Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:52

Echt een leukerd! Geef het wat tijd :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:58

Wat naar van de zieke hond. Hopelijk komt er snel een zekere diagnose!

wat een schatje!

Hier net een fotoshoot met mijn 2 borders gehad. Ben benieuwd hoe de foto’s gelukt zijn.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:53

Leuk Zoe_97! Knappe honden heb je!
Als ik haar wat langer heb wil ik ook een fotoshoot laten doen :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:13

Hier het voordeel dat mijn vriend zelf als hobby foto's maakt.
Wij hebben gisteren een workshop Hoopers gehad met Derlie (11 maand oud). Hij was super enthousiast. Hier ook nog ff geposeerd aangezien mijn vriend de camera mee had.
Ik blijf het een super knap ventje vinden <3

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:15

Ik zag de fotos! Zoiets lijkt mij ook wel wat met Jinn

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:26

Dit is nu even voor voorbereiding op de agility. Alvast wat op afstand werken en sturen. Zodra we kunnen starten met training agility ga ik me daar op focussen hij is een laatbloeier dus zeker niet eerder dan dat hij 1,5 jaar is. Misschien iets eerder als ik pre agility kan vinden.
Maar het is zeker wel iets voor als je hond geen agility meer mag of iets dergelijks om dit dan te gaan doen. Vind hoopers voor mezelf minder leuk omdat je zelf op 1 plek moet blijven staan. Mag graag zelf ook actief zijn. Maar heb veel voor men hondjes over als zij het wel leuk vinden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:34

Ik heb de GHH gelopen met Bodhi. Wij zijn met vlag en wimpel ... gezakt *\o/*

Vorige week maandag hadden we cursus. En het ging gewoon heel erg goed. Er was me
nog gezegd dat ik me er niet te druk om hoefde te maken dat hij wat trekt aan de lijn.
Helaas met die heerlijke lente geuren op het gras zijn we daar toch mooi op gezakt. :Y)

Gelukkig weet ik dat hij het thuis wel prima kan. Maar ik vind het wel jammer, had graag
verder gegaan met de cursussen! Ik mocht een email sturen voor een uitzondering, maar
daar zit ik niet op te wachten.

Vooral de bevestiging het tussen andere honden lopen ging super. Door zijn angst is hij
gaan uitvallen naar andere honden. Uiteindelijk hebben we het examen afgesloten naast
honden die hem triggerde en bleef hij rustig op z'n plaats (en immers naar mij kijkend)

Waarom met vlag en wimpel? Omdat we op zo goed als alles +'jes hebben. En we ook
de behaalde punten hebben gehaald. Maar alleen het meelopen is een - en dat moest +/- zijn.
En dus gezakt.

Toch. Ik ben trots op m'n maatje en het was een leuke ervaring. Als het baasje weer
beter is zullen we eens kijken wat we nu gaan doen.

Afbeelding

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:31

@Mandje, ook al zo'n mooie hond! Deed hij het goed? Hoopers wil ik misschien ook gaan doen met mijn hond, als we de gehoorzaamheid af hebben gerond. Agility zit er niet meer in met haar artrose, maar hoopers lijkt me een leuk alternatief om toch lekker bezig te zijn met je hond :)

xDenies balen dat Bodhi gezakt is! Wil je het nog een keer gaan proberen? Het lijkt mij best lastig zo'n examen! Duurt nog wel even voordat wij daar klaar voor zijn in elk geval.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:56

Jammer dat Bodhi gezakt is, maar zo te lezen op erg weinig. (ahum waar staat GHH eigenlijk voor?)

Ik heb een nieuwe aanwinst, genaamd Seimur. Sinds een maand of twee.
Hij is nu ruim tien maanden oud, en we hebben een begin gemaakt met schapendrijven, ik denk dat hij aardig wat beloofd, maar het is nog een pril stadium, de tijd zal het leren.

Waar ik een beetje van baal is dat Derek Scrimgeour vorige week een driedaagse clinic heeft gehouden hier in IJsland. Maar voor een besloten groep, geen inschrijving mogelijk ;( .
Man dáár had ik wat graag heen gewild. Enfin, er schijnen plannen te zijn gesmeed om hem vaker hierheen te halen, dus wie weet....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:13

@Kuggur, dat is zeker balen, moet je zeker doen als hij nog eens komt, ik vind dit een van de beste trainers ever...eigenlijk de enige waar ik nog bereid ben veel te betalen voor een clinic.
Die man heeft een gedegen trainingstechniek die je zelf kan toepassen, en waarmee je ook echt vooruitgang ziet op jezelf en je honden.
Hij geeft niet zo veel clinics, en ja, het is soms moeilijk daar tussen te komen als hij er al eens een doet.

