Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 14:16

xDenies schreef:
Nouja, prima hoe jij het doet. Als ik er voor kies om mijn teef te laten helpen is dat inderdaad mijn keus en vind het jammer als mensen daar zo negatief over moeten doen :')

Wat is dit nu voor rare reactie? Ik leg toch gewoon uit waarom we een misverstand hebben? Ik pakte jouw reactie blijkbaar anders op dan je bedoelde en dan reageer je zo als ik dat uitleg? -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:22

Kaus schreef:
KimD schreef:
Uit eigen ervaring twijfel ik daar erg aan, ABCB1 versterkt het natuurlijk en dat zorgt voor een extra 'let op!', maar ik denk dat collies sowieso heftiger reageren op bepaalde middelen. ABCB1 of niet.

Sowieso de minder goede merken en varianten van ontvlooi en anti teken middelen reageren veel honden (collies) heftiger op.

Ik blijf sowieso enorm voorzichtig met wat ik onze honden geef aan chemische middeltjes. Het hoeft maar een keer mis te gaan... :n

Ja precies! Hier hetzelfde!

Kabayo

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:29

Zoveel discussies hier... bah. Wil alleen over puppys praten...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 14:37

Kabayo schreef:

T topic is bedoeld om van elkaar te leren. Je leuke dingen te delen maar ook om te sparren en je vragen te stellen. Dus dan ga je verschillende meningen krijgen. En lang leve het getypte gedeelte, dan kun je elkaar makkelijk verkeerd begrijpen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:43

Interessante discussies en wat mij betreft ook wel nuttig in het topic zolang het niet doorslaat.

Kiwiwitje gefeliciteerd nog met de pups! Ben idd ook benieuwd of je er 1 aanhoudt. Of ik heb er al overheen gelezen haha.
Ik zag ook hele leuke tollerpups!

Nova is gisteren voor het eerst loops geworden. Vandaag is ze precies 11 maanden.

2 weken geleden bij een hondenspeeltuin in Bunnik geweest, misschien wel bekend bij sommige? Nova vond het geweldig en kon het vooral goed vinden met een stafford en een stafford/sharpei kruising. Was een pittige hond maar dat ging heel goed.

Nova is dus ook stamboomloos, vader is wel redelijk bekend binnen de DH en moeder is getest. Ik zou het wel aandurven, ook omdat ze een heel fijn karakter heeft, en ze ontzettend veel complimenten krijgt om haar uiterlijk.

Echter weet ik niet of ik het ooit zou doen. Ik weet wel wat van haar moeders kant maar dus nooit alles als bij haar vader.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:47

kiwiwitje schreef:
Kabayo schreef:

T topic is bedoeld om van elkaar te leren. Je leuke dingen te delen maar ook om te sparren en je vragen te stellen. Dus dan ga je verschillende meningen krijgen. En lang leve het getypte gedeelte, dan kun je elkaar makkelijk verkeerd begrijpen.

Ik vind er op deze manier anders weinig aan :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:53

Onze pup ook stamboomloos en oeps nestje van vriendin. Zou er ook nooit mee fokken. Misschien als het een kruising is met sterke ouderdieren ik er anders over zou denken (al zou ik er weinig nut in zien), maar king charles zijn over het algemeen niet heel gezond te noemen. Nu heeft ze er uiterlijk weinig van weg maar je weet nooit wat er in latere generaties (of bij haar) weer naar boven komt en hoe her er binnenin precies uit ziet.

Onze andere hond wel een nestje mee gefokt maar dat was verplicht i.v.m. terugfokprogramma.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 14:54

Ja dat kan. T topic is toch echt bedoeld om lief en leed te delen, vragen te stellen en waar mogelijk te leren van elkaar. Dus ga je het niet altijd eens zijn met elkaar. Als je het niks vind er gewoon niet op reageren, doorscrollen of iets anders leuks opstarten/delen. Er zijn er genoeg die niet mee doen in de discussies en dat is toch gewoon prima?

