gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:37

Denk dat mijn asiel konijn terug gaat...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:49

Oei! Wat is er mis Gianti?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:59

Oh? Waarom?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:12

Hij is alleen maar bezig met uitbreken... ontzettend dominant.. ook naar mij, sinds gisteren zit hij weer Chanel continu te bespringen.. en er zit gewoon geen rust in.. continu bezig met boel verplaatsen en ontsnappen.. dit ga ik niet trekken om bij mij op de kamer erbij te hebben..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:21

Een hogere stevigere ren? Ik weet niet welke je nu hebt?
Ze zitten ook pas kort samen, het heeft nog tijd nodig.
En wat is dominant naar jou, wat doet ie?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:25

Als je hem corrigeert richt die zich op je voet.. erop zitten, wegduwen etc. Heb maar niet uitgetest of die verder erin gaat en ook bijt..

Tuurlijk heeft hij tijd nodig.. maar hoe extrwwm hij gewoon continu bezig is met ontsnappen.. hij verplaatst gewoon de complete inhoud van de ren om als nog erover heen te komen :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:32

Maar hóe corrigeer je hem dan, en waarom? De ren verschuiven, tja, dat doen ze hier allemaal. Stuk voor stuk. Omdat het kan, omdat het lukt. Dat is simpel op te lossen met een zwaardere ren. Ik vind het gewoon een beetje sneu als je ze uit elkaar zou halen. Grote kans dat je voedster dan ook gaat ontsnappen/schuiven omdat ze weer alleen is.

Hoe groot is hun ren?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:50

Inderdaad wat eoweyn zegt, waarom corrigeer je hem en hoe?

Ollie bijt ook wel eens in m'n been als ik in het ren zit maar dan duw ik hem gewoon weg, hij doet het ook niet extreem gelukkig. Maar dat duwtje is genoeg om te weten dat het niet mag.

Buiten dat zijn konijnen ook ware houdini's. Hoe oud is het konijn? Want ik merk dat Puk en Ollie (beide van februari) constant bezig zijn en ook steeds kijken of ze ergens uit komen dmv graven of op het hok springen, zich uitrekken langs de draad etc.
Lilly en Flip, beide rond de 2 jaar of ouder hebben dat helemaal niet, ja de eerste paar weken maar daarna niet meer.

Ik zou het nog even de tijd geven, het beestje moet natuurlijk ook wennen aan z'n nieuwe omgeving en nieuwe vriendin.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:33

Ik heb geen idee hoe oud hij is...

Ik corrigeer hem door weg te schuiven.. brul alleen helpt helemaal niet..

Het feit is gewoon dat hij ons nu al meerdere malen heeft wakker gemaakt en straks wordt nog erger als hij op mijn kamer zit.. en ik kan hem ook echt niet een kort weekend alleen laten.

voor mijn eigen konijn dat ze dan gaat uitbreken maak ik mij echt geen zorgen :). Hij is voor eerst even rustig geweest en dat was toen ik hem even in hok had opgesloten..

Ik vind ook lastig, aangezien hij echt gek is op chanel.. maar begin steeds meer te twijfelen of die bij mij past. Ik heb vanuit asiel 2 weken de tijd vanaf dat ik hem heb en dat is op vrijdag om

Ooh en aan grote van ren ligt het absoluut niet

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:46

Maar wat doet ie waardoor je hem corrigeert?

En aan de grootte van de ren... Als ik mijn konijnen in de tuin los laat á 120m2, dan willen ze alsnog de bamboe in. Ren omhoog rukken en hop, weg zijn ze.

Zoals ik al zei, een stevigere, hogere ren doet wonderen. Er zijn heel veel konijnen die niet in zo'n €20 60 cm ren blijven. Daarvoor hoef je hem niet terug te brengen...

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:48

Lastig hoor!
Bambi past ook totaal niet bij mij ik hou van stoere ondeugende konijnen zoals Blossom dus eigenlijk. Bambi is het tegenovergestelde. Heel onzeker en angstig maar Blossom vond hem leuk vanaf de eerste seconden van de kennismaking. Dat was voor mij het belangrijkste.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:53

Knagen aan plintjes, op chanel rijden en ren optillen..

