Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:16

Even een vraagje, vino wordt vandaag gecastreerd.. Nu willen we hierna een vriendje voor hem halen. Gisteren een leuke kat gezien van ongeveer dezelfde leeftijd maar deze is nog niet gecastreerd, gaat bij ons wel gebeuren mochten we hem nemen. Echter moet deze kat door prive omstandigheden zsm weg. Kan ik deze kat dadelijk bij vino zetten of is het verstandiger om deze eerste aparte kamer te geven, te laten castreren en dan pas bij vino te doen. Uiteraard krijgt vino eerst paar daagjes de tijd om te herstellen van de castratie van vandaag.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:17

silvericathy schreef:
Even een vraagje, vino wordt vandaag gecastreerd.. Nu willen we hierna een vriendje voor hem halen. Gisteren een leuke kat gezien van ongeveer dezelfde leeftijd maar deze is nog niet gecastreerd, gaat bij ons wel gebeuren mochten we hem nemen. Echter moet deze kat door prive omstandigheden zsm weg. Kan ik deze kat dadelijk bij vino zetten of is het verstandiger om deze eerste aparte kamer te geven, te laten castreren en dan pas bij vino te doen. Uiteraard krijgt vino eerst paar daagjes de tijd om te herstellen van de castratie van vandaag.

Volgens mij als je ze samen zet terwijl een nog niet gecastreerd is op die leeftijd, de kans groot dat die gaat sproeien.

silvericathy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:40

Dan zullen we die andere eerst even apart zetten en ook laten castreren :)

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:25

Deze schat is vandaag alweer 6 weekjes bij ons <3 hij doet het super goed (op de kabeltjes doorbijten na dan :D) en we kunnen hem al niet meer missen!!

Eerste dag en vandaag!
Afbeelding

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:29

@ silvericathy: onze andere kater is 2 maandjes geleden gecastreerd toen hij 9 maanden was. Ik zag er ook tegenop maar het is mij heel erg meegevallen hoor! Je moet er alleen wel rekening mee houden dat ze die dag erg suf zijn, maar de volgende dag is er als het goed is al niks meer aan te merken :)

Leuke naam trouwens Vino! Hoe laat werd hij geholpen? Succes!!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:44

Ik heb geen idee hoelaat hij geholpen zou worden.. Begin van de middag denk ik tenzij er spoedgevallen komen.

Vino heeft zijn naam te danken aan de dierenarts van de mensen die hem en zijn zusjes gevonden hadden. De kitens hadden nog geen naam, en hebben door zijn grapje allemaal een drank naam gekregen... Wijntje, biertje, bailey, jupiler en vino whaha

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:17

Vandaag op bezoek geweest bij Tamara en geknuffeld met Lenny <3
Al had Lenny liever zin om te spelen met zijn broertjes en zusjes :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eerst lekker gegeten en gespeeld en daarna lekker slapen met zijn zusjes :D

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:16

Ik meld me hier! Nog dik 1,5 week wachten, maar dan komt hier ook een kleine boef ons huis op stelten zetten. Hopen dat we Sjaak er blij mee maken. :)

Volgtopic van Harrie: [BB-ITP] Volgtopic kitten Maine Coon kruising - Update p2
Topic Sjaak en Harrie: [BB-ITP] Sjaak en Harrie

Hij komt wanneer hij 9,5 week is. Nog anderhalf weekje geduld dus. Harrie is een kruising Maine Coon. Hier op de foto 6,5 week oud.

Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:44

Wat een knapperd is Harrie!
spannend hoor als ie komt!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:47

Ja, ontzettend spannend! Ik ben het hele huis al kittenproof aan het maken. Heb overal mandjes neergezet zodat Sjaak en Harrie niet verplicht zijn om telkens bij elkaar in de buurt te moeten liggen. Ik hoop op die manier de eerste periode voor zowel Harrie als Sjaak zo prettig mogelijk te maken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:46

Haha ja het kittenproof maken was hier ook wel even een taak! Alle touwtjes en kabels zoveel mogelijk weggestopt :').
Mandje ligt millie bijna nooit in. Lady ligt wel graag in mil haar mandje. Mil ligt liever op een kleedje op de bank.

Nu liggen de dames samen:

Afbeelding

<3

Ik ben hier best wel trots op. We kregen Lady uit het asiel, bang voor de hele wereld en ik vind dit nu wel erg schattig. Ik ben sowieso heel blij ermee hoe goed het met Lady gaat. En met Millie natuurlijk.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:18

silvericathy schreef:
Ik heb geen idee hoelaat hij geholpen zou worden.. Begin van de middag denk ik tenzij er spoedgevallen komen.

Vino heeft zijn naam te danken aan de dierenarts van de mensen die hem en zijn zusjes gevonden hadden. De kitens hadden nog geen naam, en hebben door zijn grapje allemaal een drank naam gekregen... Wijntje, biertje, bailey, jupiler en vino whaha

En heb je hem ondertussen alweer thuis? Alles goed gegaan?
Haha, vind het echt een leuke naam!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:05

Paulaaa schreef:
silvericathy schreef:

En heb je hem ondertussen alweer thuis? Alles goed gegaan?
Haha, vind het echt een leuke naam!

