[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:32

Wat een onzin dat kiko niet mee mocht spelen. Als de reu het probleem is moet hij maar lekker niet mee spelen...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:34

- Even ego postje.. lees straks even bij. Wil graag ook even jullie mening.

Met Ginny gaat alles goed! Ben echt heel erg verliefd. Het is zo'n schatje! <3 Ze loopt al heel braaf mee met de leiband en is echt een happy bolletje fluff :P Ze was ook hééél blij met het speeltje dat we voor haar hebben meegebracht :D Denk wel dat het niet lang gaat leven met die 3 puppies.

Afbeelding
Afbeelding

Helaas ging het tussen Ophélia en de rest wel niet zo lekker.. Tot 2 keer toe in elkaars haren gevlogen, brr.. Was echt érg dit keer. We zijn er allemaal beetje van geschrokken. Vooral Ruby, die zat helemaal te rillen en kroop in een hoekje weg. Super zielig.. ;(

Ophélia was wel loops, dus misschien dat dat haar nog feller maakte? Het is ook dat we niet helemaal zeker weten waarom ze überhaupt zo uithaalt. Gebeurde wel in huis, dus niet veel ruimte en veel honden op elkaar. Misschien werd dat haar te veel..? We weten het allemaal niet zo goed hier. Ze durft wel grommen naar andere honden, maar echt zo uithalen is nog niet veel gebeurt. Het valt dus nu af te wachten hoe alles verloopt. Heb wel al research gedaan voor gedragstherapeuten/hondentrainers in de buurt die ons misschien kunnen helpen.

Met Ginny ging het wel relatief goed. We zijn apart met hun tweeën nog even gaan wandelen en dat ging gewoon prima. Dusja, we duimen gewoon kei hard dat het tussen hun wel gewoon gaat klikken. Anders moet ze helaas terug.. We gaan haar de 18de ophalen. Duimen jullie mee dat alles wel gewoon goed verloopt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:42

De groep bestaat uit bijna alleen maar reuen, zijn maar 2 teven, een boerboel en Kiko. Beleid daar is dat ze net na de loopsheid toch van de reuen worden weggehouden, zijn we ook mee akkoord gegaan met hun voorwaardes. Dit omdat de teven vaak toch nog een luchtje bij zich hebben.
Je kunt het ook andersom zien he, waarom moet die reu uit de groep gehaald worden omdat ik met mijn net loops -af zijnde hond kom.
Die reu zou overigens ook niet bij de puppy's in kunnen, en Kiko kan met iedere hond, dus daarom zo'n splitsing.
Gisteren heeft ze het ruimschoots goed gemaakt door een dik half uur in de bossen met een labrador te spelen, dikke pret heeft ze gehad. En stinken daarna, want het was bij een ven.....Kiko gaat niet het water in, maar rent dus wel door de blubber van het ven, wat zeker zo hard stinkt. :))

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:08

Nou niet zo snel denken aan terugbrengen he.. dit kan wel weken duren voordat ze elkaar leuk vinden. Als hier een nieuwe pup in huis komt heb ik 2 dames die 3 weken lelijk doen totdat ze hem goed vinden. Zelfs mijn lieve Ivy deed deze keer echt niet aardig haha. Was ik niet gewend van haar;p
Ga ook niet teveel erop zitten, behalve als het echt te ver gaat natuurlijk. Hier mogen ze de nieuwe pup gewoon afsnauwen hoor als die te druk is of geen respect heeft voor hun persoonlijke ruimte. Leert die alleen maar van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:28

dat leuke geurtje na loopsheid kan tot 3maand nadien nog zijn... Maar goed als dat de regels zijn...

@Jackytje: ik zou persoonlijk geen loopse teef meegenomen hebben. Ze bijten vaak makkelijker van zich af en voor de teven daar is ze een indringer die de alphapositie kan afnemen. Ervaring hier is dat teven territorialer zijn dan reuen.
Hopelijk blijft het met Ginny goed gaan. Want als teven serieus met elkaar in conflict gaan, is herplaatsing vaak de enige echte oplossing.

idd modder stinkt vaak erger dan water. Ik heb Cita dit weekend 2x in bad kunnen zetten om haar poten en buik af te spoelen, want die hadden hetzelfde kleurtje als haar vlekken :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:55

MelissaH1996 - Wat een schatje zeg! Aparte kruising ook.