Fijn dat je een nieuw talentje hebt, veel plezier en succes met hem!
Enne...graag foto's hé?

@Mandje, mooie hond!

@Denies, ach als jij je hondje graag ziet, maken die paar puntjes meer of minder toch niks uit, je gaat toch met je liefste hond naar huis?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:47

Sterkte Jesdajinn voor je vrienden, wat een nare diagnose.

Fijn dat Bodhi bijna geslaagd is, vooral omdat je voor je gevoel hebt kunnen werken aan bepaalde punten.
Alleen zakken op een +/- klinkt als zakken op een 5,44 met een belangrijk examen :')

We hebben nu sinds anderhalve maand een nieuwe collie voor het schapendrijven. Ze had ruim een jaar niets meer gedaan en was uhhh erg enthousiast. Hard aan gewerkt en ze loopt/werkt nu prima mee.
Afbeelding

Balen Kuggur, dat was een mooie kans geweest. Vreemd dat het besloten was, was het vanuit een besloten vereniging?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:43

wat raar dat je niet opnieuw gewoon examen kan doen als ik het begrijp? Hie hebben we het systeem je betaald lidgeld voor een jaar. Je traint en wanneer je klaar ben mag je overgangsproefje doen om naar de volgende klas te mogen.

even een topic gemaakt met de foto's van gisteren van mijn schatjes!
[BB-ITP] kleine border collies worden groot...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:59

minikatje schreef:
Balen Kuggur, dat was een mooie kans geweest. Vreemd dat het besloten was, was het vanuit een besloten vereniging?

Wel, hoewel balen natuurlijk, op zich wel begrijpelijk. Een groep mensen is vorig jaar naar Groot Brittannië gegaan en hebben daar o.a. Derek's boerderij bezocht, van daaruit is dit georganiseerd, en er was dermate veel belangstelling onder deze groep dat de beschikbare plaatsen meteen vol waren.
Ik ben gisteren naar een vriend gegaan die de clinic heeft bezocht, enn heb daar mijn Seimur geoefend, en dus wat "tweedehands" tips gekregen. ;)

Leuke hond heb je daar, prachtige omgeving ook.
Hoe oud is ze en wat kan ze al?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:13

GHH staat voor Gehoorzame Huishond :Y) Dat is hij ook prima, en ik kan hem alles leren; dingen pakken, dingen ergens instoppen beetje het hulphond idee. En hij luistert ook keurig en voerde de commando's prima uit. Alleen tsja, het gras met zijn geuren is gewoon interessanter dan dat snoepje in mijn hand en meelopen is gewoon niet boeiend.

Loop ik achterstevoren dan heb ik overigens wel zijn volledige aandacht, maarja.
Ik vind het ook niet erg. Ik ga niet opnieuw 12 lessen lopen en weer geld betalen voor iets waar ik weer voor kan zakken. Het is goed zo. We hebben het gedaan, even veel punten gehaald als een geslaagd iemand (en zelfs hoger) alleen op één onderdeel gezakt waar je dus echt een (bij wijze van) 5,5 moest hebben.

Ze hadden respect voor me hoe ik door ben gegaan want (zoals hun zeiden) is het geen makkelijke hond en is het keihard werken geweest. Nouja, prima!
Ik kan op straat gewoon weer langs andere honden lopen zonder dat ze het idee hebben dat ie vals is. Dat was mijn doel, en dat is gelukt.

En inderdaad @Sassy, de liefste hond is weer met mij naar huis gegaan. Zelfs het los tussen de honden doorrennen naar mij toe ging gewoon goed. En dat was in zijn puberteit ook wel een dingetje!
We hebben samen vertrouwen weer gekregen en dingen bevestigd. Daar doet een papiertje niets aan veranderen!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:54

Zoe_97 mooie foto's in je topic!

xDenies, klinkt alsof je trots mag zijn op je hond! Wat maakt zo'n papiertje dan ook uit.

Ze hebben bij mijn hondenschool het examen bij de basiscursus afgeschaft. Wel een eindevaluatie, maar iedereen krijgt z'n certificaat. Want iedereen doet z'n best en dat het dan tijdens het examen net wat minder gaat wil niet zeggen dat je het niet goed gedaan hebt. Maar dat is wel wat anders dan het GHH examen.

