Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:34

Gefeliciteerd <3 <3 <3 *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:37

Proficiat! *\o/* <3

Tijd voor foto's! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:44

Gefeliciteerd Van! Eindelijk! T is jullie gegund!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:51

Jeeeheeeee eindelijk!!!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:00

Gefeliciteerd Van!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik weet niet meer wie het vroeg over hoeveel voer, maar wij hebben nooit veel meer dan 300g op een dag gegeven als pup. Nu Dexter volwassen is 17,5kg weegt krijgt ie 300g zeer hoog calorie voer wat ik hoop langzaam af te kunnen bouwen aangezien hij nu eindelijk mooi aankomt.

Leuke foto Denies! <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:00

er valt nog weinig te zien op foto's en ben helemaal vergeten een foto van de echo te maken _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:05

Van schreef:
er valt nog weinig te zien op foto's en ben helemaal vergeten een foto van de echo te maken _O-

Haha, jammer! Nou ja, gelukkig zijn honden geen klein jaar dragend zoals paarden, dus héél lang hoeven we niet te wachten (ook al voelt dat vast als een eeuwigheid!)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:32

De eerste weken zijn het ergst :') nu ik weet dat er daadwerkelijk puppies komen is het wachten ook niet zo erg meer :Y)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:33

Proficiat ! *\o/*

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:35

Ohhh wat leuk, gefeliciteerd <3 Ik ben heel benieuwd :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:40

Van schreef:
De eerste weken zijn het ergst :') nu ik weet dat er daadwerkelijk puppies komen is het wachten ook niet zo erg meer :Y)

Gefeliciteeerd! *\o/* <3

Snap ik! :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:41

gefeliciteerd :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 13:52

Van schreef:

Jaaaa irritant

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:54

Gefeliciteerd Van!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:55

sterkte Kiwi :))
jij weet iig dat teef en reu prima vruchtbaar zijn. Dat was nog het ergste, wat als ze gewoon niet drachtig kan worden -O- maar dit heeft voor mij wel echt bevestigd dat het aan de reu lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:01

Woehoe Van wat een supernieuws gefeliciteerd!!

Wat is Mera toch een knapperd. Ik vind haar oren en oogopslag zó lief <3

Norwayfjord die 2de foto vind ik echt heel mooi!

Kiwi kan ik me zo niet voorstellen he dat je zo vaak je hond kwijt bent 8)7 begrijp wel dat zo'n DA dat wat zat is op gegeven moment...

Nysse krijgt 250gr vers vlees (die is 17kilo, 5jr bijna en geholpen) en Ylvi 350gr (denk dat zij nu rond de 14kilo zit en nu 10 maanden bijna). Daarnaast elke dag wel 3 dingen om te kluiven, stukje kophuid/peesje/hoefje. En dan nog wat trainers inimini gemaakt die ik savonds in het huis verstop.

Uit mn sokken gewaaid weer vanochtend met het wandelen hier. Ben er wel beetje klaar mee zeg :brr: tijdens storm is Nysse echt van slag die ligt binnen verstopt en Ylvi die was de halve dag buiten in de tuin achter blaadjes aan het rennen.

Ze staan er zó op zoals ze zijn
.. :') _/-\o_ <3

Ylvi haar tong valt altijd naar se zijkant het staat zo grappig :+
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:04

@suze_ wat zijn die van jou toch knap! Hele fijne uitstraling :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 14:10

Van schreef:
sterkte Kiwi :))
jij weet iig dat teef en reu prima vruchtbaar zijn. Dat was nog het ergste, wat als ze gewoon niet drachtig kan worden -O- maar dit heeft voor mij wel echt bevestigd dat het aan de reu lag.

Ja dat had ik de eerste twee keer natuurlijk ook. Of vooral de 2e poging met KI toen.
Maar dit is wel heel fijn!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:15

Jullie gaan weer hard hoor dames haha!