Hilarische foto Petitparis, met haar 'poten in de knoop' :+ Goed dat ze wel geen slippertje heeft gedaan. Die foto van die corgi's is bovendien ook echt hilarisch. Zo waar.. :')

Stoere Jarv doet het super bij de ringtrainingen. Top!

Mensen die zich bemoeien met de opvoeding van de pup hebben wij gelukkig nog niet al te veel last van gehad. Vaak is het wel goed bedoeld, maar ook flink vervelend tegelijkertijd. :=

Hier mogen ze niet eens spelen op de hondenschool.. Enkel werken. De puppy klasse heeft wel speelmomenten, maar eens je hoger op zit is dat niet echt meer van toepassing. Maar idd, ik vind het ook wel gek waarom de reu wel mag meespelen en Kiko niet, terwijl het probleem duidelijk bij de reu ligt.

Leuke Mechelaar pup Florenc! Mechelaars zijn idd echte werkers en doen alles voor hun baasje. Ben je van plan pakwerk te gaan doen?

Mooie doelen voor de training, Zoe_97. Borders hebben ook zo'n gigantische 'will-to-please'. Maakt ze ideaal om allerlei zaken aan te leren. Fijn dat Daeva en Kenai het ook zo goed doen.

Melissac, proficiat met je lieve pup!

Madeliefw, die droogshampoo ken ik niet. Ik heb wel iets gelijkaardigs gebruikt bij de paarden en dat ging wel redelijk goed.

-------------

Klopt, daar proberen we niet aan te denken. Maar we moeten ook wel realistisch blijven hé. Als het niet gaat, dan gaat het niet. En dan is dat flink klote voor ons, maarja, dan moet je aan het welzijn van de hond denken en van je hart een steen maken. Afsnauwen is oké, maar echt een ander vastpakken - en eens ze ze vast heeft, lijkt ze niet snel van plan om te stoppen - dat kan gewoon niet. Zeker niet moest ze het bij een pup doen, die zijn nog zo klein en hebben niet zo'n beschermende kraag als de ouderdieren. De oudere honden hadden ook niets, behalve een kapot ego. Bij Ophélia ziet het er ook gewoon erger uit dan het is, maar het is en blijft schrikken natuurlijk.

Wel niet te vergeten ook is dat Ophélia net een lange autoreis achter de boeg had en ze best wel opgewonden was eens ze uit de auto mocht. Achteraf gezien hadden we haar ook beter even 'losgegooid' voor we naar binnen gingen. Maarja, daar denk je altijd pas achteraf aan hé. En vorige keer ging het wel gewoon goed.. Dus wij hadden dit ook niet echt verwacht.

Fokkers wisten dat ze loops was, dat heb ik nadrukkelijk gezegd, en zij zagen geen probleem. Dusja, toch maar de gok genomen.

Nu is de vraag, als we haar ophalen, nemen we Ophélia dan mee of niet? We nemen haar dan wel niet mee naar binnen, ze zou gewoon in de bench blijven. We hadden het idee dat dat misschien fijner was voor haar dan dat die kleine er 'plots' is. Echter vind ik dit een beetje dubbel. Ik ga de pup niet mee halen, dus ik kon dan wel in de tussentijd thuis met Ophélia spelen tot ze wat moe is en dus minder opgepept is als de pup toekomt. We hadden ook het idee om meteen gewoon een blokje om te doen met de honden en ze daarna pas echt los te laten introduceren.

Hoe hebben jullie het aangepakt? Ophélia hebben we gewoon bij de andere honden gelaten en dat ging prima.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:04

ik heb daeva destijds met mijn malteser op neutraal terrein (in de tuin van een familielid) geïntroduceerd. Zo had niemand ene terrein.

