Hmm bij poep lijkt het mij eet-gerelateerd .. wat krijgt hij te eten?
Dat is al een beste leeftijd .. ook al eens laten checken door een DA?
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 15:37
Soms kan poep ook zijn dat ze veel nat voer hebben gehad, Dus teveel sla, komkommer, kool.
Ik vind jullie buitenverblijven stuk voor stuk gaaf! Op het dak past het niet, maar ik denk dat ze hier ook niks tekort komen qua ruimte en behoeftes .
Hij krijgt ss, onbeperkt hooi en regelmatig wat groenvoer maar allemaal in kleine hoeveelheden. Hij heeft al een tijd geen nat groenvoer gehad (sla etc.) maar toen hij dat wel af en toe kreeg gaf dat eigenlijk nooit problemen. Ik sta wel open voor veranderen van voer. Hij kreeg altijd de 4+ variant maar die wou hij uiteindelijk niet meer eten.
Zojuist even overlegd met de eigenaar (vriendin). We hebben besloten nog een dag aftewachten en bij geen vooruitgang morgen de dierenarts te bellen.
Volgens mij hebben ze bij jou een heerlijk leven hoor Esther.
Is je konijn geënt Fedjeraketje? Misschien heb ik dit even gemist hoor... Plakpoep komt inderdaad door overmatig voeren (teveel brok) of te nat voer zoals sla o.i.d., maar ik lees dat je dit eigenlijk weinig/amper geeft.
Het lijkt mij inderdaad goed om hem te laten checken mocht je geen verbetering zien.
Hij moet dit jaar nog geënt worden. Zijn zojuist nog even naar de winkel geweest opzoek naar ander voer. ss4+ lust hij niet, maar ze hadden ook een graanvrije variant en was hier best nieuwsgierig naar. In dit voer zat voor een groot deel Timothy hay had ergens gelezen dat dit goed was, dus maar gewoon meegenomen om te proberen. Zojuist dus zijn oude en nieuwe voer gemengd en gegeven, volgens mij vond hij het wel lekker.
Wij twijfelen om Stoffer ook op SS4+ te zetten. Dierenarts raadde dat aan omdat Stoffer nogal lui is, en ongeveer +-4 jaar, maar dan ben ik bang dat meneer Stof dat niet eet
Hier staan ook alle konijnen op de gewone SS en de leeftijden gaan van 2 maand oud tot 8 jaar oud.. Ik verander ook niet graag van brok, dat was vorige keer al een heel gedoe toen ik overging van gemengd naar SS. En deze kan je natuurlijk meteen een grote zak van kopen, denk dat dat bij de 4+ niet gaat.
Hier gewone brokken van de havens en die 4 krijgen daarnaast een bakje junior voer van Versele laga op aanraden van iemand ivm bijkomen van Pepper en een bakje Havervlokken
Guus had wat in zijn ooghoek wat irriteerde. Had laatst zijn oog goed bekeken en zn oog was wat wazig. Snel maar een afspraak gemaakt. Stukje hooi/stro is er uit gehaald. Hoornvlies was wel wat beschadigd. Nu 4-5 keer per dag zijn oog zalven, meneer loopt nu al heel snel weg als ik kom. Volgende week controle om te kijken of het hoornvlies goed herstelt.
Ik denk dat ze stiekem een Page puppy willen zijn Amber
Fluffy is net ook weer door de APK gekomen en prikjes gehad. Dierenarts had haar niet zo oud geschat. Is ze echt 11,5?! (Vorige eigenaren zeiden dat ze 11 of 12 is) Morgen mag ze dus op date
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 13:54
Dat wc papier . Wilden ze graag mee naar een Halloween feestje?
Wel dubbel soms als ik hem zie , wat als jij Jane wel had meegenomen .. Gister telefoon opgeruimd en al die foto's van die 2 , ze waren zo meant to be en zo abrupt was het al over ...
Was wel een hele mooie tijd , Tarzan die de clown uithing en het meisje die meisjes dingen deed
Sorry, snap dat het dubbel is! Jane was ook zo'n leukerd Als jij d'r niet had gewild had ik haar waarschijnlijk meegenomen en was ze er nog geweest ja.. knappe meisje Zie inderdaad gelijkenis in haar en Macho z'n blik!
Lompe hannes en hij weigerde hokje in te gaan (kleine sprong) , had al speciaal van de aarde een mooie bult voor het hokje gemaakt zodat hij erin kon en dan flikt hij dat
Maar nu met Lilo begint hij weer te ontdooien , flinke klap gehad van alles en hij blijft gewoon schrikkerig. Scheelt dat Lilo heel makkelijk is , was een korte koppeling en hij is super voorzichtig met zijn baby . Zodra de hormonen toeslaan bij haar zal dat wel veranderen
Amber, wat een ondeugende konijnen . Air, Succes morgen! Tarzan, vind zijn blik echt heel schattig. Rebecca, Wat een sprong van Tarzan.
Kleine update over Hops: Gaat erg goed heb hem niet meer horen niezen en hij vind zijn nieuwe voer erg lekker. Morgen nog een laatste keer proberen om hem goed te wassen zodat hij weer helemaal schoon is en dan kijken of het nieuwe voer werkt.
Morgen gaan wij een groot deel van de ren afmaken. Gaas vastzetten, deur monteren, zand halen en ophogen en een nieuw hok halen . In de ren wil ik een soort hamsterscaping doen maar dan voor konijnen. Wil graag werken met verschillende ondergronden. ik wil graag een konijnenberg, een stuk zand, een klein stukje tegels waar het hok op komt te staan. Hebben jullie nog ideeën voor in de ren?
Anoniem
Geplaatst: 03-11-18 00:35
Leuk Fedje
Konijnenheuvel wel goed ingraven met gaas , anders zijn ze weg (zelfs nu zakken er nog weleens tegels bij mijn ouders door Utopia die allang overleden is )