Kaus
Fijn dat er geen verdere behandeling nodig is en ook geen AB gegeven hoeft te worden! Gelukkig zijn gezonde dieren ook weer in staat om snel te helen als het geen te ernstig trauma aan het lichaam geeft - net als met kinderen ook eigenlijk haha.

Anna
Dat hebben ze idd goed in de gaten ja als het wat anders is als normaal. Zo te horen moet je dus wel weer goed gaan opbouwen dan tzt? Maar zal zeker vast goed komen!

Van
Gefeliciteerd met de aankomende pups! Leuk vooruitzicht! En wat zuur van die bomen die omgewaaid zijn op het hek van de bak. Belangrijkste is idd natuurlijk dat de paarden niks hebben, maar die reparatie werkzaamheden zijn ook niet leuk. En naar van de ondergekotste bank :(

Nicky
Haha wat een droom! Betekent wel dat je idd met je gedachtes lekker veel bij de pup bent al, wat toch een goed teken is lijkt me hihi. En of je wat hebt aan m’n tips weet ik niet maar ik kon het altijd even delen ja. Zal ook echt per hond afhangen wat de beste aanpak gaat zijn en dat moet je zelf gaandeweg leren als de pup er eenmaal is. Het duurt ook weer even voor je je hond leert kennen natuurlijk en zeker voor ze een beetje volwassen zijn, omdat ze nog zoveel moeten leren straks en zichzelf nog moeten ontwikkelen. Maar zal vast goed komen :) Wat ik vooral gewoon aanraad; rust/ritme/regelmaat en dat icm met de bench aanleren.

NorwayFjord
Ohhh die foto’s van Mulan toch, wat een heerlijke hond is het zeg! Ik wil knuffelen haha! Prachtige foto’s ook weer. Telkens als ik je foto’s zie denk ik; ik moet echt meer energie gaan steken in m’n spiegelreflex weer eens te gaan gebruiken, maar het komt er telkens weer niet van haha. Halsbandje ziet er ook superleuk uit! En les buiten in dit weer? Knap hoor hihi. Hoe ging het?

kiwi
O hallo vondeling… Als het meermaals gebeurt en zo’n eigenaar ook nog zo laconiek erop reageert en ermee omgaat, begint het wel irritant te worden ja pff. Arm dier is er weer de dupe van en kan vooral ook blij zijn dat mensen als jou zich erover blijven ontfermen. Zou me niks verbazen als zo'n eigenaar de hond op een gegeven moment gewoon niet meer gaat halen in het asiel. Fijn dat de DA ook zo goed meewerkte en de eigenaar nu hopelijk een lesje geleerd krijgt.

xDenies
Heerlijke foto’s. Lekker relaxen haha! Ben eens benieuwd hoe het tuigje gaat vallen bij Mera. Qua afmetingen zou het precies goed moeten zijn voor de maat M. En leuk om de maten te zien van beiden. Benieuwd hoeveel Mera nog gaat groeien :) Ik heb 'm net in de doos gedaan, dus ik ga je even Appen voor het adres en dan komt ie jouw kant uit.

suze
Wat een heerlijke foto weer. Het zijn toch zulke knapperds zeg, wauw. Kan niet wachten om ze te ontmoeten. Ik wordt eerlijk gezegd best hebberig als ik ze zie haha. Ik weet niet of ze qua karakter bij me passen natuurlijk, maar die looks!!!! Jeetje <3 Achter de blaadjes aanrennen is hier ook favoriet ja. Ze moet alleen nog leren dat dat aan de lijn niet mag en dat is soms nog wel moeilijk voor d’r hihi. En hier is het vandaag ook gekke tongen dag. Die hing er met wandelen bij Arya ook zeer regelmatig heel gek bij hahaha.