Daeva is ene heel makkelijke hond naar vreemde honden, kenai heb ik dus gewoon in huis neergezet en zoek het maar uit. na een hal uur lagen ze tegen elkaar aan.

2 teven in huis zou ik nooit weer doen. teven gaan vaak vechten als ze ouder worden. vanaf nu hier enkel nog reu en teef samen in huis (teef wordt gesteriliseerd) komt er een 3e bij zou ik eerder voor ene geastreerde reu erbij gaan dan voor ene teef erbij..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:06

gezien het 5u rijden was om mijn pup te gaan halen, zijn mijn honden thuis gebleven en de pup op schoot in de auto. Bij thuiskomst is ze letterlijk voor de leeuwen geworpen omdat het buiten al donker was. Idealiter zou ik idd eerst de groten even laten spelen in de tuin en daarna een klein rondje met alles aan de lijn. Maar goed gezien het tijdstip en het feit dat de pup het nog niet kende aan de lijn te lopen, niet echt een optie.
Kennismaking met de 2de roedel was buiten op een grasveld: "neutraal" terrein. En daarbij was de pup veel dapperder en kroop ze niet weg achter mijn benen of onder een stoel :+ Nu ja die fase heeft thuis ook maar 5min geduurd, daarna lag ze al op de anderen...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:08

Ja, eigenlijk wouden wij ook een reu.. Maar Ophélia's fokker beweerde dat het met een teef die van het begins af aan geïntroduceerd is geweest het prima zou gaan. Zij gaf dus de voorkeur aan een teef ipv een reu. We stonden op de lijst met een voorkeur voor een reu, maar dat een teef dus ook oké zou zijn. Uiteindelijk zijn er maar 2 reutjes geboren die dus meteen weg waren en dus hebben we een teefje gekregen. We hebben nog een 3de hond, een 12-jarige Bordercollie kruising reu (gecastreerd). Maar die ligt een beetje onder de sloef dus.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:26

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:29

Kelly_Taco schreef:
Wat een super leuke foto's allemaal weer!
Ik had een hoop bij te lezen.
Even niet zo actief geweest, druk thuis haha.

Met Hummer gaat het super.
Loopt inmiddels heel goed mee aan de lijn en in huis is het een heerlijk ventje <3

[ Afbeelding ]

Via Aliexpress een bandje besteld met spikes.. te schattig
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59049E9E

Zijn oortjes gaan omhoog :+
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... 3276_o.jpg?
oh=720092eb2d4ce8eb9e57cae4c70f75b0&oe=5909B57C

haha heerlijk.. dat bot is mega vergeleken met jouw hondje :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:34

Hahah dat bot! :') Doet ze echt enorm lang mee :+

Hier hadden we 4 teven in huis (6 jaar, bijna 4, bijna 3 en dus Lizzy nog).
Ging prima! Ik durfde als 4e juist geen reu te nemen..
Uiteraard hebben ze wel eens "ruzie" om even te weten wie de baas is, maar dat is het ook wel.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:38

Ik snap ook niet waarom je je eigen honden daar mee naar binnen neemt. Ook nog eens loops.. en met een nest in huis is er al wat meer spanning als er een andere hond in huis is. Thuis zal ze ook wel lelijk doen, maar is het toch heel anders.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:38

@Danielle: maar denk dat dat even goed geldt als je meerdere reuen hebt en er komt een teef bij, dat er tussen de reuen ook meer spanning komt.

hummer en het reuze bot :D en super cute met dat halsbandje.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:39

DanielleB schreef:
Hahah dat bot! :') Doet ze echt enorm lang mee :+

Hier hadden we 4 teven in huis (6 jaar, bijna 4, bijna 3 en dus Lizzy nog).
Ging prima! Ik durfde als 4e juist geen reu te nemen..
Uiteraard hebben ze wel eens "ruzie" om even te weten wie de baas is, maar dat is het ook wel.

Hier juist wel de 4e een reu gedaan en dat werkt echt perfect;) Had eerst 4 teefjes maar 1tje had altijd beetje een strijd met een andere. Die woont nu bij een kennis van mij die er veel mee sport, dus dat is wel leuk;)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:42

Vervelend dat het niet klikt met ginny en ophelia! Ik zou het nog een kans geven op neutraal terrein zonder andere honden. Net wat je zegt, loops en een lange rit achter de rug. Waarschijnlijk had ze zich verheugd op een leuke wandeling en dan krijg je een pup. Had ik mijn vorige teefje ook niet blij mee gemaakt :')

Pippie doet het super! Gister onze eerste fotoshoot gehad haha en luisteren, ik was helemaal verbaast! Braaf zitten en blijven, balletje netjes terug brengen (of iig in mijn richting :') )

Echt leuk om een keer een hond te hebben die luistert _O-

Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:50

Ex wou 4e een reu maar ik durfde het niet aan... Maar blijkbaar heeft het bij jou juist verbetert Inge.

Nouja ik heb nu nog 3 teefjes ;) Ze doen het prima hoor! Heel af en toe als er eten in het spel is en 2 staan in een hoek, dat ze dan even ruzie hebben, maar het is altijd weer zo klaar en paar minuten later liggen ze naast elkaar.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:50

Jeetje, wàt een bot vergeleken Hummer :') Hij is wel suuper schattig zeg! Ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.

Vier teven klinkt ook als een drukke bende DanielleB. Even 'ruzie' hebben we ook geen probleem mee. Het ding is, als ze een andere hond vast heeft, hoe reageer je dan het best? Mijn vader trok haar er gewoon af met haar nekvel, zoals een moederhond haar pup zou corrigeren.. Maar heb ook al horen zeggen dat je ze gewoon het best laat 'uitvechten'? Ze lijkt overigens meer te 'grijpen' dan echt door te bijten.

Edit: Zie net de nieuwe berichtjes. :+
xMaxxiee - Met Ginny ging het overigens wel prima hoor. Ze had ruzie met Ginny's moeder en hun andere corgi teef. Ze heeft ook één keer kort gegromd naar Ginny en nog een andere pup dat er was. Meer niet.

Pippie is trouwens ook übercute zeg! Mooie foto's! En wat top dat ze netjes luisterde.

----

Tja, hebben gewaarschuwd.. zij vonden het oké.. Vorige keer ging het dan ook prima.. Thuis deed ze enkel lelijk met voer als de andere hond in de buurt kwam. (Maar dat is al even geleden) Wij kunnen wel gewoon haar eten afnemen etc. Het is enkel naar honden dat ze lelijk doet. Hier komen de honden van mijn bekapster ook regelmatig op bezoek. Met de teef is het in begin dan ook altijd even ruzie, maar die teef zet Ophélia op haar plaats en dan is het klaar ;) Als er dan nog eens ruzie is kom haar reu er tussen, zet zijn halfzus op zijn plaats en dan is terug alles oké.

Op de hondenschool gromt ze naar verschillende honden. (buiten het werkterrein vooral) Andere honden vindt ze dan wel weer helemaal oké. Grappig is dat dit vaak ook rasgebonden is. Een Chihuahua kan ze hebben, een Border dan weer niet. Is echt bizar soms hoe ze ze gewoon zo uitpikt. Met andere Corgi's ging het eigenlijk ook wel goed op wandeling. Zeker als ze gewoon los is. Ze gaat zelf niet zoeken om te spelen en blijft eerder bij ons op de zijlijn en loopt af en toe wel wat mee. Maar echt spelen heb ik haar nog nooit echt zien doen. Buiten dan met onze Border kruising, daarmee wilt ze spelen, maar hij kan niet meer door zijn leeftijd.

Vandaar hopen we dus stiekem dat een pup haar misschien juist gaat socialer maken. Dat ze meer leert spelen en toleranter leert zijn. Maar dat valt dus een beetje af te wachten.

We hadden gedacht om eventueel zo'n stoffen muilkorfje te gaan halen voor haar, voor de eerste introductie. Gewoon voor onze eigen geruststelling ook. Als ze dan niet gromt of gewoon aantoont dat ze wel wilt spelen, kan die dan gewoon af. Of denken jullie dan dat we haar manier van 'uiten' meteen ook wegnemen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:57

Twee teven laat ik niks uitvechten..

Mijn DH is ook niet van alle andere honden gecharmeerd, maar alles wat ik mee neem heeft ze maar te tolereren. Sjors kreeg in het begin ook op z'n donder als hij in de buurt kwam (gewoon snauwen, geen schade of vastpakken), maar inmiddels liggen ze gewoon naast elkaar op een kleedje.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:59

Oh sorry dan heb ik dat niet gelezen :o
Dan zou ik me nog niet druk maken over de klik met ginny. Moeders zijn altijd fel met hun kroost in de zaal.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:11

ik zou geen muilkorf omdoen, heeft imo hetzelfde effect als aanlijnen: een hond het gevoel geven niet weg te kunnen of zich verdedigen en hierdoor juist feller zijn.

Als mijn reu met die van mijn vriendin ineen hangt dan proberen we ze te laten doen, de oudere corrigeert de mijne of reageert zijn frustratie op hem af en het is geen strijd om de macht of op leven en dood. Als we te snel willen ingrijpen wordt de oudere reu juist feller en komt de mijne er gehavend uit. 1x hebben we ze uit elkaar geschopt.
Als de teven in elkaar hangen is het onmiddellijk bij het nekvel uit elkaar halen en tegen de grond pinnen, want die bekampen elkaar echt. Mijn jonge teef is vrij dominant en wil volop uittesten. Dus ik wil haar wel echt onder de duim houden wat dat betreft en niet afwachten tot het moment dat het op leven en dood is. De oudere teef is veel kleiner en altijd baas geweest, maar druipt onmiddellijk af als ik haar corrigeer, waarentegen de jonge niet onder de indruk is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:31

Hier de puo gehaald zonder de andere honden er bij. De 2 waar hij altijd mee woont had hij week eerder al ontmoet. Toen hij kwam hebben we hem in de achtertuin gezet en de 6 volwassen honden erbij gelaten. Is nooit een probleem geweest. Vreemde volwassen honden doen we ook gerust zo. Hier nu 6 reuen en 1 teef

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:40

Interessant om jullie meningen eens te horen, bedankt daarvoor :)

Kwam deze website tegen en die vond ik wel erg interessant qua aanpak. Klinkt ook helemaal als onze hond.. http://www.moniquebladder.nl/introduceren-pup/ Misschien ook handig voor andere Bokkers die meelezen. ;) Heb nog enkele dingen opgezocht en de meeste zaken die terugkomen zijn neutrale omgeving, situatie creëren waarin je zeker controle hebt, samen wandelen goed is voor de band tussen de honden en een soort van 'time-out' zone maken. Plek waar pup niet bij de volwassen hond kan en omgekeerd, maar wel zodanig dat er enige vorm van interactie mogelijk is en ze elkaar wel kunnen zien.

Jeetje Dierenfan, 6 reuen en 2 teef! En dat gaat goed als de teef loops is? Of is ze geholpen?

Introductie van Ophélia is ongv zo verlopen (filmpje) https://www.youtube.com/watch?v=pcvCi0e6cfA Dusja, ook gewoon bij de rest gezet. Maar die honden konden we wel wat meer vertrouwen :o De Schotse Collie is er inmiddels ook niet meer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:56

Op de pup na is alles geholpen niet omdat wij dat zo willen maar 4 waren al geholpen en 2 moest om medische redenen. Pup wordt ook gecastreerd ivm binnenbal helaas

Het is een hele stabiele roedel wat wij hebben. Alles kan met alkemaal tegelijk. Zelfs entingen bij de dierenarts doen we gewoon in 1x met de hele club naar binnen

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:04

Leuke puppy's komen er voorbij <3

Onze puppy houd blijkbaar enorm van water :D
Ik was heel rustig aan het douchen en hij maakte de deur open en kwam gezellig mee douchen :')