Nathalie Thnx :D <3 we weten nog niet of we er eentje gaan houden. Even afwachten nog!
Stafford X Sharpei is indd behoorlijk pittig als kruising, maar met een goed baasje kan het zomaar goed gaan en een fijne hond zijn!
En ach, aan een goedgefokte stamboomloze en aan een goedgefokte stamboomhond zitten allemaal risico's natuurlijk. Het enige echte voordeel bij een stamboomhond is de zekerheid van de afstamming en dat het echt een rashond is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:57

Ik vind het niet gek dat er discussies ontstaan. Mensen delen hoe en wat zij doen met hun pups en daar wordt op gereageerd. Daar valt ook enorm veel van te leren. Ik zou dingen met mn volgende pup namelijk weer heel anders doen. Deels door ervaring en deels door dingen die ik heb geleerd.

Ennuh, je hoeft niet mee te doen aan discussies hè. Dan sterven ze vaak ook sneller uit.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:04

Kiwiwitje helaas is bij ons het allergie bij onze Stafford de reden dat we haar in moeten laten slapen.

Kwa castreren/sterilisatie beide honden hebben een baarmoederontsteking gehad mijn rottie zelfs een dubbele dus alles moest eruit
2 reuen gehad vroeger en beide meteen gecastreerd alleen voordeel van gehad want gedrag verbeterde alleen maar.

Mila zal hopelijk niet gesteriliseerd worden want ik zou graag in de toekomst een nakomeling willen als de testen goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:11

Nysse is met 2.5 jaar geholpen. Die was zo depressief tijdens de loopsheid. Knaagde heel haar pootjes zelfs kapot. En het duurde zo lang voor ze weer happy was. Het heefy haar enkel goeds gebracht.

Bij pup kijk ik weer aan hoe die zich zal voelen en hoe het zal gaan. Geen last is intact. Wel last dan laten we die ook helpen.

Hoop over week ergens te weten of er pupjes zijn....

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:24

Als ik een teef had zou ze na de eerste loopsheid absoluut gesteriliseerd worden. :j
Ik zie zo vaak baarmoederontstekingen en melkkliertumoren. Die hondjes zijn dan vaak al tussen de 8 en 14 jaar oud en je moet vervolgens opereren op een zieke, oude hond om hun leven te redden. Of mensen kiezen ervoor niet te opereren en laten een hond aan een heel eenvoudig te voorkomen probleem overlijden. Tja ze worden op latere leeftijd wel eens urine-incontinent, vaak als ze zo oud zijn dat ze aan alle kanten uit elkaar vallen maar dat zie je net zo goed bij de intacte teven. Dat is meestal ook heel goed te reguleren met medicatie. Mijn vorige (intacte) reu stond ook op de incontinentie pillen voor teefjes. :')
Het enige waar ik echt wat van merk is dat ze sneller dik worden, dus je moet eigenlijk altijd minder gaan voeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:37

Gek genoeg de teef hier wordt wel van lucht dik maar geen van de huidige reuen en vorige reuen heeft ooit de neiging gehad om vlot dik te worden. Finnley is half jaar geleden gecastreerd en ipv graatmager nog enorm mager. De rest wel netjes op gewicht. Finn is ook wel erg moeilijke eter. Krijgt nu 300 gram per maaltijd (weegt 37 kg) en 4 a 5 merken per week anders eet hij niet. We letten er op goede vette brok te voeren maar helpt niet echt. Hij is dan ook mega energiek en maakt dagelijks vele kilometers vliegend haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:46

candalisa schreef:
Kiwiwitje helaas is bij ons het allergie bij onze Stafford de reden dat we haar in moeten laten slapen.

Kwa castreren/sterilisatie beide honden hebben een baarmoederontsteking gehad mijn rottie zelfs een dubbele dus alles moest eruit
2 reuen gehad vroeger en beide meteen gecastreerd alleen voordeel van gehad want gedrag verbeterde alleen maar.