Afbeelding

---

Hier ook weggewaaid net als Suze haha. We waren de heide op gegaan vanmorgen en die arme mensen van natuurmonumenten en staatsbosbeheer hebben genoeg werk te verzetten de komende tijd. In het bos stuk in het losloop gebied lagen echt veel grote bomen helemaal om, en natuurlijk veel losse takken overal, dus ik wil niet weten wat de schade is in het hele gebied. Waren best flinke bomen ook wat dus over een gedeelte van de paden heen lagen. Er was wel langs af en onderdoor te lopen in de meeste gevallen, maar denk niet dat ze dat kunnen laten liggen zo ivm eventuele instabiliteit van hoe de bomen nu liggen en misschien nog verder kunnen vallen en een gevaar opleveren voor wandelaars.

We hebben 2x hagel gehad tussendoor, flinke wind en ook een zonnetje erbij met momenten, dus het was een heel diverse wandeling qua weer hihi. Hele donkere lucht aan 1 kant en aan de andere kant scheen de zon. Was ook vrij rustig verder. 1x mensen tegen gekomen met 3 honden die Arya even spannend vond omdat ze alle 3 op d’r af kwamen, maar erna rende ze met ze mee toen er een stok gegooid werd maar toen werd ze weer door 1 van de honden, een rottweiler, weg gesnauwd dus was ze er wel alweer klaar mee germ hihi. Nog een paar x honden van een afstandje tegen gekomen waarbij ze wel echt stond te twijfelen om nog te gaan, maar ze kwam met mij mee (moest wel m'n best doen om door te dringen haha) dus uitbundig beloond. Kwaliteit vd foto's is vandaag wel bagger omdat ik ze via WhatsApp heb overgezet op de pc want iCloud was nog niet bijgewerkt grr - download ze normaal via iCloud op de pc.

Ze begint steeds meer bruin erbij te krijgen rondom d'r kop en stukjes op de kop ook. Benieuwd hoeveel dat nog gaat veranderen. Ze heeft meer bruin erbij ondertussen als ik vooraf had gedacht, kleine toverbal haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de meerdere plekken/paden die opeens geblokkeerd worden :=
Afbeelding

Vrouwtje ook met d'r foto's. 'HALLO, IK WAAI BIJNA WEG!!!'
Afbeelding

Haar staart blijft ook maar voller worden. Hallo Fluffy Tail.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-02-20 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:20

Mooie donkere luchtpartijen op de achtergrond!

En thx vd complimenten vd meiden. <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:38

Van schreef:

Van harte gefeliciteerd met de pups! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:50

Huh zijn jullie, CB en kimD Nou samen wezen wandelen of zijn jullie toevallig dezelfde omgevallen boom tegen gekomen? _O- Ik zie namelijk jullie honden niet op elkaars foto's staan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:00

Kaus schreef:
Huh zijn jullie, CB en kimD Nou samen wezen wandelen of zijn jullie toevallig dezelfde omgevallen boom tegen gekomen? _O- Ik zie namelijk jullie honden niet op elkaars foto's staan.

We zijn zo te zien toevallig allebei vandaag op dezelfde plekjes geweest haha _O- !
Maar hier hebben we wel al een paar keer samen gewandeld ook ja.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:20

Ik ben spontaan geweest, ik moest vanochtend trainen en hebben een zware week achter de rug, dus ik was even doorgereden en even rust aan het hoofd en de hondjes even lekker uitwaaien.

Ik weet niet of ik hier al eens verteld heb over het hondje van vrienden dat lymfeklierkanker had? Die is vandaag in ieder geval ingeslapen, en ik heb er al twee dagen hoofdpijn van.

Ze gaven uiteraard ook zelf de training niet vandaag, en gelukkig maar, ik heb me de ogen al uit de kop gejankt. Ik vind het zo erg voor ze, de derde hond binnen een jaar die ze moeten laten inslapen door zulke 'stommigheid'. ;(

Maar ik was dezelfde boom tegengekomen ja, en de hondjes hadden de grootste lol, Puk houd van klimmen en klauteren dus die heeft echt een half uurtje over de omgevallen bomen gespeeld. <3 zo rustgevend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:50

Wat verdrietig kim :(:)