Als ik zeker wist dat hij bleef kwam er een grotere en zwaardere ren. Het feit is dat hij in mijn eigen kamer komt.. het moet wel realistisch dat hij daar gehouden wordt.. het is gewoon niet fijn konijn naast je bed 't hebben die echt de boel verbouwd. dit is gewoon konijn wat zomers naar buiten moet en dat kan ik hem niet bieden..

Zoals het nu gaat gaat het ten koste van mijn eigen konijn en dat is laatste wat ik wil

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:55

Hij is gek op chanel.. Chanel accepteert hem maar zoekt hem niet op ofzo

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:57

Konijnen knagen, de ren optillen zullen ze sowieso doen als ze weten dat dit kan, en rijden is normaal, het is een vers koppel. Heeft niets te maken met ten koste gaan van jouw konijn.

Dan zou ik contact opnemen met de opvang voor een echt binnenkonijn, al denk ik dat je verwachtingen iets te hoog liggen. Ik denk niet dat je een konijn zult vinden wat niet knaagt, wat de ren niet optilt en die in het begin van de koppeling niet zal rijden. Maar goed, het is wat jij wil natuurlijk. Ik heb namelijk niet echt het idee dat hetgeen wat wij zeggen of uitleggen wat uitmaakt.

<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:40

Oooh dat ziet er gezellig uit eoweyn! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:44

Weet je wat ik raar vind ..
Ik ben vrijdag met Flip naar de DA geweest, heeft alleen gekeken, dag erna eet meneer opeens en ook opeens veel (nog niet genoeg hoor maar hij eet!).. Vandaag idem dito, heb zelfs nog extra brokjes gegeven omdat meneer zo lekker zat te smullen! Wil hij mij voor de gek houden ofzo?! :')

Of kan dit door de critical care komen? Dat z'n darmpjes misschien een beetje stil gelegen hebben ofzo? Ik snap er niks meer van :+

Hij is gelukkig ook meteen een stuk actiever geworden nu hij eet! En het gaat nog steeds goed in de groep dus hopen dat ik hem morgen na het DA-bezoek weer meteen terug kan zetten zonder problemen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:48

Dat komt misschien omdat je zelf erg bezig bent met het feit dat ie niet eet en dat je de oorzaak niet weet. Nu weet je de oorzaak en dat zorgt bij jouzelf ook voor rust. Echt waar, je kunt je konijnen echt "ziek kijken".
Als jij constant bezig bent met "hij eet niet" etc, dan zal ie dat ook niet doen. Ik denk dat je dat nu wat losgelaten hebt en die energie breng je ook over.
Fijn dat het goed gaat in de groep!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:05

Hmm dus m'n vriend heeft eigenlijk gewoon gelijk :') die zei dat ook al whaha!

Ik wil gewoon het beste voor m'n beestjes!
Even duimen dat morgen alles goed gaat en dan kan ik genieten van de stinkerds! :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:15

Ik ben druk op zoek naar leuke dingetjes voor in het hok. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik ben altijd erg voorzichtig, wil geen dingen geven die niet geschikt blijken te zijn.
Dit is de Happy Pet Grassy Ball

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:17

Wat fijn Eowyn! Heb je er zelf een goed gevoel bij?

Geloof best dat dieren heel erg de trekken van de eigenaar overnemen :j, met honden en paarden is het net zo. Ze zeggen niet voor niets dat een huisdier een spiegelbeeld van jezelf is :).

Heb je dingen om hem af te leiden in het hok of ren, Gianti?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:26

MarloesRixt schreef:
Ik ben druk op zoek naar leuke dingetjes voor in het hok. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik ben altijd erg voorzichtig, wil geen dingen geven die niet geschikt blijken te zijn.

[ Afbeelding ]

Ik heb zo iets gehad, vonden ze erg leuk! Er zat wel een belletje in het midden, toen die bijna kapot was dus op tijd weggegooid.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:28

MarloesRixt schreef:

[ Afbeelding ]

niet aan te raden. behalve als je elke dag een nieuwe bal wil kopen :')
bij ons was hij binnen een dag kapot getrokken

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:32

Oke, duidelijk! :)

En deze dan?

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:33

MarloesRixt schreef:
Oke, duidelijk! :)

En deze dan?

[ Afbeelding ]

weet niet, vast ook snel kapot :+
misschien kun je ook zelf dingen maken?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:43

Dat ga ik zeker ook doen. Leuke ideeën zijn welkom!
De keukenrollen met hooi erin gaan sowieso gemaakt worden.