Mila zal hopelijk niet gesteriliseerd worden want ik zou graag in de toekomst een nakomeling willen als de testen goed zijn.

Oh het gebeurd ook zeker hoor. Maar er zijn tegenwoordig meer dingen in het ras spelend. Helaas..

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:48

Kaus schreef:
Ik vind het niet gek dat er discussies ontstaan. Mensen delen hoe en wat zij doen met hun pups en daar wordt op gereageerd. Daar valt ook enorm veel van te leren. Ik zou dingen met mn volgende pup namelijk weer heel anders doen. Deels door ervaring en deels door dingen die ik heb geleerd.

Ennuh, je hoeft niet mee te doen aan discussies hè. Dan sterven ze vaak ook sneller uit.

Precies, en alhoewel ik me niet graag in discussies meng omdat ik er nog gewoonweg niet genoeg van snap. Is het wel super interessant om te lezen en ook te lezen waarom mensen doen zoals ze doen :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:07

Tja ik vind gezondheid het allerbelangrijkste, enne je hebt overal rotte appels zitten ook tussen de rashondfokkers en broodfokkers die al helemaal geen fiets geven.

Dank je gribaldi ze rennen ook veel en zijn zo grappig :') laatst sprong Rengar als Rambo uit de bench en stond daar toch stoer te kijken _O- zo jammer dat ik het niet op film hebt! Warwick (nu Enzo) heeft nu een nieuw huisje gevonden bij een super tof stel! Dus nog 3 te gaan :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:03

kiwiwitje schreef:
xDenies schreef:
Nouja, prima hoe jij het doet. Als ik er voor kies om mijn teef te laten helpen is dat inderdaad mijn keus en vind het jammer als mensen daar zo negatief over moeten doen :')

Wat is dit nu voor rare reactie? Ik leg toch gewoon uit waarom we een misverstand hebben? Ik pakte jouw reactie blijkbaar anders op dan je bedoelde en dan reageer je zo als ik dat uitleg? -O-

In jouw aller laatste reactie las ik geen uitleg maar hoe jij het doet (afwisselen) en om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed waar dat verhaal ineens vandaan kwam. Mijn aller eerste bericht ging omtrent dat ik 'veel spookverhalen' hoor over honden die geholpen zijn (incontinent enz) en dat ik dit zelf niet heb ervaren en eigenlijk zoiets heb van; er worden honderden honden geholpen, het kan toch niet dat alle honderd honden problemen hebben dus zullen de 'spookverhalen' wellicht wel gewoon pech-gevallen zijn.

Vervolgens ging het over iets heel anders en als ik dan op mijn werk op mijn telefoon mee zit te lezen dan kan het inderdaad dat ik het spoor een beetje bijster ben. Voor mij was het hele stukje van wat ik gezegd had niet meer aan de orde en zelf haalde je ook al aan; het is iedereen zijn of haar eigen keuze, dus dat pakte ik er bij om de discussie eigenlijk te sluiten. Het ging niet meer over wat ik had gezegd :')

Dus ja, dan is het wellicht misschien een kort-door-de-bocht reactie, mijn excuses daar voor. Maar ik kreeg van jouw eerste bericht heel erg het gevoel dat het vreselijk uit den boze is om je teefje te laten helpen. Wellicht dat je dit dan nog even kan uitleggen hoe je dat bedoelde? :)

Ik vind discussies in dit topic helemaal niet erg. Ik ben zelfs van mening dat we een heel hoop van elkaar kunnen leren. Je hoeft niet mee te discussiëren en echt een discussie vind ik het ook niet :') Ik ben blij met alle extra tips die ik hier nu al heb opgevangen door het delen van elkaars kennis en uiteindelijk moet je toch je eigen weg daar in vinden ;)

