Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:40

Lovelys: hoe is haar karakter? Dat is misschien wel handig om te weten als ze gekoppeld moet worden.

Ik heb bij Tevreden Knagers besteld, en mijn knagers zijn tevreden maar ik ook haha.
Ik had naar voorkeur besteld, moest dus nog gemaakt worden en ik had het met ongeveer een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:29

lovelys schreef:
Groningen. Het is een bult bij haar melkklieren en loop naar beneden bijna tot helemaal bij haar kont. Ik ga dinsdag naar de dierenarts. Vorige ratje had het onder haar linker voorpootje en heeft nog een paar maand geleefd, totdat het zo groot was dat het echt niet meer kon. Dierenarts wilde het niet weghalen omdat het toch terug zou komen en ik niet zoveel geld had. Om even heel hard te zijn, ik ga niet veel geld uitgeven voor een ratje dat al zo'n grote bult heeft. de operatie vind ik dan te groot en te duur voor de tijd die het ratje erbij krijgt.
Voor opvang, dan geef ik het ratje liever aan mensen die er graag eentje bijwillen.

Jammer dat je DA er duidelijk niet veel verstand van heeft, het komt zeker niet altijd terug (die kans is nog te verkleinen door ze te laten castreren) en dan kunnen ze nog gewoon oud worden... Dat je niet laat opereren is jouw keuze, daar verschillen we dan duidelijk van mening en mentaliteit in.

Een opvang kan zoeken naar een permanent huisje voor je rat (dat aan bepaalde eisen moet voldoen) en in de tussentijd krijgt ze daar alle verzorging (ook medisch) die ze nodig heeft, en alvast (tijdelijke) maatjes. Dat lijkt me beter dan alleen laten zitten. Misschien kan je contact met Banjer opnemen, zij vangt ook op en zit in jouw regio. Ik weet zeker dat ze dan goed terecht komt.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:57

Over die pringlesbussen Kaus.Een stukje rioolbuis kan ook, is steviger en ze knagen er niet snel aan. Ik heb hier ook een stuk rioolbuis als speel/verstopplaats en die is nergens aangeknaagd.

Lovelys, Er bestaan ook medicijnen die je in een vroeg stadium kan geven om de groei van een melkkliertumor te remmen, heeft je DA daar niks over gezegd?

Haggis haar abces zit weer vol. Ga straks even kijken of ik hem met een warm doekje wat zachter krijg en of hij dan misschien weer open gaat. Anders moet ik van de week maar even de dierenarts bellen, ze lijkt overigens verder niet ziek en is nog gewoon actief. Was wel trots dat ze gisteren weer naar het deurtje wilde komen want ze was nog beetje bang geworden door het uitknijpgebeuren vorige week.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:59

Wat een zieke ratjes hier allemaal :(
Die van mij zijn gelukkig nog gezond.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:43

@Lies-Miek Ik ben dit ratje nog niet naar de dierenarts geweest. Dat ga ik dinsdag doen. Het is al best groot helaas. Het is een beetje een angstig ratje dat niet graag bij je zit, en omdat ik de laatste twee weken weinig thuis ben geweest heb ik het niet gezien :(

@Jorinda Belle haar karakter is super, ze is hardstikke nieuwsgierig en is graag aan het onderzoeken. Knuffelen vind ze maar saai en is veel liever aan het rond lopen. Ze spelen samen ontzettend veel. Ik heb niet heel veel verstand van ratjes, maar denk dat Belle wel eentje is die zich niet super snel overgeeft aan een ander ratje. Als de kooi opengaat staat Belle al bij de deur om eruit te klimmen en voor haar snoepje. Verder staat ze vaak voor de tralies te kijken wat ik doe :)

