Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:28

ouh ik vind engelse staffords geweldig! :D Wat betekend dat limburgs woord?

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:16

Knappe pups <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:54

xLaraaj schreef:
ouh ik vind engelse staffords geweldig! :D Wat betekend dat limburgs woord?

1 gezegden die `Blutsj` bevatten (In dialect)
Ing goo blutsj = Een goedzak (Mechels (NL))
Het betekent ook deuk

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:05

Oohja als deuk ken ik het wel nu ja het zegt maar iets anders :D
Naya is vandaag naar de trimmer geweest voor zondag haar eerste show. She’s so fluffy <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:01

xLaraaj schreef:
Oohja als deuk ken ik het wel nu ja het zegt maar iets anders :D
Naya is vandaag naar de trimmer geweest voor zondag haar eerste show. She’s so fluffy <3

Ja als ze van trimmer af komen zijn ze mega fluffy

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:32

Knappe puppy's! <3

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:43

Leuke staff <3

Elmo heeft eergister nacht mij de hele nacht wakker gehouden, hij had last van maag en darmen :(:) gister middag ook hele huis onder gescheten toen ik even was werken... arme puppy, gister avond toen het nog niet over was hem een diarree remmer gegeven, en voor alsnog gaat het goed en hebben we vanmorgen ook een lekkere wandeling op de hei gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:02

Knappe elmo <3 hopelijk gaat hij nu wat beter gaan

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:59

Ohjee arme elmo hopelijk is hij vlug terug op de been

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:21

Hier was pas ook alles aan de schijt schijnbaar heerst er wat onder de honden. Je ziet het overal voor bij komen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:40

Elmo had het naar aanleiding van een runderstrot, dus die is gelijk de container in gegaan... denk je je hond even te verwennen :\

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:27

Fotsy: wat een schatje is Hazel!!! Ben heel benieuwd hoe het gaat straks met je 2 dames!
Keona: oh wat een liefje die Blutsj. Wil je daar ook mee gaan fokken?
Mossel: wat vervelend van Elmo, hopelijk is hij weer helemaal opgeknapt.

Nicky: wat leuk je zoektocht! Ik heb ook zeker anderhalf jaar concreet plannen gehad voor het echt zover was dat er een pup was... masr het wachten zeker waard! Mee met wandelingen, eventuele ouderdieren leren kennen, enz enz.
We hebben nu ook precies wat we zochten, een relaxte aussie die ook actief is en vooral heel sociaal naar de kinderen. Ik vond het ook echt fijn om zo de tijd te hebben om goed te kijken wat voor type bij ons pastte.
Ik had 6 weken zomervakantie toen Fellow kwam, ideaal. En nu ik weer werk zorg ik dat hij max 2 uurtjes alleen is nu hij nog vrij jong is. Langer kan hij vast wel aan intussen maar we bouwen het rustig op. En ik merk dat hij in die uurtjes alleen ook gewoon zijn rust pakt. Die kan hij ook wel gebruiken in ons gezin , er is hier altijd wel herrie enz. Al slaapt hij net zolief precies midden tussen de kinderen haha!

Nicky is het erg die puberteit....ik geniet nog maar even dan 8-) .

Diandra aan het aftellen, wanneer mag je Prim halen?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:30

MirK schreef:
Diandra aan het aftellen, wanneer mag je Prim halen?

Donderdag op vrijdagnacht vertrekken we in de hoop dat we in de ochtend daar zijn (hopelijk tussen tien en elf) en dan ook nog terug.. :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:54

Het is een reutje de Stafford dus ik zal er geen nest mee kunnen fokken, wil ik ook niet veel te bang voor rare mensen die zo een hondje willen.
Wel is het de planning hem te showen en volledig te testen is hij goed zal hij ter dekking komen voor geteste teven( en laat ze binnen de staffords nu bijna niet testen)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:28

vandaag eerste show gehad. Naya was zoals verwacht de clown in de ring en wou dus rondspringen en spelen plaats van mooi rond te lopen. ook enigste met staart. Toch een belovend gekregen en buiten de ring heel mooie commentaar gekregen van een internationale keurmeester.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:08

xLaraaj schreef:
vandaag eerste show gehad. Naya was zoals verwacht de clown in de ring en wou dus rondspringen en spelen plaats van mooi rond te lopen. ook enigste met staart. Toch een belovend gekregen en buiten de ring heel mooie commentaar gekregen van een internationale keurmeester.