En inderdaad … onthoud dat teksten via internet heel anders over (kunnen) komen. Dan is het toch alleen maar fijn als we hier op een nette manier kunnen aankaarten hoe en wat en dit weer kunnen oppakken en oplossen? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 19:56

Nou t punt is niet dat ik het uit den boze vind, maar dat er vaak alleen naar de medische kant gekeken word of het drama rondom oepsnestjes als je beide geslachten in huis hebt.
Terwijl er vaak niet naar de opties van scheiden gekeken word of gewoon aangekeken word hoe de honden reageren. Ik ben er inderdaad niet voor om zomaar in een hond te gaan snijden als er nog veel andere opties zijn. Daarnaast zijn veel mensen niet op de hoogte van alle andere risico’s als je wel laat helpen. En niet alleen de medische risico’s. Maar ook gedragsproblemen bijvoorbeeld.
En ik heb altijd reutjes gehad vanaf huis uit. En ook intacte teven gecombineerd. En nooit problemen. En zo zijn er steeds meer waar het opvalt dat t prima kan zonder problemen. En ja je hebt reutjes die wel 3 weken gek worden, maar als ik hoor waar de meeste hier allemaal lopen en in woonwijken wonen dan valt dat ook wel mee. De reutjes die ik ken die moeilijk doen, doen dat al in huiselijke kring ook al.

Daarna kwamen de opties over bench voorbij in de reacties dus heb ik daarover ook gelijk gedeeld hoe wij dat deden.
Niks meer en niks minder.

Maarja dat is gewoon t risico van elkaar verkeerd begrijpen :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:06

En het is niet altijd voordelig qua karakter.
Genoeg honden die al angstig zijn en nippen die dan 10w erger zijn na castratie ..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:44

Nee maar ik heb al wel eerder aangekaart dat ik het hoe dan ook ga aankijken en als er geholpen wordt is dat pas na de eerste loopsheid. Dus die loopsheid gaan we hoe dan ook eerst door en kunnen we zien wat er gebeurd :)

Maar ik werk hier normaal niet met benches en de honden liggen lekker samen in de gang/keuken en kunnen rondlopen als ze willen. Dat wil ik de toekomstige hond ook gewoon kunnen bieden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:54

Ik heb ze hier bijna nooit in de bench. Mocht het te druk worden ivm opvanghonden, dan deel ik de kamer wel eens in tweeën met een hekje.

Qua castratie voor mij alleen bij noodzaak, maar ik denk dat als ik een teefje zou doen, deze wel geholpen zou worden ergens op 2,5 jaar. Ik ken mijn reuen, dat wordt niks :').

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:01

ZoZenn schreef:
Ik heb ze hier bijna nooit in de bench. Mocht het te druk worden ivm opvanghonden, dan deel ik de kamer wel eens in tweeën met een hekje.

Qua castratie voor mij alleen bij noodzaak, maar ik denk dat als ik een teefje zou doen, deze wel geholpen zou worden ergens op 2,5 jaar. Ik ken mijn reuen, dat wordt niks :').

Wij dachten van Guinness dat hij het ook niet zou kunnen, he proved us wrong. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:13

Zo gek op dit mannetje <3
Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:13

Wat zijn de medische risico's als je je teef wel laat helpen? (Buiten operatie risico's om) Puur uit interesse. Ik moet me er nog beter in gaan verdiepen en de voor en nadelen gaan afwegen.

Aangezien onze andere intacte teef dus melkkliertumoren heeft wat vaak voorkomen kan worden door te laten helpen heeft het me wel aan het denken gezet wat te doen met deze pup. Het is namelijk wel vervelend. Ze komen wel eens terug en onze hond was/is dus met 1 keer onder het mes niet genezen.

Edit, wat een popje kabayo!
Laatst bijgewerkt door finnens op 06-03-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:14

Kabayo schreef:
Zo gek op dit mannetje <3
[ [url=m/VsZMCB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die al bij je? :D