met tuinaarde gaat het ook stinken hoor. Ik schep meestal 1x per week gewoon echt het stinkende eruit (meestal 1 plek hier), in een zak en in de kliko. En als het nou echt een heel stuk lager wordt, dan gooi ik er wel weer strandzand oid overheen. Maar voorlopig heb ik alleen overschot aan aarde en zand :').

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:18

Ik heb mijn graafbak expres in de open lucht staan en de bodem is stevig gaas. Daardoor regent het regelmatig schoon. Ik heb dan ook een enorme bak, maar heb em serieus nog nooit schoongemaakt, zand spoelt zichzelf schoon.

Zag nog iets over binnenkonijnen en afstraffen vanwege knagen, rijden en ren optillen.... Sorry, maar als je zulk doodnormaal gedrag niet kan accepteren, kan je beter een paar speelgoedkonijnen aanschaffen. Je kan een konijn niet zn natuurlijke gedrag kwalijk nemen omdat je ze zelf zo nodig op je slaapkamer wil (of moet) hebben.

Mijn drukke Milou heeft blijkbaar echt dagelijks nieuw speelmateriaal nodig... Laatst probeerde ze of ze tussen de hekjes door kan springen...hun 'deur' bestaat uit twee renpanelen boven elkaar, met een centimeter ruimte ertussen. En daar probeerde ze dus tussendoor te springen, de mafkees. Geef haar al een paar keer per week iets nieuws, maar voor madam is dat dus nog niet genoeg!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:32

Ja, dat werkt hier niet, ik heb zo'n anderhalve meter diep gegraven en het is een "bak" van 240x60. Dus alles gaat gewoon de grond in. Nu met de regen gaat het wel aardig goed, maar in de zomermaanden ruikt het toch sneller en gezien ik dierenstinkluchten écht smerig vind, schep ik het er gewoon lekker uit :j.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:57

Zwerte schreef:
Ik heb mijn graafbak expres in de open lucht staan en de bodem is stevig gaas. Daardoor regent het regelmatig schoon. Ik heb dan ook een enorme bak, maar heb em serieus nog nooit schoongemaakt, zand spoelt zichzelf schoon.

Zag nog iets over binnenkonijnen en afstraffen vanwege knagen, rijden en ren optillen.... Sorry, maar als je zulk doodnormaal gedrag niet kan accepteren, kan je beter een paar speelgoedkonijnen aanschaffen. Je kan een konijn niet zn natuurlijke gedrag kwalijk nemen omdat je ze zelf zo nodig op je slaapkamer wil (of moet) hebben.

Mijn drukke Milou heeft blijkbaar echt dagelijks nieuw speelmateriaal nodig... Laatst probeerde ze of ze tussen de hekjes door kan springen...hun 'deur' bestaat uit twee renpanelen boven elkaar, met een centimeter ruimte ertussen. En daar probeerde ze dus tussendoor te springen, de mafkees. Geef haar al een paar keer per week iets nieuws, maar voor madam is dat dus nog niet genoeg!

Ik ben het weer met je eens :D

Ik heb ze net nog wat lekkers gegeven. Wel mooi om te zien. Ilona kan heel nijdig uitvallen ineens, waarna Bella er meteen aan komt om het recht te zetten. Ik denk zelf dat de slagingskans heel groot is :)

Wil tzt nog wat zakken zand halen en die gewoon op een hoop gooien. Hebben ze weer wat te doen. Twijfel alleen tussen speelzand en potgrond. Jullie een idee wat het beste is?

Bij mij ging het juist meer stinken als het regende. Voor mij niet fijn, voor henzelf niet maar ook de vliegen vonden het iets te interessant... Dat met risico op maden heb ik het weggehaald op den duur.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:14

Klinkt goed eoweyn, ik denk ook wel dat je koppeling slaagt! :)

Een zandbak moe ik nog verzinnen zodra ze in het nieuwe ren zitten, nu nog geen idee hoe ik dat ga doen..