Belovend is toch netjes. Gefeliciteerd en ja het is een pup die doen gewoon zulke dingenGeweldig toch.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:27

Dankje ! :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:47

MirK schreef:
Nicky: wat leuk je zoektocht! Ik heb ook zeker anderhalf jaar concreet plannen gehad voor het echt zover was dat er een pup was... masr het wachten zeker waard! Mee met wandelingen, eventuele ouderdieren leren kennen, enz enz.
We hebben nu ook precies wat we zochten, een relaxte aussie die ook actief is en vooral heel sociaal naar de kinderen. Ik vond het ook echt fijn om zo de tijd te hebben om goed te kijken wat voor type bij ons pastte.
Ik had 6 weken zomervakantie toen Fellow kwam, ideaal. En nu ik weer werk zorg ik dat hij max 2 uurtjes alleen is nu hij nog vrij jong is. Langer kan hij vast wel aan intussen maar we bouwen het rustig op. En ik merk dat hij in die uurtjes alleen ook gewoon zijn rust pakt. Die kan hij ook wel gebruiken in ons gezin , er is hier altijd wel herrie enz. Al slaapt hij net zolief precies midden tussen de kinderen haha!

Ja echt super leuk! Ik wacht nog op Karen voor een afspraak, ik ga de 21e naar Spotted horse ranch.

Ben zo benieuwd!

Ik vind t ook lastig om te bedenken wat ik precies zoek in een hondje, behalve een leuke sociale sporthond. :')

Ik vind t in ieder geval erg spannend!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:25

Nicky: je kunt het nog zo leuk uitzoeken maar eenmaal thuis blijkt natuurlijk of je ook een beetje geluk hebt gehad en echt iets passends hebt , dat was bij ons ook. Maar ik heb meestal wel een bepaald gevoel/klik of niet. Moeder van onze pup is ook echt een schat. Maar zoveel mensen zoveel wensen, een ander zal weer voor een ander karakter gaan.
Dat komt vast helemaal goed met je zoektocht!

Laraaj: leuk, heb je ook foto's :P ?

Diandra nog aan het aftellen ....

Keona: waar wil je hem op laten testen? Pootjes of zijn er ook andere staff gevoelige aandoeningen?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:24

MirK schreef:
Nicky: je kunt het nog zo leuk uitzoeken maar eenmaal thuis blijkt natuurlijk of je ook een beetje geluk hebt gehad en echt iets passends hebt , dat was bij ons ook. Maar ik heb meestal wel een bepaald gevoel/klik of niet. Moeder van onze pup is ook echt een schat. Maar zoveel mensen zoveel wensen, een ander zal weer voor een ander karakter gaan.

Daar heb je zeker gelijk in! Maar een goede fokker die zijn/haar hondjes goed kent en goed kan matchen scheelt toch ook al veel. Theoretisch gezien word het mijn eerste hondje. :') Dus ik kan nou niet zeggen dat ik zelf snel door heb of t klikt of niet.. We gaan het zien!

Als jullie nog tips hebben waar op te letten bij fokkers, anders dan moeder/vader honden en de locatie... dan hoor ik ze graag!

Ik houd jullie sowieso op de hoogte en zal ook even laten weten hoe het is gegaan bij spotted horse ranch! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:02

Mirk: niet echt neen.
We hebben foto’s laten nemen in de photobooth maar die krijg ik pas binnen 2 weken.
Dit was op het einde van de dag en ze was het dus helemaal beu :+

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:32

MirK schreef:

Laraaj: leuk, heb je ook foto's :P ?

Diandra nog aan het aftellen ....

Keona: waar wil je hem op laten testen? Pootjes of zijn er ook andere staff gevoelige aandoeningen?

Lgh2 en hc zijn dingen die verplicht zijn van uit de rasvereniging. Maar er speelt meer binnen het ras. Ik ga gewoon de combi test terriërs doen daar zitten boven genoemde al in. En dan HD ED en PL en als hij toch voor foto van HD en ed onder een roesje zit laat ik ook de rug op de foto zetten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:18

Wat een knappe staff puppie. Is het een Engelse? Die hebben altijd zo'n vreselijk schattig babyface als ze volwassen zijn <3 .

Lara wat een knapperd. Was dit jullie eerste show?

Nicky veel plezier met honden kijken. Waar op te letten... Of het klikt met de fokkers. Of je er een goed gevoel bij hebt. Vraag ook hoe ze omgaan met honden die niet geschikt zijn voor de fok. Of welke gezondheidstests ze doen. Je hoeft het niet eens te zijn met de antwoorden, maar het geeft vaak wel een beeld of jullie op hetzelfde niveau zitten.

Mossel: gave foto's van elmo. Lekker fotogeniek.

Afbeelding
Ons knappe jochie met windoortjes op het strand. Dat is zoooo zijn ding. Hij is haast de zee niet uit te slaan :')

En somssss is ie een dikke etterbak en krijgt hij van zijn chickie op zijn flikker. *oeps* :))

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:24

Dit was inderdaad onze eerste show. Zo jaloers, naya heeft bang van de zee :( en ook in beken of meren gaat ze niet verder als buikhoogte

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:47

En? Smaakt het naar meer? Die shows?

Ons jochie vond water ook maar stom hoor. Echt no way dat hij met zijn voetjes het water in wilde. Maar met een hoop koekjes, de bal en samen het water ingaan is hij het leuk gaan vinden. En nu hij het doorheeft is hij er niet meer uit te slaan. Bij iedere sloot komt ie "vragen" of hij asjeblieft erin mag.
Dus er is hoop ;)