Wij hadden vandaag weer cursus :) Ze was wat sneller afgeleid door de harde wind, maar het gaat al best goed. Ze begint er nu ook lol in te krijgen om met mij bezig te zijn en let al een stukje beter op mij, ipv alleen maar op de omgeving.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:19

Ach! Ik zou mij veel liever nu focussen op het trainen met paarden. Uit angst slaat hij aan en durf ik hem dus niet mee naar stal te nemen (onder het mom van tot last zijn). Maarja ... de stal die dit train zit ergens in Amstelveen en die kunnen haast nooit ... helaas.

Plezier in het werk is van groot belang! :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:01

Bedoel je een stal waar ze je hond trainen in de omgang met paarden? Welke stal is dat? Ik kom uit Amsterdam dus Amstelveen is wel bekend.

Mijn hond gaat graag mee naar de paarden, maar ik kan haar nog niet alleen laten als ik ga rijden. Dan raakt ze gestressed en gaat piepen. Ook als ze bijvoorbeeld langs de kant van de bak vastligt en mij dus kan zien. Thuis kan ze prima alleen blijven, maar op stal is nog te spannend. Dus dat moeten we rustig aan gaan oefenen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:11

Van Stal heten ze: https://www.facebook.com/Stalvan/

Nouja het is niet dat hun met mijn hond aan de gang gaan, zij begeleiden mij met mijn hond. Mijn merrie stond in Limburg toen ik Bo als pup kreeg en ik had toen ook geen rijbewijs of auto. Het is stom, ik had hem eerder kennis moeten laten maken. Hij is in feb bij mij gekomen en in mei zijn we op vakantie gegaan in Limburg en het aller eerste paard wat hij zag was in een wandelgebied buiten het vakantiepark. Een extreem grote fries met spierwit tuig ....... :l
En sinds dien is het ellende.
Heb toen later wel met alleen mijn merrie en hem geprobeerd te wandelen en dat ging op zich wel mwah. Maar het moment dat hij paarden ziet gaat er een knop om en begint ie te blaffen en ... nounounou. Het arme ding.

En ik wil met dat blaffen niemand tot last zijn. Dus oefenen is een lastig ding.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:17

Oh ja ik snap het! Lijkt me ook lastig om te oefenen, je moet ook nog een goed hondproof paard hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar mocht je oefenmateriaal nodig hebben. Mijn paard is heel erg hond mak (ook als ze uitvallen) en doordeweeks overdag is er vrijwel niemand bij ons op stal, dus ben je ook niemand tot last. Je bent van harte welkom om een keer te komen oefenen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:23

Dat is lief van je!
Ik heb gelukkig een gigantisch brave merrie. Heb haar al sinds veulen af aan! Wellicht moet ik het ook maar gewoon eens gaan doen en me niet zo druk maken om 'andere'.

Ik houd je aanbod toch in gedachten ;)

Afbeelding
Dit was de laatste keer. Bedoeling was om die week 'fanatiek' aan de slag te gaan. Tot we een hittegolf kregen ....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:40

Al onze paarden zijn goed aan honden gewend, maar één is bijzonder stoïcijns.
Enorm praktisch jonge bordercollies manieren bij te brengen.
Bij ons ben je ook welkom.... ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:05

Bedankt Kugger! Volgens mij woon je alleen niet heel erg in de buurt toch? :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:14

xDenies schreef:
Bedankt Kugger! Volgens mij woon je alleen niet heel erg in de buurt toch? :P

Dat hangt er van af waar jij woont :D
Maar ik denk dat je gelijk hebt, IJsland ligt voor de meeste mensen niet naast de deur.
En zelfs voor IJslandse begrppen wonen we behoorlijk afgelegen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:19

Haha, naast Rotterdam! Ijsland... dat is wel even een stukje!! Wel heel tof lijkt me dat.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:45

Inmiddels een paar weken verder en ze zijn iets verder met Mirai.

Zo komen net bij arts vandaan:
Mirai heeft last van thermo regulatie systeem dat betekent dat haar lichaam via de tong en voetzolen niet voldoende warmte kwijt kan, hierdoor raakt ze bij zelfs lichte inspanning oververhit. Nu na paar x met bal gooien bijna 42 graden koorts. Waar het door komt gaan ze nu onderzoeken, vrijdag kunnen we een eerste bloedanalyse verwachten ( uitslag ) ze heeft nu medicatie gekregen om de kransslagaders en de longen meer open te zetten, waardoor ze meer zuurstof krijgt. Want uit de ECG bleek dat het hart in rust, iets zuurstof te kort heeft en dit word bij inspanning natuurlijk Vele malen erger, omdat ze door de oververhitting verschijnselen veel snellere hartslag krijgt ( hart moet sneller en harder werken)

Had er nog nooit van gehoord!