Hij is ondertussen al weer zo'n twee uurtjes thuis, is nog helemaal dizzy van de verdoving. Hij ligt nu op schoot bij mijn vriend. Wilde al meteen wat gaan klimmen op de stoel maar daar hebben we hem nog even vanaf gehaald. Hij zal denk ik wel honger hebben, maar van de da mag hij morgen pas eten.

Het is trouwens een flink grote kater en het is daardoor normaal dat hij 5,3 kilo weegt, hij zal waarschijnlijk zelfs nog wat zwaarder worden maar dit hoort dan gewoon bij zijn formaat..... Hij is zeker niet te dik, zelfs een beetje aan de dunne kant op dit moment.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:57

Fijn dat hij thuis is! :)
Nee als hij zo dizzy is misschien maar beter even nie laten klimmen! Beterschapjes met hem!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:14

Hij is inmiddels al wat minder dizzy, loopt al wat minder dronken rond en reageert op zijn omgeving. Is inmiddels al een paar keer op de zitting van de stoel gespongen en dat gaat steeds beter. Ligt nu alweer lekker warm op schoot.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:20

Beterschap met de kleine man :(:)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:36

De tunnel die mijn volwassen katten links laten liggen valt bij de kittens wel goed in de smaak :P
en ze klimmen de ren al bijna weer uit :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:40

Wij mogen bijna de katjes ophalen. Nog 1,5 week. Willen trouwens niet dat ze 's nachts op de banken gaan liggen of naar boven gaan. Is een grote hondenbench een idee als slaapplek s nachts voor z'n 2? Of kan dat echt niet?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:48

wat een schattige kittens allemaal!

De mijne worden groot...

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:01

Xivura schreef:
Wij mogen bijna de katjes ophalen. Nog 1,5 week. Willen trouwens niet dat ze 's nachts op de banken gaan liggen of naar boven gaan. Is een grote hondenbench een idee als slaapplek s nachts voor z'n 2? Of kan dat echt niet?

Realiseer je dat een kat graag op hoogte ligt, daar voelen ze zich het prettigste. Beste hoogte is meestal vanaf de verwarming / vensterbank tot boven op kasten. Een kat in een bench op de grond, tja, weet je, als je huisdieren neemt dan leven die in je huis en dat laat zijn sporen na. Katten zijn nachtdieren, vaak juist actief in de nacht en helemaal jonge dieren slapen en spelen, slapen en spelen. In een bench kunnen ze hun ei dus absoluut niet kwijt. Mocht je nu werkelijk je bank willen beschermen dan zou ik er kranten of een plaid overheen leggen 's nachts. Maar eerlijk, als je zo bang bent voor je bank denk ik dat je beter geen katten kan nemen...

Wat een knappe dieren verder, wat worden ze snel groot he! De rooie hierboven is ook echt prachtig!

Ik moet nog een dikke 2 weken wachten voor ik mijn meisje mee mag nemen <3
Het broertje van mijn meisje wilde wel even op de foto <3

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:23

Xivura schreef:

Over je kat 's nachts opsluiten in een bench was laatst nog een heel reltopic hier op BB. Ik sluit me aan bij Amable. Katten laten zich niet zo makkelijk sturen als honden, als een kat op de bank wil liggen gaat hij op de bank liggen :Y) . Kun je daar niet tegen zou ik geen katten nemen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:58

Ohh, wat een schatjes weer! <3
Het zusje is knap, maar het broertje misstaat ook niet, Amable. Vind ze echt onwijs knap!

En verder sluit ik me ook aan bij bovenstaande. Een kat opsluiten in een bench is echt heel onnatuurlijk.
Bank/bed/bureau/kast allemaal plekken waar ze juist graag willen liggen. Dat verbieden kan er nog wel eens voor zorgen dat ze veel meer narigheid gaan uithalen.

Eet en salontafel, aanrecht en 2 kasten in de woonkamer zijn verboden terein, verder mogen ze hier overal opliggen. Als je zorgt voor goede krabplekken laten ze je bank echt wel met rust.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:58

Hoe doen jullie het met een kitten en een volwassen kat qua voeren? Ik heb nu een bakje kittenbrok en een bakje gewone 'indoor' brok staan onbeperkt, van Prins. De voerrichtlijn is 60 voor de kitten en 55 voor de volwassen kat volgens de verpakkingen, maar beide hebben ze daar te veel aan dus heb ik het nu onbeperkt staan. Alleen eet de volwassen kat dus uit het bakje van de kitten steeds, waardoor ze enorm aan is gekomen. Ze was al iets te dik maar nu is ze gewoon vet :P
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en tips hiermee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:04

vreetschuur maken voor het kitten en het voer van de volwassen kat buiten het bereik van het kitten plaatsen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:26

Kun je de volwassen kat en het kitten niet apart laten eten? Vaste voermomenten, todat het kitten ook volwassen voer mag.