Kiimm_ schreef:Nynkster schreef:Heh thanks voor de tem. Voel ineens een soort innerlijke rust.
Hou jij wel van hea, getemd worden![]()
Nynke kan sowieso niet getemd worden, das een tijger.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:KimD schreef:Wanneer mag hij eigenlijk weer rondlopen met zijn gips/ spalk? Ik was ook naar de camping gegaan hoor, ook weer even hele andere (mentale) indrukken dan thuis naast de bank hangen.
Kleine stukjes mag nu (hij mocht sinds vorige week lopen van de voordeur naar het veldje buiten om te plassen / poepen en terug). Dus 10/15 meter per keer ofzo. We tillen hem nu naar buiten de camping (tegenover onze tent, heerlijk) en laten hem daar lekker snuffelen in het bos en zijn behoefte doen. Hij heeft hier echt wat te snuffelen dus mentaal een mega boost voor hem. Hij voelt zich duidelijk weer een beetje hond.
In toom houden blijft lastig nu hij zich weer goed voelt want zo'n bospad nodigt uit tot rennen natuurlijkGelukkig laat hij zich heel goed afleiden en gaat hij weer net zo blij mee terug.
Leo schreef:KimD schreef:Wanneer mag hij eigenlijk weer rondlopen met zijn gips/ spalk? Ik was ook naar de camping gegaan hoor, ook weer even hele andere (mentale) indrukken dan thuis naast de bank hangen.
Kleine stukjes mag nu (hij mocht sinds vorige week lopen van de voordeur naar het veldje buiten om te plassen / poepen en terug). Dus 10/15 meter per keer ofzo. We tillen hem nu naar buiten de camping (tegenover onze tent, heerlijk) en laten hem daar lekker snuffelen in het bos en zijn behoefte doen. Hij heeft hier echt wat te snuffelen dus mentaal een mega boost voor hem. Hij voelt zich duidelijk weer een beetje hond.
In toom houden blijft lastig nu hij zich weer goed voelt want zo'n bospad nodigt uit tot rennen natuurlijkGelukkig laat hij zich heel goed afleiden en gaat hij weer net zo blij mee terug.
Leo schreef:Ja ik wil idd hydrotherapie gaan doen onder begeleiding van de fysio. Je ziet het nu al hoe hij zit, helemaal onderuit en met zn poten naar buiten vallend. Ik word daar heel zenuwachtig van als therapeut zijndeik tel dus af naar de revalidatie. Voor zijn mentaal maar ook de rest van zijn fysiek.
Nynkster schreef:Heh thanks voor de tem. Voel ineens een soort innerlijke rust.
Leo schreef:Ahhh Chipito is echt té aandoenlijk
Arya geniet duidelijk van haar vermaak!
Sterkte met het herstel van Otje, Warboel! Komt vast helemaal goed! Ik denk dat je er voor Otje alleen maar goed aan gedaan hebt!
Maar zo'n ingreep blijft echt naar.
Fitz gaat weer goed. Hij had maandagochtend ontzettend veel pijn, trillen en een bonk van stress. Bij de DA bleek dat er een nagel in een andere teen had gegraven, wondje veroorzaakt en gaan smetten. Ontzettend naar en sneu. Hij heeft echt gegild bij de DA. Het is opnieuw gespalkt met gaasjes tussen zijn tenen en sindsdien is hij gewoon weer blije Fitz en loopt hij ook weer gewoon op 4 poten (lopen als in een paar meter om te poepen en plassen).
We zijn nu op de camping (stond al en na veel twijfel toch gegaan) en Fitz vindt het héérlijk. Lekker mensen kijken vanuit zijn kar ipv thuis in een bench liggen de hele dag.
Het was vandaag relatief koel en hij had geen last van warmte. Mocht morgen wel te gek worden zijn we zo weer thuis, maar we staan gelukkig in het bos met de hele dag schaduw. Sinds het ongeluk heb ik Fitz niet meer zo happy gezien, ondanks dat hij nog steeds niks mag.
[ [url=m/LE2E7u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tieneke schreef:Ik denk dat het in dit geval interessant is inderdaad om te kijken of het niet uit spanning voortvloeit. Chipito merkt nog niets van hormonen, maar heel zelden rijdt hij op z'n knuffel, in het begin dat we hem hadden twee keer gezien.
mavantos schreef:@IMANDRA en Tieneke bedankt voor jullie reacties
Ik wil wel even benadrukken dat we niet over één nacht ijs zijn gegaan. Alleen als je op sites van dierenartsen kijkt staat ook overal 'vanaf 6 maanden'. Die mensen hebben er járen voor gestudeerd. En no offense, maar die neem ik serieuzer dan mensen op Bokt... Ik waardeer jullie bezorgde reacties en bestudeer ze zeker, maar uiteindelijk zal ik toch ook de deskundigen volgen die mijn hondje kennen
Als het niet nodig was geweest hadden we het niet gedaan en we doen natuurlijk niet voor niets eerst chemisch.
kiwiwitje schreef:Jip was juist zo jong chemisch gecastreerd.
Van puur en phytonics zijn verschillende supplementen te vinden. Ik moet nog een hormoon flyer hebben. Ga ik morgen even achteraan.
Hier is t bedtijd
mavantos schreef:Ik lees je bericht, maar snap nu niet wat er zo vreselijk erg is geweest aan het vroeg castreren. Met nadruk op het vroege gedeelte.
Het is toch algemeen bekend dat honden angstiger kunnen worden na een castratie? Daarom zou ik ook een chemische laten doen ipv direct helemaal. Juist om te kijken of hij er qua gedrag niet juist veel nadelen van ondervind. Daar maakt de leeftijd niet zoveel bij uit voor zover ik begrijp.
En CBD zwaar valt wel mee. Het is gewoon een supplement dat het hele gestel helpt. Voor Freek geven we het met name voor meer eetlust (eet niet altijd even goed) en voor de huid (had eerst een beetje jeuk). De hond van mijn vader krijgt het ook al sinds pup af aan en is echt altijd topfit.
We hebben doorzettingsvermogen genoeg en zijn zeker consequent. Alleen ik wil niet dat hij zichzelf onnodig in de weg zit, terwijl we het met een hulpmiddel allemaal net wat makkelijker en leuker kunnen maken voor zowel ons als Freek. Gevalletje; waarom moeilijk doen als het makkelijker kan?