@Redpassion Ik heb een dierenarts die vond van mijn vorige ratje dat ze een goed leven had gehad en ze heeft mij duidelijk uitgelegd wat de risico's waren voor een operatie. Ik wacht nog even dit weekend of er een mail komt van de rattery waar ik ze vandaan heb. Als er geen mail terug komt, ga ik op zoek naar een goed huisje voor Belle. Dat verdiend ze, ik wil haar niet alleen laten zitten in mijn hok.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:45

Inderdaad! Een hoop minder leuke berichten. Die van mij hebben gelukkig geen bultjes oid!
Vanavond moeten ze weer verschoond. Eigenlijk gisteren al, maar ik was de hele dag niet thuis geweest. En dat is te ruiken. Bah! Als ik klaar ben met werken neem ik de kooi meteen onder handen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:52

Ik denk niet dat ze dan een hele goede combi met mijn dames is, die zijn samen al gewaagd aan elkaar en duwen elkaar de hele tijd op de rug. Kan ook pubergedrag zijn natuurlijk, maar ik denk dat je haar dan, mocht het zover zijn, beter naar Banjer kan brengen die echt een passend en permanent huisje kan vinden voor Belle. Ik ben laatst nog bij Banjer geweest en ze heeft een hele leuke groep ratjes (weet niet of ze daar mee gekoppeld wordt hoor) en ze zorgt er echt prima voor, ze natuurlijk niet voor niets een bekende opvang-plek. :)

Die van mij zijn gelukkig nog gezond en waren heel blij om me net weer te zien. Gisteren geopereerd dus een nachtje weggeweest. Normaal als ze liggen te slapen, nemen ze de tijd om wakker te worden, maar net stonden ze meteen bij het deurtje. Zo lief! <3

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:58

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:03

Hele stomme vraag misschien, maar hoe wilde je dan precies gaan fokken met twee mannetjes? :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:05

Jorinda schreef:
Hele stomme vraag misschien, maar hoe wilde je dan precies gaan fokken met twee mannetjes? :P

Nee nee, ik wil (dit klinkt pas stom :=) een ''dekking'' aanbieden :+
Als je snapt wat ik bedoel :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:12

Zou ik niet doen :n Weet niet hoe het bij gerbils heet, maar er zijn niet voor niets rattery's...

Hebben jullie trouwens nog tips? Ik wil heel graag de ratjes bij me hebben, maar durf dat nu niet zo goed aan. Ze gaan altijd in mijn shirt zitten en vaak zelfs in mijn BH (of althans dat proberen ze). Aangezien ik net gisteren geopereerd ben aan een borstverkleining, wil ik dat liever niet. Misschien dat iemand van jullie een oplossing heeft dat ze daar niet in kunnen? :+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:15

Jorinda schreef:
Zou ik niet doen :n Weet niet hoe het bij gerbils heet, maar er zijn niet voor niets rattery's...

Hebben jullie trouwens nog tips? Ik wil heel graag de ratjes bij me hebben, maar durf dat nu niet zo goed aan. Ze gaan altijd in mijn shirt zitten en vaak zelfs in mijn BH (of althans dat proberen ze). Aangezien ik net gisteren geopereerd ben aan een borstverkleining, wil ik dat liever niet. Misschien dat iemand van jullie een oplossing heeft dat ze daar niet in kunnen? :+

Huh, hoezo niet? En wat zijn rattery's? :+
--
Zet ze op je schouder of doe een spotmodel bh aan ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:20

Rattery's zijn fokkerijen voor ratten. Voor zover ik weet zijn al die mannetjes en vrouwtjes getest en weten ze zeker dat ze geen (verborgen) ziektes bijvoorbeeld doorfokken. Van Jerry en Pikachu weet je dat niet. Ze kunnen een gen met zich meedragen die recessief is en dus niet tot uiting komt, maar dit kunnen ze wel doorfokken aan kleintjes. Wil je niet hebben :n

Als ik ze op mijn schouder zet gaan ze ook in mijn shirt zetten, stop ze niet zelf in mijn shirt haha :P Heb al een sportBH aan, een hele strakke. Die mag de komende 6 weken ook alleen uit met douchen :P

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:57

Lovelys, Had nog niet gezien dat je niet DA was geweest. Met angstig karakter is het inderdaad lastiger in op te merken omdat ze zich niet veel vertonen.
Dit doet mij denken aan mijn situatie met Muffin die ik uiteindelijk ook in heb laten slapen omdat ze een bult had en medicijnen door haar karakter ook te moeilijk te geven waren. (Ze was wel al dik 2 jaar oud)

Heb net een stiekem kiekje gemaakt van 2 slapende dames := Links Haggis en naast haar ligt Salmiakknots
Afbeelding

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:06

Jij hebt kale ratten? :wow: :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:07

Jorinda schreef:
Rattery's zijn fokkerijen voor ratten. Voor zover ik weet zijn al die mannetjes en vrouwtjes getest en weten ze zeker dat ze geen (verborgen) ziektes bijvoorbeeld doorfokken. Van Jerry en Pikachu weet je dat niet. Ze kunnen een gen met zich meedragen die recessief is en dus niet tot uiting komt, maar dit kunnen ze wel doorfokken aan kleintjes. Wil je niet hebben :n

Als ik ze op mijn schouder zet gaan ze ook in mijn shirt zetten, stop ze niet zelf in mijn shirt haha :P Heb al een sportBH aan, een hele strakke. Die mag de komende 6 weken ook alleen uit met douchen :P

Oh, op die manier. Dus als ik ze test (bij de DA?) kan het wel, als ze helemaal gezond zijn?

Maar als je een strakke sportbh aan hebt kunnen ze er toch ook niet in? :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:16

Jahoor, ze kunnen tussen mijn borsten haha :P Mijn borsten moeten nu nog vorm krijgen, dus ze staan nog een beetje van elkaar af haha :P Misschien als ik daar iets in stop (een paar sokken ofzo) dat het wel kan.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:19

Jorinda schreef:
Jahoor, ze kunnen tussen mijn borsten haha :P Mijn borsten moeten nu nog vorm krijgen, dus ze staan nog een beetje van elkaar af haha :P Misschien als ik daar iets in stop (een paar sokken ofzo) dat het wel kan.

:') _O-
Ik lag me hier helemaal dood nu ik dit lees _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:24

Haha lachen doet pijn, maar het ziet er wel stom uit inderdaad :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:28

Jorinda schreef:
Haha lachen doet pijn, maar het ziet er wel stom uit inderdaad :P

gewoon een coltrui aandoen :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:29

Die heb ik niet :') Haha. Vervelend ben ik he :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:31

Jorinda schreef:
Die heb ik niet :') Haha. Vervelend ben ik he :')

héél erg :D
Ik heb ook geen coltrui hoor, vind ik echt lelijk :=
Dan doe je iets aan met bijna geen lage hals :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:37

Maar het probleem is dat ze daar gewoon hun neus onder doen en eronder kruipen :P Dan moet ik het al rondom gaan vastzetten met tape :+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:37

Jorinda schreef:
Maar het probleem is dat ze daar gewoon hun neus onder doen en eronder kruipen :P Dan moet ik het al rondom gaan vastzetten met tape :+

wat een brutaaltjes heb jij :+
Ik ga meestal gewoon op de bank half liggen/zitten, en dan mogen ze over mijn benen lopen (rennen :=)

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:49

Jaaa ze zijn inderdaad kaal :D Heb in totaal 3 naaktjes waarvan haggis nog het meeste haar heeft, haar is het ook amper te noemen want het is gewoon fuzz :P Maar wel lekker dat blote velletje om te knuffelen. Lekker warm als het in je vest ligt.

Mijn ratjes kruipen ook gewoon het liefst lekker onder me kleren dicht tegen me aan. Vroeger moest ik weleens ratten uit me broekpijp vissen omdat ze er gewoon in omhoog kropen :')