Flip is thuis en zit lekker te eten!
Je merkt heel duidelijk dat hij beter in z'n vel zit! :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:40

Potgrond maakt echt een zooitje. Zand is wat dat betreft een stuk makkelijker. Wel is het volgens mij een stukje steviger. De holen blijven in elk geval echt weken intact als ik er niets mee doe.
Ik ga absoluut over op strandzand als er genoeg uitgegraven en weggegooid is :j.

Fijn Tarzan!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:45

Fijn Tarzan!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:51

Jammer dat mensen hier niet normale discussie kunnen voeren zonder op de man te spelen ;)

Ik sta open voor tips maar helaas weten vele het ooh zo veel beter..ik heb genoeg konijnen gehad die niet knaagde ren optilde etc, zelfs een konijn kan je opvoedwn... ik zeg nergens dat er wat mis is met dexter maar wel de verkeerde konijn voor hoe ik hem wil houden.. Chanel vind verschrikkelijk dat ze nu plots in ren moet continu omdat dexter niet zonder toezicht los kan.. ik was er op voorbereid dat Chanel veel minder op mij gefocust zou zijn, logisch met maatje erbij.. maar das alles behalve zo. Ze is juist meer gefocust op mij en wil continu bij mij, weg van hem. Dat zegt mij ook iets dat ze niet gelukkiger is met hem erbij. Ik zie haar nooit meer zo relaxt languit op der kooi liggen als ze normaal deed. Er komt zeker nog een poging met koppelen met een ander en hopelijk past die beter bij zowel mij als chanel :)

Maar ik ga hier weg, toon hoe hier enkele alles meedelen alsof hun manier de enige juiste is bevalt mij niets

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:01

Het was volgens mij een hele normale discussie. Volgens mij probeerden we ook dingen aan te dragen. Maar het enige wat jij wil is dat hij weggaat en dat vind ik sneu, als hij nog geen eerlijke kans heeft gehad.

Ik heb ook veel konijnen gehad en ieder konijn daarvan knaagde. Ieder konijn tilde de ren op zodra ie wist dat dat kon. En ieder konijn reed in het begin van de koppeling. Dat is normaal konijnengedrag.
Hij klinkt enorm gefrustreerd en dat zou ik ook zijn als ik weggeduwd wordt of opgesloten in een hok. Ze voelen jouw energie echt wel aan hoor.

Ik wil alleen een teleurstelling voorkomen. De verwachting die jij nu lijkt te hebben is imo te onrealistisch.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:23

Ik (als meelezer) geef Gianti groot gelijk hoor, ik vind dat er gereageerd wordt op haar als of het hartstikke gemeen/slecht is dat ze dit konijn weer terug wilt brengen, terwijl ik het meer dan redelijk vind. Als je ziet dat je eigen konijn er geen klik mee heeft, jij er zelf geen klik mee hebt en het konijn niet goed zit qua huisvesting/omgeving, dan is het toch best logisch dat ze dit konijn niet wilt houden? De konijnen zijn er voor je plezier hoor, het moet wel leuk blijven..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:29

Jij vind het redelijk dat ze een konijn zoekt die niet knaagt, niet rijdt (in een net begonnen koppeling!), een wegwerpren niet verschuift en die luistert naar corrigeren?

Hm. Oke.

Nu ineens heeft haar konijn er geen klik mee maar als je even terugleest, lees je iets anders. Toen ging het om het feit dat hij niet te corrigeren valt, dat ie knaagt en dat ie de ren verschuift. Wij geven tips en advies en poef, ineens heeft haar konijn er geen klik mee. Dat vind ik apart. Het beestje moet nog wennen, geef hem een kans...

Maar goed, wie weet is ie inderdaad beter af bij iemand anders, en ik hoop dat Gianti een konijn vind wat aan haar eisem voldoet.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 14-12-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt