[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:45

Ik vind ze ook leuk! Die garnalen! Ik was serieus een uur bezig met alle vissen vangen die eruit moeten :+

En ik snap er echt helemaal niets meer van.. in die 3 jaar tijd dat ik mn molly's heb, hadden ze nooit jongen gehad tot even geleden.. 3 keer raden wat ik nu aantref in mn bak..

Iniminie Black molly's. Ik denk vandaag geboren aangezien ze echt nog een beetje op de grond lagen..

Maar al sla je me dood.. Ik snap echt niet, hoe dit ineens zo komt! :+

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:49

Zo, heb net mn visjes weg gebracht!
Stuk of 8 diamant zalmpjes, stuk of 8 danio's (dacht dat het er 4 waren :+) en 2 betta vrouwen. Heb voor 30 euro vis mee terug gekregen! Volgens mij 10 platy's en 2 gourami vrouwen. Ik ben er nog niet over uit of ik er nu namelijk vrouwen of een man en vrouw in heb zitten dus om voor zekerheid te gaan heb ik 2 vrouwen mee genomen. Word nu een stuk minder druk in mn bak, maar wel een actieve bak. En er zit eindelijk een beetje kleur in! :j

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:59

Kozbi: phoe, dat is balen zeg! Hopelijk kan Petsplace je helpen.
Bij aankoop, heb je toen ook specifiek gevraagd waarop de garantie valt? Want die valt helaas niet overal op.. Bij het ene merk heb je op zowat alles garantie, bij het andere merk niet.. Al is een levensduur van 6 maanden wel érg kort :=

En nu de stroom die uit ligt? := Het geluk staat je ook niet bij :=

Kelly_ann: van 9 tot 23u is inderdaad erg lang... Zeker 4u af doen. Hier staat schakelaar op 10u tot 20u.

loempia93: het lijkt mij geen slim idee, 1) omdat het winter is en de temperaturen te ver van elkaar liggen en 2) omdat ze al even in gevangenschap leeft.

Marisje76: proficiat! Knappe merrie

------------
Sinds gisteren is mijn bak gevuld met meer vis! Er zitten nog 4 ancistrussen/pleco's in mijn andere bak, maar ik kan ze niet vangen. :') Alles is er al uit gehaald en nog zijn ze mij te slim af. Dit weekend ga ik de bak leeg halen, grind er uit, verplaatsen, terug opvullen met water, foto's maken en de verkoop in!

Ik heb ook een winkel in de buurt gevonden die vissen inruilt. Gelukkig maar! In mijn vorige bak (waar die 4 nog in zitten) dacht ik dat het er maar 1 was en telkens als ik kijk zie ik er 1 meer :') Ik twijfel dus om vrouwtje ook weg te halen, al zit zijn altijd in haar "grotje" te broeden. := Ik weet dus niet wat ik moet daarmee.

Helaas zit ik met beperkt aantal soorten planten, omdat mijn Pleco ze anders op eet, maar ik vind het niet slecht hoe het er nu uit ziet! :D Cabomba groeit als kolen, dus binnenkort maar eens snoeien.

Afbeelding

Sinds de verhuis zie ik 'm ook veel meer! Ik denk dat hij zich wel op z'n gemak voelt :+

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:45

Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen. Vandaag een betta man geruild tegen 3 vrouwen. Heb nu 4 witte rond zwemmen. 3 nog in het zakje want dan heb ik ze tenminste op de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:47

Ik hoop dat ik nog garantie heb..

Anders heb ik 2 stukken spiderwood met anubias en mos te koop..

Stroom doet t gelukkig weer, was al bang voor de grote aquarium.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:40

Wat is het grootste risico eigenlijk als je tropische aquarium bij stroomstoring afkoelt?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:06

zo'n vaart zal het meestal niet lopen met afkoelen, in de kamer is de gemiddelde temperatuur toch meestal ook wel 20 graden dat is maar aantal graden minder als aquarium.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:13

Marisje76 schreef:
zo'n vaart zal het meestal niet lopen met afkoelen, in de kamer is de gemiddelde temperatuur toch meestal ook wel 20 graden dat is maar aantal graden minder als aquarium.

Hier heb je wel gelijk in. Maar als de stroom hier uitvalt dan doet de verwarming in ons huis het ook niet meer. Aangezien de oppervlakte van t aquarium redelijk groot is koelt hij sneller af.

Hij was in totaal bijna 2 graden gezakt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:45

De cory jongen gaan goed :D En heb gelijk even met bak schoonmaken ander huisje gemaakt voor pleco

Afbeelding
Afbeelding

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:04

Excuses dat ik weinig meer van me laat horen.
Ontzettend druk met de training van mijn 2 paarden. M2 debuut met de 1 volgende week.
Ik lees om de dag een beetje bij :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:50

Ziet er leuk uit mioux! :D

Succes met je debuut Simpie! Veel succces :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:58

Yikes, morgen gaat een verstandskies eruit xC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:31

Kozbi, wat naar van je bak! Heb je al iets kunnen regelen met de winkel?

Loempia, heb je een foto van de salamander?

Marisje, superleuk koppie heeft de merrie :D Gefeliciteerd :)

Mioux, leuke nieuwe bewoners! De waaierhandjes zijn cool ^^ Fijn ook dat de jongen van de Corydoras het goed doen :)

Wreckh, fijn dat de garnaaltjes bevallen :) In het begin zul je de jongen ook niet zien, die zijn zo klein dan!

Xoranlover, mooie betta's hoor!

Fleur, sterkte! Kan je bij de normale tandarts of moet je naar de kaakchirurg?
--------------------------------------------------
Ik had naar aanleiding van enkele artikelen op internet als 'proef' mijn verwarmingselement uit mijn aquarium gehaald. Ging prima toen de temperatuur buiten 6/7 graden en hoger was, bleef netjes tussen de 20 en 22 graden zitten. Toen werd het hier koud buiten en kwam ik twee dagen beneden met een bleke Kuhlii voor het raam die leip heen en weer schoot en het water maar op 18 graden, toch maar het element er weer in gehangen zodat de temperatuur niet onder de 20 komt. Van het zomer kan het element er in elk geval uit :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:36

@ mioux mooi huisje is ie er blij mee?
@ Simpie succes met je debuut
@ Fleurtjeuh sterkte!!
@ Spruit dank je wel :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:48

Ha ha Fleur.. leuk vooruitzicht.. hier ook de nodige reparaties morgen.. :+

Verder beetje afwezig gisteren en vandaag.. druk, druk.. en ook nog een aantal migraine aanvallen.. %)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:53

Ah niet fijn Casarell. Beterschap ermee.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:55

Het wordt nu rustiger in mijn hoofd.. komt vanzelf wel goed.. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:16

Gaaf die betta's!

Ik heb zaterdag ochtend nog wat foto's gemaakt van mijn vissen, met een goede camera :+

Een van mn dwerg gourami's
Afbeelding

Sunrise platy
Afbeelding

Platy met een ander kleurtje :+
Afbeelding

Mijn andere dwergje
Afbeelding

Dit is weer de eerste dwerg gourami
Afbeelding

Nog een paar platy's
Afbeelding

Diamant zalmpje die ik er dus uitgehaald heb
Afbeelding

Ben erg blij met hoe mn bak er nu bij staat! :j <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:35

Ja ze zijn helemaal blij met hun huisje :D De synondontis is wel ontzettend veranderd...was normaal bijna zwart en word nu echt grijs met donkere stippen, terwijl ik heb al jaar of 4 - 5 heb was hij nooit kwa kleur veranderd.

Succes fleurtje ! heb er ook 2 moeten laten trekken, viel me enorm mee, was in minuutje weer buiten met een heerlijk watje in me mond :D Succes hopelijk valt het mee!

Beterschap casa!

Leuke visjes uggs! Je gourami zien er goed uit !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:01

Dank je! Ze kijken altijd zo boos haha. Ik zou ook niet weten wanneer ze er goed of slecht uitzien. Ik weet dat het vrij rustige vissen zijn, en hou ze vooral in de gaten op afwijkend gedrag en kleur verlies. Dat duid toch meestal op een probleem?
Ze doen het allemaal erg goed gelukkig!

Weet iemand het verschil tussen
http://www.aquaplantsonline.nl/hobby-ar ... ch=artemia

En

http://www.aquaplantsonline.nl/hobby-in ... ch=artemia

Ik ben er inmiddels achter dat artemia niet alleen gebruikt word voor jonge vissen maar ook als levend voer.
Nu wil ik mijn vissen gewoon vaker levend voer geven, zonder steeds naar de winkel te moeten rijden voor een nieuw zakje van 1€.
Ze krijgen het nu echt te weinig en als ik gewoon zelf mijn levend voer kan 'kweken' heb ik dat probleem niet meer en kan ik ze vaker levend voer geven. In de winkel krijgen ze allemaal 1x per dag droog voer, en 1x per dag levend dus wil toch naar minimaal 2/3x per week levend voer gaan..
Iemand advies over wat voor mij de beste keuze zou zijn?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:04

Die kweek schaal is zonder toevoeging van lucht, die wel nodig is om alle schalen en afvalstoffen te scheiden. Als je een goed setje wil raad ik je die van JBL set aan. Gebruik ik altijd voor me jonge betta, en ook voor me andere vissen :)

Let wel op, je grote vissen kunnen de baby artemia vaak niet zien ;) en artemia laten groeien word ook vloeibaar plankton aan geraden, heb ik zelf ook maar is niet altijd dat het lukt.

http://www.aquaplantsonline.nl/jbl-arte ... mia&page=2

deze heb ik

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:26

Oké dank je! Is het gebruik er van erg simpel of moet je er echt verstand van hebben? Aangezien ik dalijk 5 maanden intern op stage ga en mn aquarium moet toevertrouwen aan mn ouders haha.
Zou dan even moeten kijken hoe ik aan vloeibare plankton kom.. leeft dit ook? En zo ja, hoe houd je dit dan weer in leven? :+
Sorry voor alle vragen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:29

Nee hoor is zo simpel als wat, potje van jbl met eitjes zit ook al zout bij, je voegt wat gram toe staat erop en aanzette nen na 48 uur heb je artemia :D Vloeibare plankton haal je ook in druppelflesje, bewaar je in de koelkast :D

https://www.jbl.de/images/container/w970_h970/55624.png

deze heb ik

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:46

Oké super! Dank je wel! :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:12

Heb de afspraak met de tandarts vandaag maar verzet naar volgende week.
Gisteren de hele dag door aura's gezien, tintelingen gehad en hoofdpijn.. en nu ben ik moe.
Even geen gedoe aan mijn lijf.. volgende week maar.. :o

Eind vd week wel ff wat planten halen voor in de kleinere bakken, en wat voor in de grote bak.
Dan staan ze er in het weekend weer fris en fruitig bij.. ;)