Voor bloedluis kun je ook 1x in de zoveel tijd kokend water over de zitstokken gieten, dan zijn ze ook dood.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gaat hele kleine stapjes vooruit. Ontlasting is ondertussen vaster, maar ze verteerd geen granen. Dwangvoeren gaat ook goed, ze is van 5 hapjes (bolletjes) naar 15 bolletjes gegaan. Ze toont interesse in eten, maar de stap om te eten is nog te groot (op incidenteel wat sla en yoghurt na), is steeds alerter en maakt weer wat geluid naar ons. Lopen lukt nog niet, wel kan ze zich wat heen en weer schuiven en omdraaien. Gister strekte ze voor het eerst weer haar poten bij het optillen.
en t zonnetje schijnt dus kan ze mooi even buiten zitten. De overgebleven kip in het hok is al meer gewend aan de situatie en loopt eindelijk weer in de ren de hele dag.

anneliesdj schreef:Mensen ik heb een probleem, dilemma.
Wij gaan verhuizen naar een woning binnen de bouw (helaas maar kan niet anders) en nu zit ik dus met de kippen.
Op zich is er ruimte genoeg om een hok te maken en ze mee te nemen, alleen zijn het wel brahma's en ik vind het een beetje sneu ze op een relatief kleine ruimte te houden. Daarbij heb ik 2 hanen en 2 hennen, punt 1; overlast voor de buren? punt 2: 2 hanen op kleine(re) ruimte gaan ruzie maken?
Ik hoor graag jullie mening.
wordt lastig gevallen, moet hij ook weg. Amaris schreef:Drie knotskippen op een rijtje.
Ze zijn toch wel heel apart om te zien. Misschien ook nog wel een optie als Binkie en Bibi het loodje leggen ooit. Twee knotskippen voor de leuk, en twee ex-leggers voor de tam en de eitjes.
Antheman schreef:Amaris schreef:Drie knotskippen op een rijtje.
Ze zijn toch wel heel apart om te zien. Misschien ook nog wel een optie als Binkie en Bibi het loodje leggen ooit. Twee knotskippen voor de leuk, en twee ex-leggers voor de tam en de eitjes.
Op zich zijn zijdehoentjes goede leggers. Maar ze zijn heel erg veel broeds. Hier gaat t zo: 10 eitjes en dan broeds voor 4 weken. Dan even bijkomen en dan begint t circus opnieuw.![]()
Maar t klopt, voor de eitjes moet je ze niet nemen. Daarentegen zijn ze lief, aaibaar en megagrappig. Ook heel zacht voor de andere kipjes.